a) Aetiee) Das (HD aek - - â > seçeneği seçmemiz halinde olaylardan haberimiz olmu- yor. Unit Valve: UMS'de birçok tipte ünite vardır. Hatta isterse- niz siz kendi ünitelerinizi bile yaratabilirsiniz. Bu konuya da- ha sonra değineceğim. İşte bu her ünite tipinin karşılık gel- diği bir katsayı vardır. Aşağı- da bu konuda size fikir vere- bilecek bazı sayılar bulacak- SINIZ, Ünite Tipi Ünite Değeri Heavy İnfantry (Ağır Piyade) 1.0 Heavy Cavalry (Ağır süvari) 1.5 Archers (Okçular 2,75 Knights (Şövalyeler) A, 5 Caotapults (Mancınıklar) 12.0 İşte bu seçenekle tüm bu değerleri görebilirsiniz. Bura- dan çıkarılacak çok önemli sonuçlar vardır. Menüleri açıkladıktan sonra oyunun nasıl oynandığını an- latalım. 54 Birçok meydan savaşında olduğu gibi, UMS'de daima iki taraf vardır. Tarafların orduları siyah ve beyaz bayraklarla gösterilir. Bayrakların şekilleri ünitenin tipini gösterir. Önce hangi taraf olacağımıza karar veriyoruz. Diyelim ki siyahlar olduk. Haritanın altında ACTI- VE: xxxxx diye bir yazı vardır. Bu yazının yanında ise hangi rengin o anda aktif olduğunu yazar. Diyelim ki beyaz aktif. O zaman - Battle Display Options -mMmenüsüne gidip Switch Cont- rol of Sides ile siyahları aktif yaparız. Siyahlar aktif ise ge- ne aynı menüden İssue Com- mands to Units ile emirlerimizi vermeye başlarız. Emir alma sırası gelen her ünitenin hari- tada yanıp sönerek yeri belir- tilir ve durumu ayrıntılı bir şe- kilde gösterilir. Aşağıda bir ör- nek görebiliriz: 1st. Corps Artillery (1. Kolor- du topçusu, İsim) Strength 950 (Güç 9SÜ yani, 950 adamı var) Type Fleld Artillery (Tipi ara- zi topçusu) Morale UÜntrled (Morali he- nüz Cenenmemiş, bu poor (zayıf), veya good (iyi) olabilir) Efficieney Average (Efkinlik sıradan, etkinlik poor, avera- ge, crack ve elite şeklinde en azdan en çoğunda doğruü sira- lanabilir.) Moves Remaining 5 (Geriye kalan hareket sayısı 5, bu en fazla sekiz olabilir.) Speed 16.5 Mph (Hız saatte 16.5 mil ya da 26.5 km.) Status manuevering (Duru- mu hareket halinde). Durumlar dört türlüdür: 1- Manuevering: Hareket halinde 2- Attacking: Saldırı halinde, Hareket hakkının 6 25'ini kay- betmiş. 3- Defending: Savunma du- rumunda. Hareket edemez. 4- İn Reserve: Morali bozul- muş olan bir üniteyi bir el bo- yunca rezervde tutar ve düş- manla karşılaşmasını sağlar- sanız o ünitenin morali derhal İyi olur. Rezervdeki üniteler ha- reket edemez. Emir verdiğimiz üniteyi hare- ket ettirirken gideceği yönü içinde N, NE, E, SE, S, SW, W, NW yazan kutucuklara click ederek veriyoruz. Böylece üni- tenin yolu çiziliyor. Sonra em- rirmizi veriyoruz. Saldırması için ATTACK, savunma için DEFEND ve rezervde kalması için RE- SERVE'İ seçiyoruz. DEFEND ve- ya RESERVE'i seçtiysek hareket yolu çizmemizin bir anlamı