$C0O00-$FFF (49152-65535) “BO/1” ile CIA 2'nin O kütüğün- deki iki bitin gerçek yerleşimini kas- tedmekteyiz. Adres B VIC adresleme- si İçin 14. ve 15. bitleri vermektedir. Örijinal değer B O/1”'11'dir. O za- man video RAM $0400-$07FF ara- sında (1024-2047) ve karakter seti de $1000 (53248)'de bulunur. Bir örnek verelim: Diyelim ki ka- rakterlerin depolanmasını $C400 (50176—>4915244*256)'e getirmek istiyorsunuz. Bu amaçla aşağıdaki komutu vermeniz yeterli olacaktır: POKE 56576, PEEK (54576), AND 253 OR 0 VIC tüm bilgisini $CO00 $EFF ara- sındaki alandan alır; bu da ekranda büyük karışıklığa yol açar. (yalnızca hareketsiz olduğu için renk düzgün bir şekilde değiştirilebilir.) POKE 56576, PEEK (5657) AND 253 OR Ü komutu ekanı ekranı eski haline döndürür. b) Video RAM'i hareket ettirmek: Video RAM'de bu IK'lik adres alanı içerisinde küçük adımlarla ha- rekel ettirilebilir. Bu VIC'in 24, kü- tüğünün içeriğini, özellikle 4-7. bit- leri değiştirerek mümkün olmaktadır. Bu döri bit video RAM adresinin 10.- 13. bitlerini belirlerler: Adres bitleri $FEDCBA 9 7â64 3210 CIA 2 reg. 24 VİC'in İÇ BO/1 bitler 4-7 O zaman da video RAM 16'lık ad- res alanı içinde 1K'lık adımlarla ha- reket ettirilebilir. Bilgisayar açıldık- tan sonra, bu dört bit Yo 0001”e veri- lirler. Bu video RAM'in metin depo- su olarak $400 (1024)'de bulunması- nın nedenidir. Bu bitleri değiştirmek diğer bellek alanlarının değimesini ge- rektirmez. Bir örnek: $400'de bulunan video RAM'in $800'e götürülmesini istiyor- sak, bunu şu komutla yaparız: POKE 53240 4 24, PEEK (53248 4 24) AND 15 OR 2*16 Bu hareket, $400-$7FF arasındaki bellek alanına ihtiyaç gösteren geniş BASIC programlar olduğunda ya da sürekli olarak or... or... or... diye de- ğişen iki metin sayfası kullandığınız- da kullanılabilir. c) Karakter jeneralörünü hareket ettirmek: Video RAM'e ek olarak, VIC'i 16K'lik alanı içinde karakter jenera törünün yerini değiştermek de müm- kündür. Burada VIC'in 24. biti bazı 00 11 adrers bitleri için ara depolama ala- nı olarak işe yarayabilir. Yalnıca bu sefer 2 x 2K'lık karakter jeneratörü- nü 2K'lık adımlarla hareket ettirebi- liriz. Video RAM tablosundaki 4-7 bitlerin yerini burada 1-3. bitler al- maktadır. d) Grafik Deposunu Hareket Ettir- mek: 60 WETH '& Oyunlardaki Başarınızın — sırrı: 3Sözen' 26 JYOLGTKK Tabii ki ?? Orjinali TSİ 'dir ve bütün bilgisayar Grafik depolarının yeri de seçilebi- lir. SK uzunluğunda olduğu için, 16 K'lık adres alanında sgidebileceği yal- nızca iki yer vardır. Bu nedenle onun için ayarlanabilecek yalnızca tek bir bit vardır. Bu da VİC 24, kütüğün 3. bitidir. Gelecek ay bil-mapped erafikler ile devam edeceğiz. K £ v — satıcılarında bulabilirsiniz. SANAYİ Sümer Mah. 28 Sokak No:14 İIRIREİ 34770 Zeytinbumu- İSTANBUL Tel: (1) 558 12 54