aynı çizgi filmlerde olduğu gibi çi- zilmiş ve hareketlendirilmişti. Ek- randa hareket edebiliyor, ağaçla- rın arkasında kaybolup göllerde yüzebiliyor veya binalara girebili- yordu. Şimdi bizlere gayet normal ve önemsiz gözüken bu ayrıntılar o zamanlar macera peşinde ko- şanlar için inanılmaz bir atılımdı. King's Guest başarılı grafikleri ve ilginç senaryosuyla birçok kimse- nin ilgisini çekince, Sierra Holl- ywood geleneklerine uyarak Ma- yıs 1985'de King's Övest 2'yi, Ekim 1986'da ise King's Öuest 3'ü hazırladı. Her biri bir öncekin- den daha detaylı ve gelişmiş olan bu oyunar IBM allesine mensup PC'lerde hazırlanmış ve sonra Amiga, Apple, Atari ve Tandy sis- temlerine uyarlanmışlardır. Bu üç oyun tüm dünyada 700.000 satış yaparak Sierra On-Line şirketine oldukça fazla maddi olanaklar sağladılar. Bu destanın son üyesi olan , King's Ouest 4, Eylül 1989'da Amerika'da piyasaya çıktı. Sierra'- nın tamamıyla yenilenmiş oyun- işletim sisteminde hazırlanan bu programda ayrıca fon müziği ve yüksek çözünürlü grafikler kulla- nılmıştır. Bugün Sierra On-Line'da 100'ün üstünde, farklı yetenekle- re sahip insan çalışıyor. Oyunların senaryolarının çoğu hâlâ Roberta Williams'a gelen ilhamlardan oluş- makta. Şirket oyunları artık seriler halinde geliştiriyor. Jim Walls'un hazırladığı Police Övest'ler, Al Lo- we ve Mark Crowe tarafından ha- zırlanan Leisure Suit Larry serisi, Scott Murphy'nin hazırladığı Spa- ce ÖÜvest'lerin yanında, Macneill'- lerin hazırladığı Gold Rush'i ve Manhunter'ları da unutmamak ge- rekir. 42 Şimdi bu diziler içinde en çok bi- linen diziyi incelemeye başlaya- lım: King's Ouest serisi. Not: Bu oyunları açıklarken, çok uzun oldukları için çözümleri ver- mekten kaçınıyorum. Yalnızca işe yarayacak ipuçlarını yayınlayaca- ğım. Eğer oynarken takıldığınız yerler olursa bu sorunlarınızı ad- venture ipuçları köşesine yazabi- lirsiniz. KING'S GÜUEST 1 (GÜEST FOR THE CROWN) Daventry adlı antik ülkede ge- çen bu oyunda dizinin kahramanı Sir Graham'ı yönetiyorsunuz. Ed- ward isminde, birçok kişi tarafın- dan ihanete uğramış bir krala yar- dım etmekle görevlisiniz. Çok iyi niyetli bir kral olan Edward, herke- se güvendiği için ülkesi ve kraliyet için çok önemli olan üç şeyi kay- betmiştir. Bunlar: Bir mücevher sandığı, sihirli bir kalkan ve sihirli bir aynadır. Amacınız bu üç değer- li eşyayı Kral Edward'a geri götür- mek. Görevi başarmak için ülke- nin her köşesini gezmelisiniz. Daventry küçük bir dünyadır. Doğudan batıya sekiz, kuzeyden güneye altı ekran uzunluğundaki bu ülkeyi, daha rahat çalışmak için dörde üçlük dört parçaya ayıralım. Bu bölgelere Bulutlar Diyarını ve Leprechaunlar ülkesi'ni de ekler- sek inceleyeceğimiz altı bölge var demektir. KUZEYDOĞU BÖLGESİ İÇİN İPUÇLARI * Ormandaki kayayı inceleyin, altında bir şeyler bulabilirsiniz. * Nehir kenarında bulacağınız çakıllar, yüksek ama çok yüksek yerlerde çok işinize yarayabilirler. * Adada gördüğünüz ao çirkin ve mor cisim bir besin maddesidir. Ona yüzerek gidemezsiniz ama Leprechaun'larla karşılaşmadan onu almış olmalısınız. * Küçük bir deliğe sahip olan o kaya bir giriş değildir, boşuna uğ- raşmayın. * Macerayı tamamlamadan şa- toya giremezsiniz. İşlerinizi önce bitirin. * Bu bölgedeki en büyük bilme- ce adaya çıkmaktır ama buradan ona çıkamazsınız. * Üç hazineyi bulsanız bile, Kral Edward'a karşı anlayışlı olmanız gerekebilir. KUZEYBATI BÖLGESİ İÇİN İPUÇLAR * Oduncunun kulübesindeki balta ve su pompası şeytanı prog- ramcılar tarafından sizi uğraştır- mak için hazırlanmış önemsiz Ci- simlerdir. Bunlarla kafa patlatma- yın, * Kulübede köşelerden uzak durun ve her şeyden önce cazibe- nizi kullanın. * King's Öuest'deki en büyük bilmece ihtiyar büyücünün adını bilmektir. İlk tahmininiz muhteme- len doğru olacaktır ama yine de bu tahmini biraz ileri götürmelisiniz. (Oyunu bitirmek için bunu bilme- niz gerekmez; yalnız tam puan is- teyen gerçek maceracılar bunun- la uğraşmak zorundalar.) * Elmaslar bir maceracının işi- ne daima yararlar. Bulamadıysa- nız geri dönün ve arayın.