IKU AMIGA ve Mouse SAYIN Commodore Dergisi yetkilileri, Derginizin her sayısını alıyorum ve zevkle okuyorum. Yayınlamış olduğu- nuz “masa üstü yayıncılık” yazısı çok ilgimi çekti. Ancak, bir şeyi çok merak ediyorum. Örneğin, bu masa üstü ya- yıncılık programlarının herhangi biriyle bir sayfa düzenledik. Elimizde bulunan konu ile ilgili bir fotoğrafı, bu sayfaya yerleştirmek istedik. Bunu nasıl gerçek- leştirebiliriz? Bunu gerçekleştirecek bir cihaz var mı? Varsa, fiyatı ne kadardır? Diğer bir sorum ise, *mause' hakkın- da. AMIGĞA için geliştirilmiş bir MA- USE Türkiye'de var mı? AMIGA'yı, bu cihazla telefona bağlayabilir miyim? Bu MAUSE'un fiyatı nedir? Sorularıma cevap vereceğinizi umu- yorum. Saygılarımla Mert Yaldız SAYIN Mert Yaldız, AMIGĞA'da çeşitli masa üstü yayın- cılık programları ve yazı programları- nın bazıları, yazı metni içinde resim kul- lanmanıza izin verir. Bu resimleri ister- seniz Deluxe Paint H gibi bir resim programında kendiniz çizerek veya ha- zır bir resmi kullanarak elde edebilirsi- niz. Etrafınızdaki bir eşyanın resmini kullanmak isterseniz ilk olarak bu eş- yanın resmini kamera yardımı ile alma- nız gerekir. Bu işlemi bir ara birim sağ- liyor. Aldığınız resmin renklerini diler- seniz değiştirmeniz mümkün. Özellik- le resmi siyah beyaz aldıysanız bir re- $im programı yardımı ile resmi renklen- direbilirsiniz. Resmi elde ettikten son- ra gerisi bu resmi yayıncılık programın- dan çağırmak olacaktır. Her AMIGA bilgisayarı mouse ile birlikte verilmek- tedir. Mouse, bilgisayarı telefona bağ- lamaya yarayan bir alet değil, bilgisa- yarı klavyeye bağımlı olmadan kullana- 30 bilmenizi sağlamaya yarayan bir alet- tir. Sanırım siz bilgisayarınızı telefona bağlayacak bir alet soruyorsunuz. Bil- gisayarı telefona bağlamak için MO- DEM adlı araç kullanılır. 4 Soru SAYIN Teleteknik yetkilileri, Benim adım Uğur. Size bazı sorula- rımı olacak. Cevaplarsanız çok mem- nun olurum. 1. Program Döküm Eki'ndeki prog- ramı yazdığımda mesela: 00017 PRİNT. “<5DOWN> <RIGHT> <2 SPACE> <RVSON> 1 <RVSOFF> 2SPACE DAİRE İÇİNDE ÇOK- GEN YÖNTEMİ” <222> yazdığım ? sYNTAx ERROR READY yanıtını veriyor. Kontrol ediyorum, hiç yanlış yok, Ben şundan olabilir diyo- rum., Acaba çok satır olduğundan mı? Bunu sizden öğrenmek istiyorum. Ci- hazım Commodore 64. 2. Platoon |'de adam hep ormanda gidiyor. Başka bir yerde gitmiyor mu? Aşamalı bir oyun değil mi? 3, Kung-Fu Master'da 5. bölümde Kung-Fu'cuyu geçemiyorum. Bunu na- sıl yapacağım? 4, Siz Oyunlar için kolaylıklar ver- miştiniz. Mesela Kung-Fu Master POKE 34142,128 “Oyunu yükleyip resetleyin” demiş- tiniz. Bunu nasıl yapacağım? Uğur Güler Nedir bu BDE? SAYIN Commodore dergisi yetkili- eri, Benim bir Commodore 64 bilgisaya- rım var. Derginizi birkaç ay aldım, ger- çekten iyi bir dergi hazırlıyorsunuz. * Benim sizden öğrenmek istediğim ko- nu şu: Program Döküm Eki'nde bazı programların BDE ile yazılması gereki- yor. Fakat ben BDE'yi bilmiyorum. Bunu yazarsanız çok sevinirim. Mustafa Kamer SA YIN Uğur Güler, Mustafa Kamer Program döküm ekinde yayınlanan BASIC programları BDE formunda ve- rilmektedir. BDE, dergimizin ikinci sa- yısında verilmiştir. * <> * işaretleri arasında kalan yazılar veya sayıların ay- nısını değil, bunların temsil ettiği tuş- lara basmanız gerekiyor. Mesela, 00017 PRINT * < 5 DOWN> <RIİGHT> <2 SPACE> <RVSON> 1 <RVSOFF> <2 SPACE > DAİRE İÇİNDE ÇOKGEN YÖNTEMİ” <222> satırını inceleyelim. Ü0017, programın satır numarasını temsil eder, Bundan sonra PRİNT komutunu yazıp tırnak açın ve beş kere aşağı kürsor tuşuna, bir kere sağa kürsor tuşuna, iki kere boş- luk tuşuna, birer kere RVSON ve RVSOFE tuşlarına, iki kere boşluk tu- şuna basın ve yazıyı yazdıktan sonra tır- nağı kapatın. RETURN tuşuna basın, Eğer BDE'yi kullanıyorsanız, 222 sayı- sını alırsınız. Yukarıda da açıkladığımız gibi işareti arasındaki yazıları yazmak yeri- ne bunların ifade ettiği tuşlara gerekli sayıda basın. Satır sonundaki 222 ra- kamı konirol sayısıdır, yazılamaz. Platoon oyunu aşamalı bir oyundur. Bir sonraki aşamaya geçmek için ilk bö- lümü tamamlamanız gerekir. Bu oyunla ilgili bilgiyi püf noktaları köşesinde bu- labilirsiniz. Oyun kolaylıkları için yap- manız gereken reset işlemini bir reset switch ile gerçekleştirebilirsiniz. Eğer program kendiliğinden başiamazsa, SYS64738 komutu da aynı işi gomr