üçüncü bölümde sağ veya sol tarafa giderek arka- nızı duvara verin. Daha sonra yüzünüzü duvara dö- nüp gelenlere '2' tuşuna basarak birkaç tekme atın. Fakat bir süre sonra konfrol ettiğiniz kişi yüzünü dövüş- tüğünüz kişiye dönecek. Bu durumda karşınızdakine uzanarak tekme atın. Eğer isabet ettiremezseniz, faz- la üzülmeyin, çünkü çoğunlukla ıskalayacaksınız. At- tığınız tekme başarısız olursa, rakibiniz yaklaşarak yumruk sahanızın içine girer. Kombine yumruklarla ra- kibinizi safdışı edebilirsiniz. Sıra ikinci bölüme geldi. İlk olarak motosikletli serserileri müthiş uçan tekmele- rinizle safdışı bırakın. Bunlar bittikten sonra geri kalan- ları bir evvelki yöntemle halledin. Gelelim üçüncü bö- lürmme, burada İşimiz zor. Elindeki zincirlerle bizi öldür- mek isteyen bayanlar yumruktan anlamıyor. Burada yapabileceğiniz tek şey uçarak tekme ve ters tekme. En sonda Büyük Berta var. Onu öldürmek için ona doğru koşun ve uçarak tekmeyi yapıştırın. Bunu bir- kaç kez tekrarlarsanız Büyük Berta safdışı kalır. Bulduğunuz oyun kolaylıklarını diğer Commodore"- cu arkadaşlarla paylaşmak İsterseniz, bize gönder- meyi Unutmayın. AMIGA'cı arkadaşlar da oyunlar hakkındaki sorunlarını, bilgilerini veya AMISA ile ilgili diğer sorunlarını bana gönderebilirler. Adresimiz: Caommodore Dergisi, Oyunlar İçin Kolaylıklar Köşesi Silahhane Cad. Ralli Apt. 59/3 80200 Teşvikiye-İstanbul MAKİNE DİLİ GET Her bilgisayarda hangi tuşun basıldığını hafızada tutan bir adres vardır. Bu adreste klavyede basılan tuşun değeri saklanır. Adresteki değeri elde etmek için bu adresi konitrol eden ufak bir döngü yeterli olur. Cd4'te bu adresi kontrol edelim: LDA $CB CMP # 10 BES bulundu Bakmamız gereken adres, sıfırıncı sayfadaki $CB cadresidir. Bu adreste klavyeden girilen tuşların değer- lerini alabilirsiniz. Ancak bu değerler ASCİİ kodları değil, klavye matris kodlarıdır. Örneğimizdeki — 10 de- ğeri 'A' tuşunun klavye matris kodudur. Hiçbir tuşa ba- sılmamışsa bu adresin değeri ö4'dür. GOÖSUB BASIC'de sık sık tekrarlamak zorunda olduğunuz program parçalarını altprogram olarak yazıp, ihtiyaç olduğunda program akışını GÖSÜB komutuyla alt- programa gönderebilirsiniz. Bunun için GOSUB komu- tundan sonra altprogramın başlangıç satır numara- sını vermeniz yeterli olur. Makine dilinde de JSR komutu aynı işi görür. Bu ko- muttan sonra altprogramın bulunduğu adresi verme- niz yeterli olur. Mesela altprogram $C000'da başlasın. 26 JSR SCOOO komutunu veriniz. Altprogramları daha etkili kullanabilmek için para- metrelerden yararlanırız. Bu bir sayı veya birkaç sayı olabilir. Parametre sayesinde altprogram, bir deği- şikliğe gerek kalmadan, programın farklı yerlerinde çağrılabilir. Mesela programın yavaşlamaısını sağla- yacak bir gecikme yapan bir altprogram yapalım. Bu altperogram, programımızın her yerinden çağrıla- bilmeli. Ancak her çağırışımızda farklı bekleme süre- leri isteyebileceğimizden, bunu sağlayacak bir pa- rametre kullanacağız. Altprogramlara parametre ge-