12 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yelkenci Vapurları KARA DENİZ LÜKS VE “Huran Çarşamba Günü akşam / sirkeci rıl tımından — hareketle (Zanguldak, İnebolu, Samsun, Ordü, — Gireson, — Trabzon Sürmene ve Rire) ye gide- Tafsilât için kenci Hanında kâin acantasına müracaat. Tel. İstanbul 1515 cecide yel- İngiliz Hacı Hüseyin vapurları Haftalık izmir postası Hüseyniye vaporu 12 Haziran mh Çarşam- ba Günü akşamı 18 de Sirkeci rih- tımından hareketle (Gelibolu, Ça- makkal remit, Ayvalık, ve izmirle azimet ve avdet edecektir. Yük ve yolcu için Emin önü Re- şadiye — caddesinde 12 numarali ingiliz Hüseyin Rüstem vapurları idarehanesine müracaat, Telefon: İstanbül 2876 SELANİK BANKASI Tmaihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Franık tandaki Şubeleri: Atina, Selanik. Kavala, Her nevi banka muüameleleri- Kredi mektupları. Her nevi meskükât ile hesap küşadı- Çek -servisleri kiralık kasalar . Birinci Ticaret Dairesinden : Müfliş hindi Zade Osman beyin teklif ettiği konkordato müzake- t#esine iştirak etmek üzere eshabı mahkemesinin iflas odasma gelme- deri ilân olunur. Pastahanesi Lüks şekerlemeleri Semti — Mahallesi Müştemilâtı : Bâlâda evsafı muharrer Dr. ÇİPRUT |mechul - bulunduğu” anlaşılmakla Saokağı Kızıltoprak Tuğlacıbaşı Bağdadcaddesi maa bahçe köşke Fazlasıyle - tal çıkarılmış olduğundan 30-6-929 tarihine müsadif Pazar günü saat 15 de icrayi müzayedesi mukar- rerdir. Taliplerin bedelinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat makbuzlaril satış komisyonuna muracaat eylemeleri. Fnlâk ve Bylam Bankası İstanbıl Şubesinde: Seyrisefain Merkez — Acentası: — Calata Köprü başında, Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahimin Hanı altında, İstanbul Trabzon ikinci postası (İZMİR ) vapura $13 Hazi- Galata Tıhtımından hareketle Zongul- di İmebolu — Sinab — Samsun ran perşembe akşamı Trabzon Polathane Gireson Or- du Fatsa Samsun Sinop İnebo- luya uğrayarr geleci Evrakı matbua münakasası on kalem — evrakı üç lerin 13 Haziran 929 tarihin- de saat 15 de levazım müdür- lüğüne mürac Cilt, saç ve zühreviye hasta- lıkları: Beyoğlu Asmalı Mesci Atlas Han, No, 2 Telfon: Beyoğlu 3353, BANKA KOMERÇİYALE te Af İSTANBUL ŞUBE Galata Voyyodi cad Palas (Telef. 2641 Borsada 'Telef, 1718 İZMİRDE ŞUBE İstanbul mahkemci asliye birinci ticaret — dairesinden: — Kavacıklı Mehmet Riza bey tarafından Sam- sunda Yeni hamam civarında Şehbender zade Halit bey aley- hine ikame olunan bin üç yirmi üç dolar yetmiş dokuz san- timin tahsili davasında müddeialeh Halit beyin ikametgâhı hazırı Hi usulü muhakemeleri kanununun 298 inci maddesi mucibince on gün zarfında cevap vermek üzere kanunu mezkürun 141 inci mad- desine tevfikan iki ay müddetle ilânen icrasına karar verilmiş ve arzuhal sureti mahkeme divanha- nesine talık edilmiş olduğu ilân olunur. | 881 Emvali metruke ilânları No. atik — cedit ST 183 maabahçe köşk Nevi İki kattır, maa sofa 10 oda ve kiler ve mutbak ve iki hali sarnıç, çamaşırlığı ile uşak odası bahçesindedir, altı dönüm mikdarındaki bahçesinde meyva ağaçları ve bir mikdar bağ mahalli ve el tulumbalı kuyusu vardır, alektrik ve kumpanya suyu tesisat ve tertibatı mevcuttur. zuhuruna Her gerde satılır: Ümuni Acentaları Vadesiz yani istenildi yözde 9 faiz vi tesviye ede şeraitle şabesi yoktar. hurkhard Banlı Ve göreklsi — İstnöui-Oalafi Dakik Ziya Mütehassıs doktorlar; muhterem Ailelerce senelerden beri tecrübe ve mükemmeliyeti tasdik edilen yegâne çocuk gıdası boKkTORTaşçıyan Paris Seririyatından me'zun ve 28 sene tecrübeli Prengi, ağrısız iğnelerle belsoukluğu, idrar darlığı ve zaafi cinsiyetin elektrikle kat'i | ve ağrısız tedavisi. | Emin önünde, İzmir sokağı No:4 EMNİYET SANDIĞI En eski türk milli Mmüessessei maliyesi Emlak ve mücevherat, altın, vdiat kabul eder. İTALYANA alınmak şartile tevdi olunan Sermayesi “Liret 700,000,000 BB Çaralara senevi yümle 3, alti Skcesi Tiret 5404000:000 İN ay vadeli 5, bir senelige 7, AŞ iki sene veya daha ziyade vade ile Tbrakılan mebaliğe Talep ve armı olunduğu halde senelik veya iki senelik tev- Giatın — faizlerini aydan aya icret ve — mütedil sükemmel — kiralık Ehven | Sehir dahildeki 2 kasalar vardır. D Gögele a D, yzasezi: Caşaoğinü van DEUTSCHE ORİENTENK İstaubul şubesi Tesis tarihi : 1322 Müessisleri : Dresdner bank, Aşafhavzernser bank ferayn, Hasyonal ü bar Merkezi idaresi; Şabeleri: Hamburg İstanbul: galata kısmı, telefon : Beyoğlu: 247, 248, 984, 9E5 İstanbul kısmı, £ 42, 2848 fon: İstanbül: Deposu: İstanbuldaki tütün gümrüğü, Bilumum banka muamelâti içra ve hususi kassalar icareder. kiymeti. mühammenesi Lira 8,000 - Sekiz taksitte 14,051 bedeli mukarreri e maa tulumba mebni pazarlikla yeniden Emvali metruke Pazarlıkla satılık Köşkler Esas numerosu 138 Mevkü Büyükadada Nizamda Seferoğlu köşki köşk ve bağ ve bağçe leri namile maruf dört bap Balâda muharrer köşkler pazarlıkla satılacağından taliplerin Şubemize müracaatları İSLÂM GENÇLER ARANIYOR Türkiyada ilk defa olarak tesis edilen fabrika- mızda hakiki Radium tıraş bıçaklarımızı imal 'etmek için 18 yaşından 25 yaşına kadar hüsnühal sahibi islâm işçiler aranıyor. Arzu eden- ler bu hafta zarfında her gün müracaat edebilir- ler. Mıktar muayyen olduğundan ilk müracaat edenler istihtam edilecektir. Fazla malümat şifahi surette verilir. Adres: Galatada Okçu Musa cadde- sinde Radium lâmbası ticarethanesi. Yüksek Mühendis mektebi mubayaat komisyonundan : Mektep binasının mevcut aksamında tadilât icrasile muhterik aksa- minin yeniden inşası 27 Mayıs 929 tarihinden itibaren 18 Haziran 929 tarihine kadar münakasaya Vazedilmiştir. Teminatı muvakkate (5700) liradır. Münakasaya dahil olmak arzusunda bulunan inşaat | mütcahhitlerinin bu bapta malümat ahzeylemek ve münakasaya ait program, mukavelename, şariname ve resimleri almak üzere yüksek mühendis mektebine müracaat eylemeleri ilân olunu İstanbul Vilâyeti Şehremaneti ilânları I Şehremanetinden: keşfi 1975 lira olan Hasekinisa Has- tahanesinin gazi tesisatı kapalı zarfla münakasaya konmuştur: Taliplerin şartaame almak ve keşif evrakını görmek için her gün levazım müdürlüğüne gelmeleri ve teklif mektuplarını da — ihale Beyoğlu -dairesinden: Sahiplerinin bulunamamasına binaen teb- ligatı yapılamayan Pangaltı cedidiye sokağında 149 mumaralı hane- nin ahşap şahnişi maili inhidam 'olduğundan on beş gün zarfında mahzuru izale edilmediği takdirde dairece ref'i mahzur edileceği tebligatı kanuniye makamına kaim olmak- üzere liân olunur. Anadoluhisar Dairesinden: Kanlıcada Çubuklu caddesinde N. 7 Kahvehanenin ittisalindeki emanet mali Arsa müzayede ile kiraya verileceğinden talip olanların pey akçelerile birlikte 6/7/929 cumar- 'tesi günü saat 14 de kadar Daire encümenine müracaat eylemeleri. Ticaret işleri umum müdürlüğünden: 20 ikinci teşrin 330 tarih kanun hükümetlerine göre Türkiyede iş yapmağa izinli bulunan ecnebi şirketlerinden ( Eksport Tobako Kom- pani oryent limtit) şirketi bu kerre müracaat ederek Türkiye vekili bulunan Edvart Con Teyler efendinin mezkür vazifeden çekilmesine | binaen yerine şirket namına yalnız ve birlikte imza koymağa izilni bulunmak ve yapacaklari işlerden doşacak 'bütün davalarde müddei, müddei aleyh ve incü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak üzere Kladyas Bertram Berin ve Stuvartli Danşe efendileri vekil tayin eylediğini bildir- miş ve lâam gelen kâğıtları göndermiştir. Keyfiyet tetkik edilerek muvafık İmüş olmakla ilân olunur. FELEMENK BAHRİSEFİT BANKASI İstanbul Şubesi İdare merkezi: AMSTERDAM Doktor muallim Harız Çemal Dahiliye, sinir ve çocuk mütehassısı Mezun sermayesi: 25,000,00) FL Cumadan başka her gün saat Teğjre siltaişvönüyü 14 - 16 da Divan yolunda 5000009 Fi J8 nümarali husust kabine DBi uiyar kçesiz 2,500,099 FL sinde hastalarını kabul eder. tire AŞPRARN. Galatada, Karköy palasta İş a maggaki aadır Telefon: Beyoğlu 37115 İstânbul tali şubesi : « Mer- kez Postanesi ittisalinde Alla' lemeci Han> telefon : İs 569. Bilumum banka muamelâtı Emhiyet kasaları icarı yataarın müayeno ve tahlilleri na- zari dikkala alınarak hastalığın teş- Arvu eden hastalar hususi ve mükemmel — hastahaneye yatırılıp tedavi olunuz. Muayenehane ekseriya gecele- ri de açıktır. Kazanç vergisi | Bordroları Her ay Maliye tahsil şübe- lerine verilmesi mecburi olan müstahdimin bordroları yeni harflerle - temiz bir - şekilde matbaamızda basılmıştır. İki kuruş fiyetle yalız Akşam matbaasında satılır. İstanbul İcra Dairs Bir deynin temini satılacak olan maayatak 3 demir karyola ve 1 adet ayna 13 Haziran 929 Perşembe saat 13 de Sirkecide Türk — oteli ” önünde furuht edileceğinden talip olanların hazır buluan memuruna müracaat et i ilân olunur. *