15 Aralık 1940 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

15 Aralık 1940 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

ASKER Harb mıntaka- || Hikmet İlgaz larında deniz ticareti nasıl cereyan eder? .—— Yunan Mitolojisinde bir ilâh dan bahsedilir. Bu ilâh ayağını yere bastıkça kuvvet alırmış. Hergül bunu yenmek için ku - caklayıp havaya kaldırmaktan başka çare bulamamış. İngilete- re bu efsaneye benzetilebilir. Her ticaret gemisi Britanya a- dalarına taze bir kuvvet geti- rir, Deniz münakalesi imparator- | luğun dimağile uzuvlarını birbi- rine rapteden sinirler gibidir. Al manlar iki harptir bu sinirleri keserek İngilterenin bünyesinde | bir takatsızlık tevlidine uğraşı -| yorlar. | Geçen harpte batırılan ticaret gemileri miktarı yirmi bir buçuk mülyon tondur. Bu zayiatın lıcşte* | Üçü İngiliz ticareti bahriyesine aittir. Bu harpte batırılan tüc- car gemileri de üç milyon tona yaklaşmaktadır. Üç milyon ton | tcaret gemisinin tekne fiyatı Üçyüz milyon Türk lirasıdır. Ge milerden bir kısmının hamulesile | birlikte battığını kabul edersek zayiat yarım milyarı geçer. | Harbın altmış altıncı hafta- gında bulunuyoruz. İngiltere haf | tada vasati olarak elli bin ton| gemi kaybediyor. Fakat bu mik- | tar bir hafta zarfında İngiltere limanlarına girip çıkan gemile- rin yüzde onundan daha azdır. Denizler otomatik ve mıknatıs- rle doludur Deniz altı | gemileri bütün gecit noktalarını | tutmuştur. Alman tayyareleri Irlanda garbından geçen gemi- | leri dahi bomba yağmuruna tutuyorlar. Bu ateş tufanında İngiliz ticareti bahriyesinin fe- lâketi bu kadar ucuza mal et-| mesi hayret edilecek bir mese-| ledir. İngilterenin azmini, mesai | hâyatındaki ciddiyetini velhasıl | imparatorluğun — yeryüzündeki muhteşem mevcudiyetini lâyıki- | le anlamak için yalnız bu mese-| leyi düşünmek kâfidir. | alüm olduğu, Tinci Kosva muharebesi üç saai devam etmiştir. Her muharebe böyle estantane bir müddet zar- fında nihayetlense her — türlü fedakârlığa katlanmak müm - kündür. Fakat asri harpler or- dudan millet muharebesi haline | inkalâp etmiştir. İhtilâflar uzun | sürüyor. Harp — tehlikelerinin karşı bir| adaki seyrüseferi takyit | pasif bir tedbirdir. Uzun | rp senelerinde memleketin bir zeri muühtemel zayiatına mıntal kısmındaki - iktisadi — faaliyeti| felce uğratmak demektir. Bina- enaleyh deniz seyrüseferini her türlü tehlikeye, zayiata rağmen | yine idame etmek zaruridir. Arasıra Manşta, Norveç sa-| hillerinde, İskajerakta seyrüse-| fer halinde bulunan Alman tica- ret gemilerine İngiliz kuvvetle- rinin taarruz ettiğini işitiyoruz. | Bu haberler gösteriyor ki Al - manya hasmının denizdeki kahir tefevvukuna rağmen büyük teh- likeleri göze alıp yine denizler-| deki iktisadi faaliyeti idameye | çalışmaktadır. Bittabi her iki taraf gemilerini gözleri kapalı | olarak tehlikenin ağzına atmı - yor. Birçok tedbirlere, korıyıcı üsüllere müracaat ediyor. Bu - güne kadar muhfelif menbalar- dan aldığımız haberlere göre İngiliz ticareti bahriyesinin aldı- ği tedbirler şöyle hülâsa oluna- | bilir: 1 — Harp mıntakalarında sürati onbeş milden aşağı olan | gemiler kullanılmayor. Bunun iki sebebi vardır. | velâ sür'ati az olan gemiler denizaltı. gemilerinden kaçamı- yorlar, Sonra tahtelbahirlerin nişan alıp torpido atmasma ma-| ni olmak için tüccar gemileri| daima bir sağa bir sola dümen | kırarak zikzak gidiyorlar. Yel-| | mühim limanların önünde daima | | onbeş mildir diyoruz. Va Tozaa STTORT TT de “telsizinizi kullanmayınız!” | âir. | — Düşman harp gemisi ufukta görüldüğü zaman birkaç harfle vaziyeti bildirilmişse ne alâ yok- sa bir daha buna vakit buluna- maz. Denizyolları, armadurluk- | lar, limanlar, sigorta şirketleri | emrinde | me postaları ihdas edilmiştir. | Bu istasyonlar haberi alır al - maz lüzumlu tedbirlere tevessüil ederler. Gemilerde telsiz bulundurul - masını icap ettiren diğer bir| mecburiyet de Admiraltiden her dakika deniz seyrüseferine verilen ikaz haberlerini almak- tır. Bu emirler yeniden mayn zu- hur eden, denizaltı gemisi görü- len, korsan gemilerinin faaliyet- te bulunduğu sahaları bildiren | malümattan ibarettir. Ufak yel-| ken gemilerinde dahi bir alıcı telsiz cihazının veya radyonun | bulundurulması şarttır. 3 — İşletme servisleri deniz| seyriseferini mümkün olduğu | kadar bitaraf kara sularından istifade etmek üzere tanzim et- mektedir. Bu meselede masraf, mesafe ve vakit ziyaına ehem- miyet - verilmiyerek siyasi vazi yetin icabı nazarı dikkate alın-! Maktadır, Meselâ Brezilya ce- nup sahillerinden İngiltereye ha reket eden bir gemi şarki A- merika sahillerini takıben Nev- yorka kadar yükseltmekte ve buradan himaye altına alınıp İn giltereye getirilmektedir. 4 — Moyn tarayıcı postalar tehlikesiz bir gecit bulundurma- ğa çalışıyorlar. Günde lâakal üç beş mayn tarayıcı gemi ba- tıyor. Fakat bu hizmete bir an fasıla verilmeden devam edil- mektedir. 5 — Denizaleti gemilerinin taarruzlarına' karşı tüccar va - purları harp gemileri tarafından emniyete alınmaktadır. Kervan sistemi ticaret bahriye kaptan- larının seyrisefer maharetine dayanan en mühim bir hizmet- tir. Meselâ bir geminin sür'ati Onbeş mil FASkti-MilZ. | ttoli tarıdır.. Geminin saat zarfında makinesinin husu- siyetine, personâlinin mahafe: tine göre 14 buçuk milile 15 buçuk mil arasında devamlı bir ihtizaz halindedir. Halbuki ker- vanda birçok gemi birbirinden münasip aralık ve mesafe ile ha- reket etmek mecburiyetindedir. Gece gemiler tamamen karartıl- mıştır. Mesafe azalınca sür'ati kesmek, çoğaldıkça arttırmak lâzımdır. Bu iş günlerce devam eden seyir esnasında güverte ve makine personalini fena hal- de yıpratır. Tücecar kaptanları azar zamanında bunu talim et- memiş olursa bir Konvoy da- hilinde hareket edemezler. Ya önlerindeki geminin üzerine bin dirirler veyahut geriye sarkarak kaybolurlar 6 — Gemi kervanları sahile yaklaşırken av tayyareleri hi - Maye vazifesine iştirak etmek- tedirler. Muayyen bir huduttan itibaren bunlar daima gemilerin üzerinde uçarak bombardıman relerinin hücumuna mani çalışıyorlar. 7 — Kervanları emniyete a- lan harp gemileri deniz ve ha- vayı dinliyen âletlerle müceh - hezdir, Bazan kervandaki müna- sip gemilerin direklerine beş yüz metrelik Savlolar ile sabit ba - lonlar bağlanıyor. Yükseğe çı- karılan rasıtlar kervanın geçti- ği deniz sahasını kontrol ediyor- lar. Suyun altında bulunan de- nizaltı gemileri, mayn maniaları ekseriyetle havadan görülmekte ve evvelinden tedbir almak ka- bil olmaktadır. | san devamlı dinle- | | Harb İjgaye!erinin (Başmakaleden devam) de tekrar istiklâl bulsun? İngiltere ne kadar zengin bir memleket olursa olsun bu harb Masrafı onun - belini bükecek kadar müdhiştir. Amerikalılar borç para vermek için İngiltere- den bazı toprakları ipotek ola- rak istemeyi düşünüyorlar. Bu, işin ciddiyet ve ehemmiyetini isbata kâfidir. İngiliz mükellef- leri harb sonunda hesab pusul sile karşılaştıkları zaman, acaba bizim yukarıda yürüttüğümüz muhakemeyi akıllarından geçir- miyecekler midir? İngiliz mille- ti bugün medeniyete karşı ade- tâ bir hayat sigortası muamele- sine girişmiş bulunuyor. Vâkıa kendisinden kimse böyle bir gorta istememiştir. Fakat gale- be neticesinde birçok milletlere hayat hakkını iade ettirip ettir- memek İngiliz devletinin elinde bulunacaktır. İngiliz. hükümeti bugünden ben herkesi bedava 0- iarak kurtaracağım diye bir ta- ahhüde girişebilir mi ve giriş - meyi muvafık görür mü? Kendi- sine karşı eflâtuni bir dostluk e- seri göstermiyecek kadar kor - kak ve hodbin görünen memle- ketlere İngiliz milletinin bu de- meğe ne mecburiyeti vardır? Bugün İngiltere isterse kendi topraklarından hiçbir fedakârlık yapmadan, hattâ üste bazı müs- temlekeler de alarak bir sulh yapabilir. Bu sulhde zarar eden ler başka memleketler olacak - lardır. İngilterenin böyle bir sulha razı olmayıp yıkıcı feda- kârlıklara kendi yaşama kay - naklarını kurutmak tehlikesini göze alma bahasına devam et - mesi bu memleketleri İngiltere- ye karşı borçlu bırakmıyacak midir? Sulh akdolunacağı zaman or - taya çıkabilecek türlü türlü meselelere bu ancak küçük bir nümunedir. İşin siyasi ve sosyal safhasına girersek çok daha ka rışık meselelere tesadüf edece- ğimizi kolayca tahmin ede - biliriz. Hepimiz düşününce zi - hinlerimizde bu yolda zorluklar keşfeyleriz. Mesul devlet adam- Jar» bütün bu karışık işlerde şim diden nasıl bir taahhüd alabilir- “der ve harb gayelerini samimi ve tamı surette nasıl ilân edebilir- ler? Hüseyin Cahid YALÇIN Alârm tecrübeleri (Baş tarafı 1 inci sayfada) bir itina ile hazırlanan pasif müda- faa tertibatı harekete geçirilecek - tir. Malüm olduğu — üzere şehrimiz pasif müdafaa tertibatında 11 — bin vatandaş vazife almıştır. kipler halinde derhal harekete ge- çecek ve bombaların düştüğü farzo- Tunan mahallerde lüzumlu bütün ter- tibatı alacaklardır. Şehir dahilinde bulunan bütün va- tandaşlar alârm düdüklerile beraber sığınaklara gizlenecekler ve ortadan tamamen kaybolacaklardır. Tram - vaylar vesair vesaiti nakliye olduğu yerde durarak derhal yolcularını bo şaltacaklardır. Halk derhal en ya - kın sığınağa iltica edecektir. Alârm düdüklerile mücehhez mo- tosiklet ve bisikletli polisler, düdük- le beraber derhal harekete geçerek alârm işaretini en ücra semtlere ka- dar yayacaklardır. Bu şekilde komple alârm tecrübe- lerinin gece ve gündüz olarak iki arrerdir defa yapılması mu G alarm tecrübesin- de şehrin ışıkları da tamamen sön- dürülecek ve maskelenme ni: mesi alârm devam ettiği müdi tatbik olunacaktır, € yapılaca etçe Mes'ud bir evlenme General Dr. Suphi Yal kerimeleri a - 8 — Denizaltı gemilerini avla mak için binlerce müsellah tek- ne harp mıntakalarında kara -| kol yapıyor. Bunların bazısı de- niz dibinde sürtme ağlar çeke- kenli gemilerin Orsa seyrini| rek denizaltı gemilerini — kılıç hatırlatan bu usul ile on millik | balığı gibi avlamağ ır. Bir mesafeyi otuz mil katetmek su- | kısmı şübhelendiği noktalara su retile varılabiliyor. Gemilerin| bombası yağdırır. Limanlarını sür'ati fazla olmalıdır ki me: ğzına, geçitlere bombalı sabit feden edilen ziyan yüksek sür'-| ağlar döker, hücuma uğrayan atle telâfi edilebilsin. | gemilerin de imdadına giderek 2 — Cesameti her ne olursa | SüYUNU tahliye eder olsun telsizi olmıyan gemilerin| — Yedekte limana getirmeğe uğ- seyriseferine kat'iyen müsaade | raşır. Denize dökülen, sallar edilmemektedir. İngiliz ticaret| ve şişirme tulumlar üzerinde bahriyesi için her ay değiştirilen | kalan mürettebatı tahliye eder. bir “Kot” kabul edilmiştir. Bu| Velhasıl bu cehennemde batır- muhtasar şifre ile bir ticaret ge-| mak ve batmamak iradesi bir misinin harb mmtakasında ma-| an fasıla vermeden müthiş bir ruz kalacağı her türlü ahval| mücadele halinde bulunur. İş: birkaç harfle ifade olunmakta-| İngilterenin muvaffakıyeti hü- dır. Çünkü bir tüccar gemisine | lâsaten arzettiğimiz bu tedbir- tesadüf eden düşman gemisi| lerin takibinde gösterilen maha- derhal iki işaret r. Bun-| retin mahsulüdür lardan biri diğeri k karla Dr. Enver Gürsel'in ev- lenme törenleri dün Park otelde güzide bir davetli kütlesi huzu- runda icra edilmiştir. Gazete- ilesinden olan bayan r'ın kurduğu yuva ya en samimi saadetler ve bah- tiyarlıklar dileriz. TEŞEKKÜR adını yanlış bildi deri öenbem im tenekeler kısmını bacıyı 24 santte dürlü; teslim etmiyen bulan 6 ncı şube mü T Muz: şekkürler Müsevi ara- üne, koml: ffere, me Selâmiye te ederir Samatyada bakkal Hasan Ziya Çetintaş BURERREAAR AT R CU İTİZAR Yazımızın çokluğunda gitmiş gayretler) Tefrik madık. Okuyucularımız mızı an Hikmet ILGAZ |RORARPRPREPPROOOA rece muazzam bir hediye ver -| Bunlar e- | | | YENİ SABAH —Ği ZK TTNMMR SAD D SETTAANNELNNNAKAN Z ZZ G YLRA aBa SAAT DRE LA GELAA — —SON HABERLER — Yunanlılar Avlon ya kapılarında (Baştarafı 1 inci sayfada) Yeni Yunan ileri hareketi netice - sinde sevkülceyşi ehemmiyetleri bü- yük olan iki sırt zaptedilmiş ve düş- manın mukabil taarruza geçmek te- şebbüsleri — kendis mal olan yeni bir bozgı e- birçok e ha sebeb ol- netice verme - maktan başka bir miştir Havaların daha bozuk olduğu Pog radetz mıntakasında Y ni muvaffakiyetler elde bildirmektedirler Yunan Resni Tebli; na, 14 (aa.) — Başkuman - ğin dün akşam neşredilen 48 numaralı resmi tebliği: Cebhenin muhtelif kıtaatımız büyük — faaliyet göster - miş ve müsaid neticeler almıştıı Yunanlılar 7000 Bin Esi Aldılar Atina, 14 (a.a,) — Cebheden ge- len son haberler Yünan kıtaatının yeni ilerlemeler " kaydetmekte ol - duklarını bildirmektedir. — Mısırdaki nanlılar ye- ettiklerini noktalarında İngiliz muvaffakiyetlerini baber a- | larak yeniden teşvik bulan Yunan kıtal bü. gayretler göstererek İtalyanları de- ktadır. Muh - vaziyet şöyle 1, cenub — bölgesinde nize dökmeğe çalı: telif mıntakalardaki hulâsa edilebilir Cenub mıntakasında İtalyanlar Hi- mara limanının âkibetinden endişe etmeğe başlamış Mörünmektedirler. Al: jan bazı haberlere göre de İtal- yyanlar bu şehirdeki malzemelerini nakle başlamışlardır. Ayni zamanda kuvvetli bir mul Böstermek kavemet maksadile şehrin ön kısımlarında bir | hat vücude getirmektedirler. Gazetelerin verdiği haberlere gö- re bu mıntakada dün çok şiddetli muharebeler cereyan — etmiştir. Son gelen haberler Yunanlıların Hima- ranın sekiz kilemetre yakınına var- dıklarını bildirmektedir, Himaranın cenubunda bulunan Panormon lima- nınin işgali, Yunanlılara Himarayı görebilecek vaziyet temin etmiş ola- caktıı Merkez mıntakasındaki Yunan kı- | taatı Premeti'nin batı şimalinde a - razi kazanarak bu olan mühim bir dağ silsilesinin iş- gali ile elde ettikleri “—vaziyetten istifade etmektedirler. Kıtaat müte - | madiyen batı - şimal istikâmetinde ilerlemektedir. Çok arazi kazan - makta olan Yunanlılar civar tepe - lere kuvvetli bir surette yerleşmek- tedirler. Şimal mıntakasında kar fır- tınalarına rağmen, Pogradeç'in şi - bölgeye hâkim | İngilizler havadan Kiel kanalına | hücum ettiler (Baş tarafı 1 incide) rin şimali n çelik a imaline — mahsus kamdan ehem- | miyeti haiz hedeflerde —müteaddid| yi infilâklar vu- kubulduğu görülmüştür. Sheffield'in sanayi — mahallesinde an bu tahribatla — İngiliz harb lâtı sanayiine bilhassa ağır di be indirilmek müyesser olmuştur. Bir Alman İaşe Gemisi Batırıldı | Londra, 14 (aa.) — Bahriye ne- zaretinin. tebllği; Norveç sahilleri yakınlarında ha- rekâtta bulunan İngiliz Sunfis deniz- altı gemisi takriben 4000 tonluk bir Alman iaşe gemisini torpilliyerek batırmıştır Düşman vapuru fevkalâde yüklü idi ve Almanyaya büyük bir demir olması mub- de edilmiştir merkezinde bul! larile, sair esl tesisatta ve gınlar çıktığı ve yapı hamülesi götürmekte temeldir. Sunfish denizaltısı tara - fından atılan iki torpilin vapura i- abet ettiği, vapurun ikiye ayrıla - rak derhal battığı görülmüştür. Sunfish denizaltı gemisi takriben 4000 tonluk bir Alman petrol va - puruna da taarruz etmiştir. Bu va- pura da keza isabet olmuş ve hasa- ra uğramıştır. Laval azledildi (Baş tarafı 1 Inci sayfada) edilmiştir. Bugünün dış siyaset — se- bebleri dolayısile bu tedbiri almağa karar verdim. Bu karar Almanya ile olan münasebetlerimiz üzerinde hiçbir akis yapmıyacaktır. Devletin dümenindeyim. Milli inkılâb devam edecektir. Bu beyanattan çalınmıştar. Kanunu esasinin dördüncü mad - desile mareşal Petain'e tayin edilen halef B. Laval'di, ——— malinde ve batı - şimalinde muah- rebeler büyük bir şiddetle devam et- mektedir. İtalyanlara takviye kıtaa- tı gelmesine rağmen bu bölgede te- şebbüs daima Yunanlıların ellerin - dedir. ttalyanlar mühimmatlarını tay yare ile nakletmektedirler. | “Yürlan matbuat nezaretinin — söz sölemeğe mezun bir memurunun i- fadesine göre, tebliğlerde zikredi - len muharebeler esnasında alınmış olan İtalyan esirlerinin mikdarı 200 subay ve 7000 ere baliğ olmaktadır. Son günlerde alınan esirler bu mik- | dara dahil değildir. sonra Marseyyez Kralın huzurunda Fransanın işgalinden evvel en son gelen ilk Fransız süper filmi Bir Kış gecesi Pierre BLANCHARD - RENEE St. GYR - GİLBERT GIL Önümüzdeki S A L T akşamı SÜMER Sinemasında Aşkla vazifenin.. Harble saadetin. iztırabın çarpışmasından yaratılan büyük film. '_- İSÜMER v TAKSİM SİNEMALARI Yunanistanın harbe girişini gösteren Sinema Gazetesi gösterilmektedir. Harbin ilânı - General Metaksas'ın resmi geçit birliğini gösteren en son Filmi Milletine nutku Yunan — Milletinin Elen ve ölümün... Zevkle “Fransızca,, | Hayatla CASUS ÂŞIKLAR HERBERT MARSHAL - GERTRUD NEL ARTVİL'in kudretiyle heyecan alan senenin, dünyanın en güzel casus fi MİCHAEL, — LİYO- süslenen.. Hakiki vakalardan Bugün L Â L E sinemasında DİKKAT: Dünya harbinin son vak'aları Türkçe “Paramunt Saat 11 de tenzilâtlı gn BUGÜN mam LADAM a İPE SİNEMASINDA edebi Bugüne kadar İP' Filmlerin en mükemmeli Ü Seanslar 11 - 30 ROMEO daha güzel, daha EKFİLM Stüdyosunda yapılan Türkçe sözlü e en çok muvaffak Bugün saat 11 de tenzilâtlı matine Jurnalda, halk matinesi, | v aa KST DKD OKAMELYA' dan aa ve JÜLYET' den müessir ve dünya anın olanıdır. - 440 ve 9 da İngilizler Libya | hududunda (Baş tarafı 1 inci sayfada) him bir ciheti de alınan muaz- zam miktardaki harp levazımı- Zayiatı Pek az | : 14, (a. a.) — Reu-| ter: Emin kaynaklardan öğrenil - diğine göre, İngiliz kuvvetleri garp çölünde Trablusgarp hudu- düna doğru yaptıkları hareket- te çok az zayiat vermişlerdir. yar İngiliz kuvvetleri o ka - üratle ilerlemektedir ki ha- rekât hakkında sarih malümat almak müşküldür. Bunlarla be- raber plân mucibince taarruzun memnuniyet verici bir tarzda devam ettiği malümdur. Umumi ileri hareketine iştirak eden İn- giliz kıtaatı beraberlerinde iaşe mMaddeleri ve mühimmat götür- mekte ve ileri unsurlar tarafın- dan zaptedilen mevzileri takviye etmektedirler. Alınan İtalyan esirlerinin mik tarı saat başında artmaktadır. Halledilmesi icap eden mesele - lerden biri de bu esirlerin nakli ve iaşesidir. Esirlerin büyük bir kısmı civar limanlara nakledil- mek suretile donanma bu me- selenin halline yardım etmekte- dir. Cepheden gelen yaralılar İtal- yanların arzu ile harbetmedikle- Ti ve bir an evvel harbi bitir - mek istedikleri hakkında Kahire de hakim olan hissiyatı teyit e- diyorlar. İngiliz Resmi Tebliği Kahire: 14 (a. a.) — Yakın- şark İngiliz karargâhının teb- liği: Garp çölünde ileri kuvvetleri- miz, kendi hezimetinin seri sey- rini hafifletmeğe çalışan düşma- nı geriye itmekte devam ediyor. Çok geniş olan harp sahasmın temizlenmesi ameliyatı devam etmekte ve esirlerin adedi git- tikçe aratmaktadır. Top, tank ve her nevi pek mühim harp mal- zemesinden başka şimdiye ka- dar elimize geçen esirlerin adedi yirmi altı bini tecavüz etmekte dir; İtalyan Resmi Tebliği Roma: 14: (a. a.) — 190 nu- maralı tebliğ: Trablusgarp hududu mıntaka- sında dün bütün gün muharebe devam etmiştir. Kıtaatımız ta- rafından öğleden sonra yapılan mukabil taarruzlar düşman taz- yikini hafifletmiştir. Cayyare filolarımız - fasılasız muharebe meydanı üzerinde uçmuşlardır. Avcı tayyarelerimiz, cereyan eden bir hava muharebesinde Gloster tipinde 6 düşman tay- yaresi düşürmüşlerdir. Bunla- rm içinde mürettebatın bazıları nın ölü veya yaralı olduğu an- laşılmıştır. oluyor ? (Baştarafı 1 Inci sayfada) lekette kâfi mikdarda gestapo ajan larımız mevcuddur.» İyi malümat alan kaynaklardı Almanyanın, İtalyanın Arnavutlukk ta ve Afrikada çökmesinin halem | üsırda bülunan İngiliz kıtalarının Almanyaya karşı kullanılması imkâ nını vereceğinden korktuğu bildirike mektedir, Almanya Asker Tahşid Ediyormuş Nevyork: 14 a.a.) — Reüter: Daily News sinin öğrendiği- ne göre, Almanlar tarafından Avus- turyada ve Almanyanın cenubi gası bisinde asker tahşid — edilmektedirr. Bundan maksad, icabında, şimali t- talyanın endüstri mıntakalarını iş- gal etmektir. Silivrikazazedeleri yerleştiriliyor Silivri önlerinde vuku - bulam feci deniz kazasından şimdiye kadar berhayat kaldıkları ta - hakkuk eden 120 - felâketzede yahudinin şehrimize sevkine baş İanmıştır. Felâketzedelerin derhal bir yere yerleştirilmesi için vilâyet faaliyete geçmiştir. Bunlar şim dilik Beyoğlu Fukaraperver ce- miyetine — yerleştirileceklerdir. iaşeleri ve elbiseleri Kızılay ta- rafından temin olunacaktır. —maaecramn dunda keşif topçu faaliyeti ol« muştur. Tayyarelerimiz bir zırl h otomobili ve menzil nakliye kolunu bombardıman ederek 0- tomobili hareketsiz bırakmış - tır. Harp Hakkında Mütemmim Tafsilât Londra, 14 a) Garbi çöldeki Nil ordusu nezdinde bulunan reüter ajam sının hususi muhabiri, Mısırdaki mü- zaffer İngiliz harekâtı hakkında mütl lealar yürüterek bu harekâtın çok iti na ile hazırlanmış ve her şeyin arıza sızca yürümüş olduğunu kaydettik- ten sonra yazısına şöyle devam e- diyor: İtalyan zayiatının ve alınan malze. me miktarının tam sayıcını bir kaç günden evvel öğrenmeğe imkân ola- Maz, Bir haftadan az bir müddet zar- fında, İskoçya ve Hint askerleri de dahil olmak üzere İngiliz kıtaatı, ka- ra gömlekliler dedahil olduğu halde beş İtalyan fırkasını kuvvetle tah- kim edilmiş mevzilerinden püskürt müşlerdir. Bu muvaffakıyet cesar ve mahirane taktiğin mezcedilmiş ol- ması sayesinde elde edilmiştir. âtın en büyük — medhini! 'da maktul düşen general Mület fânı harbiyesinim reisj al- ba Giusfreda'nın beyanatı teşkil eder. Albi kendisini esir eden İngiliz su- baylarına şu sözleri söylemiştir: '— Harekât parlak bir surette ter. tip olunmuş ve daha parlak bir su- rette iera edilmiştir. Bizi tamamen Şarki Afrikada Sudan hudu- ((Meş'um kadın ve berleri. BUGÜN MELEK SİNEMASINDA Hayat Güzeldir Fransızca sözlü nefis bir aşk ve güzellik filmi Seanslar: 11 (tenzilâtlı), 1 DİKKAT: Geceler için numaralı rica olunur TARAFINDAN fevkalâ, AŞKIN ZAFERİ Fransızca sözlü müstesna ve mul kadının bir erkekten neler bekledi ni kadını seven iki erk ölü: Üâveten: YUNAN - İTALYAN HARBİ manzaral gösteren filim Bugün saat: Bu Hafta: Her Seansta Salonu dolduran Halk sinemasının en güzel dehakâr iki artisti: JOAN CRAWFORD — CLARK GABLE'yi Mahkümlar gemisi Mükemmel aşk ve İhtiras filmini takdir nazarlarile seyretmek alkışlamak için SARAY Sinemasna Koşuyor. İlâveten: FOX JURNAL son Harp ve dünya ha- Bugün saat 11 de tenzilâtl matine Sinema dünyasının en parlak 2 yıldızı CLAUDETTE COLBERT Telefon: 40868 Bu hafta: Bütün şehir halkı SÜMCER Sinemasına Koşuyor. Ve MİREİLLE BALİN ile arkadaşları AİME CLARİOND ve 11 de tenzilâtli matine. gafil avladınız.” ÂŞIK) rollerini yarattıkları JAMES STEWART tarafından temsil edilen 0 - 4,30 - 6.30, suare 9 da biletlerin evvelden aldırılması GİNETTE LECLERK de bir tarzda yaratılan şem filmini alkışlıyor. Mevzuu: Bir iğini... İntikamın ne olduğunu... Ay- ni bütün tafailâtile)