1 Mayıs 1940 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 15

1 Mayıs 1940 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 15

—w fi şimdi B. Salim derken alinde be en güzel etleri bel. * hassa memnuniyetle söylüyorlar. i kadar güzel bulduğumu itiraf etmeliyim. kanışına adeta öncü olmuştur. Bu ku: lübün bahçesile karşı yanındaki evi bahçesi halkın muzik ihtiyacını tat- min etmek üzere azami gayret sarfet- mektedir. Balıkesirde sinemaya sahneye karşı büyük rağbet gösteriliyor. İstan» bulun en maruf sazendelerile variyete numaralarının sık sık celp Olunması, Balıkesirin sahneye ve müzike karşı gösterdiği alâkaya güzel bir vesika teş- kil eder. Vali Recai Gürelinin, tiyatronun ancak kültürel bir vazife görmesi lâzım geldiği noktasında tevakkuf ettiği için, yaz Balıkesire uğrayacak hey etle- Ordu” ve rin reperlüvarının ciddi olmasına bil. ehemmiyet vereceğini, alâkadarlar Balikesirde radyo da çok ftaammüm et. miştir; denilebilir, hemen her yanda © radyoya tesadüf edilmektedir. Medeni- velin bu güzel sesi; Balıkssirin çeşitli cazibeleri arasına karışınca şehrin üze- , rindeki batlı tesiri bir okadar daha ço- aliyor. Yukarıdanberi yazdıklarımdan da an- laşılır ki Balıkesirde eski taasuptan eser kalmamış, tesettür denilen umacı kıyas fetler artık tarihe karışmıştır. Caddelerine bir bakış, Balıkesirdeki toplu kalkınma ve imar hakkında pek iyi bir fikir verir. Ve bu manzara kar şısında, insanın yıllardır belediye reis- liğini büyük bir liyakatla başaran Naci- Kodanaz'i alkışlayacağı gelir. Balıkesirlilerin temiz giyinişi dahi bilhassa dikkat pazarlarını celbediyor. Balıkesir caddelerini dolduran zarif tu- valetleri, büyük eni merkezlerde rastlanılanlardan hiç te geri kalmiyacak o Balıkesir kütüphanesi alikesir istasyonuna zasyon işleri