li R HAYAL İRÇEKLEŞİYOR ri heyetlerini seçmek, Türkleri Bekliye © C) Yiliyet müsabakaları. 5 İalıkiı bir yazı, daha doz Ağustosa meki tup yayınlamıştık. mek. D) Birincilik mi ekipin ve tek ale rig ında bana sağ” ) in tanbul'da yapılacak mü eyi seçin adını ve Tertip ayeti Mıntaka birincilerinin İs- samba Kl Se e sim irmelerini temi ii ei talimatnamesin! bin eki anil gl izimle mek- Arurken, Bağrı W Kiler farkında olma: İh fer gerçekleşmekte i- ir, iz redi r Cemiyet ça çerisi Londra' st müzün oradaki empresaryolar. dan e rome Kime irk Bani nümü- ne rastl: layan 9,10,11 1 Eşi ta. rihlerinde “ in, hazırlıkları epey e a yila t bir Mi dr bigi edi edindik. Naş ve Kredi Banka hü, . Burnett ile İngi şaryo o günlerde mi el di ui şe” asl ii Me Sil iy e nuz ii mevsi.. mi rü r Heye- > ası pe” leri,, haf tal hattâ im zl Jeket nie kalmaj a et- göreviendi- tar, lâkin bu ii bakalarıma © ne kadı K e N mek ihtimal kolay olmayan Türkiye edilinee, her- halde bu mâni de ortadan kal Ün mürekkep Ji SANAT SAYFASI #liri ie birlikpe gönderdiği mek- hipia ix Sali Cyan Kendini sale'den baska hiç çikmamıştır.m bir yerde imza “STESİZ ŞARKI yam söyledi — En ai Bar gözlerinde esen Gözlerind, parıl Denizler kadar uzanık > kabaran göğsünün tünde sak in baker nün Mm Yak, va lerde Bir dd bahçesi içinde Erat te — Kine ir söylediğin bertasiz iz gark D alir gözlerinde Faik Sabri CEYLAN VATANIN İLAVESİ GERÇEĞİN PEŞİNDE Alan PRYCE - JONES lan ze ce nin tenki vir ve Ea hikâyeler de yazm mes» gazetesinin Edebiyat İlâve. nın çaresine bakması beklen > mişti...Nitekii n- la, sinema ve tadyo baskıları ni gitgide a ma de roman pek alâ gelişmek ii nim bull. Fakat günün birinde, tenkit yı tüketen ii m rda lin başı kendini bir edebiyat tarzını, ge zorla yaşatac: ne olacak? Bunları söyliyenler mantk- rını kullanarak konuşuyor * dı. Fakat Tomancılar man- meydan okurlar. Ole er le, ra girmeği IT, Bu eğin enkei 3 ın. çileden anlı” ğu eni) araman ğer. Herhangi bir insanı ro” bep ' ius'a adar ri ineğe hacet yok, Belki ine kadar Yazılan en mi olan «Don Kişot» muz cevaplandırmakta - e man, yazarın biri, bir hi- Si anlatmak istediği için de- gil, Serçe rçeği ifade etmeğe çalış- mak arzusuyla yanip tutuştuğu için ye Romancı, kend kr «ama ileri ge Türmez Sikiide Yade slebile seki dik pat edilebilen yn. baya yi mahdut şkil eder» diye di â: «Kitabım 100.000 sayıda ni fazla, satıldır cümlesi, ispatı olabi” İçcek geryeklenlendiz.: K «Seni yerlekeki bütün in- azla zı sonlara jan Seviyo - 2 gi b gi gerçek ola- lakat zaman ispat an olsun, böylelikle doğ- i romancıların pay bir m ulm lardır intes, bu ruh ha Jine mükemmel bir örnek teş ki eder, İşe çağın övalye- ei a. aa ma başi kahr daş a Ni e özi re emdi kentin iş m per in öy” ki, çap bay ide uğradı işledi ve iin her ein işleyen bir çıktı, a e “Priiehettin, İngiliz ro «babasi» adını verdi” EE Rida de, bu sebepten, ntes'i Kendine örnek al- ba O da, insanların garip taraflarını karşı hayretle ka” bir ilgi duyuyordu. Fiek- ısrarla sanki şöyle demek mb farla bir insanları irak Va helede; çe- yi ia da Beceri başkali ireket- iş gereken YE a ndi leri lar MEkinEi ui yana, tecrübe yrupalı e mi ir irginia Woolf'un «Dal ında olduğu gibi şiir ei ap de görülür. ül ın veya Tvy a) ton - ie ibi Mein Sl nazmındaki yz esasında liken ve kz li mak kaygusundan doğ Dikkat edilirse gö- çöle KE herangi bir yerde ve zamanda yazılar gplrle v9 manlar arasında bir bağ mi w ıştar. si'nde çıkmış r. Şiirde yeni yeni girişiliyorsa, da aynı şeye mari » ancak, şiir; çoğu ilerdedir. Ne ki olanlar, şairi adl al “ileri rika ri görülme Hareketi ol Vaken arasındaki savvur edin, Önemli ya sl Se th ile aden birlerinin, yahu Her Ea manındak; topu, semeri ortasındaki tek deliğe s idi n $ olan şudur: Ger abilmenin ii gine alanmay: inadğ er şeyi $ di ZN ei mai ba İle daha geniş ve acele oluyor | ee Demek ii nana end mü: miliçe, Yoma da ii e vi İnanlar EİN ekle anlar da çağ” ei veda onlarla birlikte, Bişeeel emi çoğu romanlara ko” mu teşkil eden orta veya yük” e Sınıfların yaşayışında, artık pek bahsedilmiyor, Bu kli gelde Kalk riye hayatın in in a bir Diekens'in de, haine niyaz Yan aman gölü zaman bir takım sodin fıkraların am Kn iba ret kalı iyor, ; rçeği deşecekleri yerde, gündelik a yatın sathını şöyle bir tarı 5 hal Seli, | belki herangi bir anda ortaya ire ci yüzyılın or km ileri ida düyüni kan lp b ii yaraylcakt Sim: mdikl halde le an mleyi başkalarından be ei ler, her zaman olduğu gi lerini ie izinin ötesine, Fransa'ya nl pranmlar Alam Biri den, mede: Ya r tarafından geliştirilen ha- el İnsan sentezine yeni ye* ni halkalar eklenecek, Kendi Hayali Vak'aların heyecanı - na kapılmak için roman okudu Bunuzu sanmayınız.. Romanı, > vE, ici nliğinizi İmei se m okuyorsunuz. İnsan di hakan KİM alihi — slyemeseei için, ro- Delacroix'nın (1798 — 186 tim gördüğünüz «Paşa ile Gâyur'un Mündeliniz. Kİ 1 tablosu, Arif Kaptan'ın pi larda iri fikri örnek teşkil et mektedir, düzenley VE a 51Z. ressam İN Del gerek kullandığı renk- yüz yılın i. er al eni empresyo: doğ; RESİMDE HAREKET Arif KAPTAN la ileri gidi! e ressam elile çizi” r Beyi Jamamış, Bu alandı ratik e ne şe (o mek istendikçe eserin gülünç kilde bir ariza anlatmak is hâl aldığı görülmüş. Nite- terse istesin, bu hareket aslın o kim, objektif olmaktan gayrı da gene de bir hareket sizl bir meziyet gösterememiş res ifade eder. Tabloda koşan at ( samlardan Messonler'ye resim İstediği kadar dört nala kalk" lerin Na m mi olmadığını söy > tuval üzerinde kasılıp ka” (o lemişi «Meyhâne Kavga" Gerçek hâyattaki davranış si» atl mış. Boşum. mçrayışlar kâh emrinde bir vetm Hareket sinema dünyasmda rolü büzbütln ay” rı bir şey, «Ca deri insanı bu bal vor, Kişi iv rdan iylece dura kalışına dim ö! and cazın tempi ceşitli hareketler ya park ia a eden Pi figüre ba- da b emilir çizgileri si- Dema tekniği ile el ele verince, il ek “ reketin el, çok o hoş 1 “Bulunabil ppi a bizi miş. Belki bu renkler insanı i il olan har iile E ler değildir. Daha çok, bir fi pepee kalır elbet sine yn rg bahsinde FİKİR ALANI : FORUM Fm çok çekiyoruz. Kültü ince yökünle yazarlar, age Kitaplar inelim Yar - Tartış malarımızda, konuşmalarımızda du: heyecandan sıyrı- un yavanlıktan, A ikten, o boşluktan lamıyoruz. kurtaramı; her tartışma, işileri si . Fikirden, düşünceden hiz almayan her m m ikm zorundadır. Ancak fikri olan , kendilerini kişisel çe ası ile "gerçekti ve si tiki olan, va dergi ii ee Her türlü nulduğu bir alan, Ama bu 5 de şahsiyat yok, küfi > >) eni savurmak yok. Son çıkan 15. ge sayısını oki yal ün notları, ken ii e mm yor bizmem, fakat zeki, bilgili, belli. Dr. Turhan Feykloğlu Mahmut Anadolu Bi adı altında ie de yayınlanan “kitabı zerinde duruyor. e e akkında istifade ile okunacak bilgiler bakışta ii notlarının yabancı mesi mem timin ELİE — görülebilir, Vaktiyle tal yancaya «Öksüz Toprak» adıyla iği için «Ya ban UN pe a ve yazarına karşı yapılan vu 1 hepi "rte. Makat ın kitabı da İstenirse serin "bir pa nda her ay simi okuması gere- sebebi olabilir. Ama gerçeği saklamak; imizi aldatmak sayılmaz mı? Turhan Peyrloğlu. da ei ile temas edi- yor. Divor ki: «Fakat millet için asıl zararlı olan, hakikatlerin söylen- mesi değil, gizlenmeye eee pl a yaa saklamaya kalkışalım derken, k ri saklamamiız likesi vardır ve el £ başkalarının ina ade milletimi yaptığı hizmet ise paha benmi Dergide aim Şü cü Yıldönü, çi si yi yoruz. «Fx ür ve sanat bölü; va der tebrikleri 'deneyelerle güder, «Yalnızlığın Öldür: Demek ki kiri insanın Lai) min man varamaya, ri Mi Onu aramak, on doğru yönelmek .» Bu kısacık yazı Kafka'nı iy settiriyor. Dü eek im dilimi k yazarlar, ie görmel Ni a bir yazardan dah; ov onu söyle iz iy «afka'n nan si atı, Allah ol. cağını erken anlayan, fakat bu acı la ezilmeyip seni izeyi insan e ve Kanununun ve ari arayan e bu kelime kullanılmasın- bir peygam- rin kitabıdı a'nın ame mi ii dilimizde deyiz. Günkü Kafka herhan nzi u ie kiiğe ri Erginsi müya «Forum» bizi kendi dine sağırıyor. mi aydınları bu ye da buluşmalı, bir ül altında 5 karanları, vasatmaya ilmi; desteklemek her ay- dının ileri) olmalıdır, iy cümbüşlü bir tesir yarara ve «ahenk» ba- kımı m if kalıyor. ; si ebilmek için biraz Sanat lüzm erinin ar Pil renkleri üskaaki amire Dd ai pl ini parlayan yandı im attır ani umarun dei rin saltanat düğü, gözleri kama tarda de eld yel Sanatı boza tüp eti elaşladığ gok e pi e aeamnaki yor. e ii en ie ve e mak için eğilen figürün bare kati, başla dığı noktadan il mun e birbiri ar din takım lan Bil > katabileceği bir «Işik * bu kam lamadığı için hi l ki pim seçer. Bunu yaparken de okiğma uğramamın Kend , Bun * tıpkı film ressamın ptiğı o malzemesile, kendi teknik im- gibi « büsbütün atâlet doğura bil kânlarile yetinmesini m le sanatçı çarpıcı, hi Ek İyi mübalâğalı hareket ni, celi olmak yerine 0$, ama Teni sanatı hareket balın yl ve «tesirlin olmak yo- da hiçbir zaman sınırlarını zor (o lunu seçmiş, 3 Maksut Doğan'ın «Karya» adl usun şiirinin ilk Kısmı 25 Nİ- san 1954 tarihli Sanat Sayfası'nda çıkmıştı KARYA-II © İnsanlardan biriyim ve İbi . “gülü imserdik yıldızlara li başka erime geni im dağlar içinde Usul usul büyü AMın meyvalarla düşüncelerimizin Bir yeni günle olgun laşması Hep bir kardeşlik tüterdi canımızdan seli Ge si sarkılarımız söylenir ıp tüterdi Bakarsın çığlıklar atılır dağlar ardından Yedi renk m karışır Si dağlar bir güzel p: Maksut DOĞAN a hiç bir zaman ölemez La VAR MI? | TİYATRO RESİM # Bügün anat 11 de (o Pransz” RR ARŞ lk alma Bara cesi Rüyası © Komedirinin. Bahar © Akmdemıni © ezmek çk Bayramı ümareeciri. ünlem meli en dem mağaza Banane Ge. bi eri açılacak Bu ve ma, Cumart Pa eler e ar - verilen temelleri basanyla devam eek gimekişdir. Bayram sona erdiren © Çarsamba gün ya Du eme dei nü Bevoğin Gem e Ent e. Açık HAYA Tiyatromu'nda ter ii “leri Lüzeei ü salonlarında Kulel yakm oürantlyorgu ia lin resim sergi esini uiatacağını görtermektez 24 Hazirana ka- den Toe Kinin Kene Mei 14308 er çak e senedenberi tiyatramız EDEBİYAT ia e yeni bir tiyatro “İL Sen Jozef Lisesindi Derneği'nin. Kurmak için İzmir, Belediyesi £a- liyete gemin ve önce Dir Mirai. ler ro binası yapman Kararlaştar. erin, YakimAA, başla,