24 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

24 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Senede 1200 Lira Ile Görülen Iş Şimdi 310 Bin Lira Ile Yapılıyor Eskiden, teşkilât, klüpler tarafın. dan idare edilirken, bir çok nizam- lar konmuş, heyetler teşkil zam ve bu heyetleri de İ sporculuktan yetişn içinde yuğurulmuş, ve memleket sporuna eşnas teşkil etmekte İdi Bunda klüpçülük zihniyetile, is. tafgirane hareketlere sahi: olduğu. müz da vâki idi. Fakat yüzda do geye, bütün mânasile memlekette &poru yaymak, klüplere yaşamak hukkımı vermek, dar bütçelerile, hünü gün ederek, arttirabildikle yine spora vermekti. Öyle zamanlar olmuştur ki, İstan. bul mıntaka teşkilâtı, kira. memur, vessire masrsfı.ayda 160 lira ile ka. patılır, fakat sicil ve fikstür vesaire İşleri nizamında ve intizamında gi- cerdi. Sahalarda kavga, hakemlere küfür ve tecavüz, boykotla neticele. men hâdiselere pek nadiren tesadüf | edilir, herhangi bir yolsuzluk, yine köp idarecilerinin elbieliği ile fazla büyümeden halledilir, klüp münafe. yetleri düşmanlığa vardırılmaz, spor- cular, en çetin maçtan sonra kol ko. ls, kardeşçesine biribirlerinden ayrı. | ır, biribirinin eğlencelerine iştirak ederlerdi. Bu, amatörlüğün hüküm sürdüğü devre alt, tatlı hatıralardır. Bugün ise, teşkilât canlanmış, kuv- Wetlenmiş, büyük bir varlığı tavuş. muş, her şeyi yapmiya kadir vaziye. te gelmiştir. Yalnız İstanbul mınfs- Bası bütçesi 310 bin lira gibi vösi bir rakama çıkarılmıştır ki, bu da eski İdman Cemiyetleri ittifakının umum bütçesinin on misline muadildir. Bu. gün İstanbul teşkilâtında yalnız ma. #şat masrafı seneyi 18 hin lirayı bul maktadır. Kira, elektrik, su ve tefriş masrafları da ayrıca çox büyük bir yekün tutar. Müdür, şefler, hâtipler, memurlar, bunları hepsi güze... Fa. kat düne kadar 50 liralik bir k. wzresile yapılan işlerden he Tark el. de edilmiştir? On beş senedenberi kurulmuş bir futbol lig maçları me kanizması var. Fener, Galatasarayla çarpışır, Beşiktaş, Beykozla çatışır, Vela İstanbulspora takılır, binlerce #eeraklı seyreder durur, gazetecilere İş çıkar, yazarlar çizerler, ve böylece her sene ayni şekilde kapanır ve ye. niden açılır. Bugün de böyle. Fakât bir farkla: Parasız yapılan bir iş daha fena ola. ia on binlerce liraya yapılıyor. At- letizm mi ilerledi? Voleybol, basket. bol, oynayan takımlarımız mı faza. yardım olan myen varlıklar göstersin, biz de mü- teselli olalım. Osman Müeyyet BİNZET * Beşiktaş - Galatasaray hâdisesi etrafında Beşiktaş . Galatasaray arasındaki kurşılaşma, günlerce dedikodu mev. zuü elmiş, hakem Taporunun da Ân- Karuda tetkik edilmekte olduğu ya. zılmıştı. Gerek gazetelerin neşriyatma, ga. rek hakem raporuna göre, Beşiktaşlı oyunculardan bazılarının — bilhassa Hakkının yaptığı hareket Genel Di- rektörlükçe sporculukla kabili telif görülmemiş, İşe ehemmiyet veren Genel Direktörlük bu hasusta tahki. kat yapmak üzere, yüksek hakem komitesi azasından Sadi Karsanı İs. tanbula göndermiştir. Sadi Karsan tefkikatını Ikmal ede- rek raporunu yüksek hakem komite. sine verecektir. Klüplerde ders İstanbul bölgesi tarafından klüp. lerde futbolculere verilecek ders'ere geçen akşam başlanmış, Nuri Bosut Pera, Kemal Halim, Kurtuluş klü- İbünde birer ders vermişlerdir. Nurinin Pera klübündeki dersi bü. yük bir alâka uyandırmış ve yüzlerce! meraklı tarafından dinlenmiştir. Voleybol müsabakası Dün Beyoğlu Halkevinde Ankara Mülkiye mektebi ile , Haydarpaşa ii. sesi arasında yapılar voleybol ma- çında, Haydarpaşa İlâesi 15. 12, 15 - 13 gelip gelmiştir. Dün Gece Karagümrükte İki Ev Yandı Dün gece saat 22 de Karazüm- rükte Dervişali sokağında 6 numaralı Nurinin bir katlı evinden yangın cık. 1cış, bu evden yanında buluan Mus. ssfuya alt yine bir katlı va 8 numa- Talı ev yandıktan sonra ateş söndü. rülmüştür. Çarpışan Otomobil ve Kamyonlar Şehzadebaşında Fethi Bey cadde- sinde oturan şoför Mehmedin idare- sindeki 571 numaralı otomcbil Zey- rek yokuşundan' geçerken .İsmailin idaresindeki 4022 sayılı kamyonla çarpışmış. Her ikisi de ağır hasara uğramıştır. Şoför Mehmedin idaresindeki (i 1600 numaralı otomobil Tarlabaşın. dan geçerken Yorgi kizı Marikays çarpmış, Başından yaralanmasına laştı? Teniste iyi mertebelere mi var- dık? İstanbulda mevcut güreşçileri. mize on beş yirmi kıymetli eleman ro ilâve ettik? Bunlardan maalesef hiçbirisi olma. dh. Her gün biraz düştük, her gün biraz daha kaybettik, Yegâne göze alınan, fakat odı,de- dikodusu ile vakit geçirilen, çürümüş siz futbol lâkırdısı, Onu biz de biliyoruz. İstanbul teş. kilâti yapılan maddi fedakârlığa mukabil, şimdiye kadar elde edil sebep olmuştur. ASKERLİK İŞLERİ : Tütün İkramiyesi Alanların Yoklamaları Kartal As, 5. Buşkanlığindan: Şubemiz- de kayıtı olup tütün ikramiyesi #imik- ia olan malül subay ve erat ile şehit ye- #mlerinin 940 yılı 24 - 3 - 940 tarihinden #ibaren başlanacağından, ellerinde mev- cut tevziiye cüzdanlarile şubeye müreca- atarı ilân olunu ADLİYEDE : Metresini Öldüren Hızır Tevkif Edildi « Beyazıtta , Tavşantaşmda metresi! Ferihayı öldüren ve Ferihanm İkir- ci dostu Aliyi ağır surette yaralayan Malatyali Hızırın tevkifhane hastahı- mesinde yapılan” tedavisi bitmis ve! Hızır dün Sultanahmet... birinci sulh ceza mahkemesine gönderilmiş! Hızar mahkemede suçunu şöyle an. Jatmıştır: — Feriha ile metres hayatı yaş” yorduk. Bir gün-yaptığı: yemekten | zehirlendim. Hastahaneye © kaldırı!- dım. İyi olup hastahaneden çıktıktan sonra beni bıraktı, Aradan bir mü: de* geçtikten sonra oğlu ile beni ça- gird. Vakit gece idi, Evin gittiğim vakit lâmbanın yanmadığını gördüm. Feriha: Gaz yok, onun için yakmadım, dedi. Bu sirada üzerime birisi etti. Vuruştuk. Artık ne oldu bilmi.| yorum.,, Yapılan fik tahkikata göre, Hızır nar sğacından metresinin evinin peh. ceresine atlamış ve rakibi Aliy! vara- lamış, kendisine hıyanet eden Feri. bıyı da bıçakla öldürmüştür. * Mahkeme, “katilin tevkitine Karar vermiştir. Afrodit Davası Bugün Fransız edibi Pierre Louis'in Na. suhl Baydar tarafından tercüme e- dilen Afrodit adlı, romanının müs. sehcen olduğu iddiasından doğan mü. hakemeye bugün saat 1l de yedine asliye ceza mahkemesinde bakılacık- o diren bu davaya gelen dinleyiciler pok fazla kalabalık olduğu için mah. keme ağir ceza salonunda yapılmak- tadır, Bugün İzdihamı önlemek için kart usulünün tatbik edilmesi ihtimali vaydır. Bugünkü celsede Maarif Vokâ'eti, Tal'm ve Terbiye Heyetinin bu eser hakkında gönderdiği rapor okuns. caktır, Müddelumumi mütaleasını bevün ederse davanın bu cels:de ne. ticelenmesi ihtimali de vardır. Cahit Mahküm Oldu Üsküdar hapishanesinden çıkar arkadaşı 18 yaşında Sodadı Findik- #odede bıçakla öldüren ve kendiliğ den polise teslimi olan Cahidin m bakemesi dün ikinci ağır cezi mahke. Taesinde neticelenmiştir. —— Yaşının nüfusa iki sene büyük ya- z5diğı ve buna rağmen A ini bitir. mediğini söyliyen Cahitten son sözü u Suçlu, asabi buhranlar Ze çirdikten sonra, zelzele yüzünden ak- lının başında olmadığını ve kasten Sedadı öldürmediğini bildirdi. Mahkeme Sedadın ceza kanunu. nun 448 inci maddesine göre, 18 sene hapsine ve bazı kanuni sebepler yü. İzünden bu müddeti 11 sene altı âya ilmesine, müebbeden âmme hiz- metinden mahrumiyetine ve 60 lira mahkeme harcının suçludan alınma. #ina bıçağın da. musaderesina tem- yizi kabil olmak üzere karar verdi. Kotil Cahit, bu karara itiraz etti, Bağırıp çağırarak Sedadi kasten öl dürmediğini söyledi ve saçlarını 70. Israk mahkemeden çıktı. —— o—— Kongreye Davet Kadıköy Kınlay Kara Şubesinden Şubemizin yıllık toplantı 25 Şubat pa- zar günü saat 1030 da Kadıköy Halkevi üzerindeki şube merkezinde yapılacağın- dan muhterem üzanın teşrifleri rica alu- Memlekette büyük bir alâka uyon-' a Bu Pazartesi akşamından itibaren SARAY SİNEMASI İzleri hatıralardan silinmiyecek . ,. Lüks ve ihtişamı: ve güzel mevzuu bütün İstanbul halkını celbedecek bir fılm daha gösteriyor: YATANSIZ KADIN Baş Rollerde : Fransız EDWİGE yiklizlarınn en gözeli FEUİLLERE TEAN CHEVRİER ve PİERRE LARGUEY ZEVK KADINI. vw EBEDİ ÂŞIK... AŞK... İHTİRAS... Bu'Pazartesi Akşamı için yerlerinizi! evvelden eldırinız. e BUGÜN YALNIZ İPEK Sinemasında . Türkiyenin en büyük artisti ERTUĞRUL MUHSİN 'in yarattığı Seanslar 12. PAUL A. SMITH Amerikan Zenci Tenoru KONSERİ —2.—415 — 6.30 ve 9 dadır. 3 Mart Pazar 16 da “UNYON FRANSEZ * de Biletler : Parkotel, Tokatlıyan ve Tfaleeimda aatilmaktadır Bütün Su Tesisatının İslahı Düşünülüyor Terkos ve memba suları hakkında hazırlanan talimatname tasdik edil. mek üzere Sıhhat Vekiletine gönde- miştir. Talimatname, Vekâletçe tasdik edildikten sonra İstanbuldaki memba suları sahiplerinden, talimat. hamhenin icap ettiği şekilde ıslahat yapmaları İstenilecektir. Maamafih, belediye bu talimatnhmeyi Hamidiye Sulsrı için de tatbik edecek, gerek hâğthanede, gerekse Şişli ve Beşik- taşta bunun için icap eden tesisat yapıneoktır. İlk hamlede bu vki'mın. takada birer umumi santral yapıla. caktır. Bü santrallerde kaplar, el do. kunulmadan yıkattırılıp ır. Belediye bu ta Sihhat müdürlüğünce istimali mene. dilen kırk çeşme ve Halkalı sularına esaslı bir'vaziyet verecektir. Halkın bu usulari istimal etmel dilmesi mümkün olmadığından sula- rin belediye tarafından satın alık - ması imkânlarının teminine çalışıla. caktır. —— —— Dün Gelen Almanlar Dün sabahki Avrupa ekspresi yine şehrimize iki Alman tüccar kafilesi, ile iki de Alman iş adamı getirmiştir. Yunların yeni muvakkat ticaret an- laşınasına dayanarak buradan ina) mubeyaasında bulunacakları anişıl. maktodir. Yalnız diğer iki Alman; di- ğer bir çok emsali gibi memleketimi. 26 nicin geldiklerini gizlemekteditler. Yalnız nazârı dikkati celbeden bir tckta bunlardan çoğunun Almanya. daxi mevzuata göre askerlik çağında bulurduklarıdır. Halkevleri Yıldönümü Şişli Halkevinden: Halkevleri Kurulu- şunun yıldönümü münasebetile 29 Subat pazar günü 15 de ve gece 21 de Halkevi- mizde bir tören yapılacaktır. GÜNDÜZ PROGRAMI: 1 — İstikisi marşı, 2 — Sayın Baskan vekilimir Dr. Refik Saydamın radyo ile vereceği nufkun dinlenilmesi, 3 — Halire- vi reisi tarafından söylev, 4 — Bayan Jil- da Karaman tarafından Konser, 5 — Öğ- Kenan Sarier tarafından şiir, & — Mahçuplar, 7 — Resim ve fotoğ- raf sergisinin umuma açılışı GECE PROGRAMI: 1 — İstiklâl marş, 2 — Halkevi Telli Sazlar orkes'ram tarafından Kanser, $ — Danalı ony ve eğlenceler. İstanbul İkinci İcra memurluğun. dan: Beşiktaşta Serencebey yokuşu Sadıkzade çıkmazı 4 No, lu evde 4. ken helen ikametgâhları meçhul E. bübekir Sıddık ve Zübeyde Zehraya. İhsan veresesinin zimmetinizdeki ipotek bedelinden alacağı olan me. baliğin temini istifası için rehinin paraya çevrilmesi yölile yapılan ta- üzerine ipotekli gayrimenkule. rinizden Beyoğlu Tophane Ekmek. çibaşı mahallesi Güğüm çıkmazın. daki gayrimenkule yeminli üç ehli vukuf tarafından beş yüz on iki lira ve Üsküdar Rum Mehmet Paşa ma. hallesi Şemsipaşa ve Külhan #oka- gındaki gayrimenkule İse yine ye- minli üç ehli vukuf tarafından iki bin yüz Lira kıymet takdir edilmiş ve “tebliği muktazi ihbarın ikamet. gâhlarınızn meçhuliyeti hasebile İ- lânen tebliğine karar verilmiştir. Bu hususta bir diyeceğiniz varsa, i lin tarihinden itibaren on beş gün içinde usulü dairesinde ve ikinci ic- ra 937 . 4349 numara ile ait olduğu makama müracaat etmeleriniz ilân DR eo. ANKARA RADYOSU Türkiye o Radyodifüzyon £ Postalari Türkiye (Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 317m Me Ke 10 Ke. 1040 m 182 Keş 1m Kw. Cumartesi, 24. 2. 1940 18.30 Program ve Memleket saat ayarı, 1335 Alanı ve bleteöroloji haberleri 18.50 Türk müziği. Çalanlar: Vecihe, Fax hire Fersan, Refik Fersan, Reşat Erer, 1 — Okuyan: Muzaffer İlkar, 1 — Kürdili hiesrkâr peşrevi 2 Re- fik Talât - Kürdilihicezkâr şark (Mef- tunun oldum ey veçki ahsen), 3 — Mublls bahattin - Kürdilihearkir şarkı (Ey Benim bahtiyarım), 4 — Muhlis Sabahat- Hn - Hicazkâr türkü: (Eminemin on be- ye vardı yap), 5 — Muzaffer İlkar - Türkü: (Yeşil çamlı yaylası), 6 — Muzaf- fer İlkar - Türkü: , (Aşkımızda düğüm var, çözemez onu eller). 1l — Okuyan Melek Tokgöz. 1 — Arif Bey « Buzinâk şerki (Aşkın. la yanmaktadır), 2 — Musa Süreyya - | Suzinâk şarkı: (Sensiz geceler geçti ha- yalât ile), 3 — Surinâk şarkı: (Bir nigâ- hınla kapıldım gönlümü verdim sana), 14.30 Müzik; Riyaseticümhur o Bando- su (Şef: İhsan Künçer), 1 — VW. Bury Marş, 2. — R. Volistadi La Bella Cermen- | cita (ispanyol valsı), 3 — Johann Sirause: Yarasa öperetinden Uvertür, 4 — G. Bizek Unerlesienne'den ikinci Sulta, (1) Prâlude (3) Entermezzo. (8) Menmet (4) Farans döle, 15.15 « 15.30 Konuşma (Kadın sas“ 41). 1800 Program ve Memleket saat aya- n, 1805 Radyo esz orkestrası. 1840 Ko- buşma (Yurt bilgisi ve sevgisi), 1855 Serbest saat, 10.10 Memleket saat ayarı, Ajans ve Meteoroloji haberleri, 1920 Türk. Müziği: Fasıl heyeti, 2010 Konuş- ma (Günün meseleleri), 20.28 Türk Mü riği, Çalanlar: Vecihe, Reşat Erer, Rus | sen Kam, Cevdet Kazan. 1 — Ferahndk peşrvi. 3 — Tanburt AN Bİ. « Ferahnâk beste (Ah eder inler gö- nül), 3 — Töpheneli Hayri - Perahnik şarkı: (Tesiri tahassürle gönül), 4 — De- de - Evcara şarkı: (Geçen hafta kayıkla ben geçerken), 5 — Dede « Evcora karkı: (Gel ey güzeller serveri), 6 — Osman A» ğa « Eviç semai: (Ssbreyleyemem ol gü le cünum, demedikçe), 7 — Saz semalşk, ll — Okuyan: Müzeyyen Senan, 1— Retik Fersan - Hüseyni şark (Labinde ararken şebnemli gül), 2 — Hüseyni türkü: (İki karpuz bir koltuğa sığar mı), 3 — Hüseyni şarkı: (A Fadi- mem hadi senle kaçalım), 21.15 Müzik: Küçük orkestra (Şe Ne- ip Aşkın), 1 — Lindemarn: Volga şarkı- 9, 2 — Hans Thaler Ku - Kuk (Polka), 3 — Joh, Spaus Vala, 4 — Becos No- türe, 8 —— Lövime: Hümoresk, 6 — Pranz Lehar: Şen dul opcretinden Foks-Trotlar Potpurisi, 2215 Memleket sant âyarı, A- Jans haberleri, Ziraat, Esham - Tahvilât, Kambiyo - Nukut Borsası (Fiyat). 2230 Könüşma (Ecnebi dillerde « Yalnız Kısma Dalga postasile), 2230 Mülk: Cazband (PV) (Saat 23.00 e kadar Yalnır Uzun Dalga postasile), 2925 - 23.30 Yarınki program ve kapanış. w MEVLÜT Eski Yemen vilisi ve'yedinei or. du kumandanı Divrikli merhum Os- man Paşa kızı ve Emekli Kurmay Yarbay Sait Kozoğlu eşi merhume Fikriye Kozoğlu ruhuna ithaf edil. mek Üzere 25/2/940 pazar günü sa. at 14 de Kadıköy Osmanağa cam. inde Beşiktaşlı Hafız Rıza tarafın. dan mevlüdu nebevi okutulacağın- dan, arzu edenlerin teşrifleri rica 0. Tunur, DOKTOR ŞEFİK HÜSNÜ Hasta kabulüne başladığı haber a. ar Nişantaşında Ahmet Bey TAR hatırayı sevdiğini bildiğin halde, hâlâ onu düşün- mekte devam ettiğini niçin itiraf etmiyorsun? Yok. sa vaziyeti, kendi vaziyetini cepheden görmek, seni korkutuyor mu? San, bu kadar mi zayıf ve iradesiz bir kız oldun Ayşe? Sözde Belkısın sesile, fakat asıl kendi içinin ta. şan duygularile artık kendisinden gizlemiye mukte- dir olamıyarak itiraf etmiye mecbur kaldığı bu haki kati bir defa açıkça gördükten sonra Ayşe birdenbire gelen bir sükünet ve rahatlıkla gözlerini iyice kapadı ve bu defa kalbini hulyaların dinlendirici kanatları #rasına bırakarak yavaş yavaş uyudu. Sabuha kadar başının içinde mavi denizler, par- Jak yıldızlar ve bunların arasında uçan bir beyaz yelken dalgalandı durdu. — Ayşe Hanım kızım, senin işlerin biraz arta. cak sanırım. Hultçi Bey İzmire gitmesini tail ettiği. ni bana bilirdi ve hattâ şimdiden dosyalarını Kemal Böye devretti. Binaenaleyh yazıhanede onun gördü. je sana yüklenecek demektir. Nasıl rü- r elimden gelirse bunları memnuniyetle yapacağımı biliyorsunuz efendim. — Bilirim kızım, bilirim, ben elinden gelecek olanları sona vereceğim. Şimdilik, staj müddetinin sonuna kadar, yani resmen mahkeme huzuruna çıke- ecek bir avukat olacağın zamana kadar sadece gd. ki bazı işleri takip edecek, dosyalarla meşgul o. ksın. Staj müddeti bittikten sonra da.., — Avukat Ayşe Kunteli selâmliyacağım va kon. disini, mahkeme kapısına yollayacağım. Ayşe patronun bu samimi sözlerini büyük bir memnuniyetle karşılamış ve elindeki dosyı pıdan çıkmıya hazırlanmıştı ki, yine onun sesile ye- rinde durmiya mecbur kaldı. — Hulki Beyin böyle birdenbire İzmire gitme. sihe sen bir mâna veriyor musun? Genç kız, yüzünüz. pembeleştiğini belli etmemek için elindeki kâğıtlarla meşgul görünerer sükünetle cevap vermiye gayret etti; — Zaren Izmirde yerleşmiye niyet “etmişti ve buna hazırlanıyordu efendim. — Evet ama, bir iki ay daha kalır sanıyordum. Böyle ani bır kararla ve bir daha*yazıhansye uğra. maksızın kaçıp gitmesi bana pek esrarlı görünüyor, buna sen ne diyorsun? — Bunlar, meseleden haberdar olan bir kimse. nin sözleri İdi ve Ayşe, inkâr edöcek cesareti kendi- sinde bulamadı, mütereddit ve çökingen bir tavıria odanın ortasında durarak avukat Sedada bâktı, Halinde pek büyük bir teessür mü vardı. Yoksa yaşlı adam onu daha fazla müteessir etmek istemo- diğinden m* nedendir, sözü hemen bitirmek istedi: — Seni de onu da kendi evlâdım gibi sever ve takdir ederim kızım. Allah Hkiniz için de hayırlısını versin... Haydi verdiğim lâyihayı yaz Ayşe. Patron ne demek istemişti? Ayşenin Hulkiyi red. demesini muvafık görmediğini mi belli ediyor, onu tekrar düşünm'ye davet etmekmi istiyardu Her halde onun sözlerinden bir tecessüs veya istihza değil, va. ziyeti bilen ve anlayan bir adamın kendi fikrini ince bir şekilde ve nazikâne bir tarzda ileri sürmek ar. zusu anlaşılıyordu. Işte Ayşeyi düşündüren de bu i- di. Fakat kaşırdığı fırsat ne olursa olsun geri dön mek İstemiyor, sevmediği bir adamla evlenmemek bakkındaki kararından vazgeçmiyeceğini biliyordu. Sevdiği adama gelince, onun kendisinde bir ha. yal gördüğünü ve kendisini sevmesine imkân ve'ih. timal olmadığını bildiği için onunla bir gün birleş. meği aklına bile getirmiyor ve istikbali yarı ümitli, yarı ümitsiz gözlerle görmekte devam ediyordu. Fakat “O” na alt düşünce ve ümitleri ne olursa olsun, bunlar hayatını Hulki ile birleştirmek için kendisine kuvvet verecek mahiyette değillerdi. Bel- ki de Hulkı böyle yumuşak huylu, çekingon ve zayıf karakterli olmasa, biraz olsun “O” na benziyen bir tarafı olsa hakikati hayale tercih etmiye, bu dürüst ve ağır başlı adamı sevmiye çalışacak ve sonradan 0» nunla evlcnece ti, Çunkü Ayşe yıllardanbei kendi. Bu saran ve gitgide daha derinleşen bu acaip busle mücadele etinek, ou kökünden kesip atmak İstiyor. du, Fakat maalesef bugüne kadar, Hulki de dahil ol. duğu halde, kendisine izdivaç teklif eden gençlerin hiçbirisi! onu tatmin edecek gibi değillerdi. Kim: se- viyece, kimi karakterce veya aile bakim dan müna. sip olmuyor, üstünde bir çok meziyetleri topleyan. lar da, her nedense Ayşenin hoşuna gitmiyordu. Bütün bu biribirine zıd ve gayri vazıh fikirler ve hisler genç kızı hırpaladığı için bulnardan kaç. mak ve kendisini çalışmıya vererek bunları düşüne. cek vakit bulmak istemiyordu. » Iri yapraklı papatyalar gibi kar tane tane dü- şayor... Rüzgürsiz, uğultusuz, sevimli ve tata pir yağış... Yirmi dört saattenberi istanbul, evvelâ fırtına halinde başlayan, sonradan kriz müddeti geçip sakın- leşen karin ulunda her zamankinden daha güzel ve cazip bir tabio halirde uzanıp gidiyordu. Ayşe; pazar olmasına rağmen, erken kalkarak “ pencereye, yaklaştı, perdenin aralığından dışariya baktı, Bozuk kaldırımlı sokak bugün dümdüz uza. nan beyaz bir yoldu ve bu beyazlığı kimse kirli & yaklarile bozmuya kıyamıyormuş gibiğ ortalık tenha ve sessizdi. Genç kız, birdenbire içinden taşan bir arzu ile kendisini bu beyazlığın ortasına atmak, kar. lara gömülerek yürümek, yürümek arzusunu duydu ve hemen kalır spor mantosunu, tiftik beresini, eldi. venlerini ve ayakabılarını giyerek yola düzül dü. (Devamı var)