Tarafını Çü Genç ve güzel bir kadın salona girip dinleyiciler arasına oturunca herkesin gözü ona çevrildi. Alışkın hareketlerinden buraya ilk defa gel defa gören dinleyiciler daha ziyade hayat mağdurlarının gelip (e gectiği bu kervansarayda, siyah o mantosu, boynundaki kırmızı lâcivert şifon e garpı, modaya uygun şapkasiyle me- sut bir kadın hissini veren bu şik kadını yadırgıyorlardı. Bu bir meraklı mıydı? Dava din- lemeğe mi gelmişti? Yoksa kendisini takip eden ve yanına oturan avukâ- tın karısı, kardeşi veya herhangi bir akrabası mıydı? Bu nokta, bir müddet sonra o 2- vukatın davacı mevkiine geçtiği si - rada dinlenen şahitler ihtiyatsızca 0- Du göstererek: — Bayanı tanırım, o Maçkada komşumuzdu. Diye söze başlaymes- ya kadar meçhul kaldı. Ondan sonra her şahit “Bayanı tanırım, dedikee dinleyiciler bir kere genç kadma dö- nüyor ve onu gözlerinin akına ka “| dar kızarmağa mecbur ediyorlardı. Dava hergün mahkemelerde yüz. lercesine rastlanan bir boşanma da- vasıydı. Koca ortalarda yoktu, Fa - kat şahitlerin anlattığma göre son derece geçimsiz, asabi ve hoyrat bir adammış. Daha evlendikleri ay için- de karısını dövmeğe, türlü küfürler- le yıkâmağa başlamış. Hattâ bir ge- ce, komşusunun arlattığına © göre, öldürmek bile istemiş: — Biz karımla oturuyorduk. Bir denbire kapı açıldı. (eliyle göstere - Teki bu hanım yarı çıplak bir vazi- yefendi? Rica ederim dedi, Mahkemelerde Karısını Döverek Her rütüyormu Kadın, Mahkemeden Çıkarken (Rica Ederim, Gazeteye Yazmayın!) Diyordu kurtarın. Kocam beni öldürecek, yordu. Kendisini teskine çalıştım. lediğinden kadını teslim edemiyere- imi, polis çağırmasını (söyledim. Bekçi geldi. Ve beraberce © karısını alıp gittiler, Şahit güzel güzel anlattı. Fakat vakanm tarihini takribi olarak dahi bir türlü tesbit edemedi. Hâkim biç olmazsa mevsimini tayine çalıştı ise de “yaz mıydı, kış mıydı”. diye söylenip durdu ve bir türlü karar veremedi. “Geçmiş gün, unutulu - yor.. dedi. Bundan sonra eni boyu kadar yusyuvarlak bir kadın dinledi De- vacınm teyze zadesi oluyordu. M. i nasıl azarladığını ve dövdüğünü. her gezintiden karısını cürükler | içinde geri getirdiğini anlattı, M. günahsız. dır, dedi. ran bu çiftin barışmasıma imkân ol madığını söyledi, Ve dört senedir ayrı otur Muhakeme baska güne h'rakıl dı. Öğle olmustu. Çıktım. İcerde not tuttuğumu gören bayan yanıma yok aştı — Gazeteye mi yazacaksınız be- yazmayın. Kendilerine merak etmemeleri - ni, betbahtlıkları karşısında duydu - Bum teessürün buna mani olacağını söyledim. Fakat sokağa çıkımca dı - şarıyı İçeriden farksız bularak tees yette telâşla içeriye girdi. | “Aman Uydurma Tavsiye Mektubu Bursa (TAN) — Denizbankta me- mur olduğunu söyliyen Gemlik Hüseyin Gültekin adında 23 yaşla, Tmda bir genç sahte mektup tanzim ettiği iddiası ile mahkemeye veril miştir: göre hâdise şu şekilde cereyan et- miş: Hüseyin Gültekin, milli müca- deledo çalışmış olan babası Veliyi iy! tanıyan bir mebustan Merinos f(abri-| kabul edilerek verilen bir mektupla İstanbul Halk Partisi reis muavini Necibe gönderilmiş, yerinde olmiyan Nesihi beklerken Parti başlığını ta- şıyan ve resmi musmelâtta kullanı- Jan bir kâğıt ele geçirmiş. Bu kâğ- da kurşun kalemle birkaç satır yaz- dıktan sonra gelen Necibe mebusun mektubunu vermiş. Bu sefer de Ne- cipten Abdullah Naci adında bır zat Için bir mektup almış ve Abdullah Naelden de Merinos fabrikası müdü- rü Nihada hitaben yazılmış bir başka mektupla Merinos fabrikasma mü- tacaat etmiş.. Tavassut mektubuna rağmen sy- lar geçtiği halde talebi is'af edilmi- yen ve kendisine bir iş verilmeyin- ce Halk Partisi bürosunda Necibi beklerken aldığı Parti başlığını taşı- yan kâğıdı bulmuş. Kurşun Kalemle yazılmış yazılarmı silmiş, fabrika müdürü Nihada hitaben makine ile uzun bir mektup yazmış ve altma da Parti başkanı namma Necip imzasını atmış ve mektubu Niksda vermiş. İmtihana girmiş. (Kazan - mış. Fakat fabrika idaresindeki ta- amüle uyularak keyfiyet bir o defa da imza sahibinden İstizah edilin- cs mektubun Necip tarafından ya - zılmadığı ve imza edilmediği anlaşıl- miş, Gültekin hakkında takibata baş- lanmiş ve mahkemeye verilmiştir. Gültekin ortada sahtekârlık ol - madığını temin edilmiş bir menfaat sürümü ve verdiğim sözü unuttum. İş Kendisine Memur Süsü Veriyormuş Mamun mevkiinde zayıf, sarı - mazlum tavirli şın, kirk yaşlarında, bir adamcağız görünce: — İşte, dedim, yanlışlıkla bura- ya düşmüş bir mağdur. Girdim ve dinlemeğ başladım Hüseyin Gültekintn anlattığına | Ayağında terliklerle gelmiş bir şa- hit dinleniyordu. — Efendim, tam Kahvenin kar * şı dan narım. Hep oynarız. — Oyun diyorsun, yâni kumar? — Evet kumar oynarız. Müddeiumuminin arzusu üzeri - ne hükim sordu: dedi, Onu içeri odaya aldık. Arka - dan elinde tabanca ile kocası geldi, İerede o orospu? Çıkarın meyda - mediği anlaşılmakla beraber onu İlk İna.. Onu öldüreceğim!, diye bağırı- Fakat o karısını İstemekte israr et - H. Ben de, öldürmek istediğini söy - smda Kâmilin evi vardır. Kap' - girince sağdaki odada oyun oy-| tebildi, muvaffak sayılamaz. Cahide kasında bir işe kayırılmas için ta-|nanır. Bunu orada tanıdım. Bu dajde muvaffak oldu. Samiye her sa- Yassut ricasında bulunmuş. Ricası oynar. Hasan da oynar, ben de oy İman olduğu gibi hüzünlü tipte mu- 1 Tiyatro: Anna Karenin Tepebaşı dram tiyatrosunda Tols- toy'un meşhur romanmı tiyatroya adapte edilmiş olarak oseyrediya - ruz, Her tabloyu bir perde farzeder- sek yedi perdelik bir piyes. Öz vakaya giriş ikinci tahlodadır. Fazla mübalâğalı bir heyecan içinde at yarışı tablosu muvaffak olamadı sayılabilir, Fakat, asaleti yüzlerine maske yapan çarlık Rusyasının mü- teveffn smıfını karikatlirize ettiği i- çin halk bol bol güldü, Üçüncü tabloda kuvvetli bir sah he var. Seven bir kadının analığı dahi unutarak kocasma karşı durma. sı ve ayrılması kati olarak İsteme- si. Sosyete kalıplarının çatlakların. dan bile sızmak İstemiyen ve karısi- ni asla boşamak istemiyen diplomat kocanm kurnazca taarruz ve müda- nasi, Dördüncü tablo: Müzikle karışık ibir Venedik dekoru, İçimizdeki ser- seri ruhu bir an için oralara götürü- yor. Venediğin sularına eğilerek ken: di san'at güzelliğinin özünü seyre- den saraylara hayalimizi yaklaştım» yor. Seven İki İnsan böyle bir dekor içinde tatlı bir bavat sürerken avr- lağım ilk tohumu atılrvor. Ru istikbal korkusudur. İhtiraslarımı birbirleri: ne düğümliyerek İnanç ve ablük te lâkkilerini çiğneyen hu insanlar hu ilik iklimden gene kendi iklimleri” ne, buzlu iklimlere dönmek mechu- riyetinde kalıyorlar. Beşinci tahlo: Analığın tahammül kudreti ve uşakların sadakati içleri mize işliyor. Dar kalıplı Insan, bir heykel gibi. Çocuğunu görmeğe ge- len anaya kapıyı işaret 'ediyor, hiç konuşmıvan bu et heykelin müthis İ kelimeleri ağzından değil, çıkmayı işaret eden parmaklarından çikiyor. Altıncı ve yedinci tahle neticedir. Piyeslerde ekseriyetle en kuvvetli sahneler neticelerdir. Fakat burada AN Derince Tahmil ve Tahliye Ameliyesini Tasnif ve Ameliyenin nev'i 1 — Ambar dahilinde supalana hazırlamak ve vapur dahilinde vinçle supalan yapmak bu ameli yede rıhtım veya silo iskelesine veya vapur güvertesine vermek ve bırakmak ta dahildir. 2 — Supalandan açık vagona tahmil ve mütekabilen de vagon- dan supalan ve idare vinci ile va- gondan denize vermek veya mü- tekabilen denizden ulmak 3 — Vinç iştiriki olmaksızın rıhtım veya silo iskelesine veya güverteden alarak vagona tahmil etmek veya mütekabilen 4 — Supalandan alınıp açık ara #iye nakil ve istif etmek ve mü- tekabilen. $ — Silo iskelesine (o yanaşmış vapur güvertesinden veya silo is kelesinden nakil ve yerleştirmek & — Vinç iştiriki o olmaksızın vagondan tahliye ve açık araziye mağazalara nakil ve istif ve mü- tekabilen, 7 — Vagondan idare (o vineile açık araziye tahliye istif ve mü- tekabilen. 8 — Vinçsiz merakibi bahriye den küfelerle veya aralık ile ve el ile çıkarılarak vagona © tahmil açık araziye mağazalara nakil ve. istif etmek ve mütekabilen. 9 — Vagondari olukla tahliye. 10 — Saatle müteuhbitten alı- nacak amele 11 — Yevmiye ile ahnacak &- mele. Fiatı ü krom ve emsali dökme cevhel kömürü Briket Muhtelif İzeme eşya ve emtia Beher tonu Kok ,, Maden kömür! 8 $ Z Beher tonu 2 Beher tonu # Şa 46407 10 26189 4,5 4992 44593 17 Oo 5526 22 11776 14 12325 23 M5 18 16 25140 8 2103 24 89046 23 45 4 | ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara İtadyosn Dalga Uzunluğu 1639 m 183 Kes 120 Kw TAN 1974 m. 15195 Kes 20 Kw TAP 3170m MS8 Ker m Ke Pazartesi, 6.3. 1939 1130 Pragrom, 1238 Türk mziği « Pk. 1300 Memleket sant uyarı, ajans, mete” aroloji haberleri, 15,15 Müzik (Üvertür! ler, Opera aryaları vennire) 18,48-14 MÜ“ zik (Cazbant pi) IBAN Program. 1889! Müzik. (Hafif müzik -p1.) 18.00 Konusma. (Doktorun saati) 19,15 “Türk müziği (Enik, musikisi: Tanburacı Osman pehliyan- TAK, dim ve iştirak eden: Sadi Yaver Ataman)» 1940 Türk müzipi (Sez eserleri) ve oyuB havaları) Hakkı Derman, Esref Kadri, H8| san Gür, Hamdi Tokay. 2ü,00 Ajans meff| eroleji haberleri, ziraat Borsan (Iftati 30.18 Türk müziği: (IKlâsik program) KÖZ me okuyucuları (Koro) Çalanlar: Vecihti! Reşat Erer, Fahire Fersan, Refik Fersah Ruşen Kam, Cevdet Çağla, Cevdet (Kozare| Kemal Niyazi Seyhun. İdare eden: Meruf Cemil, 1 — Tanburi Cemil (Bayati pef” revi) 2— Bekir ağa (Hüseyni beste) 3“ letin. 4 — Şevki bey Gülzara narar kıldım. $ — Rahmi bef (Bayati araban şarkı) Bana seyran Gems” Hindir, 6 — Rahmi bey (Kemence tak” #imi) Kemal Niyszi 5 7 — Hüseyin S8“ dettin (Arol bayat sarkı) Mücessem vub” #un #imeali arsın. & — Mahmi beyin (HİS sr şarkı) Bir nevcivansın. 9 — Kara İs” mall ağa (Hüseyni nakış yürük semi) Gönüller uğrusu bir yari biaman.l0 - Kara İsmall ağa (Saz semaisi) 21,00 Mef leket saat ayarı, 21,00 Konuşma, *118 Bsham, tahvilât, kambiyo - nukut borsa” «< (fiyat) 2128 Neşeli plfklar. R. 2130 269 20411 5 195 24 18 268 18 18 120 Derince limanının on bir ameliyeden ibaret olan ve 25595 lira 9 ku- Tuş muhammen bedeli bulunan tahmil ve tahliye işi bir sene müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. o Her ameliyenin altında aksi, Anna Karenin rolünde Neyire eyir fevkalâde idi. Birinci tablo- da ona hiç yakıştırılmıyan Anna 10- lü ikindi tablodan sonra onun sanat- kâr ruhuna teslim olunuyor. Kare nin rolünde Hüseyin Kemal. Everjik ve sosyete baçkılarınm bazı cephele- rini İğneliyen fakat vazifeyi ve ef- kârı ümumiyeyi dalma gözönünde tutan İnsanı yarattı. Nevire Neyir geldiği sahneler piyesin merkezi sik. let noktaları idi. Talât çapkın rolünde fena değil. (Gözlerimiz onu dalma tiksinmediği- miz tiplerde gördüğümüz için ihti. mal bu hükümde tam isabet olmıya- bilir). Kâni Vronski şahsiyetini an- cak dördüncü tablodan sonra helir- vaffak oldu. Piyesi tercüme etmesini Muhsin, Vâ . Nü'ya söylemiş, o da temiz ols- ası İhtimal bu eserin geç oyn: gösterieln tonaj tahmini Ve takribidir. Aynı zamanda bu ameliyelerin beher tonu kaçar kuruşa yapılabileceği de hizalarında gösterilmiştir. We Hüseyin Kemalin karşı karsiya || .. Münakaşa 2042/939 tarihine.müsadif . Pazartesi günü saat “1 Haydarpaşa Gar binası dahilinde Birinci İşletme Komisyonu . tarafin- dan yapılacaktır. Ha Taliplerin 1919 lira 63 kuruş muvakkat teminat İle aynı gün saat “10,, a kadar komisyon kalemine zımdır. teklif mektuplarını vermeleri lâ- Bu işe a'd şartnameler, Haydarpaşa Liman Başmülettişliğinde “Pa- rasız,, olarak verilmektedir. Tütün İkramiyeleri Beyoğlu Askerlik Şubesinden: Şubemize kayıtı muhtelif o dereceden bil'umum askeri sübayler ile erat ve şe- hil yetimlerinin 809 tütün İkramiyenire dahil edilmek üzere kendilerinde mevcut yerzikleri İle bi 20-3-999 tarihine kadar şubeye müresatları, bu tarihten wnra müracaat edeveklerin ikramiye cet- veline dahil edilmiyeceği ilân olunur, MEVLÜT Merhum Mütekalt Istanbul Vil- rak bir terclime yapmış. Sahnemizde | yeti Baş mühendisi Avni Atamın ruhu için 8 Mart 1939 o Çarşamba — Kumarı masada mı oynars: -|sahsiyet bolluğundan İleri gelmletir.| günü öğle namazından sonra Bakır- mız, yerde halinin üstünde mi” Halk bu esere yabüner değildir Cün- köy Kartaltepe camiinde Mevlüt — Masada da oynarız. Bazan Y6 İkü muvaffakivet kazanan filmini! okunacaktır. Arzu eden dostlarının de oynarız. tanıdın? zu, Sevgi. Evvelâ sevildikten sonra —Sen bu suçluyu orada masillihmal edilen ve ölüme sürüklenen ——— harikulâde seven bir kadının haleti| muvaffakiyete aşırı ve garip hare- — Bir akşam yine oynuyorduk İruhiyesini ve muhtelif insan tipleri: | ketlerde Lütfi ile Hasan, “dolandırıcılıktan İni gösterdiği için sosyal bir mevzun 10 sene yatmış cıkmış Adem var.İher zaman ihti; Onu alıp geleceğiz. dediler. Gitti - ler. Ve biraz sonra bununla geldiler, O zaman tanıdım. — Peki bunun son ) do - işik yon Mİ? ali müz İstiklâl caddesi komedi tiyatrosum- tenit bir diyeceğin var mi? dn ran V. Sehönthan) dan türk- — Yok efendim Ben Lütfiden 'çeye gayet güzel adapte edilmiş. Bu duydum? mükemmel adapteden dolayı Nazan — Lütfi ne dedi? Göknilin derhal başka, daha kuvvetli — Bu adam bir pazar günü do -İve daha sosyal komedileri terefinie landırdığı adamın dükkânına git - miş, Pazar günü çalışmak hafta ta. |” Poşlamasmı isteriz. Dört perdelik #8 kanununa muhaliftir Haydi ka. 0k gülünç bir komedi Vodvilimsi rakola! demiş. Adamı almış, biraz olduğundan daha dikkatle seyredi- yürümüşler. Sonra üç lira mukabi . İliyor. Salon mütemadi bir gülme ve linde salivermeğe razı olmuş, Parâ-|kahkaha ile doldu. Bu gülmeler an- ları almış. Amma rüşvet almak ya-| cak le araları kesildi. Bize mM AY İş kendi Şanal be ini de tenbih etmiş OB ele görüneni * İN) siyer memleketlerde ba komedi bu Bir iki şahit daha dinlendi ve gel |Kadar muvaffak olmamıştır, meyen şahitlerin celbi için muha-| Halkı çıdıklamağı gayet iyi bilen oynatılması iyi karşılanacaktır. * Bir Muhasip Aranıyor Te hasır sererler. Hasırın üstünde) seyretmistir. Piyesin ruhu ezeli mev. | hazır bulunmaları rica olunur. Merhum Avni Atam silesi lunmryarak vasıl oldu. Mahmut pinğ muhasip Otpinin yacı olan sahmemizde |tam kendisi, Behzat çok tabfi, Sol mübalâğalı. Reşit ve Muammer 80- Buktular. Bedia tipi ile bol hol gül dürdü. Diğerleri de fona değil, Mevzuu yazmıyoruz. Dudaklarım. tebessümü belirtmek isteyen ve gülmeyi özleyenlere tavsiye olunur. N. Zöimoğlu * Insan Mâbut Uzun zamandanberi büyük hazir. lıkları yapılan (İnsan Mâbut) piyesi, Ertuğrul Sadi Tek heyeti tarafından Şehzadehaşmda Turan tiyatrosunda dün akşamdan İtibaren temsile baş- lanmıştır. Turan tiyatrosu Şehradehaşmın en büyük tiyatrosu olmasma rağmen bu heyecanlı mefkâre piyesi temsilinin daha ilk gecesi olan dün akşam fev- kalâde bir rağbet görmüş, pek çok halk yer bulamiyarak geri dönmeğe (1461) Nisan kafilesinin Kaydı “ kapanıyor. ÇUEEN MARY ve NORMANDİE Trans Atlantikleri 5 Temmuz seyahatile Müzik (Küçük orkestra: Şaf, Necip AF kan) 1 — Kalman (Cambazhane Putpuri, 2 — Stolz (Viyanada ilk bahar) 3 — Kutseh (Çığan fantezi) 4 — Huber” ger (Şarkta isimli sültten (Çeşmede paf” sam, 5 — Ziehrer (Der Sehatzmelster ©“ peretinden valeler). 22.30 Müzik (Operef” ler) 23,00 Müzik (Cazbant) 2145-24 Sof ajans haberleri ve yarınki program, : SENFONİLER: 16,15 Prag: Çek filharmenisi o (Five Smetana). HAFİF KONBERLER: 7 Bükreş Sabah neşriyati, 710 Bertif kısa dalgam: Karışık konser (8,15: Deva” m1). (10: Aszu edilen havalar), 7,30 Nuh telif Alman postaları: Sabah kbnrerleri Ele en ğe Moya: “Güne düz konseri, 13 Prag kısa dalgası; Haf musiki (15,30:-Kezâ), 13 Berlin İcina dak &as: Hafif musiki (14,1; Devamı), 1316 Bükreş: konseri o (1430: Devamı 1630 Varşova: Çay zamanı konseri, 1410 Prag kısa dalgam: Hafif musiki, 17.10 Brö” na: Küçük orkestra, 17,448 Berlin kisa de gas İş aonu konmari o (1016 Devami 10,25 Prag Yeni erlirtler tarafından kor” ser, İ8A0 Varşova Mandolin orkastsasi 2030 Peçte: C'ran orkestrası, 2110 Praf Popüler balk örkestram, 2130 Peşter Of kesira konseri, 2215 Bratislâva: KI konseri, 22.15 Bükreş Mandolin orkesiri” #. 2318 Bükreş Akşım konseri nakli 23,20 Prag Pik rmurikiei, 29.30 Muhtelif Alman postaları: Hafif orkestra. OPERALAR, OPERETLER: 2030 Varşova: Küçük orkestra tavanın” dan öperet musikisi ODA Muslklei: İLİB Berlin kısa dalyan: Oda musti 9 Temmuz TALEBE GRUPU İçin biran evvel kaydolunuz. a emme İm ÖLÜM HABERLERİ BATERİ ae AZN Şair Mehmet Akifin Eniştesi Öldü Merhum Şair Mehmet Akifin © niştesi, Halet Arslangilin babası ve Feyzi Arslangilin kaynatası Arif Hikmet Çobanoğlu dün irtihal etmiş. tir, Cenazesi bugün Koska eaddesin- deki evinden kaldırılarak cenaze na mazı öğle namazım müteakip Fatih camii şerifinde kılmacak ve Edirne kapida merhum şair Akifin kabrinin yanındaki makberesinde Allahın rh metine tevdi. edilecektir. Merhum hukuktan ve Darülmuallimini âliya den mezun idi. Birçok muallimlikler. de bulunmuş, birçok güzide talebe yetiştirmiştir. Mevlâ rahmet eyliye. ——— İRTİHAL Avukat Cemil Gündüzün valide- leri Ebe Nazime Gündüz vefat et miştir. Cenazesi bugün öğle nama. sını müteakip Beşiktaş Sinan Paşa camiinden kaldırılarak Yahya efen- di dergâhındaki ale O makberesine defnedilecektir. konseri, 18.25 Ostrava: Salon kenteti, 1848 | Pest Piyana - Keman « Viyolonsel tri” İyosu, 10,15 Bükres: Sekslet (Dvorak), $/ Varşova: Oda triyosu, 23 Pegte Kenteti, 23,25 Bratislâva: Slovak oda mü” İsiktşi, İ RESİTALLER: İ Oman Verşovat Göhiet könseri, 2188 Bükreş: Piyano konseri, 2145 Berlin kı dalgam: Viyolonsel solo, 2140 Bratislâvi Slovek halk şarkıları, DANS MUSİKİSİ: 19.60: Paşte, 20:35: Bratielâva, Çok Acıklı ve Müessir Bir Ölüm Gazi Ethem Paşa torunu ve Doktor Emin Petricin o damadı Mahmut Afi Tesalya, küçük ya- şındanberi giriftar, olduğu müz yen kapamış ve rahmeti rahmaâ Ba kavuşmuştur, o Merhum ar kasında beş yaşında — bir erkek yavrusunu öksüz hırakmış ve fe fikası ile ailesi efradım elem ve kederlere garkeylemiştir. Cena sesi 6/3/939 pazartesi günü Os manbeyde Tavukçu Fethi soka ğındaki 37 numaralı hanesinden | İ saat 11,30 da kaldırılarak nama" #ı Feriköy camiinde eda edildik: ten sonra Feriköy mezarlığında" ki medfeni mahsusuna defnedile- cektir. Allahtan kendisine rah met diler, ailesi efradma sabr! cemil temenni ederiz,