.. SoN rosa, m EBİYAT KADINI ED R , BUDALA Otobüse biniyorum. Oturduğum kana- penin yayları kopmuş, kanapenin üze - — Ben kıvırcık et istiyorum. — Emredersiniz bayım! Kasab lalettayin bir koyundan, ya - hud da keçiden bir parça kesiyor: — Buyurun bayım! m | : A Dükkândan çıkıyorum. Kasab arkam - | kıyor, gülüyor: TM “jp ze kadar yükselmiş olarak taşıdıkları o karanlık duyguya ancak b İL dan gülüyor — Budala! s | nevi eserlerle gıda verebilirler, — Budala! Diyor. Otomobil etrafa sifoz atarak DA lı Ye zi Fabri iz K Diyor. Yağcıya giriyorum. ilerliyor. Benim yanımdan geçerken ça- | Ni ize ye mar | Oza — Ben hâlis tereyağ isterim. mura dalıyor ve sür'atini azaltmadığı " Bilmem mide e? e | Yağcı, margarin karışık yağdan veri- için baştan tırnağa çamura batıyorum,| ( * ALE ağ Za m anki r: şoför gülüyor: © ; — Tarihin bizim müspet olarak — Hâlis tereyağı, buyurunuz. — Budala! | başladığı ilk el bugüne kadar Alıyorum ve dükkândan çıkıyorum. Diyor. İ geçen asırlar insan ruhu hemeri Yağcı arkamdan gülüyor: — Budala: g Diyor. Bir çorapçıya giriyorum. -- En dayanıklısından, ipek çorap is- terim. ipek çorap çıkarıyör, ahyorum. Çorapçı- dan çıkıyorum. Çorapçı arkamdan gülü- rindeki muşambayı delmiş. Kalkarken pantalonum takıhyor.. Ve yırtık panta- onla otobüsten iniyorum. Kondüktör ba- Saygısız komşum, gece yarısından son- râ penceresinin önünde akordsuz şeşile gazel.okuyor. Ben: — Lütfen susar mısınız? Demek istiyen bakışlarla ona bakıyo- İm! Bana cevab vermiyor ama, içinden Çorapçı en çürüğünden bir çift sun'ü| muhikkak: — Budala! çenenizi güzelleştiriniz Ense, boyun ve Korku vedehşet edebiyat! Dehşet edebiyatının en çılgın âşıkları hâlis korkak yaradılışlardi İhtimal farkında bile olmadan gayri şuurlarında bilmem kaç derec€" İbemen hiç deği ir. O kadar ki, en uzak hurafelerden tutun da en eski mu- kaddes kitablara varıncıya kadar, hep- sinde, fazilet diye tanman şeylerin son- caki asırlarda da öyle tanındığını ve fe- nalıkların da ona göre teyin edildiğini i görürüz. Cinayet her zaman ve her din- ide fena, başkasının malına göz dikmek Ressamlar, çeneden göğse kâdar ıneh|her zaman alçaklık ve fitne, yalanla be- Diyor ve gazeline devam ediyor. yor: — Budala! | Bunları biliyor mu idini Elli senedenböri devam Acaba ben hakikaten budala muyım? İsmet Hulüsi 2 | Futbol oyununu hangi millet çizgi kadın vücudünün en güzel kısmı- Gr derler. Yazık ki en erken ve kolay | bozulan kısım da budur, Bunun için yü- rünüze gösterdiğiniz dikkat ve ihtimâ - mu - hattâ fazlasile - çenenizle boynunu- raber, ekseriya bir küçüklüktür, Neden? Çünkü insan yapısı - bütün fiziyolojik teşekküllerile » tar'hin seyrini takib ede- bildiğimiz asırlardanberi nasıl değişme- mişse insan ruhu da ayni suretle esa- za da göstermelisiniz. Şu dört şeyi kat'iy- sından büyük bir istihaleye uğramamış- yen ihmal etmemelisiniz, tır Bunun içindir ki en geri devirlere ajd 1. Besleyici krem, en &ski vesikalarda hemen hemen bugü- A N 2. Ekzersiz. nün ahlâki hükümlerini bulabiliriz. Me- eden yangın e icad etti? 3. Duruş. selâ Yunan trajedisinde, Yunan mitolo- i Dünyanın yan- Futbol oyununu 4 Makyaj jlsindeki efsaneye uygun olarak, bir ka- ik KR, gin rekorunu gene çe hangi milletin icad e til mücrimin peşinden koşan Fürilere, Amerika © elinde — etmiş olduğu hâlâ Krem: Çenealtı ya şişmanlıktan, ya 2â-| yılan saçhı ve alev dilli azab perilerine bulunduruyor. Ba- bir ihtilâf mevzu. yıflıktan bozulur. Şişmanlarda çeneal -| rastlarız. Nasıl ki bugün de katilin pe- kiniz nasıl: Bun- udur. Bu oyunu tından çene çıkar, Bunu önlemek ve Bi-İ şini kovalıyan bir kuvvet vardır: ona da dan elli sene evvel Amerikanın Ohio eraletizideki > 8 mek istedikleri gi- ) Mastrenyan - sıkıştırıcı) bir su sürünre- ri süzüle süzüle gelen her duyguya ve > mür madenleri â- Kü .bi Magribiler de Hidir. Çenenin ortasından başlıyarak Ku-| her telâkkiye aynen ne derece tatbik e- a melesi grev ilân mili oyunları olan Kuranın bir başka | Jaklara kadar parınak uçlarile hafıf hafif; dilebilir bilemem. Ancak insanın hiç de-| cinli, şeytantı olanları da vardır. # ii etmiştir. Bu grev şekli olduğunu iddia ederler. Maamafih | dökunmalıdır. ik ğişmiyen duyguları arasında bir tanesi | yalnız bu kadar m1? Bu korku reperii altı ay devam ettiği halde iki tarafın a“| fudbolun orta Çağlarda el ve ayakla oy- * bii ki, mağaradaki insanla bugünkü mü-| varı içinde bilhassa bir dudağı gökte rasını bulmak mümkün olmamış ve grevs| nanan Sul bir (op oyununun mo.) E&zersiz: (A) dilinizi yukarıya ve ge- tekâmil insan arasında tam bir benzer- ciler bir gece madeni kuyularına ateş vers Floransalılar ken- dilerine mal et V demize e bir şekli olduğunu tah» dermek için her gece bol besleyici krem adâlet diyoruz» İ sürmeli, deriye “İyice içirmeli, sonra Garblı müellifin bu tezi, asırlardanbe- riye doğru katlayıp açınız. Bü hareket Ek arzetmektedir. En eski bir irsiyet ka- çe dudağı yerde Arâb cadıları nasıl biliriz? Ben bir tanesini hülâ unutamsfİ işlerdir. sin ülabldr de vardir. # alundaki adâleyi kuvvetierdirir. (| nununa benziyen bu duygu da «korkus-| vu henüz « altı yedi yaşımda iken pi Bu mıntaka Amerikanın onda bir kö-İ Mamafih bütün bu iddiular, futbol! (b) Dirsekleriniz masaya, çeneri- dur; Menşei bilinemiyen masallardan, | annemden 'dinlediğim bir Arab kal ür istihsalâtını temin ettiği için © bu| garihinin karanlığını tebarüz ettirmek. (Zi de avuçlarınıza dayaymız. Ağzınızı a- efenne erden, destanlardan tutun da, her | masalının bir levhasını, kulağımda Yangın yüzünden husule gelen zarar ü-İten başka bir işe yaramamaktadırlar, çıp kapayımız. Elleriniz çenenizin âltın - j millette en eskisinden en yenisine kadar min sesile her zaman hala TOZA PES EPEŞE ES EF İSE zirdir. Yangın elli senedenberi bütün * a ialeleri alaştıran. N i bütün edebiyatı dolduran meye annem cahit, fiket bütün ninel a şiddetile devam etmektedir. Dün avın en eski kitabı |. (e) Esner gibi ağımızı iyice AÇINIZ böyle? Nedeni yoktur — r Mü: iz ö- | çok müşfik b kadındı. Yalnız, a” * vi © Paristedir Başınışı arkaya eğiniz. Ağzınızı kaparken | tüm masını halledemiyen insan 76-İlap, saf düşüncesi ve rubile masallar Dünyanın en garib evlenme âdeti an) başınızı öne eğiniz. | kâsı, dedelerinin bi: mirasını “ruhunun | ber zaman iyi seçemiyordu. İşte torü Evlenme bahsin- Bir iddiaya göre| Duruş; Ne yürürken, ne otururken, ne | kıvıımlarında her zaman. taşıyor ve GÖ-İ pa anlattığı o Arab cadı masal da de dünyanın en dünyanın €n eski de iş görürken: başınız öne eği'memeli »| rünmiyen, fakat zehirli dişlerile benliği lardan birisi idi. v. ? t 2 Dun için, geceleyin erkeğe aid dını almaya mecburdur. Eğer a a garib âdeti Afri- kanın Gallas kabi- lesi arasında cari- dir. Bu kabilede erkek kadını iste- mez. .Kadın erke» ğe talib olur. Bu. kadının kulübenin parmak- ık veya çitini aşıp avlusuna geçmesi ve orada, hiç kimseye görünmeden sabaha © Kadar beklemesi kâfidir. Eğer güneş çık- ağı zaman kadın görülürse, erkek bu ka- kitabı Pariste mil- li müzede mevcud olan (o papirüsten vücude getirilmiş bir eserdir. Bu ki- tab eski Misir fir'avunların o ve zaman evvele aid bulunmakta imiş. inösunamamman0zedetabamaklaz sa ERİR madan evvel kadın görülürse erkek Bu kadını kovabilir. Bu sebebledir ki evlen- mek istemiyen Gallas delikanlıları, evle- rinin civarına kurd kapanı gibi manlia- milâddan pek çok! "dir. Çünkü bu jtirir, çene alti çene çikafı:, boyu » nun çizgilenmesine sebeb oNır, Geceler! mümkün olduğu kadar alçak yastıkta yat mayı da unütmayınız. * Makyaj: Sarkık bir çeneyi gizlemek için çene altına, yüze sürülen Ppudradan daha koyuca bir pudra sürmelidir. Ha - fi bir kırmızılık dokundurmak da fena olmaz. Çünkü oranın şişkinliğini gizler, Sicak banyo yaparken çene altına si- kıştırıcı bir madde sürüp bağlamak da güneş çık-' lar yerleştirirler. onu korumak için en iyi bir usuldür. me enseyi karaburlaş-İ nin meçhul ve karanlık köşelerini didik Kırmızı nereye Sürülürce | halete cevab vermektedir. Ben küçücük Başımı onun dizine * yar, gözlerimi kapardım. Dışarıda, &$ çeşme'nin şimdi bir yangın yeri olan maz sokağında kış gecesinin rüzgö” i ulurdu ve anne' annem hikâyesinin “© korktuğum yerini anlatırdı: ww — Arab karısı, başı yerde, ayakları W. vada, ellerin& basa basa yürüyordu. r meden dolduracağı kocaman testis gel yaklarının üstüne oturtmuştu. YürüÜ. kalçaları iki yana davlumbako da kos! Dâvlumbako dandakos! diye nıyordu.z « Masalın: bu yerinde ürpererek koyun döner ve korkumdan başımı didik eden bu canavarı bir türlü öldü- remiyor. Çünkü onun ölümü ancak ken- di demektir ve bunun içindir ki mukad- deratının bu zalim ve ele geçmez düş- manına karşı her zaman mistik bir teces- süs duymaktadır. İşte çocukların omu- hayyelesine ürpermeler veren masallar kadar büyüklerin vücüdünden raşeler geçiren bütün korku edebiyatı bu ruhi Hele çocuklara bu neviden masalların anlatılması, onlarda esasen irsi olarak mevcud bulunan bu korku temayülünü pek küçük yaşta o kadar fazlasile geniş- öz yi” yü 5 e letiyor ki, İleride, alacakları bütün müs-İ bütün ninemin dizleri içine göre - Her kadın bilmelidir: bet düşüncelere, bütün tahsil ve terbi- | Kulaklarımda da sesler sanki bö 0, el e —— H yeye rağmen, her hususta körkak ve hü-| Daviumbako dendekos! Davlurl ç GO N İpekli biuzlarla, ipekli” ©r'g' | rafeperest olmaktan — kurtulamıyorlar. | dandakos! 7 i ilerini n: Nasıl k: birçok nevroz tezahürlerinde ve| Hiçbir makası olmıyan ve belki dö iner Ni . kurutm lı? Hattâ intiharlarda bu çocukluk hatıraları- | deki Arab. bacının bozuk zenei aye iri z u türlü eşya asıldığı yerde! ekseriya| nın izlerini arsyabiliriz. Yaratılıştan çök | ninemmin masalın bir yadigir kalan Okuyucularıma > 5 bale gönül bahsinde kalay © İl | ekini kaybeder, Ütü altında da ya göğ| mariz bir ruha malik olanların böyle iel-| korkunç #Davlumbako dan sayi p Cevablarım Yapılıyereni, olup biten'dir, sü- düzelir, ya hiç düzelmez. Bunun için | kinlere niçin diğerlerinden daha fazla Beşiktaşta Bay «Ss e: i — «Bu âile kızlarını bana verecek- © erdi, hattâ nikâh hazırlığına da baş- Yamışlardı, fakat sonra işi sörüncemiye döktüler, bir ay sabrettim, iki ay sab- * rettim, sonra kızdım, vazgeçtim, fakst elân meraktayım, bu tarzı hareketi tu- tuşlarının sebebi ne olsa gerektir?» di- yorsunuz, * Keşledemem oğlum, diyeceğim; iç- Jerinde yaşamıyorum, sözlerini dinle medim, akıllarından geçeni bilemem, İakat muhtelif tahminlerde bulunmak mümkündür. İ — İzdivacın derhal yapılmasına mâni teşkil eden bir eksiklikleri var- dır. — İkinci bir talible müzakereleri vardır 3 — Senin şahsına aid tereddüdleri vardır. Fakat mademki bir defa karannı ” vermişsin, üzerinde fazla durma, eski- © den kalma bir ata sözü, iyi iş güç ve Reç olur, derdi, ama sen İnanma, ha- az Tünenin arkasından çapan oğlu çıkar Bunu unutma, ikinei, bir teşebbüsün » de de pürüzü az olanı bulmıya çalış, * Hisarda Bay Sükrüye: N Bence iki kızın arasında tereddüd İl -) eden #rkek hiç birini sevmiyor de - mektir. İkisini de bırakıp bir üçüncü- Süne bakmalıdır. Aşk tereddüğ bilmez, muhakeme ile hiç alâkası yoktur, yan- kayese yepmayı hatırından geçirmez. Onun için en güzel, en sevimli, en Şi» rin ve.. en faydah olan sevdiğidir. * İzmirde Bayan (H. P.) ye; Bu meselede karar vermek mes'uli- yetini üzerinize almayınız. Mademki gözönünde bulunan iki şıkkın ikisi de sizce müsavidir, bırakınız, tercihi er - kek yapsın. Bu takdirde netice tah - minine tevafuk etmiyecek olursa sizi muahaze edemez. * Edirnede Bayan (K. D.) ye: Kanunen hiç bir mahzur yoktur, bu şekilde hareket edebilirsiniz. TEYZE doğrudan doğruya ipe asmamal)ı, bir ko- İundan öbür koluna beyaz bir şerid ge- çirmeli, bu şeridin bir ucunu çamaşır ipi- nin ucuna raptetmelidir, öbür ucunu da gergin bir şekilde gene çamaşır ipine bağlamalı, Bu vaziyette kuruyah ipekli bluz veya gömlek hem olduğu gibi kalır, hem de çabucak kurur. Bacaksızın maskaralıkları : Si, esrarlı ve dehşetli ritmi ile çocuk Zumda kim bilir kaç gece rüyal j bile çınlamıştır! p Allah rahmet etsin, öyle Siyeri anne annemin bu masalı bende ilk faciası tecessüsümün anahtarı almis Bundan başka, Zümrütüanka'nın hare ları altında kararan ve gecesi hiç gü” (Devamı 10 uncu sayfada) 4 kapıldıklarını ve bu tesirden bir derece- ye kadar niçin sıyrılamadıklarını izaha ise hiç lüzum yoktur. Burada realite bir fetalit& kadar kuvvetlidir, Hepimiz çocukluğumuzda ninelerimiz. den birçok masallar dinlemişizdir. Bun- ların içinde, demin söylediğim gibi, ihti- mal çok Korkunç olanları, devli, perili, Yerli mallar sergisinde > B.A, TEE İLİ. EE ELELE! »r»> ge YELIME 9 ESEESILİ