—a0 Resimli Büyük Mili Roman MBUL MİRASYEDİ » Yazan Bel- 935 Sermed Muhtar Alus Seyirciler Ara>ı_nda Dışlıler De Vardı.. Mozika kesilir kesilmez hop diye yavüstüne oturuverdi. Yine paskallar, palyaçolar İçe- riye hurya etmiş, kır beygirin etrafını almış, taklaklar, peren- deler başlamıştı. Ogüstün biri, Antuanetin kar- şısında diz çöküb, iki elile kalbini bastırarak ilânaşk ediyor, öteki ogüst, koluna parmağını dokun- durüb gözlerini bayıltta bayılta yalıyor, buruı buruna çarpıp ar- kaüstü yuvarlanmalar, yerde sırt sırla dayanıb ayağa kalkmalar, döner dönmez tokalaşmalar gırla gidiyordu. Tombul, — Dısan kısmı çift olur de- d'kleri doğru imiş be! Diyordu. Benzemek olursa bu kadardır. Yarım elmanın yarısı Allı, yarısı bu kokona... Hele çapkın çapkın kâfir kâfir göz süzüşü yok mu, tıbkı ayni.. İşte beni yakıb kavu- ran bu kahrolası bakış .. Vehbi, şu serhafiyesi, mabeyn cisi, esteği kösteği kimmiş b yım diye etrafa bir göz gezdirdi. — Ulan bu ne, bu, dedi, Be- yazıd kulesinde miyiz? Bu kaç yangın nöbetç'si böyle? Localarda dürbünle bakan se- yirclleri kastediyordu. Tanaş derhal atıldı : — İstersin pasam sen de bir nobetzi olmak ? — Böylesine dünden fitim, göbek atarım fakat hani ya dür- bün! — Ver bana bir mezit, simdi durbun geliyor ! Mecidiyeyi kapar kapmaz ka- pıdan fırlamış, vestiyerdekl — düz- günlü kocakarıya locanın numa- rasını — vererek, (Mamut pasa oğlusu istemi./) Diyerek bir dür- | bün kiralamış, bir solukta getirib Tombulun eline dayamıştı. Vehbi, yine yarı beline kadar locadan sarkmış, gözünde dürbün, yiyecek gibi cambaz kıza bakı- yor, Tanaşın ensesine — şaplağı vuruyordu * — Hakkın varmış Paskalcığım, Alh değilmiş., Bre, bre, brel. Karı da karı, baksana şuna süm- | kürse on tane Allı çıkarır! Tombulun, taşkınlık halini alan | bu — lâübalil.kleri — nazarıdikkatl celbetmiyor — değildi. Seyirciler arasında hakikaten dişli kimseler vardı. Yaveri hususilerden ve Istan- bulu susa durdurmuşlardan - bir paşa, Yıldız bendegânından birkaç mabeyinci ve müsahib, kırmızı fesli tüfekciler, Beyoğlu mutasar- rıfı, polis müfettişi, Livadan yüz- başı rütbesine kadar hünkâr yaveri paşazadeler ve damad beyler... Istanbulu susa durdurmuş olın Yaveri hususi! paşa, karşısındaki palabıyıklı, tulumbacı — kıyafetli bendesine: — Şu katır kim?.. Husrev pa- şanın Oğluna benzetiyorum amma o, karayağızdır, mutfak mahsaı- lü>e beazer. Dışarı bir dolanıb belli etmeden anla; yabancı bir | hergele ise çarkını tersine çevire- yim! diye kumazda geçiyor, kır- mızi fesi tüfekçilerin en minare krığı kılıklısı, arkadaşlarına: — Nore Zeynel, Naki, Mur- taza, gözüm kızıyor bilaçis!.. Şu hamzam tellâğının almına şimdi | Karadağ piştovunu patlattırtıra- cağım! Diye bıyıklarını koparırcasına çekiyor, mutasarrıf, polis müfet- tişini locanın dışına çekmiş, di- yordu ki: — Muvacehemizdeki 27 No. lı locadâ oturan mülahham delikan- hnın etvarınâbecasını gördün ya... Lisanı leyyinle ihtar etmek gerek, fakat şayanı teemmül ve mülâhaza cihet te var. Esmayı Üzerimize sıç- ratacak kimesnelerden olmasın; başımıza derd çıkarmasm!.. Bu işe asıl kızan, köpüren, üç dört loca öteki hünkâr yaveri kolağasıydı. Bu genc, Teftişi askerl komis- yonu azasından, yaveriekrem pa- yeli kodaman bir müşirin küçük oğlu idi. Beyoğlunda, haşarılık, ataklık, vurduğu vurduk, kes'iği kestikle ün almıştı. ( Konkordiya ) da locaların içinde adam döver, (Kristal) de masaları biribirine katıb boğuşur, (Odeon) deki apukurya balo'arına maskara kıyafetile girerken yan göz'e bakan kanunların pas'ırma- harını çıkarır, arka sokakları ha- raca kesib umumhanelerin camını çerçevesini indirir, — içindeklleri allak bullak eder bir azgındı. Kır beygirdeki yosmanın da vurgunlarındandı. Tombulun sululuklarına fena halde beyni atmış, aşırı derece içerilemişti. İki cihetten kızıyordu. Birl kıza karşı sarkıntılığı; ikincisi or- taya meydan okuyuşu... Göz'erini devire devire Veh- biye bakıyor, öfkesinden burnun- dan sölüyor, yapındaki mor fesli, çarpık omuzlu iki külhanbeyini — Şu manda malağını dışarı çekib bir ıslatalım mı?... Ağzını burnunu kan içinde bırakıb sal- haneden çıkmış hale getireyim mi? Diye diş gıcırdatıyordu. Vehbisin dünyadan haberi yoktu. Elinde dürbin, boyuna ye lışıyor, çenesi de durmayordu: — Allah müstahakımızı versin, altın tabakayı, saat kösteği, incili boyunbağı iğnes'ni evde unuttuk. | Vay anasını, yakalık da takma- mışım. — Tahsinciğim aynanı ver | bakayım.. Tu, kir, pas, bir parmak sakal. Umacıya dönmüşüm, sura- tımı köpek yalasa doyacak. Az | eşşeoğlu eçşşek — herif — değilim. Ş.klığı, — maçabeyliği böylesine göstermeyib de kime — göstere- | cektim? ( Arkası var ) BÜTÜN ÜLKEYİ HERGÜN Aâ DOLAŞAMAZSINIZ FAKAT $ Si #on Posta DAKİ BİR. İLÂN BürTün'ÜLKEYİ HERGÜN DOLAŞIR | 1 SÖON POSTA 24 Saalm : | Haâdiseleri Nesim adlı birl evvelki akşam | Şişhanede Sâmuelin meyhanesin- | da sarhoşlukla çıkan kavga neti- cesinde İsak adlı birini şişe ile başından yaralamıştır. * Hamza adlı biri sebze ha- linde bir alışveriş yüzünden çıkan kavga neticesinde Hasan adlı birini çakı ile kolundan yarala- mıştır. * Mehmed adlı biri Beyoğ- lunda Bayan İkbal adlı bir kadı- nın mantosu cebinden paralarını çalarken yakalanmıştır. 4 Niyazi adlı biri Galatada bir müddet evvel kend'sini işin- den çıkaran eskli ustası Ahmedin odasına girerek öteberi çalarken cürmümeşhud halinde yakalan- mıştır. | — Malınızı sigortasız bırakmayınız BiR TELEFON kâfidir Ansızın Öldü Balıkpazarında Bay Andon adlı bir tüccar, evvolki gün Ba- hkpazarındaki yazıhanesinde - İşi ile meşgul iken ansızın fenalaş- mış ve birkaç dakika sonra ök müştür. Yapılan muayene netice- | sinde Bay Andonun kalb sekte- sinden öldüğü tesbit edilmiştir. İkineci kânun J [f_' Bu akşam: s A R A Y Sinemasinda Büyük sinema yı'dızlarının EDDİE Fransa'da bütün hamılât rekorı yerde altı aydan fazla n en fazla eğlendiren artisti CANTOR unu kırmış ve her gösterildiği bir müddet izae edlri; olan ER MEYDANI Şayanı hayret filminin ilk iraesi Göz kama: bir çerçeve 100 güzel kız FOX 1 münasebeti' e BÜYÜK GALA ştırıcı Şarkılar içinde Danslar Buğa güreşi JURNAL Dünyanın en esrarengiz ve gurip memleketi olan H Bu akşam TURK Sinemasında (Richard Halliburton ) un indistanda cereyan eden vukuatı bülün oanlılığı ile gösteren harikulâde filmi : HİNT ESRARI TÜRKÇE SÖZLÜ herikulâde ve hakikt maceraları. Hindistanın hazineleri « Vahşi ormanları - güzel dansözleri - Müthiş işkenceleri Belki yarın, belki bir hafta sonral MAHŞER Bütün medeniyetin mahvolması - Tekmil binaların yılalması - Dünyanın sonu... Sinemasında Dün akşam MARTHA EGGERTH şarkı söyleyip dansettiği ve bütün seyircileri gaşyettiği ŞAHANE VALS müstesna filmi pek parlak muvaflakiyet kazanmıştır. Musikisi : JOHN STRAUSS FOX JURNAL Tepebaşı Şehir Tiyatrosunda Bu akşam 20 de HAMLET 5 perde Yazanı Şekspear Mütercimi: Muhsin Ktonbul Belediyesi $ehirTiyafroso nuııuııuı ” CN 15/1/934 ten sonra Salı günleri parasız Eski Fransız tiyatrosunda Bu akşam saat 20 de DELİ DOLU Operet 8 perde Yazanı Ekrem Reşit Yeni Konservatuvar binasile 16 Mart şehidleri abidesi için teklif edilen projelerin tetkikatı dün bitirilmiş ve jüri heyeti en nihayet 6 proje üzerinde durmuştur. Bunlardan birinciye, ikinciye ve Üçüncüye > BUGÜN HAZIRLANINIZ ! Sabırsızlıkda hepinizin yerden göğe kadar hakkı vardır. Çünkü bugün EKMEKÇİ KADIN Bu evrensel şaheser ALEMDAR Sinemasında başliyor. Yerlerinizi tutmakta acele edinliz. | Nöl )»betçi Eczaneler Bu nöbetçi şunlardır. İsmail Hakkı gece eozaneler (Sehzadebaşı), A Kemal (Fatih), Ziya Nuri (Aksaray), Rıdvad (Samatya), A. Hamdi (Şehre- mini), Necati Ahmed - (Cibali), Arif (Defterdar), Hikmet (Eyüb), — Sırtı tasim (Çemberlitaş), Asadoryan (Ge- dikpaşa) Agob Minasyan (Bahçekapı), Hilâl (Bakıköy, hat boyu), Leon Çubukluyan — (Kadiköy, Mumhane caddesi ), Hulusi Osman (Kadıköy. “Kuşdili)), Halk (Büyükada), İttihad (Üsküdar, Yeniçeşme), Garih (Taksim Kumbaracı), Limonciyan (Taksim, Mis sokak), Asri İttihad (Galata, Ok- çumusa caddesi), Kurtuluş (Kurtuluş), Merkez (Kasmımpaşa), Halk (Hasköy) Konservatuvar Binası Konservatuvar binası projesinin maketi mükâfatlar verilecektir. Fakat 16 Mact vehidleri ab- desi için, 74 proje içinde, hiç birl muvafık görülmemiştir. Bu- nun için yeniden müsabaka açı- mak ihtimali vardır.