26 Ocak 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

26 Ocak 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Bayfe *Sou Posta, Holivuita husast mubabiri Türk gazetesidir. Ho bulunu — yegine Hvut mubabirimiz, ber bafta bize mektup gönderir ve #inema Aleminin — İçyüzünü Eski Alman İmparatorile Mülâkat Yaptı Meşhur komik Harold Luid'in bir müddetdenberi — Avrupa'da bulunduğunu, büyük şehirlerde dolaştığını yazdıştık, Lui bu sey- yahatini bitirmek — üzeredir. ve yakında tekrar Hullivot'a giderek yeni bir film çevirmeye başlaya- caktır. Meşhur. komik bu seyahati esnasında Holanda'ya da uğramış ve orad.. bir. kasabada — oturan sabık Anan İmpratorunun nez- dine — kabul edilmiştr. Lul ile sabık İmprator bir müddet mü- lâkat yapmışlardır.. Kotik Lul çevirdiği filimler hakkında sabık İmpratora izahat vermiş ve bu esnada karşılıklı kahkahalar at suşlardır. Olga Çakova Sehha asinema yıldırı. Olga Çekova Almanyada bir tiyatro kumpanyasının — davetini kabul ederek Berline hareket etmiştir. Söylendiğine nazaran Olga Çe- kova bir. müddet — tiyatroda oyuryacaktır. Kralın Oğlu Sir — Acı hagiltere Kıralının kuçük oğlu bir sinema — heyetile - beraber Sudana hareket etmiştiştir. Söy- lendiğine göre prens, Sudanda çevrilecek olan bir filimde rol alacaktır. Mlen itrihin Canı de kal Sıkıldı Gari Kupe SÖON POSTA SİNEMA Bugün Holivut'takl erkek yıldızlar arasındı filimlerde mutlaka baş erkek rolünü bu mavi filim ikisini Kazanova Güzel Yıldız Holivuttan Sesli Filme Kaçmak İsteyor Greta Garbonun en - şiddetli rakibi olan Marlen Ditrih bugün can ekıntisi içerisindedir. Bu gözel ve kudretli yıldız Holivatta çalıştığı. kampanya ile imzalamış elduğu mukavelename mucibince iki filim daha çevirmek mecbu- riyetincedir. Fakat öyle tahmin ediliyorki güzel Marlen bu filim- leri çevirmemek için mukavlena- meyi feshedecek ve vatanı olan Almanya'ya dönecektir. Çünkü Marlen Ditrih kendisini yetiştiren meşhür — rejisör — Ştrenberg'den ayrı düşmüştür. Amerikadaki rejisörlerin en kudretlisi olan Ştrenberg mukavolesi bittiği için Avrupaya dönmüş, hakiki vatanı olan Almanya'ya gelip yezleşmiş- tir. Marlen'in bütün filimlerini Ştrenberg idare ettiği için bu sehhar yıldız. başka bir rejisörün idaresi altında - filim çeyirmeyi bir izzeti nefis meselesi şeklinde telekki etmektedir. Bu vaziyet karşısında Marlen'in de Holivudu terk ederek Almanya'ya dönme- sine kuvvetla ihtimal verilmekte- dir. Esasen yıldızların en sinir- lisi olan olan Marlen acemi bir — rejisör — elinde — oyuncak vaziyetine düşeceğini, bu yüzden şöbretinin - eksilmesine meydan veremiyeceğini söylemektedir. Marlecin mensup olduğu kum- Kıınyı onun yeni filimleri için amulyan — ismindeki — rejisörü fatihap — etmiştir. Bunu İşiden Marlen derhal notere gitmiş ve Rejisör Şirenberg kumpanyaya protesto çekmiştir. Kumpanya bu protestoya henüz cevap vermemiştir. Bununla be- raber Holivuttaki dedikodulara bakılacak olursa kumpanya Mar- leni elinden — kaçırmamak — İçin Alınıyor Kazanovayı şüpbesiz ki - bili- yorsunuz. - Dünyanın ea büyük mâaceraperesti olan bu adam, bütün hayatımı kadınları kandır- makla geçirmiş, bazan serseri olmuş, bazan da debdebeli bir hayat yaşamıştır. Kazanovanın sergüzeştleri evvelce sessiz filme alınmış ve İstanbulda da göste- rilmişti. Şimdi —öğreniyoruz. ki Kazanovanın hayatı bir Fransız kumpanyası taraf.ndan sesli filme alınmaktadır. Yeni filim eskisine nazaran çok — değ.şik — olacak, Fakat Kazanova rolünü — yine İvan Mojukin temsil edecektir. Haydutlar Maruf Rusş — rejisörlerinden Ayzeyaştayn, maruf edip Maksim « Gorkinin eserlerinden “Haydut- Tar,, İsmindeki — romanı - filime $ kmiye baş am gtır. ber türlü fedakârlığa katlanmı- ya mza gösterecektir. diğer ta- raftan ortada dönen — şayialara göre, kıskanç yıldızlardan bazr ları Marlene bir suikast hazır« lamışlardır. Bu yıldızlar Alman düberinin kıymetini — düşürmek için yeni rejisörle anlaşmışlardır. Rejisör Mamulyan yeni filimleri fena idare edecek, bu suretle Marlen hakiki kudretini göste- remiyeceği için gözden düşecek- tir. İşte bu dedikodu şayiaları Bzerinedir ki Marlen Ditrih mw- kavelenameyi bozmıya ve Holi- wuttan ayrılmıya karar vermiştir, Ancak bu kararmı tatbik sahas sına köymak için kumpanyanın cevabını. beklemektedir. r Ve İallulah aŞ gözlü güzel erkak ifa etmek! çevirdiği kadın yıldızlar arasında en ziyade Tallulah Banked'i beğendi ya görüyorsunuz. o Gari Kuper günün adam'dır. En ıııışlıuı; ve büyük Gari bugüne kadar ni söylemektedir. Burada “Son Posta, haftada İki defa sayfanı — yapar, Bu sayfalarda dünyanın en yeni Gsinema hayalı ve sinama eereyanlarından l ; lbrin Bir Günü sinema haberleri, — artistlerin âlemindeki — aan'at bahsedilir. : Kaı-uıı VBeni Aldaursa.. İpek Filmin Yeni Eseri Beyaz Perdede İçek filmin ikinci defa olarak çevirdiği “ Korım beni aldatırsa, ismindeki türkçe sesli filim düo hükümet ve matbuat erkânına gösterildi. Türk stüdyosunda Türk san'atkârlar ve Türk rejisör tara- fından ibda edilen bu eser ne yalan söyliyelim, milli - kabiliyet iftiharla seyrettik ve sevinçle al- kışladık. “ Karım beni aldatırsa,, muvalfakıyetle çevrilmiş, şen ve şuh bir operettir. Filmin temsil ve musiki cepheleri çok ahenkdi ve çok mükemmeldir. Bilhassa eserin teknik cephesi de çok kuv- vetli ve ecnebi filimleri kadar kadar düzgündür. İçek filmin bu ikinci sesli eser; dün akşamdan itibaren Elhamra ve Melek sinema- gösterilmiye başlanmıştır. Bu mu- vaffakiyetten dolayı İpekfilmi ve san'atkârlarımızı tebrik ederiz. Bir Rus Filmi Fransa — hükümeti, — “İvan, ismindeki Sovyet filminin Fram saya İthalini menetmiştir. Asri Robenson Duglas Feyrbanka tarafından bu isimde çevrilen filim çok tu- haftır. Bu filimdeki — tuhaflık, kaybolduğu adada Amerikanlır laştırılmış, asrileştirilmiş Robem ton'un daha İşgüzar, tabiatlerine daha esir gösterilm Spor, Tuvalet, Eğlence, Balo Ve Kahkaha Kıadat Kalber Hollivut'taki Fransız yıldızları arasında Klodet Kolber büyük bir şöhret ve itibar sahioidir. Klodet'in annesi ve babası Fran- sızdır.. Fakat kendisi" Amerika'ya çok küçük yaşta gelmiş ve tah- gilini Amerika'da yapmıştır. Klodet Kolber sabahleyin çolk erken kalkar ve ilk iş olarak #por salonuna gider ve yarım saat kadar idman yapar, Güzel yıldız İdmanını bitirdikten sonra * hafif bir kahvaltı yapar ve müte» akiben tuvalet masasının başına geçerek saçlarını düzeltir, yüzüne krem ve podra sürerek tam ma- nasile düber bir kız olur, Film çevirdiği zamanlarda İse tuvala- tini stüdyodaki locasında yapar, Fakat film çevirmediği zamam larda sabah tuvaletinden > sonra villâsinin geniş bahçesinde bir saat kadar — ağaçlıklar arar sında dolaşır ve sonra atomobi> line atlıyarak öğleye kadar oto- mobil gezintisi yazar, Klodet öğle yemeğinden sonra tamam Üç Saat İstirahat eder ve bazan da bafif bir uyku uyur. Bu üç saat böyle geçtikten sonra gözel yıldız ya çay ziyafetlerine gider, yabut kendi villâs nda eğ- lenceli çay ziyafetleri tertip eder. Klodet akşam ye ni bergün tam saat sekiz buçukta yer ve on birde de uykuya yatar. Fakat güzel yıldız. filim çevirmediği zamanlarda ekseriyetle yecelerinl misafirlikte, gece eğlencelerinde ve balolarda geçirir. Hele balna ları hiç kaçırmaz ve sabahlar. kadar danseder. Klodet'in n büyük hususiyeti bol bol kahkalıa atması ve kedersiz bir hayat ya- şamasıdır. Bu sebepledir ki Klo- det'e arkadaşları “Gamsız Güzel,, isminl takmışlardır.