23 Kânanuevvel En Son Keşiflere Ve Tetkiklere Göre IIAZRETI YUSUF İIAZBETI MUSÂ Her İsrail Oğlu Rastgeldiği Yerde Seni OÖldürebilir — Geri dönersem ne olacak? — Kavmin seni taziz edecek ! — İnanmıyorum: - Siz beni öldürürsünüz. — Hayır, söz veriyorum. — Fakat ben bu söze rağmen gitmiyorum. — O halde Natan Yahuva tel'in Seni kavminden ilelebet kovarım. Her İsrail oğlu seni rast geldiği yerde öldürebilir! Merapi sararmıştı. Fakat an- gasına döadü ve sordu : — Ne dersiniz? amcal Amca Jabez anlattır — Evlâdım. İsrailin dinle ! — Fakat amca, sen daha dün bana başka türlü söylemiştin! Bana burâda kalmayı — tavsiye etmiştin! Elçinin gözleri — ateş Fakat Jebez cevap verdi: — Dün ile bugün çok büyük fark var! Dün seni Firavun olacak bir adam himaye ediyordu. O adamın bütün İsra- ilin lehinde ihtimali vardı. Bugün o adam hiçtir. Seti güldü. Fakat Merapi'nin yüzü kızardı ve cevap verd — Uyuyan arslan ölü deş Prens Seti bana yardım etmiye- €ek misiniz ? Prens cevap verdi : — Söz sizindir. Gitmek - ister iseniz gidersiniz. Kalmak ister iseniz sizi himayeden âciz deği- lim! Sana bir kimse dokuna- maz. ÂAmcanızın zannettiği kadar &ciz değilim! — Teşekkürederimi! prensl Ben de Goşen'e kızı seni namına ederim. sözünü Baçtı. arasında bulunması | Merapi gitmiyorum | #vdet etmiyorum. — Biz de seni tel'in etmekte asrar ediyoruz. Mel'un ol Merapi. | — Mel'un veya gayri mel'un, geri dönmiyorum. Prens sevindi, ve t — Aferin! dedi, Elçi , kudurmuştu. mzadarak, ağzı köklenerek şılmaz bir lisanla Merapi'nin aşkını, nefretini, evliliğini, dullu- ğounu tel'in etti. Buda kâfi gek i, onun doğurmasını, kisir- sil, nesil çocuklarını te yet onu ölüme mahkâm | etti, elini göğsüna attı, bir bıçak çıkardı. Ve onu oracıkta — öldür- mek istedi. Fakat Prens Seti daha evvel çekerek - kılıcını elçi- Ellerini anla- ânetler savurdu. hayatını, mematını, lnlı!!!A Reıim Kuponu Tabiatinizi resiniaiİzi öğrenmek —S 5 adot kupon lükte gönderinik. — Resminiz wraya Aâbidir. *ve iade edilmes. him, moslek veya san'at? | gün | biraderzadesinin Menfiste sarayda Bulunduğu memleket Resim | — ececek n yat 30 linde gönderilos: Resimin klişesi kuruşlu« | Pumukab | Firavun, bu yeni nin boynuna indirdi ve kellesini uçurdu. Sonra Merapinin amcas.na döndü ve emretti: — Geri dön! Kavmine anlat, | şu kadının buzürünü ihlâl edecek bü T. Me her adama yapacağım ur! böyle O bundan kalacak şebrine göndereceğ Gapez alarak geri döndü. * te değildir. nfis arka nın — kellesini Sei, T Menfise valicesinden durmıyarak orada kendisine — geçen muhleşem bir sarayı vardı. Mara- pi de bu sarayda, kendine mah- sus bir dairede ikamet ediyordu. nakletti, -onun tahsis İbranilerden Mısırlı- larla evlenenler one geliyor, onun- la konuşuyor, onunla dost olu- yorlardı. Sarayın bir kanadı olunmuştu. ona Seti'nin babası ölmüş, onun matemi — tutulmuş, fakat İsrail oğulları onun ölümünden zevin- mişlerdi. Seti'nin babasını hiç te sevmiyenler onlardı. Fakat Seti'nin hal'inden herkes te gayri mem- nundu. Hatta İsrail oğulları bile! Seti haraket etmiş olsaydı, derbal herkes ona taraftar olur- bu. Fakat kendisi Menfis'te münzevi daha iyi geliyordu. Seti'nin babası her Firavun gibi tabnit ve Teydeki Firavıyalar götürülmüş, fakat Seti bile olunma- istemiyordu. yaşamak ona vadisine bu merasime davet m'ştı. Çünkü onun dave! olunması lebinde bir nümayişe sebep olür- du. Bununla beraber Seti kıyafe- tini tebdij ederek rak etmiş, sonra tekrar merasime İşti- Menfise | dönmüştü. Ölen Firavunun tedfin merasi- lunduktan sonra Amen- Firavun — olarak - tetviç olundu. Seti yine davet olunmamıştı. Tonis şehri ba tet- viç merasiminden biç te boşlan- hatta Herkes neş'esizdi. Prena mi ikmal Meses Fakat mamış, onu tesit bile et- memişti. | Seti kâtibi Ano'yu bir hediye ile yeni Firavuna göndermiş, o da bu hediyeyi takdim ederek teb- riklerde bulunmuş, Tanis'te, yine Merapi'nin amcası Jobez'e ras- gelmiş, o da yine Merapi'ni da- vetini Istemişti. Fakat Jobez'in kendisi de birâderzadesinin geri dönmesini istemekle Leraber bu işe pek te taraftar değile , Veden mi? Çünkü yine Seti'niz tekrar tahta oturmasından — Ümitvardı! Onun tahta oturmasile kendisine doğacaktı! — Hatta — Jobez ikamet ettiğini haber almaktan derin bir memnuniyet duymuştu. Bu işte mühim ve büyük kârlar vardı. Ano Menfise dönerek Prens Setiye görüp geçirdiklerini — an- latmış, Jobez'in onu tekrar tahtı üzerinde görmeyi| ümitl ettiğini ilâve etmiş, bu hadise de bu şekilde geçmiştir. Musayi en çok uğraştıran Firavun'dur. ( Arkaşı var ) i | | Zeki Beylerin valideleri salihati nis- 'BON PORTA SON POSTA #tanbul BORSASI 22.12- 1932 Para'ar (satış) ? isterlin Z— ? dolar | P şilin A 20 fı. Fransaz 1 pezeta 20 liret | Mark 20 fr. Belçika ! xlati mi 1 Pengö | 20 ley | 20 dinar 58 I Çerveneç — — Üre 502 MT Si 8 keviçre — 820, Vlek'i Çakler Te 0,1640 | Prag Viyana Madrit Berlin | Varşova Peşte Büzreş | Belgrat İş Bank.(Nama) 1 (Bümil (iğree 4) 9— | İi Tramvay Ücsküdar su Terkos Hevıgsl Telelon 5 | Bameati Eıhnın ve Tac vilât Va İstikratı Dahili 9.0 Düyunu Mu, 6000 Gümrük 600 Saydi mahi 6,60 Bağdat tertip | &75 l S2 | BORSA Tatıvilat 1100 llı Anadolu x OV. . “60P, Reji Tramvay Rihti a Üsküder vu Terkos Elektrik HAR.Cİ Mesküxal Lira Türk Altını | (Reşat) ( Vahit ) İnce beşibirlik (Hamit ) armalı 50,)0 (Reşat) —» 47400 ( Vahit) 4800 Masar Kr.Fo, 1886 156,00 | | : | çCümbariyet ) 45— Bankaot (Os. B.) 242 | Kalın beşibir'ik a'tan | (Gümhuriyet ) (Aziz ) (Hamit ) 4615 42 4625 © O < İrtihal Tavas kazası naibi esbakı merhum Hacı Tabir Ef, halilesi ve İstanbul Liman Şirketi meclisi idare azasından Saffet ve İstan- bul İlânat Odası Müdürü Fazıl vandan Vesile H. evvelki akşam saat dörtte Heybeliadadaki hane- lerinde irtihali darıbaka eylemiş- tir. Cenazesi dün Heybeliadada hanesinden kaldırilarak Heybelia» da kabristanına definedilmiştir. Mevla rahmet eylesin... ———t —— TAKVİM —a CUümMA | 906üm .23- C1 KANUN 937 Kanmis İ| Aradl Şaban — 135i Ra at W0 ici Közun a. DA |-» 48 o|u z .]ılıls /'SON POSTA GZETUYENUN M Te Yevmi; Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi . m.ı.nuı. Eski İdares GÖÇK UN Zargzer Telefon1 İstanbul - 20203 Posta kutusuz İstanbul » 7641 Telgrafı İstanbul SONPOSTA —hi ABOÖNE FİATİ TDRKIYE ECNEBİ 77400 Kr. 27C0Kr 750 « GAy 1400 , 400 « 39 » 150 « | » Gelen evrak gerl verlimez Haolardan — mes'uliyet alınmaz — | cevap için mektupi ara (6) kuruşlak- | dul ilâvasi Iâzımdır. Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. Gasatemisde çıkan resim ve yasılana bütün bakları mahfas ve gazetemise Aöttir. 1 Sene | | | birçoğu.. | değ | siz Türk inkılâb Gençlık Ne Duşünuyor: Havatın Mücadele Oldu- e — GunuÂAnlamamızl âzımdır Gençlik, —bayat, istik dünya buhranı düşünüyor ? Bu geniş mevzular etrafında ve karşısında neler genç münevverlerimizin mütalea satırlarımı Bugün Ka- gönderdikleri sırasile neşrediyoruz. | raman muallimlerinden M. Tevfik, Ankaradan Mustafa Rızai ve An- kara Hukuk rından Fakültesi mezunla- Selim Behçet Beylerin cevaplarını okuyacaksınız. M. Tevfik Bey diyor ki: — Türk inkılâbı her kafanın başaramıyacağı büyük bir varlık- | tır. Öyle bir eser ki onu asırlar bile yaratamaz, Misal mi İstiyoc- sunuz? İşte Avrupa milletlerinin Onlar. bugün bizim be seri yöükselişimizi hayret ve debe şetle Bseyrediyorlar. Eğer Türk; Cumhuriyetine ve Gazisine bundan elli sene evvel kavuşmuş - olsay- dı, bugüne kadar yapılan inkilâp onu semalara kadar yüceletmiş bulunacaktı. Din meselesine gelince; her- şeyden evvel Türküm -ve ondan sanra Müslümanım. Müslümanlık dinini her hususta yüksek bulu: yorum. Aile hakkındaki kanaatlarım şudur: Aile, hayatı saadete ulaş» tırır, ahlâkı güzelleştirir ve bize intizam kazandırır. Hayattan korkmıyorum, Mek- tepte iken hayatın tahammül &dilmez moşakkallerinden buline: derlerdi. Fakat hayat hiç te öyle şini bilenler ve her müş- klle biraz evvelden göğüs geren- ler için hayat hiçtir. Nasıl bir bayat istersiniz, diyorsunuz. İşte cevabım: İleride çok sade ve mütevazı bir yaşayiş isterim. Ancak otuz yaşından sonra iki çocuk ve beni geçin- direcek —bir para, fakat çok zengin — bir. kâötüphane... — İşte Mustafa Rızai Beyin cevabı: “— Harp sonu gençli yaradılışını — seyrettiği, gelecek neslin tarihini göreceği, son as- varlığı hiç şüphe- dir. tarihine | hayatta temennilerim. . rn — mucize Asırların sığınyan inkılâp karşısında; idealimiz: İnkılâbı yaratıp başaran baş- buğumuzun bu yüce eserinde emanet ettiği vazifelerin nüvesini teşkil eden istiklâl, Cümhuriyeti- mizi korumak uğrunda ferağat- kâr hamleleri temkinle atıp hızla yürümek en mukaddes vazife- miıdiı | efradımızı buıu.ı geçirmekte olduğu iktısadi buhranı az duyan biziz. Memleketimizde bu büyük işleri tuta dünyanın ların tedbir ve | isabetli görüşlerinin neticesi kar- şısında mukavemetim vardır. Dindarım, Türklüğümle, Sevgi kaynağı; aile yuvasıdır. Sammi bir yuva dileğim korkulur mu Esasen hayatın zevki uğraş- mak, didinmek ve nihayet kar« i aşmakla ka- Yaşamaktan İstediğim hayat gelince? ne sefih — yaşamak.. Meslek ve içtimal hayatın icabr na göre yaşamağı sefil ve ne de islerim. ,, Selim Behçet Beyin cevap- ları; — İnkılâbımızı, — camla — ve sırf dini mahiyet ve mefkürelerden çıkararak Avrupa ruhu ve Türk bissiyatile techize mâtuf bir hareket deye telâkki etmekteyim. Artık dinimiz, milli kültür içindedir. İnkılâp, tanzi- mat ve “mektep açılışı,, ile baş« lamış ve ikinci meşrutiyete ka- dar azar azar semereler vermiş- tir. Hatta harbı umumide “gaza, ve dini bir hisle — şehadetin ya- nında ay hesabı. on üç gün ile« riye alındı, Avrupanınki jle bir- leştirildi. Fakat asıl cümhuriyet devrin« dedirki son sistem bir makine ile ekip biçiyoruz. O zamana ka- | dar yüz seneye yaklaşan mazisi- ne rağmen İnkılâp rubunun mem- leketi tam manasile saramadığı, Gazimizin halâs hareketini biti- rinceye ve inkılâba azmedinceye kadar dindar ruhunu okşamak ve teşvik etmek zaruretinde kal- mış olmasile sabittir. Dindarım, dost tabirile samimi, düşman tabirile müteassıp bir dindarım. Aile kurmak ve çocuk yetiş- tHrmek bu hayatta en büyük emelimdir. Karı kocanın başka erkek ve kadınlarla samimiyet peyda etmesi, ailenin yıkılması için amansız bir tuzaktır. Yaban- et kız ve kadınlarla samimiyetin- sakınmak — şartile — aileme merbutiyet ve sadakatımi den olan muhafaza edebileceğime kaniim. Bunu yapamadan aile kurmak doğru değildir. Hayattan zerre kadar kork- mıyorun. yi ——— Turk Tanhımn Ana Hatları “Türk tarihinin ana hat'arı,, namile yazılmakta olan büyük ese« rin yazılmasına iştirak ede. alanlar — yazacakları darülfünun den bir kısmı dün darülfünunda toplanmışlardır. Bu işte kısmın dörtte birini kadar yazmış ve Türk tarih cemiyetine Resmimiz dünkü toplantıya aittir. müdderislerile, taribciler- vazile kânunusani nihayetine göndermiş olacaklardır.