3 Ağustos 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

3 Ağustos 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ıt şeyden bahset- pzensipimiz da in salâmeti ma 21-1-039 Bözine itimad ile onu dinlemek icab etasydi, bu satırların bir he kiketi tarihiyeyi, bilhassa bir ırkın ruhi hallerini iyi gösteren bir me Bâyı ifade ettiklerini kabul etmem İsab ödeçekti. Bunu yapamadığım için ken- dilerinden özür diler, ça küçük ilmi kasbıhalde bulunmama müsaade etmelerini rica eylerim. Zanneğildiği gibi Türk ırkı ara- vındaki hıristiyenlör bir iki milyon değildir. Türklerin hepsinin hıri#- tiyamn veys müslüman olmamaları- nın sebebide her iki dinden birini kendisin daha uygun bulmasın: dan neg'ei etmemektedir, Çünkü ne milaliümanlık, ne de bıristiyan- hk, Törkün en eşki akidelerinden aykırı şeyler olmamakla beraber, ber iki dinde de Türklerin kökleğ- miş eeaiiri itikadiarına tesadüf mürkündür. Sonra Türk halkları arsaındaki hıristiyanlar dokuz on dilan Jesi heş-usunda, yanında açık bir . Şekepir köüiyatı olduğu bölde hu- sur işinde öldü. Tennyson'un 8! yaşında iken yasdığı, ve külliyatının sonuna iâye #jilmesini vasiyet sylediği pek meşhur Orossing the Bar (sx hill geçefken) şiirinde, şairin asıl va bayat felsefesini büğün okuruz. ; harikulâde karışık bir erco büyük adam lider olarak tanındı. Tam şafii ar İngilterenin sesi “ olariik Yülkesidi, bir çar birinsan olmuk aoyildi, takdir edildi. Bugün Ülsnnyieki'an ismi, İogiliz edebiyat teyikine Viktorya lir öz çairi İbrahim Hoyi GELECEK $AYIDA: i Tennyson'un, Eserleri RIZA ÇAVDARLI| BayKadricanKaflıya milyonu bulduğu gibi, “Türk ırkı draşındaki (huristiyanlarda; kırk, elli milyonu bulur. Pinleri, Eatonyalıları, Macarları bu ırktan ayırmak nasıl mümkün olabilir ? Tatarlar, Başkurdler, Ço- daşlar, Mordyovanlar, Çeremisler, Kakavozlar benim ırkımdan, be- nim kanımdean değil midirler Bunu bu kadar söyledikten son: ra bu hususları tesbit etmemiz 1â- sımdır, Demiştim ki, ne mülüman- lık, ne de hıristiyanlık Türklerin en eski akidelerinden ayrı şeyler değildirler. «Ben Hanifim ve İbrahim de Hw- nifdir» ayetini itibarı nazarına ala- cak olursak, İbrahim peygamberin akidelerinden biyçoklarının, islâm dini arasında bulunmasını kabul etmemiz icab ederke buna «sabi denir. İbrahim . peygamberin ahidele- rinin İse aynen Türk Sumer dinin- den müştek olduğunu, İbrahim peygamberin synen bu dini hamil olarak Flistine geldiğini, (Ernest Renan) pek güzel göstermiştir (1) Hıristiyanlığa gelince, birçok z8- mânisr hıristiyanlığın (Budizmi)den müştak bir din olduğunu kabul edenler mevcutdu.. Hattâ (İsa pey- gamberin) gaybolduğu zamanlarda ki usun genelerini Hindistanda ge- girdiği, burada (budizmi) den aldığı ilham ile dinini neşrettiği düşün. celeri, âlimler arasıuda, hemen he- men umumi bir kanaat hslini si- Haibuki zaman, günün yeni bu- ii yalnız hıristiyanlığın değil, Budizminin, birahmavizın gibi orta Asyada doğduğunu, yani Türk ır kının vatanımu bir maheulü bu- landuğunu ortaya koymaktajlır. Bu buluşları takib edenler bunu pek İl E. Renan: histolire gönerel dez Jen languts Semitiguas.

Bu sayıdan diğer sayfalar: