No. 0241-5336 dahi olsa; - sahnede sırıtan her in- .ganı dinlemeğe mahküm zannet- mek baksızlık olur, Noksanların mühim bir kısmı -da, metod dahilinde çalışmamak- an doğan zararlara &iddir Ç*'|. «Prova» ile «rejisee ayni m&- .nâya alınıyor. İstidadişrdan ilmi bir şekilde istifade edilemiyor. Bt- mepini bilenlerden, müstefid olmak düşünülmüyor. (İstidad)ler, inkişsi - sahası bulamadığı gibi geniş ve şuw- amullü mikyasde istihsali iycabeden- «istifade» lerde, kifüyetsiz oluyor. Ekşerisinin kafasında «prova Asrı zâld ve ehemmiyetaiz telakki etmek itiyadı, «kanser mikrobu» gibi müzminleşmiş olduğu halde kimse bunu tedavi etınek tarafına yanaşmıyor. Acaba neden Akıllı, uslu görünenlerimizde de; önüne geçilemeyeu bir cillet» var; «benlik» ve ikilik»... bu iki ” «Beberuhi>, «tepeden bakdıkç&>, cesaret (!) artıyor. Ortada bir küs &eh beliriyor: Fikir fükaralığı».. Artık her kafa, bir diplomat, «her Basiibacak> (Servikamet) /i- Zir fıkaralığı kesiliyor. «Menem; diğer nist!f» Indiy- yât», <partizyen» nin... Hepside birbirine yumruk sallıyor. Sanki ortada muazgm bir «çıkar» varmış da paylaşılamıyormuş gibi. Ne olu- yorsun a efendi!1., «Ne senindir ne benim; Hem senindir, hem beonim> Bütün bu âciz ve hazin (iddia) iar, ortaya «nifak» denilen en bü- yük (belâjyı davet ediyor ki: (hus- rân) ve (felâket) in en büyük âmi- 41 (T) oluyor. «Temaşa» yı istihfaf zihniyeti- (2) Bu hususda Fasih Halkevi'ni tem- yiz etmek isterim. Pek mükemel buldu- m mazbut mesaisi, muntazam çalışma Aları İle emeâli arasmda Haki: bir crüchân» kazanan bu teşekkülün, tâkib etmekde ol- duğu esaslı yol, diğer teşekküller tarafın. .ddan da benimsenmesi fikrindeyim. Bilme- diğimi söylemek âdetim olmadığı gibi inan- madığimdan bahsetmek de şliarım değildir. - Tavsi! tatbik edilirse - ümidin fevkii- de taideler umuyorum.f Ce, UYANIŞ «Kemal İbtifali» Kahramanları nin de önüne geçmek lâzımdır. Bu kesif cehalet, bâzen pek utan- dırıcı vak'alara sebeb oluyor, Ge- çenlerde biri söyleyordu; «temaja» troplarında rol slan bir gençi, bu haysiyyet şiken (!) hâreketinden do- layı rejisör (!) cenabiarı tekdir'bu- yurmuşlar. Görüyor musunust «Temâşâ» ile iştigali, âdiyet (9) sanan bu ir- fansız herif, şark #ahnesi olan «Temaşa» nın, (tiyatro) dan daha Türk olduğunun farkında de- gil! Züppeliği, medeni fezâilden addeden tam takırlığı, def'aten Hikmet Demirsöz (Şehremini Hal- kevinin) M. en neşeli çocuğu Sx mami umumi yokşulipköan ei hama hakkım yokdur. “takilir odalar: Derdti, oğglekeş, yor vapaolâm ! R abmetti Kemal ia sonra yalnış kaldığını baiiğk, bih: di başıma çalışırken, öğesi bilgzat hooası olan; küğüdük -sinde büyük kiymetler Epmal im, bu bosusta bise ahir olmuş, fikir arkadaşlığı : söyleyorutm onuh şeltnüg lurada yürtiyecek tir filim, gı daha bulamağını. öge : rim de, adasi söle