OĞİlE MT Sayı 26 , . sil olunca © -dahi. Ali, : san ve Hüseyine lanet okuınaga basladı ». - “Yine, «İbnül'Esir» in Miısır Ğasması ül- ( ' kâmil» adlı tauhımn “,sahifesinde dahi hadıse aynen şu şekilde ti- İ vayet edilmektedi hak ssşlLüRREŞA“D hakıkafler La netve Tekfi r YAZAN; M. Raif OGAN İi allâmesi tarihçi Asım. «Kamus» ter- . Ve uzaklas tırmak mânası- nadır. Bu sebeple lânet, nefrin mânasına ge- lir matrucîîyetder;' ibarettir. Allah tarafından olursa, dünyada hayır Ve tevfikten kat', âhi- rette lütuf ve merhametten ib'ad murad olu- nur, Halk tarafından olursa, sebb-ü nefrin mevkunde olur. ni Kesir'in «El'Bidaye ven Nihayen. is- mindeki 14 ciltlik - tarihinde (Cih' , sahife 283) deki fıkrayı aynen tercüme € eyliyorum: . . Devmetül cendel'de Ebu Musâ B Asarî'nın Amr-bin Asa mağlüp olduğu habe- çri (1) Hazreti Aliye vasıl- olunca, namaz]arm kunutunda Muaviye, Amr Ebef A'ver, Habib bin Mesleme, Dahhâk bin Kays, Abd urrah - |man bin Halid bin Velid, Velid hin Utbe...ye lânet eder oldu. Muaviye, AHnin böyle yaptı- ğini öğrenince © dahi kunutlarda Ali, ibni : Abbas Hağan, Husey;n Eşter' e lanet eyleme- Câıır Et’Tabeıı niğ ((Taııh ül-ümem : vdorduncu cildinde - bu hadısı,leı aynen. süyle hıkaye Dlunma.ktadıı Sorıra, Amr ile Sc.ı.nhlaı Muavıye ta- _rafma avdet eylediler ve hilâfeti ona sundu- “lar. İbni Abbas ile Şüreyh bin Hani de Ahl *tarafına” döndüler.. Bundan sonra Ah sahah 'namazlarında kunüt ey]ıyer ekı arabbi!. — Muavi; — lanet ! , ÂAmr;... eyle'» demege başladı. Hahı Muavıyeye Va- . ni s, Eşter, Ha- üçüncü cildi 169 uncu bu Musâ Mekkeyc İirar eyledı " ile Şamhlar Muaviye- tarafına ulaşarak hilâfe- İbni” Abbas ile Şüreyh AH, işi habher a- ti ona teshm eylediler. de Âli tarafına.avdet ettiler. - seyin, ve Hşter'e sebbedeı oldu.» -tinderi mâna çıkarmak dahi bizi İmca, sabah namazlariiıda kunut eyhyeıek çAHahım!. Muaviyeye, Amr'a... lânet eyle'» : “demeğe başladı. Muaviye bunu öğrenince . a dahi kunutla_rda Ali, İbni Abbas, Hasan, Hu— Emeviye halifesi Ömer bin Abdulazız, E- Mmeviye devletinin kurucusu Muaviyenih tesis edip temadi eylemekte bulunan mübahele bi- - datine nihayet verdi. - Emirülmü'minin Hazreti AH, humn islâm- ların tevkir eylediği bir ulü şahsiyettir. Resu- -lü Ekrem Hfendimizin .kızının zevci, amcasının * soğlu ve Peyganıberumzın yetiştirmesidir. 'İs- - - lama olan büyük hizmetlerini ve yararlıkları- zumsuz ve herkesçe malumd fa saymak lü: p Fazla olarak, Fahri Köinatın cennetle mu]de- lediği on zattan biridir. Amma; bu “dereçe üstün - ve o kadar sevip gonul bağladığımız. bu. muba— rek zat dahi, Peygamberiwizin kendısı için 'buyurdukları gibi, “nihayet bir _nsandır Maı'uz kaldığı haksızlık ve hatalardan elem duymuş 'olması tabiidir. Bu sebeplc bedduada bülun- masinı muahaze etmek, mranhk tabıatı.m in- kâr eylemek olur. Hürmet ve nm.habhetle bağ- Tandığımız bu- yüce insanın, =u ve bu hareke- lere- dusm ez. Hazıetı Alinin faziletli, yüce bi “inşan, has lük ve âdil bir Emualmu Tainin oldugu baska, : ;devlet ve'hükümet kurmak, tanzimatını Vucuda ” getirmek, fütuhat yapmak yine baska seyler— : dir. Muaviyeye Gelınce, koskoca 'bir devletin devamı boyunca bir tarih vaıatmıs bır ıslam als ,H n Küfede kalarak Muavıyenm Şam te meıbutatmda hüküm anl iğihi kabul suretile istiklâlini İunduğunu unut-mamaL icap eyler.' Hazreti Ha-. :sanin, Küle ve. mülhakatına; “münhasir kalan hilâfetini de rizasiyle Muavıyeye terkinden dö- layı sıfatı hilâfetin onda: tekerrürünü beyanda. “bütün -islâm müverrihleri muttefıktırler Bilin- “diği üzere, «Halife» halkın: din ve dünya işle- TİNİ - çeviren devlet reisine verilen unvandır.. - âlini tasdik Ve kabul eylemiş -bu- - - :