SEBİLÜRREŞAD“ A EKeile eg g Gilenme D S-çİL oN sayır”2 F ormasonlık Ataturk yolumudur 2 masunluk her t rlü faalıyette serbest olduugu halde .din ehli sımsıkı baglarla bağlıdır —— A Mlllet Vekıllerinın ve Dıyanet Riyasetinın nazarı dikkatlne; “Tasvir gazetesmden şu ilânı aynen nakle - dlyoruı " K vE MASON DERNEĞİ 12 Aralık 1948 tarihine adif pazar günü; “Baat on beşte ıdare merkezmde :Eevkalâde olarak em: . 2. Derneğin menafii üzerinde gorhşmeler ” Görülüyor ki Farmasonlar, artık hiç b&' şeyden çekmmeyerek milletin mukaddes his- lerine hiç de ehemmiyet vermiyerek, acıktan . açığa faahyete geçiyarlar, Teşkilâtlarını geniş- letmek 1çm fevkalâde içtimalar akdedıyorler asonluğun din ve milliyet - düşmanı beynelmılel nasıl bozguncu bir teşekkül oldu- ğunu, sıyomzmle elele vererek nasil çalıştığını dınsızlıgı nasıl yaydığını, siyasi nüfuz ve kud- retleri ele geçirerek dinleri nasıl baskı altına aldığını -dindarları nasıl ezdiğini dehllerle, in- - kârı kabil olmayan vesikalarla uzun uzadıya- z izalı ettik. Bunların cemıyetler içinde sinşi sin- si milletlerin mukaddesatını talan ederi maske- :H bir teşekkul oldugunu artık bılmeyen, “anla- mayan yoktur. Böyle ıken bunlar nasıl oluyor da h.ıç kim- seden, hiç bir şeyden perva etmiyerek mmillet lar, kendilerine karşı gelebilecek hiç bir kuvvst bulunmadığına-emin bulunuyorlar. . Halbuki Cemiyetler Kanunü, böyle bir te - şekkülün icrayı faaliyet etmesine manidir. Çün- - kü bu teşekül, 1. Beynelmileldir, kökü dışarda- O dır. 2/ Bir tarikattir. 3. Gavesı saklı bir teşek-_ Jküldür. 1, Ce mıyetler Kanununun 10 unçu madde- * Sı mugibince: «Merkezi yurd dışında olan bir cemiyetin Türki maz » Masonlugun beynelmilel bir teşekkul ol - | dugu “bütün dünyaca. “malümdür. Masonluğuün - koku de haı—ıç memleketlerde olduğu inkâr ka- -bul etmiyen bir hakikattir. Her ne kadar başka ü : meşfu kuvvetlerı fevkmdedır Güya, hukumet . bu' nam verılse de; mustakıl 'bir teşekkül ola- :9 uncu. maddesinin “«Mezheb ve tarikat esaslarına dayanan dernek— 'İerin kurulması yasaktır.» - " kendine - mahsus' merasim İi tutulan veya gayesi arasında yayılmaya, şebekelerini gemşletmege' kalkıyo: rlar?. Demek ki kendilerine güyeniyor- 'Herayı faaliyet &tmesine bugünkü yede şubesi acılamaz, arsıulu- sal (beynelmilel) maksatlaıla cemıyet kurula— rak kurulsa da bu, beynelmılel mah.ıyetmı de- Biştiremez. 2. Yine Cemıyetler Kanununun muaddelv fıkrası” mucibince: Masonlugun bir mezheb ve tarıkat olduğu, .ve “âyini ün - duğu bütün dünyaca malümdur. Diğer tarikat- lerde zikrullah gaysei -olduğu halde. masonlu - ğun.ümdesi dinsizlik olması kanunen “ve huku- kar. bu teşekkulun mahiyeti bir mezleb ve ta- 'rikat olmaktan 'çıkmış olmaz. Zaten masonlar da kendi teşekküllerine ve merası.mlerme (tta- )ı'ıkat ve âyin» demektedirler. - 3. Yine Cemiyetler Kanununun müa_ddel 9 uncu maddesinin (D) fıkrası mücibince: «Giz- 1 Seklanaıı derııekîeri.n . kurulması yasaktır.» - Masonların - gızh bir cemıyet ve tankat ol- duğu,> güyesini : sakladığı herkesçe malümdur... Zahiren başka nam ile bir maske takınmış ol- sa da'gizli bir teşekkül olduğu ve gayesini.ta- / - * -mamen- gizlediği inkâr edilmez bir hakikattir. Buüu itibatla masonluğun * memleketîmizde Kanunu müsait değildir. Böyle oldugu halde, : gayrıkanuni olarak i icrayı faaliyet etmektedir - ler. Nasıl olur da masonlar kanun fevkinde böyle- bir .imtiyaza mazhar. oluyorlar" Hukü-— metin buna cevap vermesi İiçin, ancak bir Mıl—v letvekilinin bir sual takriri vermesi icap eder .Acaba dört yüz küsür Milletvekili arasında ce- saret gösterip de böyle bir sual takriri verebi- « lecek 'b'ır babha yiğit var mıdır? Vars_a belli ohu:. : Nedense masonlara kar: şı umuml bir çekm- genlık var: Tabit, Bu çekıngenlık halk arasında” değil, münevver. zümreye mahsus bir: hastalık - tır. Masonların bütül- kuvvetleri büradadır..