SEBILUR'RESAD “tari bi 'mukaveme ! re 'kadar' boyun egmez, belkı -herkes-ve -her muhalefet orla boyun eğer. Çünkü andak bu n sayede o peygamberhgmı yerıne getırmış, vaz * ” “zifesini 1£a etmış, insanları ve msanhgı kur- 5 tarmak- iç armayı: üzerine aldığı - risale- * — Hin geregmtyapmıs olür. Yoksa bir” hukum— ' dardan farkı olmazdı Peygamberse, bir hü- - kümdar. degıldır ve. bır hükümdar olmaga te- 'nezzül etmez Onun için halkın nabzına ve'is- * tegmc göre, degıl 11ah1 rısaletlrı gereklerme | r. -_Ama_butun İ göfe har,eket a nabi- ut dağ gibi muhalefetl le karşılasır - : mış, ka_rs]lasabılır Fakat asıl vazifesin den, - ya.nı Peygamberlıgınden ve Peygamberhgı—- “ nin'desteği oları hâk ve hakikatten, fazilet ve” : hıdayetten zetre kadar fedakarhkta bulun—. - maz ve bulunamaz. Ca n bu sebat ve mukavemetının 'neti-. cesı, Peygambeım daha önceki ayetlerde be- . yatı olundugu ardi kesıl.mezı sonu asla gelmez şanlar - şerefler; ecırler mukaîaflaz- kazan- masmı, daı_ma ha y ! met ve muhabbet -görmesini, daima- salât vve, z 4-'_ selâm ile tebcıl olunmasını saglayan en bu- İ yuk muvaffa.kıyettır . t,v “Onüniçin Hazreti Peygamber Efendımı— zın durumunu ve onün en yüksek ahlâk üze- . DB *oldugunu anlatan ayetlerden ve bu ayet- leri taklp ederek ona “«Seti de goreceksm, on- - : İar'dâ goreceklern dıyen ve parlak bir-iştik- bah, muhteşem bir zaferi va'deden ayetlerden “sörira.onâ butun yalancılara karşı mukavemet gostermesı emrolunuyor ve .böl ere- |- boyamalk yolunu tütabilirlerdi. Yahüt maddı ÇERİ :ğihden bin kat ustun bir mukaddes vazı.feyı g n“berhgm hedefı b t F Â yın hıcbı'r sozune ihanmMıyacak, onların hıçbır Elhasıl Peygamber zet—_, İ t a_nılmasını daimla hur— 1 | 11ah1 rısalet’r.en Vazgeçmek, putperesthge kar bu idi. Ötekilerin yumusamasmdan maksatsa . “onu kendilerine mal etmeleri ve başlarına ge- “gönüllerde doğacak, insanlık hak Ve hakıkatı öes yi ”kucaklıyacak elhasıl Al_lahın birliği itikadı- -- akılları ve gonulleu yepyenı bir. hayata kam M n “ vüştüracaktı. - * D0 İ ııfa için gonderılen bır Peygamberdı Bu Pey— Ş " «Keşke yumuşasıa 'da biz de yumuşaşakh» tar-.. gfahne kap]lmıyacak hıcbır pususuna dus— mıy kt 't-'tık'te“n sşnra' PaT Sekızıncı ayet bunu ıhtaı— BII. . latıyor 've dokuzuncu âyet maksatlarmm — Peygamberi bir hükümdar dürümünü düş *»rnıek .dıyor ki: « Dıleıler kı yumusıyasm, ta kı onlar -. da vumusıyalar » olduğunu. açıklıyor ve bunu - belırterek - Pe ygahiberin yumusamasından maksat ŞE açırlış oldugu savaşı yavaşlatmak, putpe— restlerle anlasmak ve uzlaşmak yolunu fut- | mmak, hulasa bir şef, bir hükümdar olmayı ka—'-_ : “bul ederek ilâhi risaleti ifadan yan: çizmek: Zaten © zamanın müşrik Arapları buna * Yazı. idiler. P gamber biraz yum uşasa, bıraz uysallaşarak onların ıtıkatlarını benimsiyen “sözler söylese, müşrikler' onu .baslarının tacı : yapacaklar; onu hukumdar tamyacaklar “Dünya metaı namına ne isterse hepsmı Suna- <-. caklar ı ygamberm yumusamasmdan ma.ksat ğ çırmelerıydı Ne munasebet' Bü işih gaye ve <. Hürriyeti kazamlacak hıdayet gune“şı butun Yalanlayıcılar ıstedıklerını soylıyebıhr- B lerdi. Hükümdaflığın debdebe ve dârâtından, < — 7 Zevk ve safasından bahseder ve bunlarla göz ©. B kuvvet ve kudreı.lerıyle Peygamberm şahsını: da, faalıyetını da ortadan kaldırabıleceklerını ileri sureb].lırlerdı Yalanlayıcılar, butun bu . gıcta zaaflarmı lnıssedıyorlardı Cunku 1cle— B rinden : :göçen ve- dillerinden dökülen şey,v c : zmda bır uzlaşma 1stegın1 1fade edıyordu ye