. Mısnm bırmcı Faruk unıveısıtesı Edebıya’c el .F akültesi fels efe kısmı Feisi bulı.man doktor E- : bul’u]a Afif “ye, Futuvvetcılern adlı muhım eserini. okuduk 2 Bu kıyîneth kıtabm çok derin tetkıkle -ih- eu tıva ettiğini ve Arap dünyasımım fikriyat “baki- | mındş_ı_ı Vbu ü k hır hızla yurudugumı gormekl M Yvinebiliriz: < Bilhassa Kahııedekı ılım ve fikir müessese- - - İeri, yorulmaz bir gayret gostermektedırler Bu ” sefer: “neşri olunan bır takım mühim: eserler 'ara- ; <sihda içtimaiyat sa.haşmda tarihin şımdıye e kadar lâyıkiyle ele alamadıdı Mmevzular Üzerin- de derin bir salâhiyet gosteıen ilim “adamları- “ min dürmaksızın neşriyatta : bulunmalaıı iaiği ya.kmdan ılgılemege davet etmekte . Avrupada öislâm âle eminin asırlarca feyız ve ünya üzerindeki du— ve, medeniyet tariki bügüükü Abes'eriyetih isti- 7 ıap]arma cevap ve sı.fa verici oldugu 'da' ayrıca Muellıf eserıne bı_r mu_kaddıme ıle bashyoı Bu İevzuun garptekı baslarıgıcı ile tarihi yu— ; yusunu, “mMeşhur Osmanlı tarihi ile derin: bir Hammer» den itibaren'islâm mez” f—tuvvetcılerın bütün nazarıyelenyle Hili , hayat O duruümülarını itimat 'olunan şark mehazlaımdan : uğraşıyor. (1). 0 Evvelâ tasavvufa dau' verdıgı ma]u.matta ta- : 'nin yazdığı ve Feîsefe Ceamiyeti ta-: * B ıa_fmdan neşredı].m_ış olan-- «Melâmiyye, Sofiy- - “baska "garp kaynakîaı ına da - dayanaıak ızaha vicdani şahadete ( : —rıhı: kğasık yql_lardan yuruyor Bu' meslegın ise » rilmiş ilt lerım bulduıcî bugunku ıhtıyacı : kaısılayacak sekılde önuü kısalttun “İzharilhak- / “kin*bütün dünya lisanlarıma ' tercüme edilmiş ' ."bulunması bu Kkitabımızı gencleıımıze ve: hakı- kat asıklaıına sevduecegmden leminim. koyu kopeks buldukları için degneksız gezen ygısızlara vaSıta ettikleri Incıh.n Ve “Kmağ- | şuş' nöshe: oldugunu E .2 ra bu savunma yapmak ıste ' olması ve yalnız mantıga ve hakıkate dayan.mıs : Bu kıta'bı hem genclerı uya.ndumak hem de * «Cemil. Iyad» taraflarından kıymeîlı ,bir. 1 ataıa.k propagandala— | eyvîiıın Külçe * yette bir takımi içtimat ve- 1ktısad1 zaruıetlerm e /| netiçesi zuhur. etmıstır Vakıa bu mesleğin tâ Hmdıst aha uzanan esa ki biirtarihi kaydedilmekte 'ise de 1slamıyettek1 tasavv—uf cereyanlaıı, bızzat kendı bunyesmden— İ si, bunlarm menşe birliğine delâlet etmez : nı fikrin muhtelif dımaglarda dogup birbirle! rınden hiçbir vakıtte ıntıhal ve 1ttısalme dan' e]— bıze haber vermek tedir. : Ebu Hâmid Gazali (505 H) ke dinin ilini fikir hayatmı 'birer birer . (E lmunkız) “de anla- “tirken'evvelâ Şüpheyi hateket noktası olârak : ele aldıgmı soyluyoı (2y .0 Gazahden asırlarca. soma gelen Dekart (1650) m .da. ilimde . aynı usulü! takip: . ettıgl «şüphe edıyorum dusunuyoıum, oyle ise Va- yım — Dulito, Cogito, Egasum» sozlerıyle tama- men insan: kendı varhgmı idrak e'cmış gıbı tımoıguaga de la conscı— -ence)' dayandıklaıı görü. kkj.r üme y H varhgındaJL habeu vardır, 'nâ. de o a- sulaıda Gazali garp fıknyat âleminde tan mışfı, Hatta Kanunı Sultan Suleyman devr (D Dr. Her, Thornıng, beıtrage zur kenntms des 1slamıs chen verein, Wese v.s. Berhn 1913 ah (2) Ebu Ha.mıd Gazi 'r; mühim eseıı “1934.. da Şamda ' basılmış Lır &Dr: Ibrahım Sa’leba» ve hali de ılave Olunm! uştur ki 60 sahıfeyı geçmektedır Va.ktıyle Beyrutta,. Istanbulda birkaç defa tabedil ali'nin bu imi im kitabı Hağı' Zibni ve Saıd eîendıle_r tarafmdan da d.ılımıze naklolun—' muştu .