, cntiSayım ;v' ” v'.d,: —SEBILURRESAD 10 ! ması taltinda mı hortladı. “Bu şir zetesinde İncil hakkımı rastlardım Epey edir gozden kaybo]an bu a-ı damlar şimdi «Kitabı mukaddes Şırketı» fir- «Haki- katler âlemi» diye yayınladığı İncil kıtaplaııyle Jortaçağ zıhmyetmın -başka bir çeşidi.ileri sürü- lerek Hilâl-Salip dâvası ı guduhnek isteni- yör? : Gecen Ramazanda da Tstanbuldan A.nkaıa— İ ya giden 'bir misyoner 'ev ev dolaşarak Yuhan- na İncilini dağıtmıştı. Mısyoneım bıı haıeketın— de tezayı müstelzim bir v Muslumanlaı ın çok mukaddes tanıdıklaıı bır fyın ilk gününde onları Kur'anın ilhaml arm an ayırmak istiyen bu mütecasir misyonerin bula bula Yuhanna Incılını müslümati aile ha- ğ rimleri içine atmak derecesmde gozlermı hns mı bürüdü? * Birkaç kuruşluk ücreti kacn mamak i için ga- da- reklâm yapılmasına müsaade eden zihniyetler dünyanın hiçbir .rinde görülmiyen bu propdgandacılaıf cesa.ret-— -le_ndırıyor sayılmaz mi? * İnsafla duşunehm Mahiyetleri belirsiz, mak- - satları karanlık, müslüman kitlesinin mahre- miyetin gıda yerme zehir sunan bu parazit- ere daı.ma kütle mi mukabele edilecek?: hakika cokluk gençlerimiz dint asaletleri- ni mud_uktırler Onlarm ne bu tesebbuslerden “ne de felsefede ateızm denilen sevkı tabndenv 'ötürü korkuları maddıyat âlemine gereği gibi nufuz ed :_ ler tekâmül kanununun inkişafina engel olu- : — yorlar.. Noksan bilgileriyle manevi - hâyatlarını . -bilmiyerek sarsari âmillere “kapıldıkça dın yolu_ yoktur. Ya bun]a.r an miyen- ile gercegı telkme ugrasmak gerektir. Amma bü din;-hiçbir * Zaman huristiyan _dıım olamaz; çünkü- hıristiyarilik gençlerimizin iste-. diği vicdan hu:crıyetme maânidir. Engizisyon devru—u.n kara taassubu göz - önündedir.: Bizim - terakkiyi seven, koruyan islâmi terakkilerimi- 'zin viedanlara aşıladığı hürriyet ve demokrasi- yi hiçbir diride bulmak kabil değildir. -Bu boy— te olduğu halde -şu propagandaya 'dikkat 'ede- -İim: Atatürk caddesinde Şove' kütüp- - .hanesini ve 28 kasım 947 de Demokıat Izmıı 'ga- 'zetesmde çıkan şoyle bir ılan var | Wi “«Garp kültürü Incılden asırlar bo; B | İzmirde A faydi lanmıştır Incıh bilmek İam akıllılik ıcaplaımdan— dir. Anlasılan yabancılara kaışı yapı]an saygıyı : isukutle ifade » eden mılh vıcdanâ nankoılukle' - rine vicdani var “rün gereği gibi inkişaf etmemesi Kur'" ana ina- nıldıgından mı ınkısaf etmıyoı demek istiyor? - Eğer maksadı bu ise biz garp kültürt tünün içyü- zünü son harpte birbirini boğazlıyan hırıstıyan gösterdiğimiz an]aşıldıgına gore genchk planh bir. karsısı_ndad İncil ve Tevratta.n beklenen sefaatı biz kendı—' | ecdadımızdan kalma din mirasimızla . dıledıgı— miz gibi ve dilediğimiz kadar bulabiliriz. Baş- kasına ıhtıyacımız yoktur. Hele islâm Türkle- in başka dinler arasında eridiğini ve muhitle- arımı kaptırdıklarımı, milli- yetlerini unuttukları en salahıyettar agızlardan ısıftıkten sonra., Bununla beraber mademkı Kıtabı Mukaddes . Şirketi, İsâ dininin anayasası mahiyetinde olan İneili bir. yemlik gibi_kulîanâr'a_k onu hakikat- . .| c " ler âlemine hulül i için biricik tedbir sayıyor; 6 - halde her Şeyden önce © vasıtanın bir hiç oldu- ğunu, sanki Bir mı an]atmak ve ıshat etmek en kestırme yolduı Papazlarm dmu'nıze* 'bu ald.uıslalı anların vıcdanlaımı calmak “tığı mücadeleyi dusşu]dum B “rerek şonlara karsı dudak uktuklerı.m tahmin edıyorum Ve müsbet bilgi ile Tuğraşmanın , verdıgı bn: ünsiyet mahsulu olan bu telâkkiyi birbirini yalanladıgmı yoaddi delillerle'isbat e- 'den ve ta7elıgmı dünya durdu.kça mubhafaza e- / decek olan 6 kitaptan ahr:ve gençlerimizin sağ- duyularma arzedersen hıc olmazsa bu baptaj' . onları şaşırtmak ıstıyenlerın sinsi maksatlarını anlatmıs olurum ' d.ıye bu kitabı yazmağa ko- * Vyu]rlur_n Hemeri (İz_harılhak) ı türkçeye çşv-— : 301. . de dehllerden' : sı.ukast N bana bundan 140 yıl-kadar önce Hindis tanda müslü- . istiyen hıısızlaı yi hatu'lattı .0 vakit «İzharüllak» adh kitabın aç-.' a baştan aaşağı âyetlerin” ” mukabele ed.ılıyor Acaba şove şarkh kuîtu- 0 | a imiş gibi ona sarılanların" * veya sarılacak olanların hüsrana uğrıyacağını,