S Cdt 1, Sayı il SEBİLÜRREŞAD Ş, gea y V'j_ıısâ—' Beden kuv_vetı. (Sadrı İslâmdaki 1d.ma_n ve yarışlarla mu- : harebeye lâzım olan âletler ve vasıtalar, Bbugü- nün ilerleyişlerine nazaran iptidat idi. Bunun- laım ve yarışların, gerek muhtelif harb vası- e ve hayatın zo rluk- larına karşı iptidadan «kuvvet» hazırlamaktan ibarettir. Beden kuvvetı ve ona mt şartlar başta Hi İ >dı 'Onu &n çok terviç eden de İslâmdı. Mâna- sını yazdığımız hadisi semf de bunu pek güzel isbet eder. e Remiy Cenabi Peygamberin tâbiı'i veçhile —» kuvvet olunca biz asıl bu kuvveti bugünkiü atış- , Jlarda görüyoruz. Bugün bir mavzer kurşunu iki ““bin metrelik yerde büyük bir tahrip kuvveti gosterıyoı bir top danesi saatleıce mesafedeki dağları deviriyor, bir makinelitüfek dakikada " kıyametler kadar ateş yağmuru saçıyor, tayyare ve atom atışları bir anda memleketleri kül haline getiriyor! İşte size mütl;ıîş bir kuv- vetl! G0 e | İ : © Bu kuvvetten hakkiyle istifade edebilmek için ateş fenninin her çeşit usullerini lâyıkiyle bilmek, öğrenmek İâzımdır. Önceleri Müslümanlar muharebeyi okla ya- parlardı Daha'eski muharebeler ise taşla olur- du. Âdi demir oklar düşman tarafına vardı mı : eli vasıtaların : kullandıkları I'ısekler bombalar, daneler bir ke- — Fe atılınca bir daha gehmyor Bir kere atış bıle “ en yüksek paralara muhtaç. Sonra bunların na- DA kılle_rı, sevkleri, tahrikleri de büyük buyul_i Zor- luklara, dühyalar kadar masrâflara bağlı. De- : mek Tatıcılığı bilmemek yüzünden bunca kuv- vetler zayi olacak, bunlardan hiçbir fayda sağ- lanamıyacak, bilâkis büyük zararlar görülecek- tir. : İşte Yüce Peygamber FEfendimizin 'ha- : -disindeki mâna ve'hikmet burada tamamiyle * anlaşılmış 'oluyor. O, demek istiyor ki: «Kuv- > vetlen istifade, atışa bağlıdır. Kuvvet meyanın- da-bilhassa atışın hususi ehemmiyeti vardır.» Yoksa (ckuvvet» demek sade afış demek 'de-” ğildir. H. Basrı ÇANTAY -ıdman_' Ja beraber o gün de; bugün de gerek idman- * H aüısı Şerif ve yarışlar h“a_kk'ında D olmak üzere maddi ve mânevt varlığımızı kur- . taracak her şey kuvvettir. enabı Hak ve onun sevgili Peygamberi bize: «Şu nevi, bu nevi vasıtaları hazırlayın, şu usuli harbi, bu usuli harbi kabul edin» dememiş, o vasıta Ve usulleri zamanlarin ilerleyiş ve de- ğişişlerine göre Müslümanların idrak ve tak- dirlerine bırakmış, bize sadece değişmez ve kati esaslardan bahsetmiştir. Kuvvet hazırlamak hakkındaki âyeti cehle de bunlardandır. Olimpiyat yaı'ışlarında bütün Türk ve Müs- lümanlarm göğsünü kabartan pehlivanlarımızı Hararetle tebrik eder, muvaffak olamıyan genç- letimizin de gelecek seneye iyiden iyiye hazır- Jlanacaklarını ve kazanacaklarını ümit eyleriz. Çünkü bu yarışlar yalnız millt değil, dınıdu- de. lamak bunları hilhassa dindar pehlivanlarımı- za armağan _etmek bu suretle biz de bize mah- sus şükran borçlarımızı ödemek istiyoruz.) Cenabı Peygamber Efendımız mealen ŞÖy- le buyurmuştur: dır. I'akat güçlü kuvvetli bir Müslüman Al- lah katında sıska ve zayıf bir Müslümandan daha hayırlı ve sevgilidir. Sen, sana 'fayda “verecek şeylerde hırsla çalış, Allahtan yar- , dım dile, acz içinde kalma! Başına (elinde olmıyan) bir musibet gelirse «Ben şöyle ya-- paydım, böyle olurdur deme; fakat Allah böyle takdir etmiş, onun dilediği meydana geldin “de. Çünkü- «Böyle olsaydı şöyle- olur- dun demek şeytanın amelini açmış olur (yaııı işin şeytanın işine döner).n “hadisi Mushm Ebu Hureyre Radıyal— ” (Bu lahuanhten tahrıc etmiştir.) man ü bereket atların peıcemle- rıuded.ır. uslumanlarm hepsinde hayır var- , (Bu hadisi Buhari Enes bın Malik Radıyal— lahüanhten tahriç etmiştir.) 3 — «İbni Ömer» Radıya]lahua.nha dı- yor kı mber Efendımız 1dmana çekilmii: “bir atı uHafyaıı mevkiinden uSenıyyteulve—' | da'n maballine kadar, idman edilmemiş bir.