148 K - Gövberit öldükten sonra Gugo'luk yani mürşitlik, ki- tabı mukaddes olan Grant'a bırakılmıştır. Siyhlerin Müslümanlara adaveti bugüne kadar temadi edıyor Bunların dinine «halise» de d nilir. 40 : ZENDOSTA'YA NİSBETLE KUR'AN Profesör Edvard Bravn, İranın. Edebiyat Tarihi unvanlı eserindş Zendösta'ile Kur'anı mukayese ederek diyor ki: «Kur'anı teemmül e'ttikçe ve mânalarını de- rinden derine tetkik ettikçe ona karşı hürme- tim, tâzimim tezayüt etmektedir. Fakat Zendos- tan'ın tetkiki beni sıkmakta ve yormaktadır. Onu ancak bir şey öğrenmiş olmak, lisaniyat ve esatır hakkında tetkı.katta bulunmak için hsanlaı'mda bilhassa . Neşrine iavassut ettiği eserler meyanında Devletşahm uTezkeretu Şşü- «Lübah-ül-Elbab» ı, qTaberısta.n Tarihiy; ((Noktat—ül—Kâ.t' fi Tarih-il-Bâb» vardır. B ım Müslüman olduğuna dair ölümünden * sonra bazı Vesıkalar intişar etmışce de bunlara fazla : itimat etmeğe gelmez, fikrindeyi: 41 ANSİKLOPEDYA BRİTA.NIKAA’NIN KUR'AN KINDA MUTALAÂAATI «Ansiklopedya Britanika» on altıncı cildi- nin 599 uncu sahifesinde Kur'an hakkında mü- talâatı âtiyeyi dermeyan ediyor: «Kur'anın muhtelif aksamı muhtelıf mev- zulardan bahsetmektedır. Âyetlerin birçoğu di- ni ve ahlâki mesail ile meşgul oluyor. Bunla- rın bazıları mezahiri tabıatı ifade ederek. Alla- terilmiştir. Putperestlik, yahut Allahın. oğlu sı- fatiyle İsaya ibadet gibi mahlükata perestıs Kuft'anda şiddetle takbih olunmuştur. nin dünyada en çok okunan kitap olduğu mu- * hakkaktır.» 2 0 da . * KUR'ANIN HARS VE MEDENİYETİ Doktor İshak Teylor, Taymis gazetesmde : intişar eden bir konferansında şu sözleri söy- lemektedir. «Müslümanlık medenıyetın meş alkesı olan Kur'ana müstenittir. Bu kitap, insanların bil- SEBİLÜRREŞAD Cilt 1, Sayı 1o 5 mediklerini öğrenmeğe teşvik edeı 1kdam, is. © tikamet ve izzeti nefsin ins, ım ol .: duğunu anlatır. Şüphesizdir ki İslâmiyetin hef'i aşikârdır. Onun başlıca hususiyeti hars. ve me- * deniyetin esası, belki en büyük rüknü olmak- tır.» : : 1 (KUR'ANIN YÜKSEK ESASATI Herbert konferanslarında Kur'andan şu şe- 'kılde bahsohmuyor “«İslâm .kanunu, çok şayanı tahşim esasları * muhtevidir. Onun bu hususta ihraz ettiği baş- lica muvaffakiyet, esasatını tatbika müvaffak. olmasıdır. Çok m ve mantıki olan esasatı İslâmiyenin istilzam ettıgı hareketler ve fazilet- : le ro kadar yuksek ve temizdir ki bunlar hiçbir Hıristiyan azizinin ogrettıklerıyle kabili kıyas * olamaz.» İ Vatanperver Müftüler BÜYÜK MİLLET MECLİSİ HÜKÜMETİNİN TEt - MELLERİNİ KURAN FETEVAYI ŞERİFEDE BENİM DE İMZAM VAR reşadın üçüncü nüshasında, Anada- Sebilür: “lu İstiklâl savaşmda milli vahdeti temin ile yeni Türk dev. temellerini atan ve istiklâle kavustı.ıran Fetavatı Şerifeyi imza ve tasdik e- denler arasında ben de bulunmakla iftihar ede- (<Seydısehır Müftüsü İsmail Hakkı» diye tas- rih edilmemiş. Halbuki Ankara Müftüsü mer- * bum Mehmet Rifat Efendi tarafından nakilsiz -: retile yazdım, kıymetli vesikaları kemali itina ile büyük bir. hâtıra olarak muhafaza etmekteyim. Tarı.h ve numaıalarım bildiriyorum: uphi imzasile Seydişehir- kaymakam- * lğma gelen telgrafın tarihi” 21 Nisari 336; nu- - Mmarası-12922 dir. Kaymakam Ragıb imzasile - bana havalesi 23 Nisan 336, numarası 236 dır... Benim fetvaların asıllarını naklederek imzâ ve tasdikimin tarihi 23 'Nisan 336, numarası 17 dir. -. Bu millt harekete benim de iştirâk etmiş ol- ” duğumu, bu süretle bu tarihi şereften hısse- mend bulunduğumu iftiharla arzederim, - u Sahık Seydişehir Müftüsü © İsmail Hakkı