Sçüt£ Sayı b 0 K U SEBİLURREŞAD S e A, a VA KS0 H adzsz Şen f ;3 b ııKavı mümin, zavıf muınındeıı hayulı ve Allah yaıuııda daha. sevgıhdıı' Bununla berabeı (mumınlerııı) hensmde hayır- var dı AnJ -’I”" V)u D. Kavı mumının baska bir manası uYa.— < pdcuğı işin sonumnu önçeden iyi düşümen, iyir göz : Vren ve.-işine sımsıkı sarılıp her-işin sebeplerine " baş. Durmaktan açiz ve gevşekhk göstermiyenn : _deınektır Hayırlı ve Allah yanında; daha sev- gili olduğu Peygdmberımızm bu verizesinde ha- ber verilen mümin, işte bü vasıfları: taşıyanı bir 'mümin 'demektir.- Ebu 'Davudun riyayet eyle- diği $ şü hadis de bu 1 manayı teyit &tmektedir: " 4Nebi Sallellâhü aleyhi veseüem_ (kendişine ge- nerken (magdur olduguna işaret edere) Hashıyallahu “ we nimelvekil — Bana Allah. yeter, ışımı ona ha- © 4j' le ettım, o, ne güzel vekildir» dedi. : : Eumm üzerine Pey amber sallâllahü: ale)hı ve sellern: «Âllah, aczi, gevşeklıgı, tedbırsız_ıgı ayıp- . fine—sâna bir şey - ].u.rsa, sen yine bir. haksızhgav uğrarsan işte 0 zaman Hasbıyal]ahu ve 'nimelv de'n bBuyurdular. Bu: hadıste bahıs mevzuu olan :meseîe Şu- o dür: Bir adanir, baska birine boıclanımş ve Za- manı gelince * boıcunu ödemiş. Fakat bir'müd- 0 det sonra, alacak “tektar müracaat edıp bor - -cüni oâemesmı 1sterms, öteki de haklı olaıakr ı<borcumu veri b demiş ise de alacaklı ol- - -duğunu söyleyen adam, bunu dmlemeyıp Pey- gamber Efendımıze gelmişler. Peygamberin hu- N zurunda da © kimse, borcunu verdiğini. söyle- < müiş, faFat bunu. gerek şahit ile ve' gerek başka j “ . bir sur&tle-isbat edemem_s Dıderı ise aldığını - inkâr &tmiş. Bunun 'üzerine-Peyg amber Efen - & dımız, zahıre bakarak, obuıunun aleykine'hü- 'küm vermiş. Haklı olduğu halde'kendi gevşek- ve tedbırsızhgı yuzunden aleyhine hüküm Bis _verılmıs olan bu adam, Peygamberm huzurun- | - dan cıkarken aHasbıya]la.hu ve mmelvekıl» de— - miş. Görülüyoı ki: s'onu.fıiı düşı'inmeden îlş_ yap-. mış,_borcunu şahit. yanında. vermemiş,. borcü - nu veıdıgını heıhemgı bir suıetle tev;ık Ve is- -hayırlı maksatlarla; - insanlarin içine ©/ Be çalışan ve *bu uğurda kalşılasacagı iyi, kö ve saad tine hsma bat edememıs ve sonra da bu: haı'eketm neti- * cesine razı o]_mıy ak sadece: '«Ben işimi Al -laha bir aktım) d 1yı “yapar» demiş olan bu ada—“ arlamıs 'boyle tedbirsiz- ' dığını soylemıstı.r “Demek ki mümin, her ışm- . 'de; tedbıılı VveE. uyamk olacak; yapacag*ı bır İşin sonunu. önceden iyi düşünecek, goru_nur sebep- e Teri ihmal etmıyecektır B İşte Allah yanmda daha hayu'lı ve daha' sevgılı olan. mümin, hoyle /ols.n munıı_udır - Kavi i mınm dıger bır manası badat ve taatla: yâşayan: değil, belki guzel vi » Şip- onların” hallerile <hallenen, - onlarm dertlermı : “kendisine .derd 'edinen, cemiyeti setme- * tü, acı: tatlı, her seye sabredebılen bir' mumın dir.. İbrii Öınerden"mei:fiıân 'rivayiet edilen: şu- hadisi şerif, bu manayı daha açık bir. surette zifâde etmekte dir Na ç(Res ılullah Sa]la]lahu aleyhı X sellen" buyurmuşt ..Halk _arasıhai karışip on Arın. zal ŞA için, cemıyet için - y