29970 Ş A a SEBİLURREŞAD Cit 1 Sayı 6 - Janıyorsunuz, ben mi? baştan asagı 1snat oldugunu soyler ve hepsmı reddederim ti veya irtica başladı, diye hücuma geçmek, plân- hi bir- solecu metodudur. Anlamıyorum, neden bu kadar telâş ediliyor?. İlmi bir tenkit karşı— sında bir :yıgm kem soz her halde boş yere değildir. -Benim sözlerim, şahsa kaısı değildir, orta- da hıssı selimi şaşırtmak istiyen bir yanıltma:- ' ca var : ” : mnice ortaya bir iddia suruluyoı «Komü - nizm karşısında din maglup olur», sonra bu fik- rin delilleri sayılıyor: Içtımaı adaletin tahak - “kuku, kardeşlik anlayışı vesaire prensıplerı bi- rer kalem oyunu-ile komünizme has .mez iyet - ler gibi gösteriliyor, bu mukadclımelerden son-. ya varılacek netice belli olmuşken, bir inhiraf yapılıyoı “Buna, düpedüz demagoji denir. a beraber «Komünizmin karşısında din» makalenızdekı Jdikirler, tam bir demago- ji Mmidir. softalık taarruzunu ve kızıl yobazlık ruhunü ve klâsik afaroz metodunu siz mi kul- . Kimin gözleri baglı ve fıku'lerı kördür?. Munakasada tahammi “culârın hüküm vermeleri ve başmakalede yazı- İan şeylerin -kâmilen'isnat olduğunu görmeleri için, mevzuubahs. yazımı aynen .ve cevaben bu- ' raya nakledıyo rum: KT aK : 1(27/ 2/948 günlü Kudret gazetesmde N üred- : din Ardıçoğlu «Komünizme karşı dim» başlıklı bir yazı yayınladı.-Bu yazıda. dâva şudur: «Bu gün,siyasi hayat felsefesi olan kömünist akide: si karşısına din cıkarılamaz din bunun karşı- sında mağlüp olur. İ : Bu dâvanın delili de şudur:” «Dinin ko- ünizme hiç cevap veremıyecegı sahalar, bil- hassa iktısadidir. Üstün cemiyetgilik fikri, bu- yük kütlelerin terfihi ve ıctımaı adaletin akkuku, insanın insan tarafından ıstısmaı min onlenmesı harp aleyhtaı'hgı insanlar arasın - di eşlik anlayışi; dunya devleti nazari- yesi konularmda ise her dinin ve ahlâk mek-. : teplerınm koydukla.rı prehnsipler çok eskımıs— tir. deıda netıce suduı :erkat bir. dc l€omu- şâkli ve tatbiki için, mücadele eden bir nev'i vardır ki, bu_ıa karşı dın, her noksanına rağ- münizmin, cemiyet bunyesme actıgı Yah- neleri gosterenlere karşı softalık taarruza geç- men, kaısı.laştıgı felalxetın cınlemnesmde tarıhte oynadıgı kürtarıcı rollerinden buım 'oyhar.» yazısında 'muharrir, beceriksiz bir de:- u - mağgoji ile aldatıcı bir” 1deal komünizm, bir de saldırıcı yaşayah kömünizm tefrikini yapıyor.. Sonra hakiki dinin bütün vasıflarıni aldatıcı komünizm vasıfları gibi gösteri ıyoı, insanlık' refahının, fikir ve vic- dan hürriyetinin, ailenin ve içtimai adaletin bozguncusu, ıstısmaıcı, haıpcı geri ve batıl bir komânizm zihniyetini.de zımnen dine mal'et- meğe kalkışıyor. Hayıet’ Allah akidesine duş- - “man olmak, mukaddesatı" tanımamak, hayatı madde ve menfaate bağlamak, sâyin ve kesbin bükümlerini kaldırmak, aile kutsiyetini 've in - sanı ebediyete bağlayan evlât sevgisini yok et- mek; sonra da din, bunlarla uğraşamaz, demek; * hakikatleri görmemek için gözleri kapamaktır. lbu ki dini terbiyenin ruhlarda baki kalan kökleridir ki; bu ıptıdaı batılaların tutunma - masını saglamıs ve ülkemizde bu hali- Je dahi komumzmı mağlüp etmiştir.» . Böz; burada bitti. Makalede banâ ba.zı tay- .siyelerde bulunuluyor. Buna: mukabil şu tav-. siyede bulunurum: Lutfen ilim hsanıyle ve in- sanca konusalım kızıl metodu ile ve yobazca Prof. Yusuf Zıya. Yörükân — in ve.bilhassa müslümanlığın - SÖZÜN ÖZÜ ini akla, mantığa u. mıvan huı'afelere' şıddetle duşmandır O hurafeler içimize" İslâma düş- man olanlar tarafından sokuldu, cahil veya budala Müslümanlar da önl. ir dinmiş gibi sarıldı. İslâm dıyarmm geri kalması sebeplermden bırı de işte budur. Biz onların dm ıle, dm.ın yüçe hakikâtiyle hıç— bir ilgisi o]madıg anıyor ve öteden beri “onlarla İ mücadele ediyoruz. Sonu_rxa kadar da bu müc, ele—_ mizde devam edeceğiz. islüman, geriliği; cahılce taassubu Ve akli ” . E sehme aykırı birtakım L ve afe senin dmm 'Geğildir. Gozuuu aç, har ' onlara lxapıl DUZELTME Sebılurreşadm 2 numarasmda 26 mecr sahıfe— ütünu, 6 n satı.rmdakı ııyaralanmıştn» ki anlış, 24 venin olacaktır. Tut”eıı taslı._lu vica oluııur ri Öne süren her şey © Közpdi v