2 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

2 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Amerikanın ve Dünyanın en Namdar atletleri Avrupada Amerika Üniversite birin- ciliklerinden sonra Ame- rika şampiyonası yapıldı Çok yorulan şampiyon ve dünya z enlerini mükâfatlandırmak için Amerika Atletizm Federasyo- Du onların aylarca sürecek bir Av- Tupa turnesi yapmalarına müsaade etti, İlk kafile | Amerika atletizm #ampiyonasında ikinci, üçüncü 0- lan atletlerden mürekkepti. Bu atletler doğru Almanyaya 8eldiler. Hamburgtan başlıyarak aman şehirlerini dolaşmağa başla Her şehirde girdikleri muhtelif müsabakalardan çoğunu kazandı- . Bazan de mağlüp oldular. Onlar yollarına devam ede dur- Sen. Ş'mdi asıl | şampiyon ve Te rimenlerin Avrupaya ayak bas- tığını duyduk. 1 Bunlar da işe İsveçten başladı. ir, Stokholmde üç gün arka arkaya müsabaka yaptılar. Girdikleri mü- #abakaların hepsini kazandılar ve > arada iki'dünya rekoru da kır- , Hardin namındaki Amerika şam Piyonu 400 metre manialr koşuyu 50 3/5 saniyede koşarak kazandı. Bu derece bütün Avrupanın ve atletizmi sevenlerin hayret ve tak- ini kazandı. 400 metre manialı o koşuda bu dereceyi bulmak her babayiğitin 1 olmıyan bir iştir. 400 metre maniasız koşuda bile 50 3/5 saniyelik bir derece yapmak bir muvaffakıyet sayılırken bu de- receyi manialı koşuda elde etmek elbet çok büyük bir iştir. Ik'nci dünya rekoru gene bir İ Mahialı koşuda kırılmıştır. Gene Amerikalı atletlerden (Reard) 110 Metre manialı koşuda bu mesafeyi 14 3/0 saniyede © koşarak birinci olmuştur. Bu rekor da (Hardin)in rekoru kadar kıymetl'dir, Bu rekorlardan maada Danimar. Hindenburg Fena halde hasta bi (Başı 1 inci sahifede)) adam bulunuyordu. Eğer Hit- *A vaziyet ne olacak? Başvekâlet makamında Hitlere kim halef o- lacak? Bunlar vahim bir takım hâ- diselerin teakup etmekte olduğu Yu zamanlarda bahse mevzu edile- bir yığın meseledir. Journale göre , üçüncü Reich “ski Almanya ile yeni Almanya a- Taşında yapılan b'r o uzlaşmadan doğmuştur. Üçüncü Reich, mu - Kaddes şef ile havarinin mesai bir- ği sayesinde vücuda gelmiş, Fa- at hal ile mazi arasında çoktan ir ayrılık vuku bulmuştur. Temamile karmakarışık olan bu Vaziyet bize nasıl bir istikbal ha- Zerlryor? iaç manya hercürerce, saltanatın aresine veya bolşevizmin yerleş. Mesihe isal eden yolların telâki ıma vasıl olmuştur. ia PERLİN, 1 (A.A) — Alman #tihbarat bürosu bildiriyor: bu isicemhur Mareşal Hinden - #'la son defa görüşmek üze - 7“ tayyare ile Noudeck'e giden Baş Vekil M. Hitler hastayı ziyaret et. 7, Hindenburga halef olacak olur- | den bir yazı yazmıştır. mesini aşağıya dercediyoruz. Herşeyden evvel söylemeliyim ki | maruz kalabileceğim sergüzeştle- rin en fenasma hâlâ maruzum: Kolacişi im, 'ürümeğe başladığım zaman. dan itibaren kaleci idim. Babam mahalli bir kulübün (kalecisi idi. Amcam Hubert Pearson Vest Bram viç kulübünde ve İngiltere milli ta- kımında kaleci oynadı. Amcamın oğlu, Harold Pearson'da kaleci idi. Görüyorsunuz ki ailemin ananesi kaleci olmaklığımı icap ettiriyor. du, , Sert darbeler Kalecilik hayatımda, kendi his- seme birçok © çarpışmalara uğra: |, dım. Kaleci için çarpışmanın ne de- mek olduğunu bilirsiniz. İnsan kalı bir koşucu da 3000 metre dün- ya rekorunu 8.18 3/10 dakikaya in dirmiştir. Stokholmda cereyan eden ve üç gün devam eden o müsabakalarm son günü elde edilen dereceler şunlardır: 100 metre: Peacoeck (Aemirka) 10 7/10 saniye | 400 metre: Kane (Amerika) 48 1/10 saniye 600 metre: Eastman (Amerika) 1,18,2/5 dakika 1500 metre: Bontharn (Amerika) 3,55, 5/10 dakika 110 metre manialı: Reard (Ameri- ka) (yeni dünya rekoru)14,3/10 400 metre mânialı: Hardin (Ame- rika) yeni dünya rekoru 506/10 Yüksek atlama: Johnson (Ameri- ka) 1,96 metre Üç adım atlama: Svensson (İisveç) 14,96 metre Gülle atma: Torrance (Amerika) 16,09 metre Amerika atletleri İsveçte bir iki müsaba daha yapacaklardır. Bi- lâhare Fransa, Amlanya ve mer- kezi Avrupaya doğru turnelerine İ devam edeceklerdir. (Başı 1 inci sahifede)) netmekte ve Avuslurya sefirinin Berlin'e dönüşünü, Viyana hükü- metin'n iki memleket arasında ta- bii münasebatın tekrar teessüsü- nü arzu ettiğine bir işaret gibi te- lâkki etmektedir. Bununla beraber, Avusturya hü- kümetinin M, Von Papen'in kabu- lünü bazı şartlara talik etmek ih- timali olduğu da ihsas edilmekte- dir. M. Von Papen'in vazifesi sa- dece, hiçbir tereddüt ve şüpheye mahal bırakmıyacak şekilde fev- kalâde murahhas ve ortaelçi vazi- fesi olabilecektir. Avusturya meselesinin karışık- re bir buçuk senedenberi Avustur- ya'ya karşı takip edilen de doğru bulmamaktadır. Katiller asılırken VİYANA, L.A.A.— Planetta ile Holzveber, son dakikalarında kuv- vetli b'r sesle, “Yaşasm Almanya, ai Hitler” diye bağırmışlar. ar, Mahkümlarm zevceleriyle son defa görüşmelerine müsaade edil. miştir. Biri katolik, biri protestan olan mahkümlara bu mezheplere siyaseti Miş ve gerek şahsı gerek bütün Al man Billetinin samimi sıhhat te « mennilerini arzetmiştir. mmm İRTİHAL Tüccar müteahhit terziler ve ku » yin'lar cemiyeti reisi Halit Ali Be Hare hmülkiye mütekaitlerinden — iza Bey vefat etmiştir. Cena- köyü cuma günü ll de Kadı Beyinde H m emahallesi Nazif Taral, okağındaki hanelerinden kaldırı- ii sanan Kalköy Osman Ağa ca iy elecektir. “ie e Ez misj Pli hayrı seven ye fakirlerin hö- i Tree K tanınmış bir sima idi. Aile lar gı, esine besin: taziyet ila aabrs- mensup papazlar dini telkinlerde bulunmuşlardır. Madam Dollfass Italyaya döndü ROMA, 1.A.A. — Madam Doll- fuss Viyanadan Ricc'one'ye gel miştir. Yanında Avusturya hükü- inin bir memuru vardır. İı yonda Madam Mussolininin refa. kat ettiği iki kücük çocuğu bekli- yordu. Madam Dollfuss aölryarak çocuklarını ve sonra da Madam Mussoliniyi kucaklamış ve otomo- bille Santangelo vilasma gitmiş. tir, M. Mussolini de akanm mezkür vilaya ge'mişlir. üzeri İngilterede kalecilik Kaleciye yapilan şarjlar dolayısile | Avrupadaki kadar kolay değildir İngilterenin Birmingam kulübü ve İngiltere Milli takımının meş- bur kalecisi H.Hibs ingilizce bir mecmuaya bazı hatıralardan bahse- lığını anlıyan ve başkaca karışık- lıklara sebebiyet vermek istemiyen Alman hükümeti, söylendiğine gö- | ,. MİLLİYET PERŞEMBE ? Kaleciye yapılan şarjlar dolayısile İngilteredeki kaleciliğin ne de- mek olduğunu âdeta mizahi bir şekilde anlatan bu güzel yazmın tercü- böyle bir çarpışmadan sonra yarı yarıya kendinden geçmiş olarak ve çay zamanı mı geldi (diye kendi kendine sorarak dolaşır durur, Akıl biraz başa gelince, her ha- reketinizde sizi sarsan müthiş bir baş ağrısı musallat olur. Sonra has tahaneden çıkarsınız ve ancak o- zaman iyi arkadaşlraınız endişeye düşerler: “Sana ne oldu, Harri!,, — Yavaşça: “beyin sarsmtısı,, ce- “ne? diye hay- İşte gösterilen bütün alâka bun- dan ibarettir, Dişlerimi kaybettim Bir defa bir hasim (o muhacimi. nin ayaklarına kapanıyordum. Vur- du... Fakat top yoktu.. Ben vardım. Bu muhacimin şütünden evvel, bir diş macunumu ilân eden afişte- ki kadar tatlı gülebileceğim dişle- rim vardı. Şütünden sonra, altısı boğazımda olmak şartile ağzım diş le doldu. Dişlerimi tükürdüğüm zaman du. dağımım mükemmel surette patla. mış olduğunu gördüm. Haftalarca yalnız ekmek ve sütle beslenmek mecburiyetinde kaldım. Neşvüne- ma zamanındaki bebekler için mü- kemmel bir rejim. o Fakat ben bir bebek değilim artık. Herhalde, ol- madığımı zannediyorum. Vay sirtim Bir gün, Blakbörn'de, arkadaşla. rım doğduğum memlekette başu. cumda güzel bir mezar taşile iyi bir yerde yatacağımı zannetmişler. di. Kale önünde topa plonjon yap- muştam. Etrafımda biraz fazla hare- ket vardı. Topu yakalamış ve ka'k- mak üzere idim ki kat'i söyliye- mem ya bizden ya onlardan biro- yuncu yarı kalkmış vücudumün üs- tüne sırtüstü düştü, ve bütün sikleti le belimi toprağa yapıştırd.. Bir çı- tırdı oldu, yüzü koyun düşmüş ve orada kalmıştım. Kalkmak ve de- vam etmek istemiştim. Fakat be- Avusturya meselesi Yugoslavyaya iltica edemer BELGRAD, 1. A.A. — Dün, 300 nazi silâhları, müh'mmatları, 7 mitralyöz, 8 otobüs ve 9 otomobil | ile Yugoslavyaya iltica etmişler» dir. 53 nazi, Varadjin'e iltica etmiş- tir. Zagrep Alman konsolosu para- srz olan bu nazilere yardım ile meşgul olmuştur. Bu işten İtalya mı mes'ul BELGRAD, 1.A.A.— Havas bil- diriyor : Zagreb'de çıkan yarı resmi No- vosti gazetesi, İtalyanın Avustur- yadaki bugünkü karışıklıklardan mesil olduğunu iddia ederek di- yor ki M. Mussolini'nin poli- , M. Dolfuss'e büyük hatalar yaptırtmış, onu sosyalistlerin mü- zaheret'nden mahrum etmiş ve M. Moussolini Avusturyayı, akibeti: tabii müttefikleri olan küçü lâfın akibetine başlamaktan mene derek selâmete ermesine mani ol- İtalya, Avusturya meselesini in- hisarı altına almak ve huduttaki kuvvetlerinin kâfi olduğunu söyli- yerek Berlin hükümeti nezdinde ya pılmasına hazırlanılan müdahale- ye iştirak etmemekle ağır bir hata işlemektedir.” M. Barthou'nun teminatı PARİS, 1, A.A.— M. Barthou, Avusturya maslâhatgâzarını kabul etmiştir. Maslahatgâzar, dün M. Dollfuss, için yapılan dini merasi- me iştirakinden dolayi Fransa hari ciye nazırına teşekkür etmiştir. M. Bartbou, Fransız hükümeti. nin, şubat 934 te yapılan beyanat taki prensiplere saxirk kaldığını, bu beyanatı imzalıyan d'ğer devletler- le sıkı bir temas muhafaza ederek Avasturyanım istiklâlini muhafaza için müzaheretin devam ettirdiği. AGUSTOS 1934 Son zamanlarda spor, birçok memleketlerde, güzel sanatlar cıbabına ve hattâ tanınmış üstatları. na en zeugin ve cazip bir mevzu oldu. Meselâ 1936 Berlin olimpiyadında söylenecek beynelmilel sporcu marşını dünyaca meşhur beste. kâr Strauss besteleyecektir, Yukarıya resimlerini koyduğumuz “futbol Italyan o heykeltraşlarından o Mario siklist'te gene İtalyan heykeltraşlarından Giovanni Risa'nın çok muvaffak oldukları ve çok beğenilmiş eserlerindendir. lim beni taşımak istemedi. Beni sahadan dışarı götürdüler ve herkes bana çelenk göndermek için vereceği parayı düşünmeğe bağladı, sira herkes amudu fikari- min kırıldığına kanaat getirmişti. Halbuki sırtımın adaleleri sade- ce zedelenmişti. Asabımın gemici düğümü gibi dertop olduğu hissine kapılmıştım. O zaman antrenörümüz olan Ar- <hie Taylor sırtımın kazık gibi kalmasına mani oldu. O gece otelde. sırtıma bir lâpa koydu. Archie hâlâ söyler, lâpa © kadar sıcakmış, o kadar sıcakmış Ki srtanda bir delik açmasından korkmuş. Herhalde lâpa sıcak ol. malı ki faydasi olsun. İster inanm ister inanmayın sırirm öyle ağrı yordu ki lâpa vız geliyordu. Her ne'ise; ölmedim ya, asıl me- sele bu, * Okuduğunüz satırlardan sonra, kaleci olmak için deli olmak lâzım- ni M. Bischoft'a temin etmiştir. Şehrimizde Saint George klisesinde yapılan âyin Avusturyanın Ankara sefiri M. | Buchberger'in huzurlariyle ve bü- tün sefaret erkânmm iştirakiyle dün şehrimizdeki Sen Jorj klisesin- İ de, feci ve zalimane bir surette kat- ledilmiş olan Avusturya Başvekili müteveffa M. Dollfuss'ün istiraha- ti ruhu için dini bir âyin icra olun- muştur. Cumhuriyet hükümeti mümessil. lerinden maada, halen şehrimizde bulunan beş büyük elçi, bilümum orta elçiler, maslahatgâzarlar, a- taşemiliterler ve maiyetleriyle be- raber konsoloslar hazır bulunmuş- lardır. İstanbuldaki Avusturya tebaası da, kâmilen, merasime iştirak ey- lemişlerdir. Âyini müteakip, Sefir Hazretle- ri. Avusturya konsoloshanesinde, tebaadan bir heyeti murahhasa ka- bul etmiş ve bu heyet, kendisine beyanı taziyet eylemekle beraber, bu şeni cinayet karşısında Avustur- ya vatandaşlarının duydukları de- rin nefreti ifade eylemiştir. Bir tevkif PARIS, 1 (A.A.) — Alman me nabiinden bildirildiğine göre Al - man istihbarat bürosunun Viyana mümessili dün akşam Heimvehren ler tarafından tevkif edilmiş ve bir kaç saat alrkonulmuştur. Bu esna da muhabirin evinde taharriyat ya pılmıştır. Bu tevkifin kanuni mi ol duğu yoksa Heimvebren'lerin ken diliklerinden mi yaptıkları henüz belli değildir. Alman hükümeti - nin Vi; kümeti nezdinde bu bapta teşebbüsatta bulunması bek leniliyor. Emniyet Umam müdürü azledildi VİYANA, L.A,A.— Emniyeti u- mumiye müdürü M. Steinhacusl ve polis müfettişi Gotzam £ vazifele- rinden azledilmişlerdir. Maaşları da muvakkalan üçte iki nişbetinde azaltılmıştır. i di! a VE Moschi'nin Tuhaf bir vaka Bu tuhaf vaka başma, Joe Bradford'la birlikte geldi. Vaka va- him değildir, fakat izzeti nefsimiz yaralandı. Hâdise, birçok kimsele- rin ingilizce ile uzaktan münasibet- tar bir dille konuştuğu Almanya- da oldu. Joe ve ben Viyanada F.A nın “on biri, ile oynamıştık ve İs- veç Norveçte turnede olan Birmin- gam takımına iltihak için Avrupa dan geçecektik. Bumun için de Ber- line gitmek ve şimal istikametini tutmak lâzımdı. Berline geleceğimiz saati biliyor. duk. Öyleki muayyen bir seyahat- ten sonra, hedefimize geldiğimizi zannediyorduk, fakat Berlin orta- da yoktu. Nihayet derdimizi anla- tacak birisini bulduk. Endişemizi anlattık. Geçtiğimiz #on İstasyonun Berlin . olduğunu söyledi. — Hayır, geçtiğimiz son istas- yon Friedrichstrase (idi, dedik. O zaman ecnebi gülmeğe başla- EE TM ARAM NE EA LA vr AİLE BACA a AMARE Şehir süküna Kavuşuyor (Başı 1 inci sâhifede) larak onları da dahil etmek süretile şu kararı vermiştir: Şehir hududu i- çindeki bilümum dükkân, mağaza, depo, yazıhane ve bunlara benzer a » lış veriş yerlerinde gıda © maddeleri satanlar, yani bakkallar, sebzeciler, meyveciler, kasaplar saat 20 (yani ak şam saat 8) de dükkânlarını kapata - caklardır. Bunlardan maada ayakka- bıcı, şapkacı, elbiteci gibi alış veriş yapan dükkân ve mağazalarda saat 19 (yani 7) de kapanacaklardı Bu karar resmen ilân edildi den itibaren tatbik olunacak, aksin - de hareket edenler hakkında beledi » ye cezaları tatbik olunacaktır. Lokanta, b'rahane, gazino, kahve- hane, kıraathane, meyhane, han, otel, hamam, berber dükkânı, sinema, ti « yalro, bar, dansig ve emsali yerlerin kapanma #aatleri halkında şimdi tat bik olunan saatler ipka olunmuştur. Gürültü ile mücadele başlıyor Dahiliye Vekâletinin gürültü ile mücadele edilmesi i emri mucibince belediye daimi encümeni aşağıdaki kararları ittihaz etmiştir. Ağustosun beşinci cumartesi günün » den itibaren tatbik olunacak karar * düdük ve çan çalması memmudur. 2 — Motörlü vesnitinin müs kit cihazlarla teçhizi mecburidir. 3 — Ayak satıcılarının saat 20 (ya ni akşamları saat 8) ile sabahları sa at 8 arasmda sokaklarda bağırarak satış yapınaları alelitlik memnudur. Arabaların tekerlekleri lâs- tikli olacak Yaylı, yaysız binek ve yük bütün arabaların bundan sonra tekerlekleri lâstikli olacaktır. İşe çıkacak yeni a- rabalar hakkında bu karar derhal tatbik olunacaktır. Ve işleyen mevcut arabalar hakkında bir sene zarfında tatbik edilecektir. Tamire giden bir arabanm dem'r tekerlekle işlemesine müsaade edilmiyecektir. dı: “Hah! hah! tamam işte o Ber. Tindir! i Meğer geçtiğimiz istasyon Berli- nin içinde bir istasyonmuş. 4 Joe ve ben geri | döndük. Öteki | oyunculara iltihak edinceye kadar çok zaman kaybettik. Arkadaşlar runıza dünyanın büyük bir tali esö ri (tabii onlar için) olarak kendi. lerine iltihak edebildiğimizi anlak , tık. Tercüme eden: E. H. Anadolu stadında 3843 cuma günü Anadolu stadın da bu haftanın en güzel futbol maçı ie ra edilecektir. Fenerbahçe takımı Rume yaya giden dört oyuncusundan mahrum olarak Anadolu ile karşılaşacaktır. | Bu oyundan evvel gene Fenerbahe | çe dördüncü takemı da Anadolu döne düncü takımı ile oynıyacaktır. Bu küs! şükler de her halde ağabeyleri adar” güzel © nisbette de zevkti bir oyun oyu uryacaklarından her halde bu hafta ös” Yi bir ftbol maçı seyredileceletir. Biz rinci takımlar sast 17 de dördüncü ta kımlar sast 16 da oynıyacaldardır. Rusyaya giden Sporcularımız (Başı 1 inci sahifede) B. dün M. Krestinski ve M. KarahanfT ziyaret etmiştir. i MOSKOVA, 1.A.A.— Hususi | | muhabirimizden £ iğ Moskova spor enstitüsünün 86 nei devriyesi ve Lenin nişanı al | | ması şerefine dün gece enstitüde verilen ziyarete Türk sefareti er. “İl kâniyle Cevdet Kerim Bey de das vet edilmiştir. Bu müesseseye Lenin nişanmm verilmesi, mesaisiyle bütün ittihat dahilinde spor seviyesinin tekâ- | mülüne ve yükselmesine müessir oluşundandır. ii Hükümet erkânının ve yüzlerce sporcunun iştirak ettiği bu ziyafet, muhtelif eğlencelerle gece ikiye kadar devam etmiştir. Ziyafette söz söyliyen merkez icra il kâtibi umumisi Yenukitze, ittihat spor teşkilâtı reis İntipof, mesleki birlikler kâtibi umumisi Abolin, it #hat genç komünistler reisi Kosa- ref ve diğer hatipler nutuklarında Türkiye ve heyetimiz ve Cevdet Kerim Bey hakkında çok sitayiş- kâr sözler söylediler, . Cevdet Kerim Bey, Türk. dostluğundan bahsetti ea EN timize gösterilen yüksek ve sami- mi alâkaya teşekkür etti. Cevdet Kerim Beyin nutku, ve hatiplerin Türkiye hakkmdaki söz leri, içten gelen bir alâka ve mu- babbetle dakikalarca alkışlandı. Her tarafta büyük samimiyet ese- ri görmekteyiz. Sporcularımız, © antrenmanlarla meşguldür. Eski Yunan harp gemileri ATİNA, 1 (Milliye) — Bahri- ye nezmetinin salâhiyettar maka « mın (tebliğine göre (Pesara) (Paralos) ve (Tokan) namındaki eski Yunan harp gemileri Ağus -| tos ayı içinde müzaye ğa ile satılı; ğa çıkarılacaktır.