26 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Bir ihtiyar Vuruldu. Vuran da miki ta- rafından öldürüldü Osmaniyeden bildiriliyeri — Darendeli Emrullah Efendi oğlu Alinin son zamanda Ali İsminde diğer bir delikanlı ile arkadaşlık yapmasını hoş görmüyor, o genç- İe düşüp kalkmamasını o oğluna tembih ediyor. Fakat Ali babasmın sözünü vin lemiyor. İli Aliler, kolkola çarşı- da dola; Emrullah efendi rastlıyor. Hiddetleniyer, öğlunun arkadaşma ağır sözler söylüyor. Muhetabı, buna taha: ede miyor, tabancasile Emrullah Efen diye ateş ediyor, bacağından yara iyor, öbür Ali de babasının varul duğunu görünce tabancasını çeki- Yor, arkadaşımı öldürüyor. O sıra- da Cebelibereket valisi Ziya Boy karşıdan geçerken hâdiseyi görü- yor, katil ile yaralı babası adliye- ye terim ediliyorlar. Adanada bir cinayet Adanadan bildiriliyor: — Kar dirlide esbak Malmüdürü Salt Be- Pin yeğeni geför mmevini Ratip za Varidat kâtibi Ahmet Ef. yi tabanca ile öldürmüştür. Katil maznunu Adliyeye verilmiştir. Bir artist numara yaparken yaralandı Evvelki gece saat birde İzmir de Birinci Kordonda, Türkuvaz barında numara yapan artistler. den Alman tebaalı Hor Kopreş- tayn müvazenesini kaybederek beyni üzerine yere düşmüş ve a- Şır surette yaralanmıştır. Mecrah tedavi edilmek üzere İtalyan has tanesine kaldırılmıştır. Kütahyada arpa zeriyatı KUTAHYA, 24 — İletısat veki leti Kütahyada arpa zeriyatı. ile alâkadardır. Tohumları ıslah köylüye makineler verilmok- tedir. Buradaki ziraat aletleri atelye- si tevsi edilmektedir. Atelyede ya Jan pulluklar ve arabalar köy- İliye kredi ile verilecektir. Kütahyanın köylü meb'usu Da. vat Bey sayım £ vergisinin tenzili için maliye müvazene encü menine bir teklifte bulunmuştur. Bey tiftik fiatlerinin in- mesi üzerine hayvan sahiplerinin müşlül mevkide kaldığını ileri sür müştür. Encümen teklifi tetkik et mektedir. Galatasaraylılar Döndüler Bayramdan evvel Samsun ve kavalisinde bir tetkik seya- hatına çıkan Galatasaray tica- ret ksm birinci (o sınıf talebelerinden mürekkep on yedi o kişilik — bir dün Karadeniz vapuru ile şehri- mize dönmüştür. Talebeye refa | kat eden müdür muavini ve muallim muavini de ayni vapur İs gelmişlerdir. Gençler Çar. şamba, Ladik, Havza ve Bafra- ya kadar giderek tetkikatlarını tevsi etmişlerdir. Talebe Sam- suc ve diğer kasabalarda fevka lâde bir surette karşılanmış ve izaz edilmişlerdir. ——— © Kâzımpaşa kazası 5 ANKARA, 25 (Telefon) — İYan vilâyetine mülhak Saray kazasının ismi Kâzım Paşa is. mine tahvil edilmiştir. Orman müdürü Ankara'da ANKARA, 25 (Telefon) — (Orman müdürü Vasfi Bekir B. geldi. İstanbuldaki orman yan. gınları hakkındaki tetkikatı ne Ücesini vekülete bildirdi. Istanbul gazetelerini tetkik için ANKARA, 25 (Telefon) — İstanbul matbuatını takip ve tetkik etmek ve İstanbul vilâ- feti nezdirde Hariciye vekâle- dahili matbuatma merbut me #uriyeteKadmhanı kaymakamı İbrahim Bey tayin olunmuştur. Auto - Gyre ile uzun mesafede uçuş LONDRA, 25 A. A. — Auto- Gyre denilen tayyare ile uzun me- kafile | İSelânik muhteliti ile oynayoruz (Başı Birinci sahifede) cağı âşiktrdir. Güreş, birinci Balkan oyunları nistan spor teşkilâtı, üçüncü len karar mucibince birini Bat. kan güreş şampiyonasının ese. satını tebliğ etmiş ve Balkan federasyonlarına tebliğ etmiş- tir, Bu meyanda bu tebliğ bi- zim federasyonumuza da gel- miştir. Takarrür eden osnsst ve çarpışma tarihleri şunlar- dır: Maçlar Atinada olacaktır. 1 — Oyunların resmi küşadı. 2 — li Haziran cumartesi ve 12 Haziran pazar günleri maçlar yapılacaktır. Program: 11 Haziran 1932 cumartesi 1 — Horos siklet 56 kilo 2 — Ağır siklet 87 den yük- sek kilolar, 3 — Yarı vasat siklet 73 ki- kl. 4 — Tüy siklet 61 kilo 12 Haziran 1932 Pazar 1 — Hafif siklet 68 kilo, 2 — Yarım ağır siklet 87 ki. le. 3 — Vasat siklet 75 kilo, olacaktır . Müsaadesi retediler kulüplerle nasıl oynanıyor. İstanbul zamtakasının Olim- nebi takımların oynaması üzeri ne, bu müsaadeli kulüplerin müsaadesini refettiği ve mütte kat'iyyen oynamaması lâzım geldiğini ve aksi takdirde teczi ye edileceklerini tebliğ suretin de neşrettiği hatırlarda olsa ge- rektir. Bu hafta içinde bu tebli ğin biç işe yaramadığını ve ge- ne kulüplerin bildikleri gibi ha reket ettikleri görülüyor. Hâdise şudur: Cumartesi günü Beşiktaş A takımile Beşiktaş B takımı bir İ işmiş ki formasının rengi bile Tayamölzee çili P one oyii Beşiktaş B takımı ramı altında | çikan Peranın ta kendisidir ve| oyuncular şahsen malümdur. Bu şerait dahilinde insanın aklı na şu sual geliyor: | — Acaba mmteka yalnız isim İleri mi oynamaktan #menetmiş- İtir. Yoksa kulüpleri mi?.. Herhalde bundan ötesi min- takanın bileceği iştir. Federasyon - Mımaka ihtilâfr Macar (B) Milli takımının (B) Milli takımı olup olmadığı hakkında ( federasyonla Omn taka arasında tahaddüs © den Ohâdise hid devre sine girmiştir. Federasyon dün müzakere etmiştir. Evvelce da” ha bu mesele ortaya çıktığı z0- man federasyon reisi Hamdi Emin Bey merkezi umumiye müracaat etmişti. Merkezi umu mi cevap olarak zaten burada muntakayı teftişe memur bulu- nan Bürhan ve Mahmut Beyle. re bu işlerin de tetkikini bildir. Haber aldığımıza göre Yuna | İ Balkan kongresinde ittihaz edi Müsabakalar yukarıya yazdı. | yy ğımız tarihlerde ve sikletlerde| piyat mecmuasının Hikinde ec- | fik kulüplerin bu kulüplerle! MİLLİYET SALI Birinci sahifeden geçen yazılar ARE ZER 7 OR ga AZ GALAYA 1 Çocuk haftasının İ üçüncü günü TBaşı 1 inci sahifede) İvinde daha zengin programla İbüyük bir mütamere verilecek- Jtir. Ankarada çocuk bayramı ANKARA, 24 A.A, — “Ge İgikmiştir”. Bugün sinemalar ço cuklara tahsis edilmiş, ayni ze. manda Himajei Etfal umumi merkezinde çocuk müsabakası yapılmıştır. Müsabakada Çubuk rualmü- dürünün oğlu, ana sütü ile bes- lenmiş 18 aylık Erdem, 15 kilo ile birinci: Harputlu Ferit efen- dinin oğlu, Himayci Etfal İnek sütü ile beslenmiş 14 aylık İl. han 12 kilo ile ikinci; Ankara hı Emin efendinin oğlu 14 aylık Erdoğan, 15 kilo ile (üçüncü; Ankaralı rüsumat baş mümey- yizlerinden Reşat Beyin kızı 12 aylık Gönül 11 buçuk kilo ve) dördüncü gelmişlerdir. Müsabekayı kuzanan yavru lardan birinciye; bir çift gümüş | zarfl: bardak, ikinciye gümü; çatal bıçak kaşık; üçüncüye bir konsol saati; dördüncüye, gift gürcüş vazo hediye ediliniş ir. "Bu hâdiseye temas eden ni- zamname maddesini evvel gün yazmıştık. Ancak mıntaka da yeni bir yol açılmış ve fede. İrasyonuu kendilerinin mafevki J olmadığı ileri sürülmekte oldu- İğu haber almıştır. Bu iş hak İledilecek olan dün akşamki içti ma ve müfettişlerden bakalım ime olacak?, | — Mülettişler işe başladı Merkezi umumice İstanbul mıntekasmı teftişe memur edi- len Bürhaneddin ve Mahmut Beyler vazifelerine evvelki gün başlamışlardır. Atletizm konferansı 1924 Paris Olimpiyat atle- İtizm binicilik antrenörü Ameri jakı Mister Tobin üç dört gün İevrel şehrimize gelmiştir. Ame rikalı hoca bir hafta şehrimizde kalajak ve bu akşam altıda Ga latasaray lisesinde (Atletizmin kıymeti) hakkında uzun bir kon ferans verecektir, Mister Tobin İ hâlen Şanghay Y. M, C. A sının | terbiyeibedeniye © müdürüdür. İstanbulda bulunduğu üç sene zarfında atletizm için çok müfit | faaliyetler yapmış bir şahsiyet. tir, Maltepe lisesi Asekri liseler şampiyonu oldu! Pazartesi günü Beylerbeyin de karşılaşan Maltepe - Çengel köy futbol takımları birer sayı ile berabere kalmışlardır. Malte penin akınları dama Çengelköy müdafaası önünde kırılmış ve fazla gol çıkarmak kabil olama mıştır. Meltepeden Reşit, Fet- i | hi, Çengelköyünden Tevfik, 1s- mail güzel oynamışlardır. Şim diki halde Maltepenin iki bera- berliği vardır. Ve şampiyon ol müştur. Takımın böyle muvaf- fakıyetler kazanmasında kıy- metli müdürleri Ali Beyin ve spor muallimlerk Recai Beyin büyük himmetleri görülmüştür. Büyük Tayyare Piyangosu 4. cü keşide 11 mayıs 1932 dedir. Übyikirae 40000'nir! Ayrıca: 15.000, 10.000 liralık büyük | 26 NİSAN Hitler kazandı, fakat hükümete | sh geçemiyor!.. Ş IBaşı birinci sahitede) yapılmakta olan Hitler'in yağ dam- İns bir miktar daha vüs'at peyda et miştir, Diyet meclizlerinip dünkü intiha- batında Nazitler biihasra Prusyoda kazandıkları müteaddit reylerle bü- yük bir muzafferiyet ibraz etmişler Marrafih, karşı karşıya bulunan | rakip fırkaların hiçbiri hatta Hitler | partisi bile intihapları tecdit edilen meclislerinde mutlak ekseriye | sal edememişlerdir termekitir. Derler, Anlaşıldığına gö- ve Prusya hükömeti, Hitlevcile kazanabileceğini derpiş | etmiş ve bundan iki balla evel diyet meclisi- min nizemetını tadil ederek hükümet reisinin bundan böyle mutlak ekseri yet olmakzısm intihap edilemiyece- &i kaidesini vazetmiştir i Müfritler, kazmrnuş oldukları © hemmiyetli zafere rağmen hedefle rine vasıl olamamışlar yani Prusya iktidar mevkiini elde edememişler- dir. Çünki diyet meclisinin iativa © deceği eksoriyetlar unlar olacaktır: Komünistler 11 senedenberi sol cenah fırkaları tarafından idare “edilmekte olan Prusya'nın ârü obilânçosu bilhassa Nazislerin, sosyalistlerin kazanmış oldukları 4,5; nasyoralistlerin 1,85 merkezcilerin 3. ve komünistlerin de 3 milyonlarma karşı 8 milyon- dan ziyade kazanmak suretile büyük bir zafer ihraz ettiklerini irae eyle- mektedir. Bundan başka Nazisler diğer Al man memleektleri diyet meclisleri intibabatmda da büyük muzafferi- yetler kazanmışlardır. Bu suretle €- yalot hükümetlerinde birçok tafilât Yalması gayri kabili içtinap olacak- tir. Şimdilik muvakkat, mamafih bi- Hibare nesredilecek © olar resmi ne-| tayiç ile de mahiyeti değiymiyecek olan ârâ neticesi Bavyera, Vour- temberg, Anhalt ve Hambourg eya- let diyetlerinde sandalye adedinin er Iimını âtideki şekilde tesbit etmek- tedir: petmiş olmalarına rağmen Prusyade olduğu derecede Bavyerada ehem- miyetli terakkiler memişler: ni takviye için bir müttefik aramağa mecbur olacaktır. VURTENBERG: Hitlerciler Sosyalistler Merkezçiler Ziraatçiler Nasyonalistler Hali hazırda iktidar ötekinde ba lunan mütedil temerküz partisi, Na» zislere karşı olan metin vaziyetinde dolayi sosyalistlerin istinat ve hima yesini talebe mecbur Ol ANHALT: Halkçılar 2. Sol cenah fırkası kendi ekseriye. tini sarahaten kaybetmiştir. HANOİ BERLİN, 25, tasi) — Tas nit edilen reylerle fırkıalarm kazan. dıkları snnde' yalar şunlardır: Hülerciler 162 Sosyal-iemokratlar.— 98 Hagenberg milfcileri | 31 Merkez 67 Komünistler 57 Halk fırkası 7 Hükümete müzakir fırka 2 Fransada mütalealar PARİS, 25. A. A.— Prusya inti- habatı netayici Parise pek geç vasıl i olduğundan gazeteler derin mütalcat izharma imkân bulamamışlardır. Maamafih, matbuat Hitlerin Al manyanm siyasi vaziyetini tenvir e- derek tam ve sarih olma- makla beraber gayri kabili inkâr 0- lan muzafferiyetinid eba şimdiden knydetmektedir. Gazeteler, siyari temayül ve renk | £ lerine göre ya rin ehemmiyet 5 ouvaffakiyatın ve sosyalistlerin kayiplerisi kaydeylemekte veyahut Hitlerin bu defa da Almanyanın ku- manda manivelalarıı ele almağa rru vaffak olamadığından dolayi kendi- lerini tebrik ctmektedirler. Le Journal gazetesi, Hitler taraf- taların en büyük Alman siyasi fırkasını teşkil ettiklerinin bittecrü- be sabit olduğunu ve ancak en kuv | vetli ve en mahir temerküzlerin Ht leri Almanyada esaslı bir rol oyna maktan menedebileceğini yazıyor. Echo de Paris gezetesi, bu mu- vaffakiyetten Alman parlemanteriz- minin her gün bir parça daha kay- bolmakta bulunduğu neticesini Js- ihraç ediyor. Le Matin de şunları yazıyor: “ Vaziyet hiç te memnuniyeti md cip bir derecede değildir ve belki de pek üzak olmıyan ati için tehdidin miz olarak kalmaktadır L'Ocuvre ve Le Populajra gibi sol gezeteleri, temerküslerin Hitlercile ri uzakta tutarak Almanyayi bu su- retle bir felaketten vikaye edebile- cekleri kanaatini izhar ediyorlar. Şimdilik en ehemmiyetli netice, Hitlerin Prusya © zaferyap olamadı. ğıdır. Azâlar BERLİN, 25 A. A— Volf Ajan. sına nazaran zelecek Prusya Diyet Bicelisi 422 azadan müteşekkil ola- vak ötideki (şekilde münkasem ola- caktır: Sosyal demokrat 83, Alman mil yetperverli 31, Merkez (67, Komü- Bistler 57, Alman halkçıları 7, Dev- let fırkası 2, Hitlereiler 162, Hanovr Alman fırkası 1, Sosyal hiristiyan tabakku' ettire- | lar2. Mutlak ekseriyet 215 rey olarak mevkii iktidarda bulunan Weimer koalisyonu ancak 164 reye malik bu Tunacalıtır. Koalize olarak tekmil Sİ sağ cenah 209 reye malik olacak.fa- kat eskeriyeti mutlekayi elde edemi inacnaleyh Braun Seve- ümeti mevkiini muhafaza © Neticeler BERLİN, 25. A. A— Bavyera in tihabatımda katolik halk fırkası 48, sosyalistler 20, zrantçılar 9, milliyet ZEYTİNDAĞI Falih Rıfkı Beyin en çok beğenilen eseri ZEYTİNDAĞI gazetemizde intişar eden tefrikalara yapılan birçok ilâvelerle bir misli daha büyümüş ve ayrıca kitaba merhum Cemal Paşa'nın papyekuşe üzerine basılmış bir fotoğrafı ile memleketi terkederken Falih Rıfkı Bey'e yazdığı ilâve edilmiştir. bir mektubun kopyesi Zeytindağı Muallim Ahmet Halit kitaphanesinde satılmaktadır. — Görüyorum ki bir kmtıdasını? parça sı- — Yooo! sıkıntısı olan alacakir. | Jarıtmdır?... — Baban böyle küfrettiğini işi- tirse darılmaz mu? — Bilâkis memnun olur. Sağır — Karımı evvelce | yiyecek gibi olurdum. — Şimdi? — Yemediğime pişmanım. Seyahat yorgunluğu Irfanla karısı Ömer Bile karısı” nı ziyarete gittiler, İrfan B. in ka- Tısı nasılsa bir defa Avrupaya git- miş, mütemadiyen gittiği ve gör. düğü yerlerden bahseder, durur. Bir aralık İrfan Beyin karısının #özleri kapandı, esnemeğe başladı. Ömer Beyin karısı duramadı, dedi b: — Elendim, Avrupa'da kadmlar böyle erkenden uyuklarlar ma? Ba sual üzerine İrfan Beyde du samanı, dedi kir — E efendim, seyahat yorgunlu- ğa bul Öyle yal Salomon ile Mordohay karşılaştı lar. Mordohay Salomonun yüzünü asık görünce sordu: az Ye var yene Salomon, ne ol — Sorma, sormal Karım bir er- | | drada intizar eden | Ea | Darwim'in SO inci Yıldönümü Alimler dünyası bu hafta b yük İngiliz natüralisti Charle Darwin'in ölümünün ellinci yı ülmü münasebetile hatırası İni yadettiler. Darwin 12 şubat 1809 d Shrewsbury'de doğmuş ve 4 nisan 1882 de Kent kontluği dahilindeki sayfiyesinde vefa etmiş ve cenazesi kral aileleri makberesi olan ve İngiltereni büyük adamlarma panteon itt baz edilen Westminster kilise sinde fizisiyen Newton ile hey etşinas Herchel'in arasına def nedilmişlerdi. Darwin Edimburg ve Cam bridge'te tahsil ettikten sonri 1831 de doktorasını aldı ve dört sene yüşbaşı Fitz-Roy'ut riyasetindeki hey'eti seferiye de Brez''yada ve büyük okya nus sahillerinde dolaştı, Bw se yahatten dönüşünde de, hayva nat ilmini alt üst eden meşhuf Darwinizm nazariyesinin un surlarını getirdi . Darwin insan, hayvan ve nâ batat müşterek bir menşe ates derek, uzvi tekâmül, inkişaf ve istihalelerini izah etmişti. Vet Faseti de bu noktai nazara göre anlatmış ve bu izahati darbı me sel halinde meşhur bir formül şekline girmişti: “İnsanların ceddi maymundur.” 1854 te bu meseledeki kana ati teşrih etmişti. 1859 da Lon* “Mahlükas tın menşci” ismindeki kitabın da fikrini daha etraflı ve sarih olarak ortaya koymuş ve şiddet li münakaşalara yol açmıştı. | İm arr manas farsat bekleyorum. — İkisini beraber yakalamak için mi? — Yok canım, şöyle ucuzca bif tabanca bulmak için. Sıpa Sekiz yaşında Rasim annesine şi Annesi şu cevabı verdiz — Zararı yok çocuğum o da 4 nin büyüğündür. Fark Ali Bey nişanlısına sordut — Bir tramvay ile taksi arasın — A Karga kardeş, boks hakemliği senin neyine? Izvestiya'nın Falih Rıfkı Beyin kitabı hakkında mütaleas' MOSKOVA, 25 .A .A.— Tas Ajansı bildiriyor: İzvestiya gazetesi Falih Rıfkı Beyin Sovyet Rusya hakkında neşret” tiği kitabe morun bahiederek diyor kl: “ Türkiyede yeni Rusya bal işar eden bu ilk kitap burjuva ecnebi telgraf ajanslarının bf üyeleri bilâfma olarak yeni Rusyanın hakiki ve doğru muharrir ve dikkatli bir müşahit termektedir. Parlak bir ığru vaziyetini gö?” alan Faik tablolaf Rıfkı Bey kitabına hakikatı tamamen aksettiren san'atkârane gizmiştir.” İzvestiya gazetesi bu kitap hakkında bazı Türk gazetelerinin y8” zılarmı mevzuu bahsettikten ve bilhassa Yunus Nadi Beyin ile Ruslar tarihin ber safhasında znüitaleasın: zilrettikt, “Türkler * yolundaki #afede ilk uçuş tecrübesi bu sabah İl en sonra diyor ki: tayyareci Young'un cenubi Afri- | kaya müteveccihen bir sefer icra | ikramiyeler ve 20.000 Hiralık bir | mükâfat vardır. “ Başvekil İsmet Paşa Hazretlerile birlikle Sovyet Rusyaya birçok 5 Fiatı 125 kuruştur.