a ğa — s — KURUN 23 HAZİRAN 1935 Lilyan Ve Doroti Giş, Anlatıyorlar: dir. Yaradılıştan olan © vaziyeti, anuyor. Netice İ- tiberile, hep bir fikirdeyiz! Dördüncü cigara e ciga - ateşile ere iken, bu sefer çakılan kile İş işini gör - dü. Doroti, teşekkür etti ve: — Evet, dedi, Hep bir fikirde - yiz! Konuşmamızın bu (enteresan kısmı da, suretle kapandı. Sonra şu sorguyu ileri sürdük: — Yıldızların sanat hayatına girişleri, hemen dalma (merakla öğrenilmek istenilir. Anlatır mısi- nız? z Bunu da Lilyan Giş anlatıyor: — Babamız, genç yaşta öldüğü için, biz küçük yaştanberi üç kişi- lik bir aile teşkil ediyoruz. Anne- miz, bir aktristi. Dolayısile san'at ştuk. en de beş... ini ilk rol alış zama- nında da o üç yaşmday dı, ben on dört... “Hemen yaşayışımız ütü, müddetince, (kismen tiyatroda, ai de filmde çalıştık. Bütün ömyümüz çalışmakla o geçti... Ve geçiyor. Doroti, 1929 da - “Genç aşk,, isimli eseri, ben de 1930 da amca,, yı oynıyarak sah - neye döndük. kuz. sene içerisinde an- nemiz haştaydı. İkimizden biri - miz, ya ben, ya kızkardeşim, o - yanımda buhunüyorduk. Yal - rakamazdık. Çok şükür, — Biz de birlikte uz Annelerine (karşı unla ları sevginin izi, iki yıldızın gözlerin- de al bir parıltı halinde belir- di. İkisinin de gözleri daldı. Lil - yan, iççekişle (derin derin nefes aldı. Biz, şöyle dedik: — Şu halde'bu sizin için anne- nizin iyileşmesini tes'it seyahati! Yıldız kızkardeşler, gülümse - iler: — Li İsi, ade he; duydu - ğunuz hâdire, hangi “hâdisedir? ususi hayatımızda “anne - mizin iyileşmesi, san'at hayatı - mızda tiyatroya dönüşümüz. Bu, İncildeki a anlatılan gibi, Yusufun kuba tekrar ali uygun bir şey oldu âdeta! Galiba tiyatro ilke gözağrı- mız olduğu için!.. Söz arasında sorduğumuz türlü türlü şeylere, şu cevapları verdi - ler: «— Biz, mânâlı her geyi severiz. ve güzel olan Evimizde ve bir hediyesidir Lilyan, ) İlm do - nandığı zama gezmek - ten, Doroti, lime REN ten pek k du larından bahsettiler or K a seyyah ola rak meşhur Di “dedi, Lâkin Halil Siyret | bundle sonra, an sonra, belki de öm He - din kadar şöhret bulacağız! Gülüşüldü. Lilyan, gelecek se - enin ilkbaharında tekrar buraya gelmeleri (omuhtemel olduğunu > ze bu kadar kisa mı i bir e kelimesini sözüne E. tıştırdı: — İnşalla daha uzun... Bu kadar süreksiz değil! Lilyan, isteğimiz üzerine resim getirmek için odasına çıktı. Beşin- &İ cigarasinı, (o vaktinde uzatılan kibritin alevine tutan Doroti, İn - giltereden bahis açtı: — Ben, İngilterede bei film çevirdim. Bunlar (o arasında “Nel Goin” ismini 7 tuttu. iğ evzüü tarih Gi yen bir filmdir. İle Kralla . rından biri, bir portakalcı kızı se- viyor ve evleniyorlar, Ben, porta kalcı kızdim.! İngiliz film endüstrisi, şimdi - yedek “halisiddem” © İngilizlere dayanırdı. Halbuki filmcilikte bu sökmez. İnkişaf yolunda yaban - cılardan da istifadeyi gözetmeli - dir. Meselâ, Am kette yetişmiş olursa olsun, der - hal elegeçirme yolunu arar ve çok defa da kapıverir! Elstri de, son zamanlarda ken - di içine kapanış politikasını de - ral Oda Vm politi - uydu. Amerikalı Aleksan dr K Sağ sonra, şimdi de İs- veçli “Viktor Siy skrovu Te rejisör 0 - lârak angaje etti. Bu, İngiliz film- cilik politikasının değiştiğine işa- rettir! Derken Amerikada bugün hü - küm süren müthiş krizin giderile- ceği ümidini ileri süren yıldız, ko- nuşuşta damdan dama atlayış sr- rasında, söz, artist ve evlilik mev- zuuna dokununca, hafif bir gü - İümseyişle, bü e” fikir bildir - meden atlatmayı — Ben, pvr pi hususta bir şey söyliyemem Ziyafetle uyku arası bir konu - iyi konuşmaya at gösterdikleri için, — pek tabii rak— teşekkürle, müsaa « de isti o ti Gala davrandı « N kil. Yarı yar leri- ıya da kendi! in bize karşı Ee ettikle- rini söylediler, Gerçi onlar da bi- ze bir hayli şey sormuşlardı! Fa- at, ne de olsa ödeşmiş sayılama- ! N yi Lilyan ve Doteti Giş... Bu iki sevimli yıldız, bize “Siy: denilen biribirlerine yapı uşlu Oo kızkardeşleri emin Sanki bunlar da o çiftlerden bir çift! Teker teker de ( “biz,, diye anlattıklarını gözönünde tutmak, bizim benzetişimizi yerinde bul - mağa herhalde yeter Lilyan'ın ithafla verdiği dün - kü sayıda çıkan resmine, yanında resmi yeğ iğ im - za atıp, bu ithaf. ir akrma bu kremini bir yam vazlık” eseridir! Mehmet Selim Lİ o AZ, 24 Hâziran | 24 Haziran R. Evvel R. Evvel Gün doğuşu 489 49 Sia min 19.44 1944 48 a5 Dila 12.16 1416 İkindi, wi 1617 1647 Akşam hamaz 1944 19,44 Yatsı samazı 3140 4149 İmsak 408 2.08 Yılın geçen günleri 173 4 Yılın kalan günleri 183 182 Maskeli G. Maurevert Baş tarafı dünkü sayıda | rapyo | 0 Plâk Heşriyatı, 18.30 Dans saati. ve a) Birsen, rtirkça sözlü Sbekibeyi na 30: Son haberler — Borsalar, mke Ea solo Maryo. 22: Mv Plâk 1 e) e ga pe iii 23: oDuyumlar, 23. PEŞTE — 19.30: Caz. 20. ed 21: Budapeşte eli ör. kestrasi. 23.30: mlar, spor. 21: Çingene müziği, 24.20: Prağ - Buda- peşte spor röportajı (zabit) » MOSKOVA — 1930: Senfonik o l ser. 22: Almanca yayım. 23.05: İngi Jizce iv AM Imanca, vr is ve Zİ 2145: Sen fon 23: Söz 23.10: Dans miz ve ve hafif ii 24, Son duyum! VAVŞOVA — agi Keman kon * seri - Sözler, 21: ak lere 2115; Ma tem yayımı. 22.30: Sözlü ye pi Kiki ği yım. 23: Spor. 24.15: “Konse: Hafif sa BRESLAU — 20.30: Aktüalite, 21: Filharmonik ni Mer 23: Du yumlar, 23.30: Dans müziği. — BORSA (İHizalarında vildiz Le olanlar üze- inde 92 6-985 de müamele görenler. dir.| Rakamlar b tatlarını gösterir ——— —— —— Nukut (Satış A, — ia, —) san 540, - # Ma 59, « not 934 e Londra 621.95) Stokhlm ooo 3135 | # Nevyork © 079056 Vİ 44195 | « Paris 12.03 - | # Madrir 5.81— * Milâno 9.6978) 4 Rerlin 110742 » Eriikse' 4.0086! * Varşova 42198 | * Atini 13.5485/ 4 Budapeşte (o 4,475 # Cenevre © 2.4124 kret 78,45AB & Solya ,GOBA| y Belerar © A409A7 w Amsterdam (.17—|# Yokohama (o 2.74— * Prag 19,0175)# Moskova o 104675 ESHAM 14 Bankas o 9.50) Tramvay 9, Aadola 95.80)x Çimento as. 10.75 Reji 360) Ünyon Dek —,— Sir. Hayriye O 15.—| Sark Dek — Merkez enn 8 57.74) Balya —— U. Sigort Şark m. doza —,— Bomonti Telefon — istikrazlar tahviller yayilir m ki Elektrik a Tramvay 31.70 Rihtim 17.00 İstikrazıDahtli 1 0450 « Anadolü! © 4434 gh ri 95. adolu li 44,34 10, Anadolu İM $1,8i ei 9,!) Mümessi! A Kayseri fabrikasında çalışmak için Kayserideki büyük mensuca fabrikamızda çalışmak üzere, dün ns Merin vapuriyle 8 Sovyet uzman İşçi gelmiştir. d düşmüş gibi ser- sem, vi halde im zamana kadar hiç r #akarışık, delice birtakım düşünce - lerin Ea vi Siz ma Ki mektup fal İidhi ng gün için eli “ Kad kendimi sen de, sand, Bu ne $ Vilen dü “Havvanın zaferi, adlı alani için model yaparım, sonra ka iel Belki | bir nk tetkik ettim. B in ç si bir kusur bul mak içi kötü künduraları MN zmeğe lâyık değildi al gizli kalmış m şaheser: di! sia vücüdündeki sihirli ü tı bu güzel hi bülteni için, gözlerimi lili: ğa cesaret edemiyorum. Tümden Şöraleye yerleştirdiğini bir tuvale ilk çizgileri çizerken bir yandan da onunla konuşuyordum. Debarah İn- gilterede bir. şiftçinin kt 'ak Parise gelmiş. Elindeki beş'on ra: eğe imkân bulamadı ği odellik etmeği düşünmüş, ve g € e töly: > sakin bir sesle anlatıyordu. Se * sinde ne bir hararet ne bir isyan sc - zilmiyordu. O günden itibaren “Havvanın za feri,, tablosuna bütün ( hararetimle başladım. Debarah yorulmak bilmi * yen ve dakika sektirmeden işine ge- len, muntazam bir modeldi. sa at, hiç kımıldamadan, hiç yorgunluk eseri gö du. ri veren çirkinliğine bir türlü alışamadığım için, yüzünü, dantelli bir maske ile örtmesini ri - ettim. av 5 arkadaşlı siyer "simdilik şehirde tale rini de kapıcıya emr: tim. Otuzuncu seansa ii mey” İki nir duhâ tirdim. hi lâ, başın vi we nm bir şeyler uydurarak c ln arte ve bir çehre arı * zel yüz bulmak - b e yordum. “Pariste tan kolay iy e F çehreye, ki ie defa Ted halde, daim, oldum. Bulduğum irin kiebizis vü cüde uymuyordu.. Eserim, mânasır ve ruhsuz bir şey oluyordu. ee baştan aşağı bozacık dere * ye bile geldim. En tanınmış, en seç- kin eğdelirin o vücude yarışa cak baş, bunlardan hiçbiri de; Yels, sinir ve hırçınlık işinde idim. Model çekilip gittikten sonra, çizdi - Kadın Çeviren : H. Varoğlu ğim emi öfke ile siliyor, nrg kendimi kanapenin üstüne atarak ak” adar çötuk gibi ağlıyor - nihayet anladım ki, bu vü « cüde ilan a olan yegâne çeh- re, âncak Debaral sahip olması İ- cap öden çehre Üst tarafı ile, desise, yalandan İ- barettir.. Debarah'ı tekrar çağırdım. Çirkin yine önün ken, v “Havvanın zaferi,, tablosu onun za « feri oldu, benim de şöhretimi temin etti. 2 lu izerimden (eserimden) sonra, artık böyle harikalarla uğraşmama - Za, daha beşeri, daha basit modeller- le iktifa etmeğe karar verdim. Fakat bu arzumu yerine getiröme- ; liğin ne olduğunu anlamış - trm ; onun esrarengiz yermi ken Gini e rdum. a yapmak iste - EN tabi we gekilsiz la tatsız bir şey gibi göründü. Eskisle- timi kem. tuvalletimi paraladım, bire leme kir siz atmağa mecbur Ol - Ri Debarah' a avdet lâzım gel- di. Kasırgadan sonra el iy . zel ii iie Gi vücudünü nda ir mennun çizmeğe başladım. e ii ne İS gp Je, vi be tablo r daha yarattım ve bütün bu salar, herhangi bir de- sise kullan: iki rak çehr: blomi u, “Dian,, 1 eyvet Boran”. Debarah'ı, artık e evime aldım. Evimin bahçesind. i 8 tırmış olduğu için ve şimdi, be: modelden daha yakın bir şeyim oldi ğu için, o maskeyi artık çıkarmak da istemiyecektir. BİTTİ Sahtekâlik mı var ? eiumumilik mühim bir la işine elkoymuştur. Hâdise şudur: Bundan bir müd. det önce ölen Sava adlı zengin bi- pine örme iyimi ve a- a iddia edilmektedir. diaya göre, ayni adamlar, Sie dan alınmış mektupları tanzim et- mişlerdir. Halbuki Savanın oküma masi olmadığı, bu mektupları Gn disinin yazamıyacağı öne sürül- mektedir. Müddeiumumi muavinlerinde a in birkaç güne diği aydınla- Büdü umulmaktadır. Ağaç kesmemeli ? İçişleri Bakanlığından beledi- yeye bir yayım gelmiştir. Bunda Akşehir belediyesinin Akşehir is- tasyonu ile şehir arasındaki üç ki- lometreli! enafındaki sağ- gil, ie in ağaç zılmaktadır. Sikin hık wi ear etarfmda da malümat istemiştir.