e e Be, in GE Li e a Er Erir öç A. 22 MAYIS — 1939 (Bâştarafı 9 uncuda) yolluyor; Gol. tr —— sonra Yaşar, Cemile ti Şarj yapıyor. Salâhaddi- ni a şütte bir netice yök. iie NE Galatasaraylılar iyice Fe Hedi lafaasına abanmış vaziyet. ler. Bu arada Lebibin yok » * du meziliyor. Fener millafağ- Var ikçe tıllagan Ve tehlike he” Yl bu akınları ya favulle, * ia körnerle kesebiliyor. Mi dakikada Bedii ortaladı. * $ikış yapıyor. Fakat bio.| ta medi. Cemilin boş kaleye h., Tİ şüt, müdafilere takıldrak İ bir golden kurtarıyor e m dakika sonra Bediinin sol şütünü Hüsam FESİ 7 Eİ Galatasarayın Zuci golü & üç iyor. Cemil kafaya çık. ağaç asmayın haf ve muhacim Yar girdi, Fakat topallıyot. üye tatafta yetişebiliyor. Zaten Sa Mir tehlike atlatmamış olmasın. Yer değiştiriyorlar. 39 uncu akat Osman çıkmadı. âyı bir gol yemekten , Sarafimir ortasına he. >, Beş de bir İ İnt dakikada Bediimin bir İçe Zel bir vuruş. . Top Pensr tie, Fenere yüklenmiş vazi- hi “A Vaziyetinin çok sıkıştığı “ik tâyin hakim oynadığını, Atlayabiliriz, , Fazılım çektiği bir şüte mboş yakalayarak Basri Or, kafa çıkaran Budurinin şü. Yakaladı. 3 e kötnerle kesildi. Körneri & inla ağları dibinde. Yağını tedavi ettiren Fa. a ki rda gerilerde tek bek., FA. Yeki, bek hattının henilz cid- ©r hücum hattında Naci ile kâfa vutmayıp geriye br. F Akat töpu dişerr atarak enin bitmesine bir kaç sa. eti şalayatak âvüuta çıkt. Vie JA kini devte ( a Süğun sakatlığını sözen Fe. ; devreye Fiktetl sola. Keçirerek ğu şekilde çikiyor: in . Yaşar, Fazl. , Ya , Esat, Reşad - Naci, Bas | 2, Riza, Rebii, Fikret. ki ğ Mini dakikada Yayar, Cemili | j ty İsteyerek topu geri bırak. May Sarafim yetişti. Üzerine h Hüsameddinin kapalı İ heye şüt çekmek istiyor, Fa. he, , Sameddinin bacağına çar » $ Feneri kurtardı. Üş 9“ dakikada da Naci, yakın €den Fikretin ortaladığı par çıkarıyor. ypterin ikinci golü N yy kia #önra Piktet, Gâlata. » Kendi tarafından ikinci Tag şandelle bir orta yap Biyo, boş bulan Osman topa! ği Müdafiler ve topun ya.| dük olan haf, Osmanın topu aş mt bekliyör. Fakat Os-' ük ,* Neden bilinmez - bir yum- Ya desi yapıyor. Sürünemi” Ma by topa.. Nacinin önüne dü- İp, Umulmadık fırsat 2 inci de- ay ağlarında. tan Uzun müddet başmı #rütma alarak döyünmesi Yeri” Top santreye gidiyor. 4 tilmiyen penaltı Cİ tin ,“9i dakikada Reşad '18 çiz. ç ite topu eliyle çevitdi. Men ti olmıyan bir hareketle ya" el Pennltt verilmiyebilir di? İrş Sükom niçin düdük ötürü. li lt, #Pmaksızn 18 in bir met. 4 İm topu yakaladığı yerde | e çi Büken 18 in dışından ' Miğyk vererek işi hallediyor. a tahvil edilen penaltr, Sar Mei Şitün gole tahvil ede. ünü yakalayarak Hüsa- Mala sağrman yapmak işin | Bı #rrada Cemil topu kap şaş, öitine koşuyordu. Hü, ii) İegalmanını yapmıştı. başındanberi Cemile sinirlenen Roj . MAĞ alt zaviyeden FenerjFener müdafileri sert bir şarjla! muavin yan haflariyle ve açıkla - 2 HABER -— Akşam Posins Galatasaray - Fener maçı için uğraştı. Musa iyi. Merkez Cemili yuvarladılar. Hakemin dü. | riyle hiç oynamıyor. Birinei dev- düğü önü: Penaltı Budürinin sol öst köşeye &ki bir vuruşla yolladığı topa Hüsam, kiinildamadı bile. o Galatasaray tekrar gelib vaziyetine geçmiş bu- lunuyor şimdi. 23 neti dakikada Galatasaray sağ açığı!! Faruk az daha bir gol atıyordu. Yaşar kor. nörle kesebildi. Fenerin beraberlik golü 26 ıncı dakikada Basrinin bir ara pasını yakalayan Rebii, beklet meden güzel bir şütle topu kaleye yölluyor. Osman tekrar yersiz bir blonjon yapıyor. Top bu sefer kârnın altından ağları buluyor. Vaziyet 3 * 3 berabere olunca iki taraf ta fazla dikkatli oynama. mağa başladı. Musa gerilere yar- dim ediyor. Adeta tek gibi oynu: yör, sağ açık Faruk ta hal. Galatasarâyın galibiyet golü 30 uncu dâkikada Yâştr, Sârâ. fimi ancak boynuna sarlarak tu. tâliliyor: Favul.. Favlü Celâl, kâleye çok güzel yolladı. Hüsam tutamıyor. Top fırladı, 18 dışında Salâhaddinin önünde, Keletin ö- nli karışık bir vaziyette iken Sa. lâbaddinin ustaca ve görerek çek tiği şüt 4 üncü defa Fener kalesi! ağlarında... Fenerbahçe Osmanın bir dör .! düncü hatasından istifade edip be| râbere kalmak için çok uğraşıyor. Fakat müdafaaya çekilmiş olan Galatâsaraylılar, kalelerine şüt çekmek fırsatını bırakmıyorlar .. Bilhassa Adnan bu kritik anlarda bir kelime ile mükemmel. Oyun, bir taralın vakit geçirme si, diğer tarafın da berabere kal maX için acelesi devam ederken bitiyor, Nasıl oynadılar ? Galatasaray; Dün Galatasaray takımı galibiyeti hakeden üstün bir ayun çıkardı. Fakat kalesisinin hatasından az dâha bsrabere kala. cak, Fener, for hattı kaleye şüt çekebilseydi belki de sahada mağ. lâp çıkacaktı. Osmarın bütün ©* yun müddetince kalesine Üç top geldi. Onlar da soluğu ağlarda al- dılar. Bek hattında Adnan mükem- mel. Sâkatldânan Fâruğu da del durarak öynaması çok güzeldi, Haf hattı vazifesini (oOyapmak PLANŞ 3 3, KARNİY : İs cornde tenin 20 inci dakikasında bütün paslârını ortâyâ vererek muha » tim hattımı darâltte, İlalbuki Ga. latasaray, bütün göllerini, - muha- tim hattı yapılmış iken yaptı. Bedii, bü sene Gâlatasarayıni çi kardığı öyunlar.n &n iyi sağ açığı! idi. Müdafaaya gittiği zamanlar « larda çalıştı. Cemil takımın galibiyetinde et büyük âmil. Attığı ikinci gol ne. Hisiti, Kendisinde » ceza tesiriyle olacak * hiç sinirlenmemek huyu yer etmiş.. Çok güzel. Kendisin « de (larla sinirlendirmemek) hu. yunun da yer etmiş olduğunu gör. nek isteriz, Salâharldir, şuurlu, temiz, gü zel bir oyun çıkardı. Galibiyetin kinci âmilidir. uri ile Sara- fim parlak değil, fakat vasat gün. lerini arattılar. Fenerbahçe: Hüsameddin iki golde hatal.. Fakat ne yapacağı i belli olmıyan bir müdafaa arkasm. da fazla da bir şey yapamazdı. Müdafaa hâttı #ayıf.. Lebib cok ararld,, Haf hattı, geriyi besle *| mek kaygusiyle ,tabif olarak Mu hâcim hattına Jâzımgelen yardımı yapamadı. Birinci decre Fikret » Esit - Reşad hattı çok güzeldi. Fakat o zaman da ne çareki iler de akınları tehlike yapabilecek bir muhacim tek başına kalıyordu. Fenerin birinci devresi haf hat& Oynarken, ilerde iki sürücü ve ors talayıcı açık bulunsaydı, Fener, Galatasaray kalesini de fena bir güründe yakaladığı için gel ade. dini laştırabilirdi. Maçtan sonra dayak yiyen Kamlbersiz düğün Olur mu? Artık maç deyince akla hemen kavga geliş Dün de mâç biter bitmez iye tatafından sö. haya hücum öden halk oyuncula- tin etrafinda toplandılar. Bu ati- da Galatasaraydan Yusuf, kulak tozuna bir yümruk yeyerek ken. diideh geçti. Kurtarmağa gelen Salâhaddine hücüm ettiler. Kaçış. malar, kovalamacalar gene devam etti, Nihayet mütecavizler yaka” landılar, : Artık kabak tadı verdi. Sahaya hücum edenlerin önüne geçebile - cek emniyet tettibatı alamıyacak. sak, kimse sahaya çıkıp ta bile bi. ! le dayak yemesin. Sacid ÖGET | E TABAKASI 6. İ: #be ciliary the cornca 3. A: die Homlaut 4. KUZARİYE TABAKASI f: Yirism, 4, İs theiris AA: die tiris) 3. BİLLÜRİ adesesi) 3. F: le eris 5. İ: the Cerystalline) lens inte B.A: 1 6. CİSM-İ HEDERİ 6, F: le corps cilisirş 7. HALTI ZÜ i İİ Z2.İ: tnevvitreo yz tet, EA) | Regenbogenbaut | , FP: le musele 1: the eye-B eye CİSİM (göz trink) (Dünkü sayıdan devam) halkta bir heyecan: “Tıspıs diye Iyor. Köprü resmi küşadınıı he. Aktris Unvanı altında saklı o- |bir fiskostur başladı. Yüzler gü.lmen ertesi günü büyük bir hırsla an bu dolandırıcı oyunu, kimbilir beni ne kadar şaşırtmıştı . Bizim muğanniyesik değil akt ris, hatti bir mugânniye ünvani - tun zerresine bile İâyık değildi. Tamamiyle istidatsız, hissiz, hat. tâ denilebilir ki, zavalk bir mah lüktu. Benim anladığıma göre, sesi İnsana neftet verdetk derâte de fenaydı ve fena da okurdu. “San'atımım,, bütün nelaseti, ap ettiği zâman bacaklarının çır- pınmasiyle tuvalet odasındayken yanma girenlere kızmamasınday” dı. Daima dar erkek elbisesinde zaraletini gösterecek, şarkılı, ter” cüme vodevilleri intihap ederdi. Neyse... Dikkatinizi rica ede- rim,. şimdiki gibi hatırlıyorum .. Yeni yaptığım bir köprünün mu. saHerane bir resmi küğadi yapılı” yordu. Dualar, nutuklar, telgraf. lar ve saire saire... Ben, inânır mı- sınız, âdta bu muazzam evlâdımmı etrafında fır fıtsi dolaşıyor, bir eser sahibi olmaktan mütevelliğ bir beyeğandan kâlbimin çatlama sından körkuyotdum. Geçmiş güne ait okluğu için te. vazuu bertaraf ediyorum, yaptı - ğim köprü cidden mükemmeldi. Köprü değil, bir table, bir heye * can, .Nasıl höyecin demezsin ki resmi küşadına bütün gebir işti. rak ediyor! Kendi kendime diyo imdi bütün halk bana bakiyor, acaba meteye saklan. satim?,,.. Fakat heyhat! Meğer, €- fendiciğizim, ben boşuboşuna ra" hatsrz olup duruyormuşum. Res. mİ zevattan başka kimse banâ u. fak bir ehemmiyet bile vermedi. Sürülerle sahile toplanmışlar, ko- yunlar gibi bâkıp duruyörlar da, bu köğfüyü kim yaptı diye so mak akıllarına bile gelmiyor. Hay Alalh belâlarını versin! Maamafih sırası gelmişken söyleyeyim ki, bu andan itibaren şu bizim pek muhterem halkımızdan nefret et. tim. Sözü uzatmıyayım; birdenbire vm body 6, A: der Sirahlenkörper CACI 7. F: Vbumeur /, vitrâe us humour A: der Glaskörper GÖZ ADALESİ oculaire masele (the A: der Atiğenmüskel tallin ri) GÖZ SİNİRİ (akab-i büsd- 1, FP: le nerf öptiğue 1, İs the öptle nerve A: der Sehnerr lüyor, omuzlar kalkıyor. “Galiba beni gördüler!, dedim. Olur a. Ceplerini sıkı'tut da paralar dö ktilmesin!.. Bir de bakiyorum, bi. #im mugantiyecik halkı yararak geliyor; arkasımda da bir sürü bu. dala., Bu geçiş bittikten söüra bü tün gözler 6 tarafa bakıyor. “Bu. falandır.. Pek dilber!., Ne sehhar şey!,, diye binlerce fıs'itı.. Bu si rağa beni de gördüler. Ağzından henüz süt kokan iki oğlancık - her halde sâbne san'atini seven iki yerli olmalı - bana baktıktan son. biribirinin yüzüne baktılar ve “bu, işte onun dostu!,, diye frsıldaştı - İar. Nasıl, beğendiniz mi? Tıraşı kimbilir ne zamandanberi uzamış, çirkin, kaba suratlı, silindir şapka” lı, pis bir beril te, yanımda uzun zaman ayak değiştirdikten, tered. düt ettikten sonra bana dönerek; — Şu, sahilden giden kadın kim biliyor musunuz? Şu falandır.. Se. si her.türlü tenkidin dununda ol. makla beraber, kendisi sesine ta" mamiyle hâkim!. Dedi.. — Lütfen söyler misiniz, bu köprüyü kim yaptı? diye bu pis herife sordum.. — Doğrusu bilmiyorum; mühendis. — Peki, sizin kasabanın kilise” sini kim yapmış? dedim, — Onu da bilmiyorum... bir Bundan sonta kasabanın en iyi! pedâgokunun, en iyi mimarmın kirler olduğunu sordum ve bü. tün suallerime hep “bilmiyorum!, cevabını aldım. En nihayet dayanamıyarak de- dim ki: — Peki, bu muganniyenin ki min metresi olduğunu söyler misi. tiz? — Krikünof namında bir mü. hendisin, Ah elendiceğisim, bu cevab: beğendiniz mi?. Daha sı var, de - vâm edelim. Artık dünyada şöl” ret hemen yalnız gazetelerle olu. PLANŞ 3 4, F: les Tdenta) mölalres f. 4. 1: the back teeth 4, A: die Backenzihne 2.4 Diş dizisi, 24 F: la dönture dents (.) 2.4 İ: the set ol permanent (adult) teeth 2.4 A: daa GehiB &. DAMAK (hanek, kubbesi hanekiye) (es F: le palain Cr voüte pa- latina) 5. İ:tbe hard palale too? öf the mouth) 5, A: der harte Gatmen (ine 6. ŞİRMÜLMANEK 6. F: le vojle du palais $. İ: tne soft pâlate 6. A: der weiehe Gaümen (das Gaumcnseze!) «Ii (ven D 1. BAŞ PARMAK the thumb 1. A: der Daumeti 3. ŞEHADET PARMAĞI is RM a m İ"Mukbir,, gazetesini slyorum, kendime ait kısmı arıyorum. Ke- ca dört sayfayı baştan başa göz” den geçiriyorum. Nibayet buldum. Yaşasın! Okumağa (başlıyorum: “Din güzel bir havada, azim bir balk kütlesi huzurunda, devletlâ, atifetlü valli vilâyet falan cenap. lari ve diğer erkân ve ümetayi develt huzurunda mücedden itişg edilen köprünün resmi küşadı ie. ra edilmiştir. İlâh.., Sonunda da “resmi küşatta hüsnü âniyle parla” yan, ayni zamanda “K.,. halı ta rafından çok sevilen, pek müstâ, it aktris falan da bulunmuştur. ilâh...,, (Sonu yarın) Manastırdan stüd- yoya fırlıyan kız (Baş tarafı 7 ncide) görer. rejisör ona bu (mde de bir rol vördi. Mem de çilt şahsiyetli bir , rol i Mei gün değişik manzaralar içet- sinde, başka başka kıyafetlerde, mevzulart ayrı iki filmde övnamak Mişel gibi hareketi seven birisinin çok hoşuna gider, tabii. Miçel giti, di âdeta yemeği içmeği biraknış, sinemadan başka hiçbir şey düşün- müyor; rejisörün bütün nasihatleri” ni dinliyor, hiçbir sözünü kaçirma” mağa çalışıyor. Mişel acaba günün birinde bit yıldız olacak mı? Belki evet, belki de hayır. O henüz annesinin ya * - rında oturan afacan bir kızdır. Her şeyden bıktığı gibi belki sine madan da bıkar. Çünkü ara sıra rejisörle konuşurke, — Allaha şükür, ânnem eğ ya, diyor, eğer o olmamış olsaydı bura- dan kovulacığım gün nereye gi . derdim?! 7. KÜÇULDIL 1. Fi la huette 7. İ: the uvula, pi. uYulas 71. A: das Zöpfehen 8. BADEMCİK 8.F yadale /. paltine * the tonsil B. A: dis Mandel mandel) (Rachen, 9. GIRTLAK #elöm) 9. P: le pharynx 9, hi: the ryax, ri, pharya gta, pliarynres 9. A: diz Rachenhölle Rachen) (üe 10. DİL (lisan) 10, Fi la İnngue 10. İ: the tengve 10, A: die Zurg* F: La msin İl the Hand A! Dic Hans 2. F: Tindex m, A İ'ongle m, b in bunule 2. İ: the forefinger (the in. dex finger) m the nail er.nait) b the moon (te fig gp sağ.