e İn Amerikalı profesöre 4 Süre, mükemmel bir Orku vücudumuz için pek faydalıdır “r içinde dondurulmak veya < Suda haşlanmak suretile ö. ri ler geçirmek için kim- Vermek istemez > değil mi? #ler, kazara dahi olsa, vü" iy zara dokunduğu takdirde Mi â tazminat veriliyor, sizorta i ödeniyor. a Sa hal halk niçin avuç dolusu Vererek cinayet romanları sa ta ve onları geceyarıları- tüyleri ürpererek okumak niçin tiyatro ve sinema önünü doldurarak heye. Di irad bir eser seyretmek İ& biribirlerini yemektedir? yl n tevarüs edilege ol ucu bi ir mekanizmadır.. ve bu N izmayı iyi bir vazi nlı tutabilmek içindir ki, ni roman,, müellifleri e İN ve onları taki- he Edgar Ponun hikâyele- e, inler usulü dairesinde kor bir İtiyat haline girmiştir. SO İYİ bilir ki, tam mana. faydasız bi I( Edgar prom ei “isimli hik Mükemmel bir korku vü- Udumuz için faidelidir çtrikanm Harvard üniversi rlerinden Dr, Valter Kanon | Tab, açlık, korku ve hiddet do ile husule gelen bedeni deği Tw İsimli Kitabe rap “mükemmel DA a ” i harbi n dahi| ik “Olduğunu o iddia eden Dr. ai, odanda diğer bir Amerikalı k ği bittabi fazla ifrat. TA dene dı N vrinde yaş insan, İilerile kendi nden birkaç a- Ka #vnı yiyen kaplanı #aman, saçları diken diken » belkemiğinden soğuk ürper- b, “Yordu ki bugünkü insan da O ark böylece kapılabilir. | ikunç manzara karşısında) ik tek İnsanının alnından da 80. *t dökülüyor — ve daha & ellisi — avucu ve tabanları ei terliyordu. a sa acakları seyi ellerinden diye, umumiyetle işe baş Tm avuçlarına tükürmeği Si Mişlerdir. Taş devri insa. “Korku,, tükürtü hay scumundan kurtulmak tzere rk, ağaca tırmanması ve tır. yi tuttuğu yerin elinder DANE üzme, Din sa l ; Ve MİRT, Yalmayak geziyorlar ö Ten, Ye korktukları zam e, ke kurtulmaları ve in “şmaktaki sürat ve kal hea Ve bağlıydı. Sonra en yakın N len ardı. Bira ası, e | nu, e içindir ki ti l ON N tabanlarını da terle »sla -| 4 HABER — Akşam Postası ork guddelerimizin idmana ihtiyacı var! &yecanlı zabıta romanlarından e filmlerinden niçin zevk alırız? esinde-büfün heyecanların bir resimde toplanmış şekli. 'adrenalin,, denen bir cevher akrtı. ijyor, hazım yolundaki asap, kaçmak döğüşmek kuvvet tasarruf üzere derhal kapanıyor, di , fevkalâde kuvvetli yan vermek üzere süratle İşlemeğe ıyor; kalb delice çarpıyor, Gi. ğerler kapanıp sönüyor, gözler fır Iror, Korkan adam fazla enerjiden kaynaya adini yanan bir kazan gibi titriyor, alıyor. Kendisine Adeta deli kuvveti gel iş gibidir. Fakat yaşamak O için, kit vakit bu kuvvete ihtiyacı olu. bir öere- yordu. Bu kuvvet, ihtiyaç ortadan kal- kınca kayboluyordu. ç Medeni yetin ağır ağır ilerlemesile emin adalar peyda oldu; ora- larda birkaç insan duvarlar ve mu. nde ne hayvan, hattâ ne de insanlardan korkmaksızın ya- şladılar. Iblisin göründüğü devir... Avrupanın orta zamanlarında en muhkem şatoyu bile birçok yeni dehşetler ve efsaneler — sarmıştı. O şatolarda kalan her- Bütün dünyanın, n büyük devletlerin gözü Alrikadadır. Niçin? Çünkü Afrika büyük bir Hindistan indistanm birkaç (o misli bü nın en güzel ve mine bâaşmı yaslamış ve ta cenup kutbu denizlerine ki tersine bir şekilde arzın üstünde ay- ni coğrafi vaziyettedir. Fakat Af. fikada fazla olarak istiva ha çer. Bu vaziyeti Afrika kıtasına hiç bir kıtada olmıyan büyük hususi ın en bü. yük hususiyeti gı ülkeleri içinde hâlâ insanlığın büyük esrarını taşr Vakia Afrika, hemen bütün bü- yük devletlerin hücumüle karış karış kapışılmış, müstemlekelere ayrılmış tır. Bu yüzden nihayet 19 unzu & bereketli noktası olan Akdeniz ikil- | uzatmıştır. Vakia Avrupa kıtası da| İörman insanları arasında: | | Gorillerle evlenmiş acaip insanlar Bu insanlar yüzbinlerce senedenberi korkunç ormanlarda, gorillerle, yırtıcı hayvanlarla birlike nasıl yaşıyorlar, nasıl evleniyorlar, aşkları nasıldır? YAZAN: L.Busch 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman sayyalı sır sonlarında coğrafya (bakımın dan keşledilmemiş yeri pek kılmamıştır. e hayatları bakr ji) henüz tama yoruz. 21 &kât bu büyük Hindistanda yâsıyân bütün insanları tanıdığımı © idd'a edemeyiz. , bir bakıma göre, hat an daha eski ve en ipti- anlar bu nisanları vusturalyalıl, üzerinde yaşamış dal ve en vahşi > dır. Ben aradığım, onlarm ya yallarırı yakından (öğrenmek uğ” runda her türlü tetlikeleri göze al- miş olduğum içi hangi misafirin karyolasının perde lerinde hayaletler ve cinler peyda olduğu rivayet edilirdi. Hattâ ibli. sin bizzat göründüğü şayi olmuştu. | li Fakat zamanla bunlara da inarul maz olmuştu. Binnetice korku me- kanizmasının, iimansızlıktan tav samağa başladığı muhakkaktır. Şiş. man ve zengin bir iş adamı, daima otomobil ve asansöre binmekten hü- isil elan gevşekliği gidermek İ rek çekmek veyâ dna benzer birid. man makinesi üzerinde çalışmak ?â- ruretinde idi, büyük bir kısım ahali de kendisini suni olarak heyecana getirecek, ürpertecek şeyler istiyor); ve temin ediyor. Bu sebebledir ki, horüz diğer) İni, boğa güreşleri, muhtelif diğer | hay lar arasında kanlı özkile i düşünülmüştür. t bunlar kâfi değildi. Binne. bugünkü zabıta ede! du. Tüyler ürperten soğuk terler döktü yatı. Fakat taş devri insanı yürek oynatan n zabıta edebi- ve ailesi bilseydi h üphesiz ki gibi olmuşlardır. Akşam evlerine geldikleri vakit, artıl İkorku guddelerini dinlendirmek ve "vaşile harici; çalıştırmamak arzu. sundadırlar... Taş devri adamı, ne kadar baba biatin bu gud aptırdığı bir usulüdür, Bu rüyalardan in- İbi Sarpa uyanır ve ba. gundur sanırız. Hergü kabilmesi ihtimzl dahilinde gör fıüyor. Onun için roman, efsane, ji ulu rüya bile mezkür gudde- « yüklenmiş hak. lere “vazife bar siz bir cezadır denebilir. Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI: 169 umAT ver TOM KONDEN G4, M2 GÖLGE Owu LMMUZ OTELE 1YERE$T ADI. EVET... BİLDİKLERİMİ Size SESE FREO DEN Biz MEKTUP, VAMET BENİMAN» Tem âe, 7 N TAE A» TARMAN EİN Saf ( m İİ — kağ a ÜKDU?ECEK Ti, yama Siya By? ASL YORMUSUMUZ, Ki ÖGE GSTEKEYDA ORTA DAN ayder NEREDE BULUNDUGUNU BA Zr ” Bümi yoğum - MÜNEE TE MİKE A BABASI KEvMEND. Üy yayınla DAMA vi es İLME, Max ED ZU MADE BABASNIN Kr 5 SÖYLEMEME, ler TERİM BUNUN Egen. mepik ONLARI TEKRAR HATIRLAMA, İSTEGRDAN VAKALARI BÜNNM, TAFSİLATM iLE ÖĞRENECE, vi ÖNLİYEBİLMEK İŞİN Bi ARS BYiNiM.. KANAT alamam MZ İŞİN BYRADA KALMIŞ NIZ İ DEMEK drmis;ni BULMAK LAZIM. Edl XÜ BENDE Böu NDE PASO METIK BÖYLE| ie ee. zona) - İtak ormanlarını önce arz! Afrikada» | bü kitapların yüzüne bakmazdı. Zi-| 'za akşama kadar zaten korkudan de | yorulmuş olan | yiğit ve cesur “e olsun, herhal: i mi iddia etmemekle beraber, eryüzünde hüçly; lan habe me kaniim, Bizzat Afrikalılar bile bu en eski dasanlarım özler, Bu- da daima bir takım ko İler sak sık yüzünde unç rivayeğ itilir. Afrikanın o yer. henüz hiç kimsenin ayak basamadığı son derece sıcak ve ba” görülmemiş caip şekilde insar yaşadığımı, | görillerle evlenen acaip insarlar bur lunduğunu söylerler, Filhakika bundan milyonlarca se. ne evvel yaşamış olen (o (orman in“ sanları) yalrız Afrikada bulunur, Değ aç kovuklarmda, tama anlar gibi, toprak çukur. ları içinde uyuyan ve yırtıcı vanlardan farksiz olarak ormanlar da dolaşarak yaşıyan insanlar bu Fakat bu insanların arr, âdetleri ana amayı tabi İ bir hale getire: felsefe leri o vardır. Bu insanlar yüz binlerce senedenbe, ri bu korkunç ormanlarda gorillere le, yirtict hayvanlarla birlikte nasıl yaşıyorlar? Nasıl evleniyorlar? Dün yat hakkımda ne düşi ı? Aşkları nasıldır? Bu in. sanlar saâdetlerini nasıl yaratmaya muvaffak oluyorlar? Gözünüzü kapayıp kıtalar büyük“ lüğünde uosuz bucaksız ve kizgm yabani ormanlarile, dünyanmen nlarının kı tikayı biran tahayyül edecek olur. İ sanız, bu kıtanın insant çeken en esrarengiz kıt hiç hay İneleri ve bu şe — İ kabul etmemek yeryüzünde tekâmül etmiş n derece derece (o ve devre ünü yakmdan ve nü- k müm mkündür. riye gesi vevileri irlerile hiçbir rabıta. yüz binleroe senedenberi yaşamak- tadırlar, Goril insandan ta Mısır medeni, ti inanma kadar büt vrelerinin bir meşheri hâ Afrikayı bu bakımdan yeniden keşfetmek lâzımdır. Bunun için de, Afrikanın hakikt esrarını bu ihti yar kıtaya söyletebilmek için de bu ormanlara girebilmek, hayvan gibi yaşayabilmek ve Afrikanm kovuk. larını aramak ister, Ke Afrikaya, d değil, en iptidai kabileleri a arasından ; girmeli dir. O vakit Afriki ler veren 81 sırlarını y Nitekim biz bu yok i bugünkü dün. yetine benzetti en insan nr açmış bulunuyoruz. Ondan dolayıdır ki benim orman insarlarınm keşfi yolundaki şu ha nım arz üzerinde ken ınıyablimesi uğrunda yapılmış hamlelerden birini teşkil İ etmektedir dünyaları. tralarım, ir di kendi (Devem ödedik) İM