Tk HABER — Akşam Postası (000 Tabloya modellik eden kız! Anlatıyor: Sabık Ingiliz Başvekili Makdonaldın bir portresindeki abileri seyredenlerden kaç ki- Yayı leri düşünür? Hele o tablo- MS gibi gartlar içinde hazır . karak edenler var mı? Pm Tefamlarm hayatı, ol - ELİ yaşanan, maceraperest, Perişan, ya Ben bir hayat sanır, Halbu- hiç öyle değildir. Onlar da, her iş adamı gibi çok b mecburiyetindedirler. Ve » zannedildiği gihi kendilerini Afabata Yarscek Ba koydukları eğ Yaratacak enerjileri kalmaz, het 79, , İngilterede as - ii a tabloya modellik etmiş 0- Yer ki Vücutlu Margrit “Çok taat Masız çalışan defa eyni pozda tsm alti oldu, Altı saat fa- ressamlar bilirim, Bu 4 pine da pek çok değil - Matik İsa dinlenmelerie tam altı Md aç Salışnağı mukabil ancak eş alıyordum, Eğer haftada Yirmi lira yapahilirsem, ken- dan SUR sayardım, Fakat bun. poüra Yücuğumu tamamen din- eğri zi ba 8 etmekliğim tzımgelirdi ki, İz Gey PA kaybetmek demekti İl yay, e iş bulmak benim ba BŞ bi ir, Fakat inanılır ki Modej di zi din enatlerce #areket ki & mala gi e her genç kadın giti a- kaş şii ziyafetlere gidiyorum, Fa- tek her zaman kendimi vere- el süphesiz mukaveme » Ben, kaybeder, işimden olurum. müteaddit tarzlarda çalışan ya modellik (etmişimdir. sessamlar, beni fotoğraflarda di, zim gibi tablolarma akset- Bia bazan “fütürist lerin kür i Krem garip bir hale dan. Retimlerimden bir çoğun. beni tânmanıza imkân yoktur , kendi sanat görüşlerine iştirirler. aziyetim mü & derhal giderim, Yalnız ken kalayt Model olarak © durmakla dahi a Bazan başkaları için İetd, , > Veriyorum, Meselâ geçen” Dap, © kibar kadın, kendisinin ay Yaptıracakmış, fakat res. Mandi uzunboylu oturmaktan Yesin km beni çağırttı. Onun İçin, 5. oturdum. Yüzünün şekli iyi abi gene kendisi poz ver- ii hâdiseler | sik sik olur. ine in Poz vereceksem, onun Seriyi Mi giyerim, onun gibi olur, i bağlar, ayaklarını en ülâsa birkaç saat için Li yele, Yüzlerce meşhur der, sg Yapılırken tekerrür & Mesel en beep ldin deki el lâ sabık İngiliz başvekili bir portresi ii ; İl e elerimdir. Böylece daha “mselerin portreleri için kıs Seyi a tamamen poz verdiğim irk v1 hatırlarım; bir Hindi im, fetini - giyerek poz k Zira portresi yapılan izi, tesi © bitmeden evvel Ne Yüg 2 dönmek zaruretindey- n kısımları in de ben poz ebetle boynuma 15.000 v6 hattâ biraz da sefahat 1“ İ İ İ | ” Margrit Sal İngiliz lirası krymetinde inciler tak mış ve elime 25000 İngiliz lirası kıymetinde elmaslarla o müzeyyen eller benim ellerimdir | Eğer şeytana uyup da bu taşlar- dan birini alrwermek hevesine kapıl saydı, yakalandığım gündü. Zira, resim yapıldığı müddetçe, iki ya. rımda Mihrace tarafından memur edilmiş iki sivil polis beklemektey- di, Sanatkârların mühim bir ekseri- yeti, herkes gibi muntazam (hayat yaşarlar. Zira yaratmak (kudreti; muntazam hayat, sıhhat ve muka. £ ister., Eğer bir sanatkâr, ken sefahatle yoracak olursa, çok sürmeden atölyesini, dükkânını ka- pamağa mecbur kalır, Modrllik güzel şey... İnsan, usu Jü dairesinde çalıştıkça bu vazitey. le ilâhi bir sanate yardım ediyor demektir. Ancak diğer meşguliyet” ler gibi, uzun fasılalardan sonra tek rar avdet etmeğe imkân olmıyan bır iş... Bir genç model, her sene biraz daha ihtiyariryor. Yeğâne te sellisi, mahir fırçalarla tablolar üze. rine aksetmiş olan gençliğinin ebe" diyete intikal edecek hayalidir, İ Ölülerin mezarlarına dikilen mezar âbileleri.. Siz... BUNDAN 20 SENE &vvec "CAMI HAVALSINDE MİSYO * E PEYM, EN HİZMET. Bu mucize nasıl izah olunabilir? Ekseriya şarktaki bir nevi dervişle- rin ateş kerametlerinde yaptıkları harareti nakletmiyen bir madde ile vücutlarını oğmuş olmaları ihtima. linden başka ne kalır? Filhakika İngvurra imtihanmı geçirecek olan Arunta delikanlılarının bizce meç- hul bir maddeyi vücutlarına sürmüş olmaları mümkündür. İbtimalki bu madde vücuda sürülünce hara- için insan herhangi bir uzviyeti bir kaç dakika müddetle ateşe sokup hararetten müteessir olmıyabilir. Biz o gece dumanların arasına da İrp pervasızca kızgın dallar üstüne boylu boyuna uzanan Arunta deli kanlılarının bu tahammül kudretle- rini büyük bir hayretle seyrederken bunların vücutlarma evveles böyle meçhfil bir madde sfirmüş olm: ihtimalini aramızda münakaşa et tik, Ben Doho-Dohoya bunu Arunta teisi Batı-Mahaya söylemesini bil. dirdim, Kendi karnının hemen iki misli yemek yemiş ve fli keyif- li İngvurra merasimini seyretmek. ge reti nakletmiyen bir madde olduğu | üstüne yattı! —116— te olan BaturMaha, Dohoe'Dohe. nün naklettiği bu şürhemizi öğre. ninoe o kadar kızdı ki tarif ede mem!,. Biz sizlerin kadtrı olduğunuz dan şüphe ettik ama siz bizden şüp he edemezsiniz! diye bağırdı. Ve ko caman karnını hiddetle yezden kal- dırıp ayağa fırladı. Hepimizin hay“ retlerimiz önünde duinanlar arasına dalarak kızgın dalların üstüne biz. İzat kendisi de yattı! İşte o vakit hayretimiz fevkalâde bir dereceye çıkmış oldu. Zira, bü" İyüklerin İngvurraya girmeleri â- det olmadığı için reisin evvelce böy. le bir maddeyi vücuduna sürmüş ol- masına imkân ve ihtimal olamazdı. Halbuki herif, bizim şüphemizden haberdar olunca ani bir izzeti nefis galeyanile ayni kızgın dalların üze“ rine serin bir hasıra uzanır gibi u- zanıvermişti!., Binaenaleyh bu mucizenin hiç de bizim de anladığımız gibi olmiya" cağına tamamile kanaat O getirmek mecburiyetinde kaldım. Bu hal asla bir sihir Okuvvetide değildir. Ateşin verdiği o acıya bu f mukavemet, ancak, iptidai insanlar jdaki iman kuvvetinin yaptığı busu- si bir halden başka bir şey değildir, Şiddetli imanlarınm bir aksesi, ani olarak ruhlarına son derece hâkim oluşu bu insanların duygu rine bir nevi muva'ckat fele hali ge tirmektedir. Tıpkı Yk “jristiyanlık zamanlarında şiddetli iman akseleri altında bulunan hristiyanların vü” cutlarına yapıştırılan kızgın demir. lerin acılarını, içine atıldıkları ateş- İerin ıstrablarm veya (o üzerlerine mıhlandıkları kızgın haçların azap. larını hissetmeyişleri giti! Malâmdur ki şiddetli iman halin. de olan bu hristiyanlarda kendi ar zularile bu işkencelere konulmaları- nrjsterler ve bülün bu işkenceler es. nasında mütebessim yüzlerini buruş turmazlardı bile!.. Gerek Melânez- yalı olsun, gerek Avusturalyalı ol sun, bu iptidai insanların ruhların. An Bü DA KİM — TAN MAM İSTEMEDİĞİM #r. Bk Göde OLMA» İmiş, ki YAZAN: L.Busech 35 Yılını vahışiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahı Dumanlar arasına dalarak kızgın dalların da da şiddetli iman ayni garip his felcini meydana getirdiğine asla şüp he yoktur, Yoksa, İngvurraları hakikaten bir mucize addetmek (o Jâzımgelir ken Avusturalyalılar gibi son derece besit ve hayvana yekın insanlardan böyle mucizeler beklemek delilikten başka bir şey olmaz! Fakat bu Ateş tecrübelerinin ge rek vücutlarını şiddetle ateş acısını maruz bırakan delikanlılar, gerek bunları seyrederek ayni o heyecanı duyan kabile kadın ve erkekli zerinde, şiddetli bir şehvet heyeca- mını uyandırdığına da hükmetmek lâzım geliyor! Zira bu heyecanlı İngvurra mera“ simi bittikten sonra erkekler bir ta, rafa ve kadınlar bir tarafa ayrıldı Ve tam mehtabın semaya yüksel“ diği, ortalığın kızılmtrak, durgun bir aydınlığa gömüldüğü sırada bu iki grup biribirlerine gayet müsteh. cen lâflar atmaya başladılar.! Gariptir ki kadmlar erkeklerden daha ileri gidiyor. Erkeklere ötele- rini berilerini göstercrek onları şid- detle tahrik edecek sözler söylüyor lardır. İşte o an artık Aruntalarda sevki tabiiler azami heyecana geç. imlesi hayvan xdr. Bü karşılık” Melerinden sonra kadınlar evvelâ Ingvurranın kızgın iskaralarından irxirdikleri delikan. ları bileklerinden tutup zorla Çe kip kaçırdılar. Kadınların bu cüreti ortalığı birdenbire karmakarışık et ti. Zira erkekler kadınların üzerine hücum ettiler. Ve her erkek kadını ku di.. Kadınlı erkekli İlar biribirlerine girdiler. İşilik erkeklik haramı kalmıyor! A. iyalılarca en çok mahrem ve Avusturalyalılarda ölen ecdat ge“ e kabilelere kadm vasıtasi i kadının karnına girerek avdet ettiği için Avusturalya klânlarında ana babadan daha mühimdir. Daha doğ rusu bütün içtimai hakların mihve. ri, esası anadır. Her Avusturalya” İ lının ana taralı sayılır. Ayni baba” run çocukları biribirleri arasında Jevlenebilirler, Fakat ana tarafınm. İkiler kardeş olurlar. Evlenemezler, Her merasimde en mühim (itibar mevkii ana tarafı #krabasmındır, Çocuk ana tarafının totemine tabi olur. Ailede en mukaddes ve en muhte rem olanı da kadın tarafının ânne* sidir. Avusturalya insanları arasm. da bir erkek karısını annesine her“ kesten çok ihtiram (etmeğe mec burdur. Ona yolda tesadüf ettiği zaman yüzüne bakamaz. Yolun ke. narında durmaya ve karısının an nesi geçinceye kadar beklemeğe mec burdur. Hiç kimse karısının annesile evle" nemez. İşte yalnız korrobotri &yin. lerindedir ki bu haram (kalkıyor, Daha doğrusu korroborri âyinleri nin kızgın ve hayvani gecelerinde herşey kelâldır. o Bütün haramlar bozulur! Onun için yalnız bu âyin eme sında arzu eden karısmın annesini İ dahi istifraş edebiliyor! » i XDövamt var)