m, 2 NİSAN — ş Biraz istatistik, Biraz fantezi, Biraz da ilim... — m e Ilkbaha r: Aşk ve evlenme mevsimi ! Günün birinde bir aşk seromu keşfedilecek mi ? Aşkı bir hastalık telâkki edip tedavisi için ilâç aramak, en ciddi ilim adamlarını bile 2âman zaman düşündüren bir yirminci asır icadıdır ba NEYE göre, ilkbahar nedir, İşitmişsinizdir: Üliy çe alt ayımı zevci ta mn ve altı ayın: da an- Ma, Mt ve hebata ilâhi Zere- d Jtnda geçirir. Her fikhahar- Hiyae altandan çıkar, Sonbaharda Proserpin, yeraltı bugünlerde Proserpin, sok hapy zl, siyah saçlı eşini bıra- 6, Yeryüzüne çıkıyor Yu çin, altın tozu serpili ka“ tüş , SN Üzerinde, bir zamanlar İSİ ile aşk ilâhi Erosu O“ eba ağın tepesine kaçıran kes ia biye sotmağa başladı, onun Seç a kış kuru dallarını dua hag, Bibi g8 üne diken ağaç. lar,» Yeşilin, beyaz, pembenin, türlü rengi fışkırıyor. tra karşılamağa çıkan” rüz“ bile çiçek kokulu!. aya kenarlarında gezinen lay gene eski zamanın mâ“ Bağı İŞ öşrklarının sesini duy- taha, başlıyorlar, Daha açıkçasr, Miri Reldi. Belediye nikâh me- aş, in eni meşgul zamanları... yi ân da değil, mobilye- « Çamaşır, ve elbise satıcı- iletin. avakkal ajarın ay 'T vaç ey eyi ilkbahar, izdivaç mevsi- te pi Süşâcak bir şey yok, sade- Nİ, statistiklerle isbat e bir hakikat? İngilterede, her ümi , doğumlarını, ev. ba boşanmaların tesbit by tisaledeki rakamlara göre, “38 senesi oyaz, sonbahar | Meni mevsimlerinde 51.906 çift iü ye tr. Yalnız ilkbaharda ise İş “S1, Hemen hemen iki mis- tytomiya üniversitesi tıp fa- eti dekanı doktor V. J. Kerr, dilen bir kitap, XX mevsim icabr olarak hazır. bu eski mevzuu, ilmi nok- yazardan tetkik etmektedir. *tor Kerr, âşık insanlar &- 7 yaptığı tetkikler netice- | Tağıy, seven bir erkeğin veya bir y M kanında, dimağında, as25 in a isinde, elğerlerinde ve di- Pp iç, çaylarında ne gibi değişik- tai ve üle geldiğini tesbit etti- İç Ölemektedir. «li, 2 henüz tamamiyle emin alak $t bir nokta var: Uzvi bir ba vezlik mr, bozukluk mu asa. ae diyor, yoksa asabın bo- k at mı, uzyi tagayyürler vi iş Eetiriyor? İlim, “henüz, in- “in irade kuvvetiyle aşka mu ayy «dip o edemiyeceklerini « Aştıramamıştır. a bir hastalık telâkki edip, di Pia için ilâç aramak, en ci Mn amlarını bile zaman za-| i Üşündüren bir yirminci asrı İl *r. Eski zamanda ise, bilâkis | 1 biribirlerine âşık etmek içlar, büyüler, sihirli sular MİL. Maki insanlar aşka hür- ğı, erleri. Venüsün yaramaz 108 altın uçlu okunu attı mı a € kalmazdı, hattâ ilâhlar bile| a 2 eldiği kalbi tamir etmeğe Mazlardı. Ama isterlerse, bu iy ibi öldüresiye delsin| Tatıca- , Attİ ölüme sürüklesin, Ro- iz , 8 Juliet gihi diri diri meza- Soktunt, amdan heşre ii *eri tin 3ul Sa FİN ita Ain İ İ | Tezer Biri tele Si zamanın büyük aşk efsa- *ni, ebedi sevgililerini yazân| : kümdarla sevgilisine karşı ilân etti. Antuvan kendi kılıcıyla, Kleo- patra, koynuna aldığı yılanm 26 hiriyle böyle bitti, Eskidenberi aşk iki türlü tedavi edilir: Kibar bir ailenin kızı, bak. çıvan'n oğluna âşık olursa, veyni hemen kızı seyahate götü- rürler. Oğulları, bir hizmetçi kı 71 almak teşebbüsünde bulunursa, rededip, miraslarından mahrum bırakmakla tehdit ederler. İngilte. re kral: dördüncü Vilyam, henüz veliaht iken, mühendis olarak bu- harp ebe. || lunduğu gemi ile İngiltere Jiman- larından birinde demirli bulun- i dukları zaman, o şehirde bir kızı Romeo ve Tüliyet sevişiyorlar şairler ve muharrirler, ölüme ka- dar sürükleyen aşkın esrarlı kud retine şaşmışlar, bu muammayı Şözmek igih kilârli sularda aşk Operasr' b hikâyesi: aşk bulmuş Jan İzolt ve Tristan mevzuu, böyle bir istinat etmektedir. Maamafih, âşkı bir ilâcın bulunması her faydasız bir icat olmıyacaktır. Es kidenberi böyle bir ilâç olsay « dı, dünya tarihinde; insanların mukadderatında ne büyük değişik Jikler olurdu! Meseli Mark Antu- van! Kleopatraya âşık oldu, İyi ama, Antuvan, bir impatarot, va. zifeleri var! İmparatorluğun garp tamamiyle ihmal etti. Şark vilâyetlerini idare edecekti güya! O da olmadı. Roma, bü - eksirine tedavi edecek, cibetini İ hafta halde | farkeden ami. mürâcaat © sevmişti, Meseleyi ral, askeri disipline derek prensin karaya çıkma iznini kesti ve bir kaç gün sonra gemi Amerikaya hareket etti. Bir kaç sonra döndükleri vakit, prensin hastalığı tamamiyle geç - mişti, , Fakat her tedavi de böyle mu- 1904 İvaffakıyetli netice vermez. ileleripe de İngilterenin en asil ünden bir tene sonra ara bacısiyle evlenince, büyük bir is. kandal olmuştu. mu keşfedilirse, bundan - en fazla istifade edecek olanlar hiç şüphe. siz ki, bir taraflı, mukabelesiz bir sevgiye kapılanlar olacaktır. Bu yüzden vukubulan cinayet. ler, facialar az mıdır? Efsâneler- de bile var; Bizim ayçiçeği dedi- ğimiz bü sarı çiçeğe garplılar güneş çiçeği derler, sebebi de şu; | Kiliti isminde bir kızcağız, İneş ilâh: Apolona âşık olur. Fa- kat Apolon onu sevmez, hattâ kı- Be Devamı 10 uncuda öldüler. Bu aşk macerası | Bir gün, kuvvetli bir aşk sero-) IYAZAN: L.Buse'r 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyaht . Avusturalyada, denize girip yıkananların da gebe kalacaklarına inanılır Aruntaların Totem danslar (yerde bağlı İşte Avusturalyalıların — bu esra” —103 — | rengiz Çuringalarında insanı yarat İ mak, yani kadınları gebe © etmek| tiklerini kabul ederler! kudreti de vardır. Çuringa ile tema bir kız ço <tsırlıktan Kurtulur, | (Yağmur kuşu) denilen bir “kuşun e gebe olurlar! vücuduna geçer! Erkek çocuk tohur anın Kvinslend deni" | mu ise yılan kaplumbağa, kerten. sahillerinde - denize | kele gibi Bayvanların vücutlarına, ların da gebe olaca. | geçebilir. O vakit bu oçocuklar o dır. Sonra birçok yer- | hayvanı dünyaya gelerek hi g şeklinde yaşariz rar bir Ear ar p i İ yeniden Insan olurlar), hut da bir Kayüçük ağacını balta | İnsan vücudundaki en tabii uzuv le kesince bu ağaçlardan çocuk to. | ların en tabil vazifeleri o hakkında ve bu işi | bile fikirleri olmıyan A- usturalyalı bayanın ga) vusturalya insanlarının hayat, in. yet gülünç bir itikat olarak — arka ! san ve kâinat hakkındaki bu basit tarafından karnına girerler! devir daim) (o düşünüşlerinin bize Görülüyor ki Avusturalya insan" 1 derece garip geldiği muhakkak- ları henüz insanın hangi uzuvları | tır. Fakat, düşünmelidir ki Avustu- nın ilkah ve gebelik keyfiyetlerinde | rayanm düşün arzına göre in. rol oynadıkları hakkında dahi bir | sanm ölmemesi, ruhunun nebatlara, fikre sahip değildirler. hayvanlara geçerek karın vasıtasile Avusturalya ti ları büyük cin-| tekrar dünyaya gelmesi, eski Mr lerin idare: şlara ar ve Hintlilerin (ten iti ağaçlar: otel rma esas teşkil etmektedir. mişler gibi yerleştirilen: bu çocuk , Mesrrlilanda ve Hintlilerde Meselâ girip yıka: Er itikadı İlerde bir İ bahçesi, 1 vücuduna en küçük tohumları çocuk ruhlarının — yalnız | gördü iz bu itikadın menşei A- insanlara değil, hayvanlara da g6" | vusturalya olduğu aşikârdır Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI: 151 X30 YOLDAN SV8 VETKŞMEK, İSİM UÇURUMU AŞMAK La ZİM .EPEYDE GEN/İ..MEL BN MZLANAYIM—.. 9 (MüziZE OLARAK EE MİŞİM.. BACASI. KIZ KILMIŞ GiBi. $SYTAN Ba, Ya ATLAYICAĞIM 30 ÜECES/M “AYD a £ i DANA HAKIKATEN MURM, |SvZ... ONU ARAMAK İÇİN za TEHLİKEYE KOY (BENDE Ke) a (BENİ SEVMEDİĞİ aMtaş: Yoğ. Bu BANŞNE BUDALA i$& ONUN PEY” DEN KOŞACAK — » olan adamlardan biri güneşi, diğeri de yapraklarında bir nevi sar hoşluk verici hassa buluman folem oğacım temsil etmektedir.) Esasen bu itikat o muntazam bir İ seyir halinde siyahı renkli, esmer in İ san neslinde görülür: Avusturalya İlılardan Hindli ve Masırlılara ka” dar.. Fakat gene düşünmek gerektir ki ınsanlar Avusturalya tipi olan hay” vanların (yakım devirlerinden ; ta Hintli ve Mısırlı gibi beyaz insan tekâmülüne en yakm devirlerine ka. ıldar geçmesi lâzımgelen yüzbinlerce sene zarfında dahi itikatları husu* sunda ne kadar az ilerliyebilmiş, bir Avusturalya insanınnı basit ve gülünç itikadı yüz binlerce sene zar“ fında ancak ayni itikadın daha mü» mil bir şekil olan — (tenaslihi; tikadına varabilmişlerdir. Malâmdur ki gerek * Hintlilerin ve gerek eski Mısırlıların * ki beyaz lırka en yakın antropolojik | tipleri ve larih devirletine giren oOYunan | medeniyetine en yakın yüksek me” deniyetleri vardır » insan hayat ve ıizahlarına esas olan (tena. süh) itikatlarında insan ruhunun nebatlara ve hayvanlara İntikal edip uzun bir devir yaptıktan sonra tek» rar dünyaya geldiğine inanmaktay» dılar, Eski Mısırda insanların müm yalanmaları da bundan ileri ger mekteydi. Ölünün ruhu hayvan ve nebatlarda bu devri yaptıktan sonra İ tekrar vücuduna avdet ettiği zaman vücudunu bütün ve sağlam bulabil. i sin diye, Avusturalya insanlarmın da gü” İ lünç bulduğumuz itikatları, o yani | tabiati izah fikirleri esas itibarile ayni değil mi? Onlarda insanın ölmediğine inan» mak suretile ruhun ebediliğine kali dulunuyorlar. Onlarda da insan rü” | bu nebatlarda ve hayvanlara geğ. | tikten sonra tekrar insana avdet € diyor. Yani ebedi bir (devirdeim yapmaktadır! Yalnız Avusturalya insanlarının bu düşünüş tarzlarındaki fark, of” ların bu avdet bâdisesini ruhun kö“ dun vücuduna deliklerinden biri İ vasıtasile girmesi şeklinde izah ediş ileridir. Bu da, tenasül hâdisesinin dahi mahiyetini henüz bilmemele. İ önden ileri gelmektedir. Bittabi İ Hintliler ve Mısırlılar, o tabiattelsi | mütemadi tecrübe ile tenasül hâdi- , anladıktan sonra Avustural- adından yalnız bu fasir haz fetmeye mecbur olmuşlar, insanla. erine benzeyişlerine, bil rak, bu hâdiseyi rulrun tekrar dün, İ yaya avdeti şeklinde izah etmişler İdir i “Devamı var)