Cu. İT RİSAN — 1939 Pa ŞA Diyanna Durben de koskoca kız olmuş! “lik aşk, filminde Şarl Buvaye ile beraber “Ynayacak; her iki yıldız da bundan çok memnun M Sablan Ginger Rogers ile 4 otel ve mağaza vardır. Sonra boş ve çıplak arazi de Bir çölü andıran bu ge | De larda otomobiller için a.) kül Rarajlarından ve ufak bir) erleri başka hiçbir bina gör“ Mümkün değildir Bişi değildir. dr, Bu “e geniş bir asfalt sose var İ "ada bir otomobil seli dur” © iş" aktp'gider. Fakat kaldırım. “ a mde bir tek insan bile gö On kilometre kadar yol sl: a i, © bir stnaye görülür. er. onar kilometre fasıla ile W İyolar.. İşte bütün dünya gin görmek için can attık. *ütün umumi manzarası Yan Diy oi rak ki via, yıldızlar Holivudda hir y Vila, arda otururlardı. O vakit Kü, , , 97 herkese açıktı. Fakat bu- lap varlar Losancelosa & Ty, , “Verinin kapısını msi “SDatmslardır. Buraya ancak Son 8 girebiliyorlar. ij Ming lerde Holivuda gezete-i! Boy, «Biden bir Fransız muharrir epg, “taki Fransız yıldızlarını bi onu Ziyaret etmiş ve onlarla “ün, , sur, Çok hususi mahiyette ünmgg film şirketlerile alâkası ber m 1 için reklâm mahiveti o e i makaleyi, tatlı tatlı oku. di tahmin ettiğimiz için, kı * aliyoruz: "s âyenin oturduğu ev, bir sesinde bulunan tek evdir. yin la be Sar DİP bina bulunmaz ve civarın baya “Dir İnsan gezmez. Bu beyaz Thin X Yepyenidir. Kaj n gi. Karşyr zi döşeli geniş bir avlu ile) tee; lir. Ve bir kış bahçesinder di > Bu bahçeden © çıkınca asıl| ru pe, Söfürsünüz. Bir katlı olan) an ng üç odası vardır. Dıvar- gi E * | havvanat bahçesine giderken numarası 9000 dir. E ratın” | Pali So; b, en soğa; Şeri Bumaye ve kerısı Pat Paterson, Holivutla bir sinemadan çıkarlerken; Divenna Dur yer; Valt Disney beraber şarkı sö) ranmak arzusu ka- tti, Holivuta geldi, Mu için her çareye lisine hiç de lâ med in umduğu muvaffakiyet" kazanamadı. Kendisine özlediği gayenin ne ol duğunu sordum; bana: — Nevyork tiyatrosunda hir rol imak istiyorum, dedi. Faknt bu ratro nemada Tçası a çök zor iş, çünkü denzemiyor, vrilecek filmi pü bergiin ye inhisar & kefimie kelime mştyorum: Fakaç YİL | ii Tl taşta ti ör oynamak lâzım... — Parise dönmiyetek misin: — Nevyork unda bir pi” yamadıkça Amerikadan ayr? berleme'X Valt Disneyi, stüdyosundan çıkıp La rada istediğiniz resimleri o yapacak sanatkârlar bulu: Sanatkâr dudaklı büküyor; a, diyor, Fransa- asrala latammül edemem ve al s ederim. ükâlemeyi başka mevzu da na'lediyor. Cihan harbi çıktığı vakit Disney on altı yaşında gönüllü yazılmıştı. ok küçük olduğu için ken&: cepheye göndermemişler. Bir hastane kamy verm — Benim kamyon gülerek: baştan başa boyalı resimleri: doluydu. Se tinea" | mahduttur. | 'tine şoför olarak| ” | kantada birisini telefonla aradılar hayatta kendisine eri fazla | #etefonla konuşmak . Adoli Menjs ve İren Riş, İmrvor mu? “Ledi Vindeorun yelpa sesi,, filmi çevirirken beni çok beğenmişlerdi.. Fakat ne kadar ya” uk ki artık sinema ile uğraşamıyo. nkü genç değilim, kocaman ki kızım var. Böyle iki o yetişmiş <ır annesi olduktan sonra makyajla p beyaz perdede görünmel gitmiyor. Kırk yaşında ka” | din rollerine de Amerikan filmlerin- İde tesadüf edilmiyor gibi.. Önümüz” deki n mde bana böyle bir rol vereceklerini vaadettiler. HABER — Akşam-Fostası Viyanada garip bir jgünlerde - sizi yormadan İtafsilâtiyle ei boşanma davası Bir adam, kendi kendine müteharrik fotoğraf makinesile kar's'n'n ihanetini Bir k ihanet e kocasının kendisine ni iddia ederek boşan- mak ister. Keza bir erkek de karısını ayri amla boşamak te- şebbüsüne girişebilir. Fakat bun. sbatı ekseriyetle güçtür. Giçenlerde Viyanada vukua ge- len bir boşanma vak'asında şimdi- ye kadar mahkemelere arzedik- memiş bir delil ortaya kondu. Sessiz osadaşız,' cansız, fakat pek hayati ve müsbet bir delil, Bu delilin ne olduğunu . zihin- “ lerin çok meşgul bulunduğu şü söyle- fotoğraf makinesi. üyüşünü safha it eden resimler çekmek , we bu iş için en modern tik fotoğraf makineleri kul- lanan Viyanalı bir eksper, ayni u. sulle karısının kendisine ihanetini keşfetmiş bulunuyor. safhaları tam bir ahenk ve ha Böyle bir fotoğraf makinesini © jraret içinde geçiyordu. Fakat za- turma odasının bir köşesine koy-' man geçtikçe, erkeğin, karısına muş ve kai bir başka erkek- | lan alâkası gevşemese bile, bi le münasebetini meydana (çıkar | mânasiyle kendini gösteremez bi mıştır » hal aldı. İlmi mesaiye daha çok Hâdise Viyana gazetelerine ak- | kendini vermişti. ettiyse de, hâdiseyle alâkalı er- | ek ve kadının ve fotoğraf ekspe- | casının bu kayıtsızlığından zerre- rinin ismi bililtizam zilredilmedi. | ce müteessir görünmüyordu. Ona Mâhkeme zabıtlarının dâ pek azı| bir gün bile sormuyordu: nakledildi. Burunla beraber bu | — Neredesin.. ye geç geli- çok şayanı dikkat hâdise O bugün | yorsun? Beni heder i iğrenilmiştir: sun? Seninle bunun Viyanalı fotoğrafçı karısını se. İlenmiştik?. verek alm şt:. Evlilik hayatları Bir muhbiri sadık Suç delili mahkemele projeksiyonla için mi ev- | santalarının birisinde Adolf Menju ile vanyana yemek yiyoruz. Lokan” tada sinema sanatkârlarımdan, reji. örlerden başka hiç kimse yok. Men juh *le pul koleksiyonundan bahsediyor: - İnsanın burada canı gök sık” r, Tiyatro yok, resim sergisi konlarans $ konser yok ân konuşma mevzuu ema da herkes sinema ile alâka” ia oğlum var, Fakat yav. vucak iki yaşında , Her vakit rahat” az edemem (kendisini, eğlencem si nız iyi bir oyuncu olmadığım için yu oyundan zevk alamıyorum doğ” -usu, Geceleri bereket Versin pul koleksiyonumla meşgul olabiliyo. rum da bu suretle kendime bir eğ” İlence buluyorum. Amril ve İn İ giliz pullarından o müteşekkil çok kıymetli bir koleksiyonum var.. He- le ters basılmış bir pulum vark yeryüzünde bir tanedir.. Bu sırada masamıza bir telefon makinesi getiriyorlar. Zira bu le. mr garsonlar masasına bir telefon! “makinesi getirirler. Ve bu suretle erinden (kımıldamadan imkânını bur; müsteri "ek ,, Mlerle dolu bir salon.. Yük“ İ gurur veren şeyi anlatıyor, O, bu lar, İyeleri ve tezgühile bir A- barı haline sokulmuş bir m Şar yatak odası... Vâye beni karısile beraber | bana vi Kabul etti ve kendi eliyle | ik kiçi #kram eti. Yaldız gidi. Pazar. ir film çevirmiyor.. Yalnız İtn şe leri radyoda 28 dakika sü- ta Piyes temsil eder. Sanatkâ- ha h *$ teklif edildiği Myo si bir şartla kabul etmistir. | ön iç Stüdyüsunda bu temsiller i na Mi Yapılacak ve temsiller Di, 2 500 seyirci davet edilecek. iy ,, <retle hem çok sevdiği tiyat Namı nden büsbütün ayril Melişeeçi olu; Ni ilerletmek istiyor . sok rahattı, imrenilecek Me3kli vardı. Pakat ayni mev. cümleleri her rastgeldiği insana söy temek İtivadmdadır, Holivutta en fa tıran adam benim.. $ gün dokuz yüz kişi çalışiyor ve bu vizeden ekmek parası kazanıyor. . : İtenriş sessiz sinemâ devrinin çok | ( akantada yabancı bir erkekle bera-İderter. Şimdi yıldız stüdyoya mu- Bugün de | ber oturuyormuşsunuz.. Karınız dalallimi ile beraber geliyor. Sahneden | it o; bir | bir yıldırdır. Fakat sinemada değil. İ baska masada başka bir kadınla be-İ iner inmez derse başlıy radyoda | rabermiş., meşhur hir yıldızışdı. rady Her pazar R bir çeyrek sanat devam dram oynanıyor. eden bir oynuyorum, leri, genç kadın roll: başka bir aşk vakasının kahraman: ir, uvaye çok inatçı bir adam oluyorum. Beş senedir hayatım böy | le geçiyor. Araba beni Fransa hâlâ hatırla)bir Fransız Telefon eden Amerikalı bir gaze“ tes muharriridir. Menjuya karısile la insan çalış | bosanmak niyetinde olup olmadığı İkü Amerikan kanununa göre çalışa” İyamda her* | ey soruyor. Menju hayretle: — Canım diyor, bu da nereden çıktı? > z — Şimdi lokantadan birisi geldi. Hakikaten Menjunun karısı olan Vera Lisdal başka bir masada Ya — Burada her cinsten kadın rol- | nında bir genç kadın olduğu balde | aşiyorum genç kız FO. | oturuyordu. Menju bu dedikoduyu iyoruğn, V » — genç anD€ | büyütmemek için kalktı, karısının! Kyansadan gelen mektupları okuya. (kalacağını düşünerek duyduğu se Yor, hem de yavaş yavaş | rolleri. Her hafta bir. çeyrek saat | masasına gitti ve karısın! öptü. gündüzleri golf oynamaktır. Yal/£ ortaya çıkıyor! “Gelzaman, git zaar, Bt bi» fotoğrlğiy ır meç! e rafından bir mektup gönde! n Bu mektupta, karısının kendi. sine, erkek arkadaşlarından biri le ihanet ettiği haber veriliyordu. Fotoğrafçı önceden inanmadı .. Fakat bir kere içine kurd düşmüş- tü. (oOHatmma gelen ihtimalleri gayet modern bir fotoğraf maki. le yoklamak istedi. öyle fotoğral makineleri ği v bilhassa yav; aş büyü- ye, Bu cüreler çıkartimadıkça yen nebat ÜN re a alkan lake ir gi teleri ve sair mevcutlarm inkişaf tarzlarını ea İnce hususiyetleriyle “itesbit etmektedir. Meselâ kurdu ) Tipüranla | sunuz zaman, kendi kendine her ır. Sablon filmi çe ön dakikada bir resim alıyor. Bu zara fas'la daha uzatılabiliyor. Hülâsa ediyorlar, iki misli ÜC | meyzuun neyine göre istenildiği ktör, “Bu Par | gibi tanzim edilebiliyor. filmi bedava çevire | Karısının kendisine ihanet et t rejisör de Sab. | tiği haberini aldıktan sonra bir WE İtörlü rahat edemeyen Viyana! nin ir gün bu nevi fotoğ aldıktan sor.ra sinemada da taliini denemek Kendisine Fred Astor ve ser Rogersin çevirdiği filmde ufak bir rol veriyorlar. Ak- tör burada #rahsızca bir şarkı söy ablön bu haberi alıncs Adeta secinç delisi olmuştur. oya gelince söyliyece nsısları gülünç £ leler bulunduğunu mezse bugünlü Aktörü tazvik zet vaadediyorlar. # alar çıkarını: yor. Bu filmi çevirmezse kara listeye konacağını, hiçbir A'raf mâkirelerinden birini alara, merika sine; la iş bulamıyaca” | evine getirdi. ğin anlatıyor. Fakat Sablen filmi Oturma odama (girdi. Btraf çevirmiy gözden geçirdi. Karısının mis A ; lere çay ikram ettiği sırada otur - Diyana Dürhen kocaman bir kız İdukları kanepenin tam karşısın. olmuş, fakat bakısları hölâ çocuk. | daki masanın üzerine fotoğraf ma. Opera mak genç YIldezda |» nesini ayar ederek koydu, O ka bir ihtiras halinde... Parise dönmek her gece rüyalar işşal o ediyor. Fakat ancak on sekiz yâşıma girdi vakit bu müsaadeyi alabilecek, Çün. napenin üzerine güneş de vuru yor, resim almağa müsaid bir ze. min hazırlanmış oluyordu. Fotoğralçı sonradan karısına tenbih etti: — Bu makineye sakın el sürme- yin. Butada böylece dursun. İçe- rtisinde yıkanmamış, kiymetli film rak hayatını kazanan çocuklar, tah- sili bitirmeden Amerikadan mazlar, Çıktıkları takdirde bir daha Amerikaya dönmek hakkını kaybe. | var.. Bozulursa yenisini çekeme. yiz. Ben bu gece bir arkadaşa misafir gidiyorum Yarın sabah gö vor, ince alırım. Yıldız banâ vazifelerini gösterdi. Gürel bir yazısı var: i aydanberi Fransızcaya ça” henüz konuşamı" okuyabiliyorum, Kocasınin işlerini ve kullandığı jâletleri zaten merak etmiyen, sa- İdece ilmi bir takım tetkikat yapıp nebat ve hayvan resimleri aldığı 'nı bilen karısı o gece için serbest 2 a rak ekzersiz yapıyorum. Winçle bir kaç dakika sonra, ko. Dürben “ilk aşkı “İkimli filminde | casını, her şeyi ve'bu arada fotoğ- Holivuttaki Fransiz. sanatkârle”İŞarl Buvaye le ovnyağak. Bupdeni raf resiçinesini de ünytmüştü, rihdan Jan Sablon son günlerde iyi İher ikisi çök memur” - vatandaşı lar, görlnüydr. |“ Baaien mükine, masanın Üzerin- “İde bir küçük vazonun arkasına - | muştur İşin garibi şu ki, kadın da, ko. | ir) tesbii gimiş k teriliyor imiler koyeline ve jüriye gös - güya ziyankâr bir elden muhafa za eğiliyormüş gibi - itina ile kon Fakat alınan tertibata göre, on dakikada bir kendi ke: sessizce açılıp kapanacak o'an ade- sesi, karşısındaki kanepede olanı bit edecekti, ne biteni £ Istırapla geçen bir gece Ertesi güne kadar fotoğrafçı n geçirdiği buhr kmaz, filmi tertemiz bu- | :; di, ? düalar ediyor; fekit Jiyan yeniden içi buckulmıya Baş- lyordü. Filmin Kğedilikkezikallk; temenni ederken bittasi “ahlâken temiz,, olmasını teme ediyor, du. Fakat keyhat!.. Ertesi günü eve gelip totogta makinesini yerinden alarak içeri sindeki filmi banyo etmek için “karanlık oda,, ya çıkardığı za- man, alnından fındık tanesi givi terler boşanıyordu. Başma gelmiş olan bir felâketi hissediyor gibi idi.. Filmi banyo etti, Işığa tu. | tup ilk safhasına baktı; Güzel! Karısı misafire çay ikram ediyor. İkinci kısmı fena değil, Kar misafiriyle (karşılıklı o oknuşu yor. Filmin üçüncü kısmına bakın- (* fotoğrafçının: yüzü buruştu: Karısı mişafir erkeğe “daha zi | yade yaklaşmıştı. Filmin dördüncü kısmı artık ta- hammül edilmez bir manzara gös- teriyondü: Yabancı erkek; kollariyle, kâ- rısını sarmış, onu öpüyordu. Fotoğrafçı hiddetinden deli gi- bi olarak aşağıya koştu ve karısına söylemedik söz bırakmadı. İt hamlarında haklı idi, Onu boşaya- cağ nı,bu hayata daha fazla taham mül edemiyeceğini (söylüyordu. İ Kadın inkâr ediyordu. Lâkin iş mahkemeye düşünce, cansız, $€8- siz, fakat en inandırıcı şahit or. taya kondu. Fotoğrafçı hakim heyetine, ka rısının başkasiyle bulunduğu sira- da gizlice çektiği resimlerini, be. yaz perde üzerinde gösteriyordu. Gören göz kılavuz istemez. Ha» kim heyeti jüri de dahil olduğu “ halde boşanma kararılı tlerhal ver diler. İhanet suç üstü yakalanmış gibi sabit olduğu için, kadın hala. ika da alamadı, z | Bundan sonra; eline ne zaman , akinesini alsa, daima velasız ka- vısının ihanet manzaralarını gös | teren filmler hatırıma geldiği için zavalk fotoğrafçının fotoğrafçılığı ebediyen terkederek başka diyar. larda iş.bulmak üzere Viyanadan ayrıldığım söylüyorlar, -