NİSAN — 93 gn *. se cikan Pei Saar gazete. in yı, “ulu kral ve kealiçesi- ral geçmesi üzerine, ak, enin yolculuklarını r takip için Yunanisiana gg le göndermiştir. Bu ae kraliçenin Arnavet - Ya giy dakikadan Lari- , “ealegi *ye okadar başından ağ yaian birinci yazısını ep İİK. Son posta ile gelen bip — Ayni muharririn ikin- ida “Eran neşretmektedir. Mn kraliçenin sıhhi va. bahseden ve Türk kü- malüm olan kısımlarını nü Sonra kraliçenin ço- gençlik hayatına ait o. Fesan parçalarını alıyo. ve Etle, ERİ Akaavatlak kraliçesi |, Kral Zogo ile evlenmeri i 4k romanıdır. Vaka bu £ birçok masallar söylendi, ikat ba husustaki masal- er, daha güzeldir. İk vi Azil bir ailenin kızıdır. “en birisi olan kont Antu. imparatorluğunu Kir, Kont Pariste, Fra an bir bi » hi oğlu olan Rudolf Apo Büzel b a; ir alyan okontesile Sani Rüdolf ile bu Italyan N in salbinden gelen Lui A.| 2, dinin Büyük babasıdı a ge Avusturya . Mancris- | bae eforu Franşta Jozef ta- da, Büdâpeşte saray mareşa, Sr Aunmuştu. hi, çAPoni Pariste tan: tn, Amerikalı kızla evlendi, Bu tdön Üz kız doğdü: Jeral . Kg #ekiz yaşımdayken ba - iy öldü. Dul ka'an annesi Ten beraber Franseşa gele. “Şİİ. Bu suretle küçük Je. ukluğunu ik sepelerini Kiytlarının ılık ve güzel de-| bi kaş geçirmek üzere Kan ;, Şenler saçları açık tunç, a a ei deniz renginde çok bu , XÜtük kızla karşılaşmışlar Pig, 9 çocuğu tatlı bir hatıra Bı , Sanmışlardır. ki çe, ük kiz güzelliği kadar da| di. Da : Sizeg, *U hem de macarcayı g&. izuy, ON ve pürüzsüz olarak ko.| pe ün, | mağ bir vaka, bu minimini| ki, ÇOÜYÜk bir facin tesirini yi #taldin bir gün annesinin Swenmek üzere olduğunu il ye “ Bu haber çocuğu çok * akşam derdini küçük kar kı ya döktü, Ağa ve geseleri sin Yanından kaç- epg Yurtlarına dörmeğe ka. Mi düşü Yaltız nasıl kaçacak. ktu, e, indüler, çünkü O para'eri be ri Su kadarerk bir mâni t ide; ürkütmedi, i No, , > dediler ve bir gece ev- Harak a Mü, k Yalniz başıma yola dü. ba, ba on yaşmdayken hem sey, ayy At İtalya bududunu ka. EZ Beçti,. İsleri dE Olundu, ya, Clula, i i ML? ve daktilo diploması aldır. niz kıyılarında bir Ik balo be kız Küçük Jeraldin artık Telhda yazodı. ! Halyan hudu - edilerek annele, Anneleri Fransızl “ — Amavutluğun talisiz kraliçesi Kraliçe Jeraldin'in . gençlik hatıraları Arnavutluk kraliçesi, senelerce evvel bir çocukken, dul annesinin yeniden evleneceğini duyunca, kız kardeşile | beraber yürüye yürüye İtalyaya nasıl kaçmıştı ? Kraliçe Jeraldin tabilye' kabul otti ve Fransız) Alhayı Jiro İle evlendi, Jeraldin ar mes'ut © O'deima Macarlsta mi, öz babasinm gömü sanki lkğaklkkağ SAK NRC sa kğ ks de da gecirdlirlöse “m ühtelei “Wii gözünde çok kıymetsiz bir şeydir. iraldin bu sırada mleketine Gönmel attan is ad i. Buda” ett bir kız olmuştur, Bu genç kız ŞU MMUEGÖLGEDEN TAVŞI İl sam. v3 442DE NİŞAN. BUŞADIN ONU #9 HATCA VUPUŞUM -) Ni 1 olalmunda , kürünüyor. Binaenaleyh doğmus olan mir .İmax isTEMEYİZ GiBi KORK MAKIN BUDA LX EDİYORUM. 0 DA İN. gittiği balor HABER — Akşam Fostan — Şe n Şaş bir cesaret ve in bir kurnazlılda son derece Kanguruyu, bir ham- sanı birden öldüren haretle, binbir türlü “hilelerle avla. ı ve kendisini yiyecek olan bu İ prenses Rukiye bu genç kizdi: r. Etralınd. kim ol vu sordular, Öğrendikten son. Ta yanlarına çağırdılar. Kor bir fotoğraf istediler. ık hoşlan» ilere bunu m mukaddemesi bu foteğraltır. Nişanlanma | birkaç gün sonra Je tık muallim olarak çalıştı” lo kurslarma gitmek için ha. i zırlamırken bir misafir geldiğini ha- ber verdiler, Bu müsalir Arnavutluk kralı Majeste Zogodur. Çünkü Je raldinin o fotoğrafımı gören gençi kıral, can ve yürekten genç kıza â- şik olmuştur. Kral Zogo da yakışıklıdır. Uzun yıl, sempatik bir pek genç sayılamaz; çünkü aşını bulayıştur. nca insan,. yefeliinin de kralı eyni aşkla sev ğ ir mani yoktur. «at bir evlenmeye doğru yürüdü. Kısa bir zaman sonra iki yirleştiler. İtalyan hariciye nazırı könt Ciano ve kraliçenin am- cası kont Aponi bu nikâha dular. olmak taliile i mini bir yavru, bir Yutan şehrinde ateşler içeri de hasta yatan bir kadının yani ba or. Yeryüzünde milyon” ipi çırıl n dehşi sulardaki balıkları, gibi atılarak, kendi elleriy' larlar!, v Avusturalya insanı raktan çıkardıkları kökleri ve gerek böcekler, kurtlar, solucanlar, karın. calar gibi küçük hayvanları © çerez kabilinden çiğçiğ yerler!,. Diğer bü- yük hayvanları ise ateşte miş taşlar veya kızgın kül üzerinde irler. Yahut da, Polinezyalılar da gördüğümüz usulle büyük ateşler yakılarak kızdırılmış çukurlardaki kızgm tuğla'ar üzerinde pişirip yer. gerek top” ler!,. Bu ateşleri de bizim bi miz vasıtalarla yakmayı bilmeksi zin!., Önlat mak ta biribirine vurarak veya tahta sürtüş türerek ilk insanlar devrindelii usul. le yakarlar!.. Gariptir ki Avusturalyanın tabi” at mahsulâtı bu derece sömürülme- den evvelki eski zamanlarda bu kı. tadaki yamyamlık daha çoktu! Da“ ha çok insan yenirdi! Gittikçe tadiatin verim kabiliyeti i ve tereddi ettiği hal rafetleri azalmakta. dır. Bununi ö ayan her etinin lez i sanın 2ğzı, insan ri, masal mesut bir neti arda olduğu gibi "e erişmesini can ve ün EDLEE | İLE Baş Mzt BELAYA sok Bor ONY İL DÜRMEK If 5 Cor KURNAZ BIR abi *ENDİSİNİ ÖYLE SATMAK | İ öratünün bu felâketli günlerini atla. | yürekten istiyor , #ARANA DEK ISINDI GE Yt, VEREMEY/E ama $U TÜFEĞİ Bi LEZİM OLUR. OC Her Avus A Aruntaların taptıkları yabani ke Zannolunmasın ki Avusturalyada İda insan eti yalnız kıtlık yüzünden kızdırıl- İ yenir! a Orada san eti yemenin & birinci sebebi dini ve batıl itikatlar- | müthiş âdetin dahi tri insani bir gaye ile vapılışıdır. O âdet de: ölü- lerin yezimesi âdetidir!., Avusturalyanın bu iç ve en valışi dır. Kıtlık, en sonuncu bir sebeb- tir. Esasen Insan oOeti yemiye yol açmış olan gıda maddelerinin azlığı değil, batıl itikatlardır. Avusturya. lılar esasen insanm (o Bilhassa kalb ve böbreklerini yemiye bayıbrlar.! işmanının kal- bini ve böreğini yemek... arzusile titrer! Zira bu suretle, (o yani kal bini ve böbreğini yemekle düşmanı nir bütün meziyetlerini de yiyeceği. ne, bütün iyi vasıflarını kendi vü- cuduna geçireceğine itikat eder Onun Avusturalyadaki insan eti zi- yâletlerinin ve insan böbreği iskarar sının asıl hikmeti bu batıl itikatlar, kıt n kebabına mü- at olunması o zaruretleri has olmaktadır. Avusturalya kıtasının bilhassa iç” taraflarında, hâlâ, yemek ve ziyafet listelerinin en parlak porsiyonu in. san eti kebablarıdır! Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI: 147) | / W VURYLMUZ OLAN İMLEv BATAN WEH'RE YUVARLANDI YAZAN: L.Buse'ı 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahı Avusturalyada yaşıyan her insanın ağzı, insan etinin fezzetini bilir /, lemsil eden totemleri l Buralarda daha müthiş bir âdet daha hüküm sürmektedir ki bu ha- a beraber hayret olunacak cihet bu zaman, bunlara hürmeten ve sevgi" lerini göstermek için mekle mükelleftirie: Sırtlan gibi leş yemeğe taham edebilmek için insani ne derece hayvani mertebesine ine“ bildiğini daha doğrusu batıl itikat. ların insanı tekrar ne derece hay- vanlaştırabileceğine bundan daha müthiş bir delil olamaz!.. Avusturalya nları, daha de etraflarındaki haşin tabiatin 20* İrile yiyecek meselelerini o böylece setlerini ve» İ halletmişlerdir. Giyee se İriya bizzat güneşten başka bir şey değildir!.. Av darmın ekseriyeti kadın, erkek, çoluk çocuk anadan doğma çırçıplak yaşarlar, Yalaz Avusturalyayı ikide birde haşlayan sert rüzgürlardır ki bu im sanları ufak tefek mikyasta örtün meğe ve giyinmeye rşecbur etmiştir. Ruzgârlı sahalarda bunlar va ağaç dallarına sarınırlar, ya örtülere.. Nitekim Avusturalya insanı için ev fikri dahi rüzgâra karşı kotun ma ihtiyacından ileri gitmiş değil. dir. Avusturyalılar gıda arama 20 ruyla daimi surette göçebe halinde yaşadıkları için evlerinin de gayet portatif olması un derece tabiidir. Onlar ekseriya ruzgât gelen tarafa ağaç dalları dizmek veya deri par zaları asmakla bir nevi tahta havale şeklinde açık çadırlar kurup onun arkasında on büyük istirahati his” seğerler, ç Avusturalyada iklim pek sessiz sadasız ve durgun bir (iklimde de- İğildir. Bilhassa cemup kısmında sert | havalar hiç nadir değildir. Buna rağ İmen giyimleri son derece ihmal oluzmuştur. Avusturalya insanlarının üstlerin de kiyafet nama görülen şey, ik” timin sertliğine karşı bir giyim ol maktan ziyade genc bir süs gayre* tinden haşka bir şey değildir!. Süs, | orada da insana musallat olmaktan kurtulamamıştır! Avusturalya erkeklerinin umumi” yetle giyim (olarak kullandıkları şey avret mahallerine bağladıkları ya ağaç lifinden örülmüş, yahut da n saçından örme bir bağdan İ- |barettir.! , (Devemi var, aten hiç insani değildir. Bunun