16 Birincikânun 1937 mİİİ ıPencjeiPelerden korkan adam Cahiçi Şıtkı Tarancı Gazetemin birinci sahifesinçjeki mühim siyasî haberleri okümuş, iç sanifelerdeki müteferrik haberlere "goz ğezdiriyordum. «jzmirde müessif "bir *k"âza» baslıklı bir ı v •• ^ J ¥ x J \ r °i' u i y 4 y ı « Y • ' J haberin dana ilk satınnda, elımge ayna oîmâmasına rağmen, b'erizimın kül giBi o£ duğunu hissettim. Kar.a haber şuydu: «îzmîrin kbrtulüşunâ tesadiif'eden**? ey; lul'gecesi,'bütun'îzmirrn bu şevıricti yıld/r nümiinu fener alaylarile, tiirlü şenhklerle kutluladığı bir saatte, Kordonboyunda Çiçelc'ajâartımanının* ^öraunçü katınçja oturan îzısnîr tîse'sı edebıyat rnuaJîırrT den rinrnı ^«kıngen, yatak odaşının pepceresinden şeirâyînı seyreâerken mıivau IÇprfyşının meşhur yemeği; Etli ekmek RÂDYO = rinden birinde bulıınuyorduk gajiba biYaz günletirje mahsus ANKARAraz da hasta ve mızmız bır çocuk oldu ğum için, o ka^ar çok ve faşıjaşız agla olan bu yemek çok Turk mışmı'Vı, îesa^ıifen uykusu Vaçan pa 1 plâk 'neşrfyâtî 'f9 ^türk musıiâsi bam, uyuyamamasını benım ağlamama şarkıları (Makbule çkkar ve arkadaşları) hamle(|erek, uykusuzjuğun son haddine 19,30 sâat ayap ve arabca neşrlyat"' 19,45 Konya (Hususî muhabinmizden) ^ ~ lftir| ^iusıkısi've'na|£' şatkwri" fServet getjrdiği bır asabiyetle yafagından fırla Yaza veda eden ve sonbahan da geride Adnan've arkadaşjarı) 2l',İ9 Konferans «Kocamın işi çok|» filminin kahrama' mıs, beşiğimden Jcaptığı gib"İ beni, açık bırakmak'üzere Jbulunan Konya, nıuvak20,30 plâkla dans rrıiLSikLsı 21 ajans haBerlerî"'2Î,15 studyo salon orkestrası duran pencereye koşmuş, ve annem tam kafen etfıekmekten Je aynhyor. Kon vaktınde yetişmeseymiş, pencerenin öte yada yıjm üç îDevsiminde pek rağbetÇe v sindeki siyah ve korkunc boşluğa atıyor pjan ve bütün halkça çok sevilen, Dİlhas ^H ¥^!}Hîl P V R ŞWHİSİPf ? F # 1^,30 plâkla Turk nmsıkisi 12,5fl havadjs 13,^'plâ^a fürk pusjkis} : 13,30 muş P n sekiz senelik hayatımda baba sa esnaf tarafından mutlaka hetgün yeni taki kudreline hayran olarak sınema ajem'uhtelıf plâk rleşriya'ti 1^ son 1 * 7 In mın o çılgm hareketi yapamadıgına esef len bır etliekmek vardır. Ögle yemegi ntnnde yuksejltjgı bu ^ | FS^! kılat) de'rsı Unıversitevjen nafelen Bajj Hİkettiğim kafanlık anlar olduğu gibi, bu çıl vakti yaklaşırken kasab dükkânlarında met Bayur t'araîincîan 18,3b S^kizînti Tasarruf' ve Yerll 'M'alı' Raftas; konfetapş; gınlığın önüne geçen anneme, su katılma bunun hazırlıklarına aid hummalı bir fa ıjk qefa o sahne yazıınm ıdare ettıgı «oçKız San'atjar mektebi nıwdürı| B^yan A £ *• P n 11 *~t ' ** r \ ~ ı " . ^* ^ £ < fftl 1 î îj 2. * mış sevgime ilâveten, minnet ve şük|;an alîyet başlar, fırınlar sıra sıra hamurlarını nı pu geçe sev!» n}mın'n ınşjlızce ppyeşe 19 Bayan Incı Peşrev ve şaz semaıfen, zenesini kayb>eaerek aşağı düşmüş, beyni 1 4 duyduğum aydınlık anlar da oldu. Fakat dizerek müşteri beklemege başlarlar. sinde Maurice Çhevalier jle bulikte me pîyand, 'kerrian' Çellb* ve " nıs^iye }Iç * İÖ,3tj parçaianarali olmustur.» spor musahabelerı: Eşr'ef Şefjfc' 19,ާ ]>oiKonyalmın çok sevdiği ve hemen her öğ denî bir kadın şahsiyetıni temsij eftı. qur4Eeki bir mekteb arlpadaşırnın bu bçk alın yazımın yazıldığı o gecç çocuk ru s& haberlerı 2p Ceıpal KâmıŞ ve arka cjaq sonra aşağı yukarj "^ılliarn Ppwe| in le yemeğmde şofrasmda bulımdurdugu daşları tarafıncjan' TTurk rfuısikişi°ye balf lenmedık öfeimünden miiteveljid {eessürü hum üzerinde öyîe derin bir. tesir yapmış r şarkıları ' 20,30 Üava raporu ' 2"Ö,33 Ome! ''' ' " o ecel pçnceresi 4aima gozîe etliekmek yabancılar tarafınd^an da be d,aimî tir parföneri ojcju. Q, artık beyaz olaca me hazin\bff hayreÇ d/; karışıyordu. , pn qı g Rıza tarafından arabca soyl'ev 20.45 fâsıl perc)enin ebedî bir haoımefendjsiçîir. ölmesi. Î^Jasıl rimin önühdedir ve' o pencerenin ötesinde ğeniliyor ve onlar da gittikçe artan bir minin pencered,en saz lıeyeti: Cjkuyanlar, Ç4çu|c Saflyg tyalıskanlıkla bu gıda madc|esine sanlıyorlar Halbuki Myma ^oy ajle itibaq|e Arahlm. A^i, keman; Cevd'et, kanun; Mu ki baza gerac kızlar gök gürlemesinden, ki siyah ve korkunc boşluk, P.askalıp kıg Myrna Loy merikanın çiftçi ve köylü sınıfma menşubamırie'r, klârînet? Hanîdİ, tambui; ŞİIf Evde çamaşır rıu yıkandı?.. Yemek piuçurum • gibi, yanıbaşımdan bazı hanımöfendıler fareden, bazı kılıbık nıldıyan ld b bd h'addin, ud: Cevde't fc'ozan.'şaat' ayan duc ÇocukİMgunı; koyvboylarla bçç^ber Bugün Myrna Loy, Jıakjkî hayatmda şirecek vakit mi bulunamadı, ansızın bas21,15 şan; Jıılya tarafından stiKjyp 'oçkeşkocalar karılnrından korkarlar, ^ilmi de yrıjmadı, bugıjnc kac^aj mekÇeb hayatr 2,1,45 orkeştra 224Ş a' ' nın jıer safhasında bana refakat etti. Bu tırmış bır misafir mi var?.. Evm hanımı geçirmiştir. Biraz büyüyünce \*o% Apge da ek'seri filimlerinde yaşattığı yüksek trası reîakatile r pencerelerdfiE d/ehşetli» şurette korkardı. haberleri 22İ3Ö plâkîâ sblolaf, opçrâ hasta mıdır?.. Q gün fazlaca gezildi de es'teki kız lisesjne. Ieylî olarak kayded^l sosyete kadını ömrünü sürmektedir. StüiT Jans 1 un ıçmdır b nçr pencereyı o p|nçereye 1 l Onu ilk tanıdiğım günü hiç unutmam. ve öpe'ret pârçala'n 22,50 sori hât>etl6t 'vç yo faaliyetlerinden baş aldıgı zamanlar di. Qîada en ziyade heykeltra.şlığa ye evm yemegi ihmale mi uğradı^.. Telâş benzetiyor ve pencere kenarmda durma ertesı gunun programı 23, son. Galaıtasaraya yenî giritaiştim. O gün si ga, pencerederi dışarı ^akmağa, jıele etmeğe ma'hal yok. Evin erkeği elinde ye dansa is{id,ad gösteriyord,ıl. Usçnjn, yerdj yüzer, tenis oynar, beş çaymda muhak 'VÎYANA nıfta, dilinr\bitmediğim bir' memlekette pencere yanında yatmağa korkuyorum. tişeceTc kadar etlî ekmek buîundugu haîde ği temsillerden birind? Holiy^d jmprç kak davetlileri bulunu yç gününü lüks f8,3Ş'^TYANO KONSEI^ 19,35 karıjık. imiş gibi sık^mKtım. Geceleyin, mütaleasariolarından birinin nazan dikkatini ce| bir kabare yeya lokantada tamamlar. yayin ' 20;40 gramofohTa' mus'ikî 2İ,0$ H â l i hatırımdadır, yedi sekiz yaştârırnda ögle yemeğine gelir. dşm sonra, yaltakhaneye çıktıgımnz zaman, lşi, gücü öğfe yemeklerinde evine git betti. O vakitler her korde}âda birkaç Kocası fılım amılı Arthur Hornblovv Ş A I ^ ^ A R 21,ip tıaberJer. bâva yç «a fe karyolsmın pîencere yranıncK kuru}duğu vardım, ramazandı, mioarelertje mahya meğe müsaid olmıyanların da ilk başvu varyete numarası bulunması moç^a idi. evinde güzel bir tablo ve heykel galerisi ire 2İ35 ŞŞf PKŞTE: muşÎM. Q, zaman, penden küçük lar kurul d kk r kuulmuşty. Mz nu görünce bifebiitün canım sıkıldı. Bün l racaklan yiyecek etliekmektir. Burada Evvelâ h\( yazifelerde kMİlaml^ı. Sjne bulunduracak kadar san'ata meraklı, n 18,^ M 4 C 4 S ŞAPJOfART. 19,35 feOn iki karçjeşjm^ajıa o ıha o l ^ ^ u içm arpV ş ,p?" yemih zayıflığı^ soguktan çabuk müteessir ayni zamand^ aktrisliğin kendişine mahferans' 20,05 VIVÖLONSEL KÖNSÇftl sırf bu işle uğraşan fınnlar, kasablar var. ıda ilk küçük rolünü d,e $ y^aqşqa çjegıj, püyuk arj^emıı» ya olmam beni sıhhat hususunda son derece sus janrında m.üştçş^a pj( mçYi^i olan 20,35 piyes 22 20 PIYANO KONSERI: Hele bunlar arasında bu işin bîhakkin «Altma hücuml» fijmiı\d.e §ldı. a Beethoven'ın çserlerı 23,05 haberlefc' , ya tıyordunjı. Şüyüç annernıq birin4 karısile iftiha • eder. ihtiyatîı ve tedbHİi l>ulunmağa mecbur ehli olanlar ve etliekmek yapmakta bir ino ile de, o sırad.a 23.30' P * G S N £ Ö R ^ Ç g T ^ i •«ffiİ'b. ci kaftaki odastndan mahalfemızdeki ca PERA ORKEâTRASININ KONSERI 1,10 ediyordu. Yanımda yatan çocuğun, penşöhret edinmiş bulunanlar bâşlarını kaşımun mınacçsını gorebı mek »an, boyq son haberler. cere',, önünü daivar) diKİne tefcih ede'ceğini '•"" yacak vakit bulamazlar. '',..*.•.{ ,.'.'v.7 V r ı ' ' BTJKREŞIeylî mekteb ya.liakhanelerinqe pencere muzun kuçuklugu hasebıle pençere par Etliekmek dedıkleri şudur: Tanesi yü* ;Ş,2Q D | « S ÛRKESTRASI 19,50 kon önîînde yâtmak'adeta Kr imtiya^d'ır, ora makjı^ma ^ırmanmamız. lâzimdl. Bit ak zer paraya olan pidelerin üzerinç kıy ma feraris 20.05 MANDOLIN KONSERI 20,40 TİT «Cenubdaki a^ koşusu» ^sminde A Ş A N KONSE " 21 kraîeraris ?l,^p F I da ya m'ektjebirj kldtemli talebeleri yahud şam, küçük ka^cjeşlçrim pencere parmaVlı döşenıp fırına veriliyor, pişiyor. yeniypr. LÂRMONIK: merıkada vücude getirilme^Je olan mace KONSER 21 CESTR ^ I L E S E N F O N I K da bazusuna guvenejnler yatar umarak: Uîmanmış, gelinljk b> kız gjbi süslen Bunun aynca bir pişirme Ücre'ti yoktur. gramofon, habetler. J miş o|an min^rçyi ca rılminm bas artisUeri şunlardır: Edna1 ROMA: 1 :<Affcdersiniz k^rdeşkn, dedim, sizdeo pencereden, korktugum içio onlardap Fırıncı hamurunu satmakla kazancım kâD . A ' t ^ ' j î ' 'trJ ^"S'r " »j'" KONSERj 19 kanşık yaınerıkaya qpne.ce§ı henüz oıajum 9e tjest, Ann 1 odd, Ldmund Gwenn dır. 11 gorür. i 1 5 " "'A 1' " " i " 1 '• M'i 1 • yın 2.0.35 KARIŞIK MUSIKI 21,pŞ hauzakta durmuş, çocuk tecessüs: ye neşeleMarifet pidenin açılmasında ve bu pi gıl<^ir. lUjiyu^'a gider şitoez me.ş^r •jr r ransız Alman harbıne aıd bır berler ye safre 21,35 KARÎ^İK M Ü S K ^ ^ iştirak edememiştim. Q aralık babatn denin üzeririe döşenen kıymanm hazir «Çjarb cepjıesjn^e yçni bır hâ^ise ypk : V ı • 11, l y ıiı ı.rııı ı? . î l 1 22,015'opera 'binasından nakren: ^teyer* sıhhatım ıçın içeri gird.i, kardeşlerimi pencere parmak lanmasında^ır. Hamur, bu fırıncılar tara ur|» eşerşpin muha^riri E n ç ^ lV<jaqa macerayı tasvır etmekte olan «Hududdaas beer'ırj «AF^KAL; KADİN» OPERÂSt.'isk ıçm Kjçbir '^ i , • >\>.'1.', '. . » K <i>ch V , , . . ; ı , ^ . şalre. lığmda görünce fuddetle: «1nin 'bakayım fından ince bir halde işleniyoc Kıymanm ^erjparcjue'ın « p ç arkadaş» ismindeki .yçnı j rolu ıçm t^rahaüerdç kopuştoa ve r parlama|a başlıyan jönprömiye; k» hırsızlık» ıılmının erkek bas 'L'0îtÖRA: ' d ^ . otadan yumurcaklarl» dedi ve bana dö çinde domates, kuru sovan, yeşil biber de e,şerinç|en iktibas edilerek vücude gç^iri F^l ' J {seçılmijtir. ' '' ' i J ' Kichardson 18İ2Ö frŞLFIF MUSIKİ 19,05 çocuklann çi m , r , ben yerimi nerek ilâvç çtti: «Aferin benim akıllı oğ vardır, zamam 20 05 KONSER: Maisenet.'sta'nleçek o|an ^itn^ç başro^erden piqni oyJ Mary Borden'in «îftiraya karsı...» d Bi k k i i 2 Ö G Bir ekmek için 2ÖG et, iki gram hpdbinlittten bu ı ford, Rubihstem, |>vorş^, ^rçışjer Ium.» ö anda kardeşl'erimi nekadar kıs domates, yarım kuru şovan ye iki üç yeşil nıyacağı şöyjenm|ektedir. Diğer iki baş ısmındekı meşhur rotnanından ıktıbas edı bestekârlar'ın eşerle'rj 20.4Ş ors w , ' . • • . . t • * " ' t ., !•, u . ~ I j A ı , 1 . '"' H.aldV kandıgımı ye pencereye nıçm yaklaşama biber kâfi geliyor. Et miktarının 250 gra rolü Clark Ga|)le ilç Spçnçşı; Tracy d^tierek vücude getınlen rılımde paş rollerı haberler 'Yıava"' 2.U5 KOÎld, ÖRÖST daki benterlik, edebjyat aşkımız ve riya dıgımı babam nerden bilecekti! Herh ben SOLISTLERIN KONSERLkRÎ' ' ^4 ma çikarılması da caizdir. Et iki defa uhde ed^ceklerdir. ıve Brook, Margeratta 3çott, A.nrı VE n r karısık yayın ?4,3Q PANÖ ORKESTRAâl 7 ziye nefretimiz, bana öfkemi, orja hodbin mfnareleri, mmaresiz şehir |asavyur ede İC Marlene Diçtrich Holivud'da yeni T?.^ ?Af ,^^!ar4ııp f i ^ 'bı^iş yç 1,35 haberler ve. saire 1?45 es^i rtms|kj. kıyma makinesinden geçirıldikten sonra liğini uıjutt,urarak, aramızdaki münasçbe miyecek kadar severim. Londrada gösterılmeğe başlanmıştır. domates, sovan ve biber de kasab d,ük i|mîni çevirmeğç baş.lamıj|ır. Bu. korde tı herfyangi bir İT £ < f e ^ H ? c e . ' ı n . ^ S?SWîfefl İkYaşun ijerledikçe bu kprku bende da kânlarındaki hususî kütükler üzerinde Unm isnai «Âğlamak bılmıyen Fransız» ciğer dostluğa l^adpr. '» Qyfe ki iç: doğranıp kıyma ile iyice. karıştırılıyor. dır. Filmin dıs sahneleri Bretanya sahi ^ıbas edilerek henüz ismi konmamış olan ş^urlu bir jıal aldı. Pencere bir macera f^minde Edmu^ıçl Love, Ann Bu şece şehrin^zin muhtelif şemtleriatiğimiz su ayrı gitmez olmuştu. B,ir ögle penım tçm butun koçkuıarımın, vehımıe Ayuca yağ ilâvçsine lüzum yoktur. Etin 1 bır köyde geçmektedır. r dekı nob'etçr eczarieler'şühla'raırf 'u'ISlJ" Todd ve. Tasnasa Desnı baş rolleri oynateneffüsü, bütün çocuk^ar. te.neffüsHanecle rimın sembol'i oldu. Bana Öy|e gçjiyordu ağı, ekmeği kâfi derecede yağlamakta „ Magd^a Schneider, kpcaşı W°lf Istanbul cıheti: iken, arka sırakrdan birme çekilmiş, ki hâlâ da öyle. gelir her pencere o ecel dır. Bu suretle kıyma hazırlandıktan son Albach Retty ile birlikte Strauss'un «Ba L.aktadırlar. Em^norıunde (Agob 14}nasy|n^, Fatihtç (IimaÜ 'Hak'k'î), 'Kâragümrukte (Ahm'e!d Viktor Hügo'nun şiirkrim okuyorduk'. pçnceresiBir, herh'angi bır sebeb dalgın a bir tahta parçası üzerinde fırına götürü har havası» isminc|e,k^ opere|inden iktibas Suad), Bakırfcoyde, (Istepan), Akşaray Birden tenç,ffüshiane<le b» gürühüd,ür lık, ih^yatsı'zlık, şarnpşlv^V, sokaktan ge ür. Her. nek'adar bunu bir kab içerisinde edılmiş olan bir filim çevireceklerdir. rrâhpa^a^' ($eref 1, Fe'rîerâ'e (Emî^faah, ^T Karin Harclt ile Rolf Vf anka «EBeyazıd Kumkapıda (Belkis), Küçukpazarkoptu, hemen yerjmden. fırlıyarak pençe çen güzel bir kadını daha iyi görmek fırına götürenler varsa da adeta tahta parçası bu işin remzidir. Sanki bütün tadı et, seviyomm!» Rm\ndç bir kordelâ yap Çevirecektir. da (^asan Rulusî), Alemâar Ğaİaloglun'da reye koştum, bahçede maç var4ı, oyuncu arzu,ş.u babamm yerıne geçebılır, ve an•)|f Fransada 1832 senesinde çerçyan (^bdulkad^r), Sama^ya 'Sfedıkulede (Tf^ • temin ed,ermiş gibi hemen her esnafın maktadırjar. nem yanımda olmıyabılır.... Ve... Nıte lar ar^sındja pena,l)^w a 'Öamdi)'. çden vukuata ve Dushesşç dç Be^ry'nm fffosi," Şehremfnînde OAhm'e dükkânının bir tarafında bu tahta parçası A •fo Ürşuja pjabjey, t^arry Piçl'in BeyoHüfcte'eti: "'r y kim, geçen sene bir geçe müthiş bir rüya kavga çıkmı^Uf hazır durur. Fırına götürülen kıyma artık :<puç beğem'r ^ay, pi^t!» n^mmç|akı fil hayatına İaalluk eden bir filim hazırlanSişiîcfe (l^açka), Takslm tstiklâl caddeda, okluğu gjbi. Yerinden kımıldamamış gördüra, gene öyle çoç^ktum, be,şıgimde sahibinden çıkmıştıc Orada hemen fınncı maktadır... Senaryosu hazırlanıp bıtanj şinde (Kema^ Rebul), geyopunda {£. p | minde baş ^adıq rojü^fl oyi|iy^çak^. lopulos), cÇralat'asaray. Poşta sokakta (Gaolan Hlimiye dönerek: «Koş bak, dedim, şebebşiz aglıyord(um,* yatağmda bir saea kalfaları bu tahtalan karşılıyarak alırlar. "jlf Be.rlin.cle merhum Benate, Mül rîÂt, Galata'^opçuîar çaâdfesıhde" (Hiaa 1 an ba" b a Bir pide, birkaç pide açarak üstüne ya sekizden Necati ik dokuzckn Hikmet bır şola donen ye gçne uyuyamıyan yet), Kasımpaşacîa (Vasıf)', Halıcıogluridâ :er'in hatırasmı ihya etmek üzere birçok ŞEHZADEBAŞI tutuşmuslar..» Fakal; Hılmi biç otah olarlar. Ondan sonra işe pişirici vazıyed (Barbud), Beşik^aş^a (Vidîn), Şanyçfde (Asaf), Tarabya, Yeniköy, Emirgân, Rumer h gibi beni açık yler Bu pişirici birbirine benziyen o ka ilimleri oynanmaktadır. «Sevişen insan TURAN TİYATRp^V madı. Tekrar yanına geldiğlm zaman ar», «Tuzak» ve «Allotria» îlk olarak Bu geçe şaa^ 2Çl,^0j d? isan, Bebek, Ar'pavudkoy, fjrlak^y, | Ş n pçnççrçyş kp|uyoc, ye bu şefer an dar ekmekten hiçbirinin asıl sahibini şa dayanamadına; «Yatu, dedim, dışarı zanelerl. Şaıj'atkâr Naşid ve östçrilenlerdendir. âlemie hiç alâkadar olmuyorsun ? Nola nem şofa^a plduğu için, pçnççrenin öte şırmamakta büyük bir mümarese sahibiKadıköy Pazaryolunda (Rifat Mümtaz), yr A,merika^aki tJnited Artists şirke arkadaşları okuyuçu Modada (Alâed^m), tlskudarcja cal^ senin lpu passif ha^o,?)» EUeri^i önü şin.dekj Q ş^ya.h, ve korkıuıc boşluğa fırla dir. Ratronun elinde, fırınm kurutduğu inin sermayesinin genijlçtijmçşi ye fng^iz küçük Semiha ve MiHeybeUada^a (Tom^is), mi^dft djuraa kHabın, aç4an§ yaprakları Bı^ rüyad,an nasıl uyandlğmn ündeq bu zamana kadar gelmiş kör bir rilim|erinitı A^neri^ac^a ÎÇv^cujffi İemjp şel varyetesi (Merkezı. j c ı v aı y cıcoı ıçak vardır. Bununla etlie\meği ortasmüsl;üne bas^ıraı;a.k, ayağujıç nasu;wa basıl ben bilirim. fçimdç öyle bir hissi kablelîd^lmesi için Alexandet Korda nıı^ yap ^ki Qyun birderı (Son umid) komeçji % m$ lpijr. adamın, caa aaşiie; ^AV bjlsçy nıku yar ki, bugün olmasa yaun, yann dan ikiye ayınp yüz parasını ahr ve sahi ığı teşebbüsler akim kalmı; ve kapitalin perde, (Yavrum komiser) yodvil 1 perde bine teslim eder. Sahibi bu fırından çıkan dml» djeqi ye Ipaş^acş. arılaUnağa: olmasa Öbür gün, beş sene;, on senç, yirmi Seki? senelik Çeknik oksijeıı ye milyon 2Q0 bin lira artmjmas\ işi şuya sıcak kıymalı pideyi hemen kıyma tahtaA rik kayrîakçıaıyıın. îş a n y p r ^ , <<Akı aylıldten mi, bir yaşımda iken mi şene sonra, muhakkak surette bir pencere ının üstüne yerleştirip elini yakmadan yi düşmüş^üç. Um'ted A.rtists'in çn büyük yeçe şiderirn. Şaİ^çkoy Rşrnaniye r pek\bilmiyQrum, fakat henüz rnemeden den düşerek öleceğim.» eceği yete kadar götürür. Bir etliekmek hisşed,arlan Samuel Goldwyn, Alçxander hallesi Camiişerif 'sokağı No. fjfi R orda, Douglas Fairbanks, Şarlo, Mary kesılDiemıştım, bır gece, mevsraı yaz olaDemek insan b~azan nasıl öleceğini )üyü.k bir adamın karnını doyunn||a kâmc Pickford'dur. Bu meselede en zîyade Üsküdar Hâle sineması caktı' ki şehrm dışıridaki sayiıye köşkFç " idir. Hç'ç y^P H bir taş d ÇÖLDE BİR TÜRK GENGJ muhalefet gösteren Mary Pickford ol a... İTürkçe muştur. Kıj, p]Qmateş|e yeşil bibçrden mahrum bir mevsim olduğu için bu zamanda etliVahşi ve medeniyettçn ıızak yaşıyan insanların KÖR BIÇAflJ Î^EÎdFp^ ^DDİALARI HAKSIZ VE VE KANLI Bu akşam şaat 20 de TAAI^I esnaşıncia ekmek de or^adan kalkıypr. Şinpdi öyle H ^ Ü l ^ L t ş î MÜTÇEİ^ ' K 0 R K Ü ^ C M^ÇEI^ALA^t B*eştan aşağ; TABİÎ KENKIİ şabeserîerin şahesed hissolunur ki her Konyalı bir müddet için etliekmekten aynlacağına müteessirdir ve ve A. ÇİARSSON'un iştirakile iştihasmı bahara saklıyor. O ^ Ç 4 ? y e ş ç n talebesi tarafından Ş %fyfa Ş ^ Ş ^ p ç 6İR MÜZİKHOL MATİNESİ ütretççek muazzam bit filimde canlandı. çamile tar^arn|^ yşnı b,ır S ^ Ş Ç takdirp ş4eçek^er^iç." } ^ if^m» ^ıerkes görmel^. f ^ ş ı ^ ç a şözlü Bursa (Hususî) Cumhuriyet çad ' ? 'O Ö A K Y M^aç k ^ l a ç ı 9 ^ K E S T j 4 Ş V Baş rollerdç; deşindç unçu jsma^J ^akkmınt dük^ânı Sofralarınızı evvelaeu alqınuız. FONDA FR.EI} MAÇ IVJURI^AY üstkattaki duvarı ^e,ljp uç ^iikkân ötçye geçmiş^r. Buras^ ujıçu Kenanın yazıha koltuklann evvelden aldıulmasi. Telefon: 44289 nesidir. Yazıhanenin de tavanmı delen T n;rsız, bu delikten aşağı ip şarkıtarak inVekayii hazırapa tpusav\ e^, ^u^ür^kü J^PıONLARJîJ gördükleci ve miş, kasaya rivayete gore, çuvaldızla year^a^ıljdar} înod.eçri aşls ye ihtiraş filmi ya maymuncukla açmış, içinde bulduğu 371 Hrayı alıp savusmuştur. Po^is; Bu Hdia üzerine hırsızı aramıya baîlamıştır. III üaimi fuks kacfını f Rp akşamki ) ^oy, hakikj hayatmda da yüksek ^ kadını tarzında 1 1 l I M r l NOBETÇI ECZ^NELÇJl KI§ GEÇESİ ' Ç K ÂN YABIN DA V A S I S I D N EY Y I A »4 * « * # * t Ş A R A Y şmem^şı AKŞAM İ p £ K; te BAŞLIY6R JAPON Saheserini takd.irn, |di^QE. Baş rollerde : . ÛÜkÜ MELEK SESSVE HAYAKAWA ve anaarpen ^apo^yac^a çgvr^m^Ş plan bu filnaip hişsî, bareketli X* ÇlPh ffilv?u.M u m u m u r ^ tafedirini kazanacaktır, İlâveten: FQX JU^NA^L dünya havadisleri bmemada ANNABELLA ve en HAFIZ BÜRHAN A up Te» 21359 Sehhar, cazib ve göz kamsıştıran yı\<\ız KÖNSERİ CLARK GABLE t MİRNA LOY BÜYÜK eı^ büyük filmi ve İki büyük sz heyetî. Ayrica : muhteşem felgıi ile KI N K R AYA H I L i Z Di V A C AŞ K Dpby([y isıpt, Heıpıipe Hep \m\*p. liçç 1 2Û, mçykj 35,, B u g Ün RAİMU v« LUCiEN T U R W *V9fl B 4w P?»»*in mftda, b.oçsa vç sinemaşında ret âlemi, eğlence, ve zacate{ tilcni " ASRİ İŞ ADAMI| ikTsaat feabUha »«v«ten : EKLER JÜRNAL