30 İkinciteşrin 193» CUMHURÎYET Birçok okuyucular ilmî kitablari yanlış bir zihniyetle okurlar. Eserin kıymetini hislerile ölçmeğe kalkarlar. Öyle ilmî kitablar vardır ki hislerimiabeşistanda, kumaş ve saire zi, temayüllerimizi tatmin etmedikleri i [Ulus gazetesinin dil üzerin •inde yazın yaptığı tesir icbarile, (öğgibi metalar kolla ölçülerek ley) i ve (ikindiy) i tanımış ve onlara çin beğenmeyiz, çok doğru olduklan hal deki etüdlerini nakle deoam edisatılırmış. Ve bunlan satıcının isim vermiştir. Sabah ile öğley arasında değil de müşterinin bizzat ölçmesi lâzım de yanhştır deriz. yoruz\ bir nokta tesbit edip ona isim vermemiş gelirmiş. Gene öyle ilmî ( ! ) kitablar vardır ki tkindi tir; çünkü bir tesir ve icbar al tında kalsırf hislerimizi okşadıklan için »everiz, Bu âdet, orada yeni bir zenaatin doğKelimenin etimolojik şekR şudur: mamıştır. takdis etmeğe kalkanz. masını mucib olmuş: Alıcılık! (1) (2) (3) (4) Astr Elimizde olmadan bazan ilmî eserlerBöylece, bir takım uzun boylu ve bi(ik + in + id + iğ) (İkindiğ) ile (asır) kelimelerinin eti naenaleyh uzun kollu adamlar, çarşıda, Ie edebî eserleri kanştınyoruz. (1) Ik: Köktür; güneşi ve onun sı Karl Manc'ın en büyük muvaffakiye caklığını ifade eder. Güneş, (Öğley) molojik bakımdan farklan: azarda dolaşırlar, dükkânlardan ku İkindiğ: (ik + in + id + iğ) maş alışverişi yapmak istiyen ihtiyac sati bu kusurlanmızdan istifade edebil • de sıcaklığmın en büyük tesirini gösterir; Asır : (ağ + ıs ( ır + . ) hiblerinin onüne düşerler ve cüz'î bir ücmis olmasındadır. öğleyden batıya doğru indikçe sıcakhğı Her iki kelimede kökler (iğağ), gü et mukabilinde, onlann beğendikleri Bu büyük kusunımuzun sebebini şöyle nın yakıcılık tesiri azalmaya başlar ve tahlil ediyorum: öyle bir noktaya gelir ki orada güneşin neşin sıcakhğı anlamını gösterir. Birin mah, gene onlann hesabma arşınlarlar Her ilmî eser bir gaye ile yazılır. Mu ıcakhğı, öğleye nazaran mutedil olur, cide mefhum, kendine bitişik olan yakın mış.. (. + n) sahasına taşmıştır; halbuki i harrir filân neticeye varmak istiyordur. lık olur. Bu bana, yıllarca evvel, bir ramazan kincide, oldukça uzak bir sahaya, (• ecesi Şehzadebaşında bizzat şahid olf Bizi bu neticeye inandırmak için mantı(2) în: Sıcakhk anlamının bitişiğinğının bütün inceliklerini elinden geldiği deki sahayı ve sıcakhğın o sahaya ya ) ye, yayılmıştır. Buna nazaran (asır) Juğum bir vak'ayı hatırlattı. kadar kullanır. Mevsim kışü. Tiyatrodan çıkmıs,, e ılmış olduğunu gösterir (terin, cildin noktası, (ikindiy) den daha ileridedir. (İkindiy) i, (asır) a yanaştırmak için, rime dönüyordum. O çipil ve ayazlı geEser, elimize geçtikten sonra şu üçharicine çıkması, taşması gibi). kelimeyi son ekle, yani (iğ) ile, bağla ede, ya evlerine kapanmış veya ki cayşeyden biri olur: Bu izahattan şu anlaşılmak lâzımdır f 1 Biz de muharririn ispat etmek is ki, sıcakhk anlamı, kendi egosunda dü madan önce ona (. 1) eki vasıtasile lanelere dolmuş olan halkm ıssız bırakbir uzaklık anlamı katmak' lâzımdır: ğı sokakta, on, on iki yaşlannda bir tediği iddiaya taraftanzdır. ünüldüğü vakit, kesafeti, tesiri fazla o(İkind + il + ey = ikindiley) ve mısırbuğdaycı Arnavud yavrusu, kar çi2 Muharririn mantığı çok kuvvet ur; sıcakhk mefhumunun içinde bulun «Sevda Oteli» operetinden eği gibi patlamış mısırlannı satmak için, lidir. Bizi kendimize rağmen götürmek duğu kabın kenarlannı açalım, etrafına (ikindileyin) sözleri kurulmuş olur. (Asır) kelimesi, (asr) telâffuzu iîe oğuktan kısılmış sesile haykınyor, bir muhtelif tahneler stediği yere. sürükler. dağılsın, taşsın; o zaman sıcakhk mef 3 Muvaffak olamaz, eserde fikir humu kesafetini kaybedecek, tesiri aza rabcada «ikindi vakti» ne dendiği gibi ürlü zuhur etmiyen müşterinin peşinden, :gündüz» ve «gece» ye de denir. [7] ilak kaldınmlann üzerinde taban tcu ya ne rezaletler çıkacaktır. Işte, Kâmi Ieri. iddialan beğenmeyiz. acak. Operetler, her milletin musiki haya • Not: (Asır) kelimesinin kökü olan ordu. îşte «ikind (t) i» sözündeki (. |îlmî bir kitabın nasıl okunacağı bili tında önemli bir basamaktır. Yüksek ve ranla Nevinin istediği de budur. (ağ) zaman ve mesafe manasına alımn Bir arahk, benim hizama geldiği sı ağır musiki parçalarile birdenbire alış Fakat işler hiç te onlann tahmin et nirse hem yanlıs fikirlerin yer tutmasına. dt) amilinin yaptığı ameliye böyle dü ca, (. s) ekihin oldukca geniş bir sa ada, oradaki kahvehanelerin binnden f kanlık peyda edemiyecek olanlar, bun tiği gibi feci bir akıbete müncer olmuyor, hem de doğru iddialann birçok kimseler ünülmelidir. (3) î d : (. + dt). ektir. Yapıcılık, haya intişar ve (. + r) ekinin de temer ırlıyan iriyan bir adam, çocuğu duraurtarafından reddedilmesinin önüne geçillann hafif, şen ve şakrak ahenklerile haber alınca kemali sükunetle: yapılmış olmaklık anlamına işaret eder. üz ve takarrür ifade etmelerine göre, u: temase gelerekten hakikî musikiye alı • Çok iyi olmuş, diyor, çünkü ben mis olur. f Uğlan! Kaç para mısırbuğdayı? Yapılacak ilk iş böyle bir kitabt eli Yani güneşin, keskin sıcaklığını (. n) (asır) oldukça uzun bir zaman devresi jirlar. zaten Valâyı sevmiyordum. Onunla sırf mize aldığımız zaman muharririn hangi ahasına yayarak ılık yapmış olduğunu demek olur ki asnn zaman anlamı da bu Bir avuç kırk para.. Hele bizim gibi hakikî musikile ancak annemin ısrarı üzerine nişanlanmıştım. yolda izah edilmis olur. neticeye varmak istediğini aramaktır müspet olarak bildirir. Evet amma, senin ellerin kirlidir. Cumhuriyet devrindenberi karşı karşıya Şimdi mademki serbest kaldım. Ben de (4) İğ: (. + ğ) eki, kendinden ön Ondan sonra bitaraf bir muhakeme ile (1) Radlof. III. <Altay, Lebed, Küerik Ben avuchyacağım. gelmiş ferdler için operetin önemi bir kat sevdiğim trfan Sacidle nişanlanmm. iddialann, ispat için kullanılan delillerin ceki düşünceyi tamamlar, tayin eder bir ehceleri»; Tuhfet üz zekiyye. Peki! daha fazladır. Binaenaleyh Şehir tiyatHatta Muttalib de, fotoğraf meraklı(2) Büyük Türk Lugati cOsmanlı V>akiV»te uyup uymadı^Tn ölcmektir. şarettir. Derhal, herif, paltosunun cebinden, rosundaki operet tcşkilâtmdan sonra sı Kâmiranla Nevinin elinden tesadüfen lehcesi>; Kamusu Türkî; Sanıhatı Sey matrak gibi bir el çıkanp sepete daldır Fr»''er bnna << f critiçue derler ki * ö< Ik + in + id + iğ = ikindiğ = i«Halk Opereti» gibi ikinci muntazam düşürdükleri bir resimde kansının Irfan herkeste yoktıır. Fakat biraz gayret et kindiğ: Güneşin, sıcaklığmın mutedil, ranî; Elferecü B^J eş Şidde Tercü dıpı gibi, bir avuçta dört avuçluk mısın bir teşekkülün vücude gelmesini bütün Sacidle öpüştüğünü gÖrünce kızmıyor: tikten sonra elde edilmiyecek birşey de ılık olmuş olduğu vaziyet. Buna «gün mesi. )irden kavradı, çekti. kuvvetimizle takdir etmemiz icab eder. (3) Kamus Tercümesi. Oh, bu »ilâh elimde varken artık değildir. yılımı» derler: (Yılımak): «Ilınmak, Zavallı Arnavud çocuğu neredeyse «Halk Opereti» Beyoğlunda Fransız kılıbıklıktan kurtuldum I (4) Karayim Metinleri ğlıyacaktı. IV. ılık olmak» demektir. [ I ] (5) Kamusu Türkî. tiyatrosunda göze çarpan ilk temsili Diye seviniyor. Neticede bu dolam Not: 1 Türk, daha iptidaîlik de Çok aldm; olmaz!. (6) Kamusu Türkî. «Bay Bayan» dan sonra çarşamba ge baçh ve merakh işler îrfan Sacidin Ne virlerinde bu tabiî hâl ve vaziyeti duyDiyecek oldu. Fakat herif: (7) Kamus Tercümesi. cesinden itibaren ikinci bir eseri, «Sev vinle ve Valânın da Gülle evlenerek iki mu5 ve onun adını da böylece koymuş Pazarlı^ımız eibi değil mi? N e da Oteli» ni oynamıya başladı ve san'at ihtiyar kadının ve Muttalibin açıkta kalur. dır^nıyorsun, Vöpoelu! aşkile çalışma yolunun sonunda beheme malarile neticeleniyor. Kelimenin (ikindiğ ve ikindiy) şekilDiye, üstelik çıkışarak, defoldu, githal «mtrvaffakiyet» e erişileceğini pek eri vardır. (ğ = y ) . Temsil itibarile bütün aktörler iyidirı.. güzel isbat etti. Çünkü Halk Opereti ler. Rollerinde en ziyade muvaffak olaaNot: 2 (İkindiy) de. artık güneş ln«an Vıövle «<«vlen b«"rerebilmek îçin kUmpaııjT oaı Lu pîjrcslt «B«>y Rajran» ı Arsıulusal Tecim Odası Türkiye UT r Valâyı oymyarf "Uitfuflah 3ürurfle & Kyedi tulâ» sahibi olmalı! Bundan bir muduot ervel Galatada bize" arfcasını vermiş gibi bir duygu var temsil ettiği günlere nazaran her cepheusal Komitesi heyeti umumiye toplan makyajını ve tipini çok iyi yara§tırmjş oErcümend Ekrmm TALU bir handa arkadaşı İVıustafayı sopa ile dır. Onun için, (ikin = eğin) sözü de çok ilerilemiş görünüyor. Dekorlar, tısı dün sabah saat on buçukta Ticaret Ian Fağfurizade (Yaşar Nezih) tir. Akdöverek öldürmekten suçlu kunduracı «zahr» manasına kullanılır. [2] kostümler zenginleşmiş, aktör ve aktrisler törlerin muvaffak olmalarındaki en büAnkara, Afyon, Çarşamba, Samsun, Odasında yapılmışür. Kongreyi komite Mütehassıs doktorlar hergün çırağı Şükrünün muhakemesine dün Ağır hem keyfiyet hem de kemmiyet artınlayük amil de bilhassa ortaoyunu tarzma anakkalede de verâya (sırt): «eğin» başkanı Mithat Nemli açarak bir söylev hasta muayene edecekler ceza mahkemesinde bakılmıştır. Sorgusu rak takviye edilmiş, baleler daha munvermiştir. Mithat Nemli, bu söylevinde ve tuluatçılığa ancak yüzde bir derecediyorlar. Sıhhat Vekâletinden dün şehrimizde yapılan Şükrü suçunu tamamile itiraf ettazam bir şekil almıştır. sinde kaçmalan, piyesin aslında ne var miş ve ezcümle şunlan soylemiştir: «İkin», «öğün» ( + mek) » [ 3 ] , Beynelmilel Ticaret Odasının dünya e ki hastanelere gelen bir emirde bütün Sevda Oteli» operetle revü tarzı bir sa mümkün mertebe onu söylemeleri ve konomsal durumundaki ehemmiyetinden « Hana girdiğim zaman başkalan «ağın» [4], «akan» [5] sözleri hep, bahsetmiş ve Türk ulusal komitesinin e mütehassıs doktorlann her gün hasta muleştirilerek vücude getirilmiş bir eserdir. o hareketleri yapmalarıdır. «taşan, seyelân eden, akan» manalan ayene etmeleri bildirilmiştir. Mütehas da vardı. Gizlenerek ortalığın tenhalaş linden gelen gayreti sarfederek ulusal sıs doktorlar, simdiye kadar hastalan hafmevzuunda bütün operetlerde olduğu ginadır. Musikiye gelince, eserde besteli par masını bekledim. Sonra pencereden sivekonominin inkişafına çahşbğını söyle tanın muayven eünlerinde muayene e bi derin, psikolojik ve fazla mantıkî çalar pek fazla olmamakla beraber öz ri bir değnek kopararak Mustafayı ara«Seylân» manasma olan (akıntı) [6] miştir. vak'alar aramak doğru olmaz. Onun i lüdür ve mümkün mertebe zamanın nağ dım. Abdesanede yıkanmakta olduğu • sözile (ikinti ikindi) sözünün her ikisi diyorlardı. Bundan sonra her gün saat Bundan sonra kongre baskanı secimi 8 den on beşe kadar hasta muayene e çin ihtiyar ve zengin hovarda Muttalibin meleridir. Sözgelimi «spor» şarkısı, nu gördüm. Hemen sopayı başına indir birdir. Birincisinden «su» anlaşılıyorsa sevgilisi Gülle felekten birkaç gün çalmak «rumba» faslı ve şark motiflerinden alın dim. îkinci vuruşta öldü. Fakat b'ldükten ikincisinden de «güneşin şuağları» anla yapılmış ve ittifakla gene Mithat Nemli deceklerdir. şılır. seçilmiştir. Okunan idare heyeti rapo Jçin geldiği «Sevda Oteli» ne dedikodu mış kısım çok alkıslanmıştır. Bunların bir sonra da beş, alh defa vurdum. Cebinde Türkofiste bir istihbarat ve Konyada «sızıntı» ya (öğüntü) der runda komitenin Arsıulusal Odanm cu ve herkese muziblik etmekten zevk kısmmın vaktile îstanbula gelmiş olan 7 lira ''adar bir parası vardı. Onu da alsorduğu birçok suallere cevablar verdiğ ler ki, kelimenin kuruluşu, (ikindi) nin matbuat bürosu açıhyor alan bir çift olan Kâmiranla Nevinin, bir Brezilyalı revü takımınm Rio dö Ja dım. Oradan camiye gittim. Camiden ve Oda tarafından bildirilen tetkikleri nerio ve sair havalanndan ilham ahnarak sonra da 7 lirayı yemek için Ziba soka kinin aynidir. Ekonomi Bakanlığı teşkilâtınm daha evvelâ Muttalibin yeğeni Valâdan başyaptığı zikrediliyordu. Rapor ittifakla faideli olması ve gazetelerin de ticaret ve yapılmış olması da kusursuzluğunu te ğına gittim. Orada yakalandım.» tkindiyin Iıyarak, kansı Afitabı, sonra da Valâ kabul edilmiştir. min eden amillerden biridir. sanayi erbabını tenvir edebilmeleri için Suçlu; neden bu isi yaptığı sualine kar(İkindiy + in) dir. lun kaynanası tkbali, kayınbabası Fağ934935 yıllan bilânco ve yeni sene yeni bazı tertibat alınmış ve bu hususta Baledeki genc kızlann değiştirdikleri şı da; Mustafanın kayın pederile arala In: (. + n ) , ektir. Güneşin (ikindiy) furizadeyi ve nişanlısı Celileyi davet e alâkadarlara emir verilmiştir. Beş altı kıyafetten ekserisi çok hosa gi nnı bozduğunu; kansile aynlmağa sebeb dediğimiz nokta yakınlanndaki hare • bütçesinin tasdikmdan sonra yeni komi !dip ortaya kanşık, kanşık olduğu kadar tenin seçimine geçilmiştir. Arsıulusal Ti olduğunu, bundan dolayı kendisini ö'l ketini ve zamanı gösterir. 1 ikincikânundan itibaren Ankarada decek tarzdaydı. Bilhassa spor şarkısma da gülünc hâdiseler çıkarmak istemeleri refakat eden kısımla «tango» ve «rum dürdüğünü söylemiştir. Not: I Güneş (ikindiy) de bulun caret Odası kongresine murahhas olarak Türkofise bağlı bir istihbarat ve matbuat Mithat Nemli seçilmiştir. ni pek tabiî görmeliyiz. Asıl işi gülünc ba» fasıllan halkm çok hoşuna gitti. Pü* Şahidler çağınlmak üzere dava başka duğu zaman, (öğley) ile (batı) arasın bürosu kurulacak, matbuat her türlü ikgüne bırakılmıstır. tısadî havadisleri buradan tahkik ede ve merakh yapan diğer iki nokta da îr daki mesafeyi ikiye bölmüş gibidir. rüzsüz muvaffakiyetle başanlan «Sevda Mısırda durum bilecektir. Bu büronun bir eşi de en kısa (İkindiyin), herşeyin gölgesi iki mis fan Sacid isminde bir Don juanın iki ih Oteli» temsiline aid dokunacağımız yalMuğlada Atatürk heykeli bir 7amanda l'^anbulda kurulacaktır. Kahire 29 (A.A.) Vali, son Iine yaklaşır. tiyar kadını, Afitabla tkbali sever gö nız iki küçük nokta vardır: O da henüz Ekonomi Bakanhğına bağlı teşkilât Muğla 29 (A.A.) Şehir meclis Bunlan düşünerek (ikindiğ) sözünün galar sırasında Iskenderiyede ölmüş o rünerekten onlardan para sızdırması ve sahneye yeni alışmakta olan Bayan Mumemurlan ticaret ve sanayi erbabınm her Atatürk heykelini eksiltmiye koymuştur. kökünü, (iki) farzetmek hatıra gelir; i lan talebenin hatırasını anmak maksa Muttalibin, kansının şüphelerinden kur zaffere daha fazla kendisine hakimiyet Heykel tabiiğ büyüklükte olacaktır. Ek şin biraz da kolay zannolunan ciheti o dile hukuk talebesinin ve Iskenderiye ba hangi bir işini derhal ve mafevk makamtulmak için yeğeni Valâyı Gülle nişan temennisi bir de Don juan rolüne daha dan danısmağa lüzum kalmadan halle siltme müddeti bir aydır. Heykel ihale dur. Fakat düşünmek lâzımdır ki, insan rosunun 1 kânunuevvelde yapmak ta lamasıdır. Düşünün bir kere Valânın asıl tipik bir arkadaşm seçilmesi.. edildikten üç ay sonra yerine konmu lar bu fikirleri çok sonra bulmuşlardır savvurunda bulunduklan gösteriyi yasa decektir. Bu şekilde hareket etmiyenler nişanlısı Celile bu işi haber almca ortatecziye edilecektir. Türkler, ilk önce, güneşin kendi üzerle bulunacaktır. etmistir. Sahne hayatımızda yeni bir varlık «Halk Opereti» Ikinci eserîni veren Halk Opereti bîze san'at aşkile çalışma yolunun behemehal muvaffakiyete erişeceğini ispat ediyor Biz bize İlmî bir kitab nasıl okunur ? Dil üzerinde çalışmalan İkindi İkindi, ikindiy, ikindiyin, ikindiley, ikidileyin ve asır kelimelerinin tahlili Habeşistandan Şehzadebaşına! Arkadas katili Yaptığı cinayeti soğuk kanklkla itirai ediyor Arsıulusal Tecim Odası Türkiye kongresi HIÇ Edebî Roman: 61 Peri padişahmın billur tabut içinde senelerce uyuyan kızı gibi gözlerini hayata yeniden açıyor. Geçen zamanın, on dokuz senelik bir ömrün neler ifade edebileceğini, insanlan birbirinden nasıl ayırıcağını, nekadar çok ayırabileceğini, hele böyle hayatta yalnız bir gün yanyana gelmiş iki kişinin birbirine nekadar yabancı olabileceğini biran düşünmüyor. Ve bunun çin, omın açık yeşil gözlerinin içire bütün hasretile bakarken hiç sıkdmadan, çok tabiî birşey söylemiş. gibi umdmaz bir kolaylıkla: Sizi seviyorum, sizi pek çok seviDiyebiliyor. 5edîrîn başrada yanan küçük lâmba ya.nız onlann bulunduğu yeri aydınlatı'cr. Seza koltukta ohıruyor. O sedirin üsıde yumujak, dost gözlerle Sezaya ba or. liyecek? lcindeki bu istifhaına kim ce Evet niçin buraya geldi?. O bileğindeki saate bakjyor: vab verecek? On bir... Ben çocuk muyıan. Ben deli nn*** On bir mi?... yim... Niçin buraya geldim. Koskoca b'r Geç mi kaldın? Yoksa seni evde Pencereden giren bol havaya ragmen kadın oruz dört yaşmda bir kadın bir Şarab, ne zamandanberi içki ıçmemiş bir bekliyen mi var?.. odanm kuvvetli çiçek kokusu asabı bo genc kız bileisizliği içinde olabilir mi?. O Yazan: Suad Derviş olan Sezanın başını ne kuvvetli döndü benim gibi hayatının on dokuz senesıni Hayır beni kimse beklemiyor. Fa zacak kadar siddetli.. rüyor. kat gitmeliyim. Seza kendisini hiçbir zaman bu kadar kendi hatıralannın içmde mahpus geçir Birşey yemiyorsun? O da yerinden kalkıyor: kücük, bu kadar kabahatli hissetaıemişti. medi. Onun o dokuz senelik hayaü Bizim hayatta iki mes'ud gecemiz Ben mi?.. Aç değilim dr... Birşey yemeden, birşey içmeden Eğer ağlıyabilse eskisi gibi ağlamak içinde trende şurada burada bir gece tevar... Hayatta herşeyi tesadüfe bıraka Seza olmaz... Yiyeceksin... Bak kabiliyetinde olsa uzun, uzun ağlıyacak.. sadüf ettiği nekadar çok kadınlar olmuşlım... Inan bana... Bu tesadüf benim böyle gidilir mi? diyor. bu hiç fena değil. Ne güzel bir kızartma Evet kendisini kabahatli hissediyor. tur. Kendinin benim için ne olduğunu Yanyana ayakta duruyorlar. hayatımın en büzel ve en garib tesadü bu... Yusufu kabahatli hissediyor. onun ne biliyor mu?.. Bu gece bana geldiğin icin sana ne Iştahla yemek yiyor. Beyaz şarabı iş füdür. Ne o... Neden kalkıyorsun? Seza da neden ayağa kalktığını bılrai kadar minnettanm... Gene görüşeceğiz yapmasını ne söyiemesini bekliyor... BuHayır!.. Şüphesiz bilmiyor.. tahla içiyor. mı kendikendine izah edemiyor. Yalnız yor. değil mi?. Beni unutmuştu bile... Şimdi balkon kapısı yeniden açılmış, bütün suurile içindeki bu kınlmış şeyi Elbet te. Bu odada, bu havada, karşısmdaki ayağmur dinmiş, dışanda serinleşmiş gece; «Süheylâ» ancak Yusufun tamir edebileceğmi bili damın sesinde onu sıkan ve bunaltan bir Fakat bu söze kendi de inanmıyor. ateşi düşmüş bir hasta gibi rahat. Onun Süheylâ demiş oldugu şimdi yor ve kendisinin ne olduğunu tayin edeİçinde kmlmış olan nedir?.. Nenin ma Konuşmuyorlar. Sezanm daimî 3usu şey var... yeniden haürasında canlanıyor: mediği bu hareketin Yusuf tarafından temmi tutuyor.. Onu tatmin etmiyen, ona Biraz hava almak istiyorum.. şu onu biraz rahatsız ediyor galiba. Ko Ismimi bile habrlamryordu, yapınrıasım, Yusufun birşeyler söylemeBalkon kapısına doğru ileriiyor... Ba bu isyan hissini veren sey nedir?.. nuşacak söz bulamıyor gibi bir hali var. sini.. Aralanndaki bu hakikati aralann Elile alnını uğuşturuyor: Onda aradığı ne idi?.. Neyi bulama Seza o kadar ciddî ve o kadar neşesiz ve şını camın kenarma koyuyor ve şehrin daki bu geceyi maziye, mazideki hayal Ben onun için iyi bir tesadüften, üstüne bakıyor. Karaltılan, ışıklarile bu dı?.. Kalbinde biraz evvel duyduğu hesakin ki: lerine bağlamasını ondan bekliyor.' umulmaz kolaylıkta bir maceradan başka Canın sıkıhyor galiba benden!... şehrin üstüne bakıyor. Ne kasvetli bir yecanh sevmci böyle birden hicab hiss Fakat o oturduğu yerde ağır, ağır si bir şey değilim. Oooh hayır Yusuf... Sıkılmıyo manzara bu.. Bu manzarada bu kadar yapan ve sıcak bir sevgiyi bir yürek ü garasmı içerek, şarabm ve ilerlemiş saa Gözü aynaya ilişiyor, aynadaki gSz züntüsü haline sokan nedir?. can sıkan ne var? rum. tin verdiği rahat bir yorgunluğun içind lerinin atesile karşılaştığı anda başını oYusuf onu kıracak ne yapü? Geri dönüyor. Sedirde oturan adam O halde gül biraz... Bak ne gü memnun, memnun gülümsiyor. nüne iğiyor. Hiç birşey yapmadı.. Hep akşam ras^ kendisine gülümsiyerek bakıyor, Seza zel bir gece idi bu gece... Öyle bulnıuyo Bir hareket yapmıyor... Niçin buraya geldim.. kendisine bakan bu gözlerin altında ne geldiği gibi, nazik terbiyeH ve müşfik.. musun?.. Seza kendi kendine soruyor: Hatta muhabbetli bile... Fakat!.. den utanıyor: (Arkan var) Evet... Niçin buraya geldim?.. Bu fakatin ne olduğunu ona kim söy Saat kaç oldu acaba? Saadet îşte budur Seza... Bir ge ce ömrümüzün bir tek gecesi... Tatlı geçen bir iki saat... Değil mi?... Haydi gel bu gecemizin, en mes'ud gecemizin jerefine içelim.