21 Mayıs 1 33 C 'Camharivet Haftalık Radyo programı Bu akşamki program ANKARA: 12,30 gramofon konseri 18 Riya 'seticumhur filarmonik orkestrası : 1 Mozart: (Ouverture Figare) 2 Szulc: (Fantaisie Zou) 3 Monfred: (Chanson Slave). 18,40 alaturka saz 19,40 gramofon konseri 20,1 0 ajans haberleri, hava raporu. Ta Suriyeden Gelen cete... Çorumda bütün efradile beraber yakalandı Karabekir Paşanın yanlış düşünceleri Bu haita tercih ediniz! ANKARA (Bu akşam) :" 18 Figaro (Mozart). BUDAPEŞTE (Bu akşam) : 21,20 Lustige Husaren (Forkas). VARŞOVA (22 mayıs) : 21.05 Leichte Kavallerie (Suppe). VİYANA (23 mayıs) : 22,05 6 ıncı senfoni (Mahler). BÜKREŞ (24 mayıs) : 21.05 Piyano konseri. BUDAPEŞTE (24 marıs) : 24.20 Piyano konseri. VİYANA (25 mayıs) : 22.05 Haydnin eserleri. BÜKREŞ (25 mayıs) : 20,45 Mathius Passioff" (Beethoven )J BUDAPEŞTE (26 mayıs) : 20.15 Tronb^dor (Verdi). ka saz (Makbule H.) 19.45 Hikmet Rıza H. 20.30 stüdyo saz heyeti21,30 gramofon 22 ajans, borsa haberleri ve saat ayarı. VİYANA : 1 8, 30 muhte'if konser 19. 1 0 kon ferans 19.35 fransîzca ders 20.05 hafif musiki parçaları 20,35 havadis ler 20,40 hafif musiki konseri devam edivor 21.20 konferans 21.50 muhtelif program 22,05 G. M?hler'in senfonilerinden 6eme Svmohonie, AMoll)23.35 havadisler 23,50 plâklarla dans musikisi. 25, mayıs, perşembe ANKARA : 12,30 gramofon konseri 18 alatUTka saz 18,40 viyolonsel konseri (Edip B.) 19.20 alaturka saz devam ediyor20. 10 ajans haberleri, hava rapoTu. Gazi, daima muntazam ordu taraftarı idi Maamafih Kuyayı Milliye teşkilâtı muvaffaki yetle Gerilla harbi yapmışlardır Kf^ım Karabekir Paşa vaziyeti daha ilk günlerde yanhı mütalea ettiğini, bükümlermi de bu yanlış mütalealann iizerine kurduğunu, gazetelere gönder digi mektuplarla da teyit etmiş oldu. Karabekir Paşa ttilâf devletlerinin müUreke hududu dahilinde kalacaklannı, yeni mücadelelere kalkışmıyacaklannı söylüyor. İzmirin işgali tarShi ise bu tahminlerden sonradır. Kâzım KarabeIdr Paşanın ısrarla üzerinde durduğu noktalardan biri de «mütareke hududu damilinde kalan ana valanı kurtar mak..» hr. Paşanın mektubundaki çârük noktalan tenkit eden (Millici) buna şöyle cevap veriyor: « Anlaşılıyor ki mütarekenin tesbit etitği hudut, Faşayı tatmm ediyormuş. Eğer dava başı bu ise bütün bu miinakşalann hiç bir faydası yoktur. Çünku biz misakı millî hududu dahilinde, idari, siyasî, ve iktısadî istiklâline malik yepyeni bir Türkiye kurmak davası üzerindeyiz.» (Millici), bir Kolordu kumandanı olan Kâzım Karabekir Pasanm, on iiç sene evel Ordu müfettişliğinden aldığı direktif mahiyetindeki bir emir ve talimat karşısmda nasıl hareket ettiğmi tetkik ederek: «Bu emimamede o zaman belki göriinüşe ve kanaatme tevafuk etmiyen bazı noktalar görmüş olabilirdi. Fakat ona düşen vazife, o zaman aykırı gördügü hususlan âmirine bildirmek olmalıydı. Hususile Ordu müfettişi Mustafa Kemal Paşa bu hususlar hakkında bir mütaleası varsa kend'sine yazılmasını ayrcıa rica ediyor. Halbuki Karabekir Paşa öyle yapmıyor, o emir dairesinde hareket ediyor. Çünkii ernirnamenin aykın gördüğü bir noktacı yoktur; fakat şîmdi vesika diye beşinci mektubunda yazdıği bu direktif emir nameyi tam on dort sene sonra tatbik etmemiştim, diyor. Bu itiraf, iki karakter arasmdaki tezada ne güzel bir misaldir!» deidkten sonra, »öyle devam ediyor: nin hakikatini anlatalım da, bilmiyorsa öğrensin: İstanbul hükumeti Harbiye Nazın Şev. ket Turgut imzasile, üçüncü ordu mü feUişi Mustafa Kemal Paşaya bir şifre telgraf geliyor. Bu şifrenin meali, Kâzım Karabekir Paşanın, Mustafa Kemal Paşaya atefn neşrettiği vesikanin ta kendisidir. Müsveddesi ve kaydi bugün elimizde olan bu şifre şöyle başlıyor: «Ermenilerin hudutlarımıza civar ba/: nokatta kuvvet cem ve tahşit etmekt« olduklan, ezcümle Kars ve Sarıkamışta on bin kadar asker ikame ederek Antraniğin otuz bin kadar kuvvetle Van cihetine inmekte olduğu... ilâh> Bu şifreli telgTafname biraz daha uzundur. Şifre mahlulünün müsvedde sinde mavi kalemle yazlımış şöyle bir kayit var: «Görülmüş, hiç bir muamele yapılmamıştır!j> Bu yazının altında da (Hüi« rev) imzası var. Müsveddenin sağ tarafmda da müfettişlik erkânı harbi Kâzım Paçanm. (şimdiki İzmir valisi) imzasile ve kırmızı kalemle yazılmış şöyle bir kayit daha var: (Kâzım Karabekrr Paşaya da sorahm!) O halde, Kâzım Karabekir Pasanm vukuf ve kudret vesikası diye neşrettiği bu telgrafnamerrin macerası şu olmalıdır: tstanbul Harbiye Nezareti, işittiğf bir rivayet hakkında doğru olsun, yanlış olsun müfetişliğe şifreli bir telgraf çekiyor. Bu şifreyi, müfettişlik erkâm harbiyesinde bulunan Hüsrev Bey (Şim diki Kâbil sefiri) göriiyor, ya kendiliginden, yahut ta Mustafa Kemal Paşaya gösterdikten sonra: cYapılacak bir muamelesi yokturîf işaretini koymuş • tur. Fakat daha sonra bu şifreyi okuyan erkânı harbiye reisi kıyamet kopmaz ya' bu haberin mahiyetini bir defa da kolordudan sormayı düşünüyor. İşte meşhur vesikanin macerası... Işin zâhir? tarafı budur. Fakat muhakkak olan şu ki, Kâzım Karabekir Paşa; bu şifrenin doğrudan doğruya müfettişlikten çıkmadığını hatta Harbiye Nezaretinden gelmiş olduğunu bilmez değildir. (Mek tubunda valinin iş'an üzerine yazıldığı zaten işaret edilmiştırT ' Işin ası] acıklı tarafı şu: Farzı mahal olarak böyle bir sey doğrudan doğruya Mustafa Kemal Paşa tarafından kendisine sorulmuş olsaydı bile, Gazinin yirmi beş, otuz senelik askerî hayatı. bunca muvaffakiyetleri meydanda iken. Karabekir Paşanın vesika diye ortaya atfığı böyle manasız. küçük şeylere bakarak Mustafa Kemal Paşanın askerî kabiliyet ve salâhiyeti hakında hüküm vermeğe kalkarsak, yalnız vatandaşlar değil, bütün dünya, hem körlüğümiıze, h"m de nankörlüğümüze hükmetmez mi? * İSTANBUL : İSTANBUL: 16 gramofon 18,30 Dr. İsmail Tevfik Bey tarafından veTem hakkında konferans 19 Nihal Tevfik Hanım 19,45 Bedayii musiki heyeti 21,30 gramo fon 22 ajans, borsa haberleri ve saat ayarı. VİYANA: 18 hafif musiki 19.30 muhteiif konferanslar, havadisler 21.35 orkestra konseri 22,05 akşam musikisi 23,35 havadisler 23,50 cazbant. BÜKREŞ: 18.05 muhtelif konser 20,05 kon ferans 20.45 gramofon plâkları2 1,05 şarkılar 21,35 radyo orkestrasının konseri 22,05 kıraat 22.20 radyo orkestrası devam edivor 22,50 havadi«Ier. BUDAPEŞTE : 18,20 tsigan musikisi 19,20 skeç 19,55 piyano konseri 20,35 kıraat 21,05 havadisler 21.20 (Lustige Husaren) E. Forkasm opereti 23,20 havadisler müteakıben: cazbant. VARŞOVA : 18,05 piyano konseri 19,05 dan sing 20.30 skeç 21,05 şarkı ile or kestra musikisi 23,05 havadisjer ve muhtelif program 24,05 dans hava Iarı. BELGRAT : 17,35 radyo orkestrası 20,05 ke man konseri 20,50 skeç 21,20.radyo orkestrası devam ediyor 22,35, Rus halk şarkıları 23,15 havadisler sonra: tsigan orkestra.»ROMA : 21,05 havadisler sonra: kadın se sile şarkılar 21.50 muhtelif solo kon«erleri 24 havadisler. PARİS (Poste Parisien) : 20,05 havadisler ve gramofon plâkları neşriyatı 21,05 şarkılar 22,20 tiyatro. BÜKREŞ : 18.05 muh''if konser 19.05 havadisler 19.20 konser devam ediyor 20,05 konferans 21,05 Tadyo orkes trası 21,50 skeç 22.20 orkestTaya devam 22.50 havadisler 23,05 kon ferans. BUDAPEŞTE : 18,05 gramofon konseri 19.05 fransîzca ders 19,35 keman solo 20,05 konferans 20.45 akşam musikisi 21,35 musiki mektebi orkestTası tara fından konser (ingiliz musikisi) 23,35 havadisler sonra: tsigan havaları. VARŞOVA : 20,35 tefrika 20.50 havadisler 21.05 orkestra konseri 23,05 bir hi kâye 23.20 şarkılar 23.50 gramo fon plâkları neşriyatı 24,05 dansing. BELGRAT : 17,05 radyo OTkestrası 18.05 konferanslar, havadis'er 20.05 Yugosl?v şarkıları 20,35 mu«ahabe 21,05 Ljibljanadan nakil: (konseT) 23,1)5 havadisler müteakîben: bazı Avrupa istasyonlarmdan nakil. 18 gramofon, 18,30 fransîzca ders (ilerîemiş olanlara mahsus 19 alaturka saz: (Nebil oğlu İsmail Hakkı B. )19,45 Ülkü H. 20.30 Tanburi Refik B. ve arkadaşları 21,30 gramofon 22 ajans, borsa haberleri ve saat ayarı. VİYANA : 18,30 hafif operet konseri 19,50 tefrika 20,10 operet parçalan20,55 havadisler 2 I hafif musikiye devam 22,05 Haydnin eserlerinden konser 23,05 havadisler 23,20 cazbant BÜKREŞ : 18.05 muhtelif konser 20,05 kon fprans 20.45 radyo orkestrası ve koro heyeti: Mathius Passion, (Beethoven) BUDAPEŞTE : 18,35 hafif musiki 20.05 gençlik saati 20,35 havadisler 20,45 Macar şarkıları 21.55 tiyatro 23,35 hava disler ve cazbant. VARŞOVA : 18.05 keman ve piyano konseri 19,05 cazbant 20,05 skeç 21,05 orkest» konseri 23.05 dansinr BELGRAT : 17.35 halk musikisi 20,05 şarkı Iar 20.35 Slav musikisi (radyo orkestrası) 21,35 şarkılar 23.20 hava disler müteakıben: akşam konseri. ROMA : 21,05 havadisler ve gTamofon plâkları 21,50 (Die Puritaner) Bellininin operası sonra: musahabeler, havadis ler. PARİS (Poste Parisien) : 21.35 muhtelif program 22.20 «»Ion orkestrası ile Ravelin eserleri. Iskilip Jandarma Çorum jandarma kumandanı Hay kumandfan vekili rettin Bey Hakkı Bey Çorum (Hususî) Katfl maddesrnden maznun ohjp hali rirarda buhman ve burada pek sıkıştınldığı için savuşup giden meşhur katillerden ve eşkiyadan «Haydi Veli» ismmdeki şahıs gene meydana çıktı. Fakat bu sefer bir kaçakçı şebekesile birlikte... Anlaşıldığına gore buralardan savuşan «Haydi Veli» Suriyeye geçmis ve orada da kaçakçılık hevesine düşerek buldugu arkadaşlarla bu işe başlamıştır. Kaçakçtlığa başhyan katil, bu havalide daha kolayhkla süriim yapacağını tevehhüm edip iiç beygire kaçak sigara kâğıdı yüklemiş ve bu taraflara doğru yola çıkmıştır. Vilâyetimiz hududuna girdiğmi vaktinde haber alan vilâyetimiz jandarma kumandan vekili kıdemli yüzbaşı Hakkı Bey keyfiyetten Iskilip jandarma kumandanlığını haberdar etmiş ve tskilip jandarma kumandanı Hayri Bey de takibine çıkarak geçmesi muhtemel yollarda tertibat almıştır. Kaçakçı kafilesi Tozluburun köyii civanndaki Kızıhrmak geçiti üzerinden geçerken yakalanmış ve müsademe başlamıştır. Bu rmısademede kaçakçılan Kızılırmaktan geçiren Tozluburunlu Mustafa SI5, kardeşi Hüseyin yaralı ve kaçakçılardan Göksiin kazasmm Karaahmet köyünden Mes'ut oğlu Emin canlı olarak elde edilmiş ve iiç beygirde altı denk srgara kâgıdı. 4600 adet çakmaktaşı yakalanmıştır. Kaçakçılardan Göksuncn Görtepe köyünden Gazi, Kale köyünden Mahmut oğlu Ve'i ile Haydi Veli ırmak içinden çıkmamı.«Iardır. Bunlann da öldükleri veya yaralı olarak Kızılırmak tarafından sürüklenip götürüldükleri tahmin olunuyor. Kaçakçılara ail hayvnalar da kısmen diri ve kısmen ölü olarak tutulmuştur. 26, mayıs, cuma ANKARA : 12,30 gramofon konseri 18 ala rurka saz 18 45 Keman konseri (Ekrem Zeki Bey) 19.20 fransızc? ders19.50 gTamofona devam 20,10 ajans haberleri. İSTANBUL : 18 gramofon 19 alaturka saz : (Kemal Niyazi B ve arkadaşları) 20 Belkis H. 20.30 hanımlar heyeti21.30 gramofon 22 ajans, borsa haberleri ve saat ayarı. VİYANA : 17,05 gramofon p'âkîarile opera lardan parçalar 17.45 kadın saati 18.05 konser 18,45 muhtelif prog ram 20,05 gramofon plâklan 20,35 konfeTans 20,55 ha^disler 21.05 ha£f musiki konseri 23,05 havadisler23.20 dansing. BÜKREŞ : 18.05 radyo örk'estrasî 20.05 k'on ferans 2^.45 cramofonla bİT opera. BUDAPEŞTE : 18,35 keman ve gîtar konseri20.1 5 havadisler 20.30 opera binasmdaki temsilin nakK: (Troırbador) Verdinin eseri sonra: dansing. VARŞOVA : 18.05 orkestra konseri 19,05 hafif k'onser 20,35 tefrika 20.50 K»vadis ler 21,05 mı»avtabe 21.20 senfo nik konser 24,05 muhtelif musiki parçalan. 22, mayıs, pazartesi ANKARA: 12,30 gramofon konseri 18 Rryaseticumhur filarrhonik orkestrası: 1 Schumann: (Ouverture Cenoveva) 2 Lehar: (Potporri CIo Clo) 3 Rücker: (Serenat Andaluz) 18.40 gramofon konseri 19,10 Gitar solo (Sadrettin Bey) 19,40 kon ferans 20,1 0 ajans haberleri, hava raporu. ROMA : 21,05 havadisler 21.20 konfeTans 21 35 gramofon plâklan 21,50 (Si beria) Giordanonun operası müteakıben: musahabe, tiyatro bahsi, hava disler. PARİS (Poste Pari«ien) : 20,05 konser 21,05 muhtelif mu sahabeler 21,35 piyano ile orkestra musikisi. tSTANBUL 18 gTamofon 18.30 fran.sızca 'ders '(müptedilere mahsus) 19 alaturka saz (Vedia Rıza Hanım) 19,45 Servet R 20.30 Safiye H. ve arkadaslan 21,30 gramofon 22 ajans, borsa haberleri ve saat ayarı. VİYANA: 18,30 piyano ve şârJn k'önseri 19.10 konferanslar, havadisler 20,30 opera binasmdaki temsilin nakli 23,40 havadisler 23,50 gramofon plâklarile ak sam musikisi. BÜKREŞ '. 18,05 askerf mu»iki 19.05 havadisler 19,20 askerî musikiye devam 20,05 konferans 20,45 gramofon plâkları 22,05 şarkılar 2 1,35 radyo orkestrası 21,50 şarkılar 22,05 piyano ile sonatlar 22,20 şarkılar 2^.50 havadisler. BUDAPEŞTE : 18,50 şarkı konseri 19,20 konfe rans 19,50 tsigan musikisi 21,35 konser 23,35 havadisler müteakıben: tsigan musikisine devam. VARŞOVA : 18,05 şarkı ve piyano konseri 20,50 Kavadisler 21,05 (Leihte Kavalkrie) Suppe'nin opereti 24,05 dansing. BELGRAT : 17,05 Tadyo orkestrası 18,05 al manca ders, 2 muhtelif pTOgrarn20,05 gramofon plâkları neşriyatı 21,05 Zag»epten: (konser) 23,05 havadisler ve jtsigan musikisi. ROMA : 21,05 havadisler ve kadın sesile şarkı fconseri 21,35 havadisler 21,50 ha1 fii musiki parçaları müteakıben mu ' «ahebe, dans havaları 24 havadisler. PARtS (Poste Parisien) : 20,05 gramofon plâklan 21,05 musahabe, havadisleT 21,35 şarkılar 27 20 gTamofon plâkları neşTİyatu 24, mayıs, çarşamba ANKARA : 12,30 gramofon konseri 1P RiyaseticumhiTT filarmonik orkestrası: 1 Gluck: (OuveTture Alcest) , 2 Orkestra refakatile keman konseri. (Ekrem Z. Bey) 18,40 gTamofonp devam 19,15 dans musikisi 20,10 ajans haberleri, hava raporu. İSTANBUL . 18 gramofon 19 alaturka saz (Mu zaffer B ) 19,45 Hamiyet H. 20,20 Seniye H. 20,55 saz: (Mahmure H.)21,30 gramofon 22 ajans. borsa ha berleri ve saat ayarı. , VİYANA : 18,25 konser 19,10 konferans 19,30 konfeTans 19,50 konferans 20,05 Kuartet 20,55 havadisler 21,05 konferans 21,30 tiyatro 22,45 ha vadisİT 23 hafif musiki parçaları. BÜKREŞ: 18,05 radyo orkestrası tarafından konser 20,05 konferans 20,45 p'âklar 21.05 pivano konseri: (Chopin, Tshaîkovski, Olberiz) 21,35 konfe rans 21,50 keman solo 22,20 viyo lonsel solo 22.5.0 havadisleT. ROMA : 21,05 havadisler ve gTamofon plâk Iarı 21,50 havadisler 22,05 Libel Ientanz) Lebarın opereti sonra: havadisler, musahabeler. BELGRAT : 18,05 konferans 20,05 plâklar 21,05 konser 21,50 konser 22,20 Fransız musikisi (radyo orkestrası) 23,05 havadisler ve tsigan musikisi. PARtS (Poste Parisien) : 20.05 musahabe, plâklar ve tenkit ler 21,05 konseT 21,35 (Les Linottı) Mathe'nin opereti. «Kâzım Karabekir Paşa: bu direktif emirnamede, (Gerilla harbi sagir) teşkilâtından istifade olunmasını tavsiye iîe. Mustafa Kemal Paşanın o zaman orduyu parçalamak, çete harbile işi görmek* fikrinde olduğunu ima ediyor, Fena, ters ve gayrisamimî bir düşünce ile malul olmadan, bu talimatnameyi okuyanlann. bövle bir hükme varmalan Emre Hasan kabil olmaz. Emimamede •fkıt'a mevcutlannın tezvidi» hakkındaki madde bbvie bir mülâhazayı bertaraf etmiyor Mevkuf bulunan limon kralı Dimu? yamandinin yeni muhakemesine yaMustafa Kemal Paşanın; istiklâl nünn sabah gümrükteki sekizinci ih cadelesinde en ziyade tebarüz eden fitısas mahkemesinde baslanacaktır. kir ve kanaati; muntazam, modern bir orduya malik olmaktı. Onun kanaatle rini bilenler, hele istiklâl harbinde bu Gazetemir »por muharriri Ahmet g^ye için nekadar savaştığını görenler; İhsan Bey tarafından MiIIiyet gazebunun aksini nasıl iddia ederler?... Yaltesînde çıkan şahsını tahkir edici bir nız su da var ki; bundan on dört sene yazıdan dolayı bu gazetenin Yazı evvelki vaziyet. ahval ve serait icinde tsleri Müdürü Etem îzzet Bey aleyLir taraftan muntazam bir ordu yapmak hine açılan davaya başlanmıştır. zamreti nekadar mevcutsa, beklenmeMuhakemede davacı hazır bulundik, ani vaziyet ve ihtimailer karşısında mamış, suçlu yerinde bulunan Etem millî kuvvetlerden (Kuvayı Milliye), İzzet Bey de bu meseleden dolayı GeriUa usuilerinden istifade etmek te çıkan fhtilâfın davacı ile barışılarak ayni derecede zarurî idi. Nitekim öyle halledildîğini söylemiştir. oldu: Maraş, Gaziantep, Urfa, Adana Mahkeme heyeti bu sebepten docephelerini sonuna kadar hanei kuvvet layı davanın sukutuna karar ver • ve vasıtalarla tutabilmi.ftik? İzmir karmiştir. şısında ve umumiyetle garp cephesinde düşmanla çarpışan ilk millî kuvvetlerin harekftleri unutuldu mu? • ı i Limon kralının muhakemesi Sukut eden dava Bulunan ceset değil, iskelte imiş! 27, mayıs cumartesi ANKARA : 12,30 gramofon plâklari 18 Riya seticumhur filarmonik orkestTası: (Mendelsohn Sym. A. Ma Jenre) 18,40 alaturka saz 19,40 dans musikisi 20,1 0 ajans haberleri. hava raporu. tSTANBUL : 18 gramofon 18.30 fransîzca ders (müptedilere mahsus) 19 Müşerref H. 20 Tanburacı Osman pehlivan 20,30 stüdyo saz heyeti refakatile Zeki B. 21,30 gramofon 22 ajans, borsa haberleTİ ve saat ayan. VİYANA : 17,50 hafif konser 19 muhtelif program 19,10 konser 20,05 mu sahabe 20,15 piyano konseri 20,50 havadisler 21,05 konser 22,50 ha vadisler 23.20 tsigan havalan. BÜKREŞ : 18,05 muhtelif konser 20,35 kon ferane 21,05 koro 21,50 konferans22,05 konser 23,05 havadisler. BUDAPEŞTE : 18,05 tefrika 18.35 koro ile şarkı Iar 19,20 havadisler 19,55 konfe ranslar 20,50 gramofon plâkları2 1,30 tenkit 21,35 konferans 22 tsigan musikisl 23,05 havadisler 23,20 hafif konser 24,35 cazbant. VARŞOVA : 21,05 hafif musiki parçaları 23,10 BUDAPEŞTE : 18.35 koro ile şarkılar 19,20 konferans 19,50 gramofon plâkları20,50 konferans 21,20 operet'erden parçalar 23,20 havadisler 24,20 piyano konseri: (Mozart, Chopin, Debussy). VARŞOVA : 18.20 gramofon konseri 19,05 hafif musiki 20,35 tefrika 20,50 hava disler 21,05 muhtelif 22,10 hava disleT 22,15 piyano konseri: (Mozart, Scarlatti, Schubert. Leszt, Mendelsohn) 23,20 dans musikisi 23,45 konferans24.05 dans musikisi devam ediyor. BELGRAT : 18,05 gramofon plâklan 20,05 kon ferans 20,35 halk şarkıları 21,05 skeç 21,35 radyo orkestrası tsigan musikisi. ROMA : 21,05 havadisler 21,20 sıhhî kon ferans 21,35 havadisler 21,50 kon ser 24 havadisler. Dünkü akşam gazetelerinden biri Hasan Efendi ismmde birisinrn Şehremmi civannda satın aldığı bir arsada ev yaptırmak için hafriyat icra ettirirken bir ceset meydana çık • tığını ve üzerinde bereler görülen bu cesedin bir cinayet şiiphesile Morga gönderildigini yazmiştı. Yaptığımız tahkikat neticesmde bulunan cesedin yazıldığı gibi e»rarengiz bir cin&yetle biç bir alâkası olmadığı anlaşılmıştır. Mesele sundan ibarettir: Hasan Ef. nin aldığı bu arsa eski bir mezarlıktır ve bulunan da yaralı bereli meçhul bir ceset değil, e&ki bir iskiletten ibarettrr. Chopin Konseri: 1 Vier Marurkas, op 41, 2 Zupronpter As Dur, 3 Scherzo H Moll, 4 Notturno Fis Moll 5 Walzer C Moll op. 34, 23,45 tefrika 24,05 dans musikisi. ROMA : 21,35 havadisler ve gramofon plâkları 22,05 (Aschenbrödel) Rossinmin operası sonra: havadisler, musahabeler. BELGRAT : 18,05 gramofon 20,05 radyo orkestrası 20,55 muhtelif 21,05 Zagrep opeıasmdan nakil sonra: havadisler ve dans musikisi. 23, mayıs, salı ANKARA : 12,30 gramofon konseri 18 Riya seticumhur filarmonik orkestrası: | Kelarbela: (Ouverture Comedi Espagnole) 2 Romberg: (Fantaisie The Stu dent Prince) 3 Straus: (Valse Morgen Blat ter) . 18,40 alaturka saz 19,35 dans musildsi 20,10 ajans habeTİeri, hava ra poru. İSTANBUL v 18 gramofon 18,30 fransîzca ders ;(ilerlemiş olanlara mahsus) 19 alatur PARtS (P<wte Parisien) : 20.05 gTamofon plâkları neşriyatı 21,35 tiyatro (Etienne!) Jaque De valin piyesi 23,50 dans orkestrası. PARtS (Poste Parisien) : 20,10 plâklar 21,05 muhtelif konferanslar 21,35 oda musikisi 22,15 dansing 24,1 0 dans plâkları. ' 335 nihayeti veya 336 bidayeti olacak. Rüştü Bey Trabzonda fırka ku mandanı iken ikisi büyük ve ikisi küçük olarak dört ingiliz harp gemisi geliyor. (Karaya asker çıkanp nümayiş yapa cağız) diyorlar. Fırka kumandanı da: (Halk galeyandadır. Bir vak'a çıkarsa mes'uliyet kabul etmem» diyor. Bunun üzerine tngilizler nümayişten vazgeçiyorlar. Yalnız Rusların orada terkettiği iki topu tahrip etmek istiyorlar. İngilizler 20 makineli tüfek 1500 kadar asker çıkanyorlar. Bunların himayesinde topların bulunduğu tepeye geliyorlar, topları tahrip ediyorlar ve çekilip gidiyorlar. Samsunda bulunan üçüncü fırka kuNihayet muntazam ordu denilen şey, mandanı Salâhattin Beyden gelen 20 öyle efsun ile. okuyup üflemekle birtemmuz tarihli şu şifreyi de okuyunuz: denbire biten bir eser olmadığını kim I 5 gün evvel Samsuna 1000 meveutli bilmez? bir İngiliz taburu ihraç olunmuş ve Kâzım Karabekir Paşa; ayni mek • bundan 260 mevcutlu bir bölük Merzitupta düşmanın karaya asker çıkara fona sevkolunmuştur. Merzifon ve Samcağına hiç ihrimaJ vermediğini tekrar sundaki kıt'a henüz geri alınmamıştır. ediyor. Esasen, direktif emimamede düşSalâhattin manın karaya asker çıkarması, bir ihtiKâzım Karabekir Paşanın; mektuplamal olarak zikredilmiş ve ona karşı lârında iltizamî olarak durduğu bir nokta zım olan tedbirlerin şimdiden düşünüldaha var: Gazinin Erzuruma geç geldimesi emredilmiştir. Kaldı ki, mücadeleğini iki defa tekrarlryor! Amasyada, nin ilk günlerinde debarkmen meselesi Havzada, hasılı Anadoluda geniş bir bir ihrjmal halinde kalmamış, Trabzonmikyas içinde, çalışmakta olan Gazi • da, Samsunda bazı tezahürat ta görülnin, Erzuruma bir ay evvel gitmesile. bir ay sonra gitmesi arasmdaki farkı ve müştür. bunun hakkında Karabekir Pş. ne *** düşündüğünü bilmiyoruz. Bizim yeni Karabekir Paşanın beşinci mektu bunda bir de Ermeni kumandanı An öğrendiğimiz şey; hakikaten merkezi Eı zurum olmak üzere, Şark vilâyetlerintranik meselesinden bahsediyor. Guya de bir teşekül yaratmak arzusunun Kâordu müfettişi Mustafa Kemal Pş.; Cezım Karabekir Paşada o zamn hâkim neral Antraniğin büyük bir kuvvetle olduğu ve bu teşekkülü başa çıkarmaktaarruza hazırlandığmı kendisine billa her işin olup biteceği kanaatinin mevdirmiş, o da: «Böyle şey olur mu? Antcut olmasıdır. Bu görüş ve kanaatlerini ranik gibi bir sergerde böyle büyük bir bugün bile mektuplarında müdafaa ekuvveti hangi akıl ve vasıta ile idare eden Kâzım Karabekir Paşanın; Gaziyi decek?» diye cevap vermiş... Kâzım Karabekir Paşa, aklmca; bü bij düziye Erzuruma davet edişindeki sebep; şimdi dah iyi anlaşılyor. yük asfcer Mustafa Kemal Paşanın böyle bir şeye inanması ihtimal verme Büyök Türk meselesini; yaînız Şark mesi lâzım geleceğini anlatmak ve bu vilâyetlerinin dar hudutlan içinde halsuretle bir nevi küçük politikacılık yapletmek için kafasını yoran muhterem mak istiyor. Karabekir Paşa için, Erzurumdan baska bir merkez olamazdı. Onun hayal Biz, burada, Mustafa Kemalin asve tasavvur hududu, daha ötesini aşakerî dehası etrafında mütalea yürütmemazdı. O tarihte millî teskilâtın, Sıği, hele onu Kâzım Karabekir Pş. fle vasın garbîni aşması fenalıklara yol açamukayese etmeği bir nevi hadnaşinashk sayanz. Yalnız, kendisi vesile ver cağını düşünen ve böyle bir tehlikeye diği için, Karabekir Paşaya bu mesele[Lutfen sahlfeyl çevirinlsl