ni önemsemeden) gösteren bu değerlendirmede: Koaleci- nizin kalitesini gösteren rakam aynen tabloya geçer, DEFEN- CE bölümündeki rakam iİse kadrodaki defans oyuncuları- nın değerlerinin toplamının dörde bölünmesi ile elde edi- lir. Aynı şekilde MIİDFİELD ve AT- TACK değerleri de bu mevki- lerdeki elemanlarının değer- lerinin toplamının üçe bölün- mesiyle elde edilir. Bu bölüm- lerde tamsayı olmayan de- gerler kendinden küçük olan tamsayıya yuvarlanır. Maçlar- daki dizilişiniz ne olursa olsun takım değerlerinin hesaplanı- şında farklılık olmaz. En altta ise baş harflerine bDasarak kul- lanacağınız bir dizi seçenek vardır. Bunlar sırasıyla: CHAN- GE (Oyuncularınızın yerlerini değiştermeye yarar), SACK (Seçeneğiniz oyuncunun an- laşmasını fesetmeye yarar, fa- kat oyuncunuzu kovarsanız anlaşması bitmeden gönder- diğiniz için ona fiyatına göre değişen miktarlarda para ödemeniz gerekir), EDİT (Oyun- cuların isimlerini değiştirirsiniz), TRAN (Seçeneğiniz oyuncuyu transfer listesine koyar ve tek- lifleri beklersiniz), HELD (Seçe- neğiniz oyuncunun oyun Mev- kiini değiştirirsiniz. Fakat pozis- yonu değişen bir oyuncunun kalitesi düşer). 2) EXTRA TRAİNING: Oyuncu- larınıza hafta içindeki normal çalışmaları dışında extra ant- reman yaptırabilirsiniz. Bu ant- remanlarda kalecileri, defans adamlarını, ortahasaları ve forvetleri grup halinde 1 ile 9 saat arasında çalıştırabilirsi- niz. Çalıştırdığınız gruptaki oyuncularla ilgili çeşitli mesaj- lar ekrana gelir. Bunlardan SAHAS İMPROVED WELL oyun- cunun antremanda iyi oldu- ğunu, ... SHOWS NO İMPROV- MENTS antremana ilgi göster- mediğini, ... İS SLACKINS ise antremanda kötü olduğunu gösterir. Antremana ilgi göste- ren oyuncunun kalitesi bazen yükselebilir. Kötü olanın kalite- si düşebilir, ilgi göstermeyinin ise hiç değişmez. 3) EMPLOYEES: Bu seçenek- te takımın yönetiminide ve maçlarda size yardımcı ola- cak elemanlarla anlaşırsınız. Bu elemanları takıma çağır- ma veya görevine son vere İşİ- ni yanlarında yazan ve cıildığı- nız elemanlara değişen Tra- kamlarla yaparsınız. Bu ekran- da çıkan seçenekleri açıklar- sak: HİRE COACH: Takıma ant- ranör çağırırsınız. Antranörü- nüz olmada takıma EXTRA TRAİNİNG yaptıramazsınız ve genç takımınızı kuramazsınız. HİRE PYSCO: Takımın doktoru- nu İşe alırsınız. Eğer doktoru- nuz olmazsa maçlarda ve antremanlarda sakatlıklar ve süreleri artar, HİRE SCOUT: Transferler konusunda size yardımcı olan ve sizin için iste- diğiniz kalitede oyuncuları araştıran kişilerdir. COACH, PHYSCO ve SCOUT'ları göreve alirken aldığınız. adamların isimleri, haftalık ne kadar pa- ra İstedikleri ve yüzde oran şeklinde kaliteleri verilir. Bu yüzde oranların mümkün ol- duğunca yüksek aolmasına dikkat etmeli ve bunlara göre onları işe almalısınız. HİRE YO- UTH PLAYER: Genç takım için oyuncu alırsınız. Bunu seçtiği- nizde gelmek isteyen genç oyuncunun mMmevkisi, yaşı ve form durumu (TEMPER) yazar. Oyuncuyu kabul ederseniz genç takıma alırsınız, etmez- seniz neler yapabileceğinizi bir dahaki sayımızda öğrenebilirsiniz. Gelecek sayıda buluşmak üzere 65