nuz bölüme yeniden başlaya- bilir veya bu bölümden vaz- geçebilirsiniz. Bu arada söylemeyi unut- tum, oyun piyasada iki şekilde satılıyor. Birisi Tower Of Babel Game Disk, diğeri ise içinde birkaç program olan ve sade- ce ilk bölümü oynayabilece- ğiniz bir disket. Ama oynaya- bilmeniz için ikisine de ihtiya- cınız var, Çünkü, Türkiye'deki Game Disk'in Save/Load se- çeneği bozuk ve bu yüzden oyunu save edemiyorsunuz. Bilmeniz gereken bir şeyde oyunu save edebilmek için ilk önce, formatlanmış bir diske- te Tower Designer'da herhan- gi bir tower çizip onu save et- mek gerektiğidir. Aksi takdir- de program data disketinizi kabul etmiyor. Şimdi gelelim geri kalan ro- bot ve makinelerin tanıtılması- na: A WORM: Bun- Nîğ lar sıksık karşı- : nıza çıkacak olan ileri geri hareket eden tehlikesiz robotlardır. Pusher ve Graber'la sadece önünü kesebilirsiniz ama Zapper'la ateşederek hareket etmesini durdurabilir veya geridönme- sini sağlayabilirsiniz. WATCHER: Boş olan alanlarda dolaşıp, sık- sık başınıza dert açan gözcü robotlardır. Ve önlerine geçerek yolların kesmek- ten başka hiçbir şey yapamazsı- nız. HOPPER: Zararsız olarak etfraffa ge- zinen sevimli bir ro- bottur. Zapper'la ateşederek yok edilebilirsiniz. Pus- her ve Graber yolunu kesmek- ten başka bir şey yapamaz- lar. PROXİMİTY MİNE: Ha- reket alanınızı kısıtla- mak için konulmuş olan mayınlardır. Bunlar çevrelerindeki dört kare üzerinde harekete- den bir nesne olduğunda çevresindeki bu kareler üze- rinde bulunan her şeyi ok ederler. Zapper ve Graber bunların üzerine giderek ma- yınla birlikte parçalanmakta başka bir şey yapmazlar, ama Pusher uzaktan iterek ha- reketi bir şeyin yanına gidip imha olmalarını sağlayabilir. BLOCK: Bir- bakıma ha- reket edebi- len duvar olarak da düşünebiliriz. Proximity Mine ve TimeBomblar sayesinde yok edebilirsiniz. z REFLECTOR: Saydam görü- nümlü bloklar" dır. Ayna gibi kullanarak pusher'la düşman zapper'larının arasına itebilir ve bu şekilde zapper'ları yok edebilirsiniz. Ama unutmayın aynı şey sizin zapper'iniz İçin- de geçerlidir, sakın ateş etme- yin. PRISM: — Ateş edildiğinde ateş 90 derece- lik bir açı İle yansıtan blok- lar'dır. Bu sayede zapper kar- şısında olmayan nesneleri de vurabilir. Ayrıca pusher bunu itebilir de. EXCHANGER: Bir tür ışın- layıcıdır. ama görünü- münden de anlayaca- ğınız gibi ayncı görevini de görür. Bu yüzden sa- kın zapper'la ateş etme- yin. Graber ateş ederse kendi- ni onun bulunduğu yere ışınlar. TIİMEBOMB: Adından da anlayacağınız gi- bi bu bir saatli bom- badır oyuna başla- dıktan 1 dakika son- ra kendisini ve çevre- sindeki dört alan üzerinde bu- lunan her şeyi yok eder. Sade- ce pusher onu iftirerek patla- masını istediği yere götürebilir. LIZARD: Bu da worm gibi bir cins sü- rüngen robottur. ama worm kadar zararsız. değil. Oyun başladığında hareket etmeye başlayıp gidebildikleri yere kadar ilerleyip sonra geri dö- nüyorlar. Fakat döndükleri yer- deki kareyi üzerinden geçtik- ten sonra yok ediyorlar. İşin en kötü yanı bunlara hiçbir şey yapamamamız. Fakat bunun da bir çaresi var, eğer bir ro- botumuzla onun arkasından ilerler ve yolunu sonuna üç ka- re kalan durdursanız oda dö- nüp size çarpacak ve geri dö- nüp kendini bulunduğu alanın Üzerine hapsedecektir, aırtık ondan kurtuldunuz. KLONDİKE: BU hem emilebilen hem de yok edilebilen bir enerji deposu ama itmemiz mümkün değil. Sakın emebileceğiniz tek nes- nenin bu olduğunu unutmayın eğer onu gereksiz yere yoke- derseniz, emecek başka hiç- bir şey bulamazsınız. BONUS FLAG: Yok edilebilen ama yhareket ettirilemeyen bir bayrak dire- ği. KONVERTOR: Arka arkaya bir veya Üç tane- sinden — ateş edildiğinde Zappper'la Pusher'in etkisini ters çeviren bir değiştirici. Eğer konvertörler çift sayıdaysa (2 ya da 4 gibi) fonksiyonlarda değişiklik yapamaz. FORCER DOWN: Üzer- leri boş olan asansörleri aşağı İndir- meye yarayan makinelerdir. Yok edilecek nesne olarak kul- lanılabilirler, ama vurmadan 39