1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 50

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 50
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Kanal No Bit Kodu Renk Deposu 0 00 Saydam 1 01 Çok renk kütüğü O (VIC küt.-37) Z 10 Çok renk kütüğü 1 (VIC küt.-38) 3 ll Sprite renk kütüğü (Küt. 39-46) Eğer bir Sprite tanımlamak istiyor- sanız, byte'ları sütun ve sıralara doğ- rulukla girmelisiniz. Bunun BASIC'- de nasıl yapılacağını ileride göstere- ceğiz. Sekiz Sprite'ın her biri mümkün olan 16 renkten biri ile gösterilebilir. Bütün dolu noktaların rengi ilgili Sprite renk kütüğünde (VIC kütük- leri 39-46) alınır. 5. Sprite'ı beyaz renkle göstermek için VIC kütüğü 39—5-—44'e (Hafıza adresi $DO2C- $3292) 1 değeri (beyaz için) konulur. Bütün boş noktalar saydamdır yani bu noktaların altında bulunan renk görünür. Çok renkli Sprite'ların tanımlan- ması ve rengi: Bütün Sprite'lar 24 x 21 nokta dü- zenine sahip değildir. Çok renkli Sprite'lar çok renkli grafikler gibi dü- zenlenmiştir. Bu nedenle “X” ekse- nindeki çözünürlükleri normal Spri- te'ların yarısına eşittir. Her sırada 12 çift genişlikli nokta vardır. Yüksek. çözünürlüklü Sprite'lar tek renkli iken çok renkli Sprite'lar arka zemin rengi dahil olmak üzere 4 değişik renkten oluşturulabilir. 12x21 — 252 çift genişlikli nokta- nın rengini belirtmek için 0-3 (yüzde 00 - yüzde 11) değerlerini alan ve renk kanalını belirten iki bit kullanılır. VIC noktanın rengini bu kanaldan alır. Özel bit kodlarına ayrılan kanal- lar yukarıdaki tabloda gösterilmiştir. Sütun 0 Sütun 1 Sütun 2 Bit Sırası 76543210 76543210 76543210 0| Byte Ül — — — — — ÇA 1| Byte 3 ———— — L KM SA 2| Byte 9 | — — — — — —i — — —a 20| Byte 60 | — — — — TURKEAM YD VA CABA Görüldüğü üzere, her Sprite için bir renk kütüğü olduğu için sadece 3. renk kanalı her Sprite için farklı olur. Diğer renkler (renk 1 ve 2 ek olarak arka zemin rengi) bütün Sprite'lar için aynı kütükten alınır. (CBM Üser's Guide'ın aksine, çok rerikli Sprite modunda 16 rengin hep- si kullanılabilir.) Bir Sprite'ı ekranda çok renk mo- dunda gösterebilmek için VİC'e onu bu şekilde göstermesi için emir ver- meniz gerekir. & bit'in her birinin 8 Sprite'ın birine ayrıldığı 28-kütük ($1C) bu iş için kullanılır. Eğer bu- radaki bit dolu ise ilgili Sprite çok renkli Sprite olarak gösterilir. Bu kü- tüğün bit düzenlemesi aşağıdaki gibi- dir: Bit — : b7 b& b5 b4 b3 b2 bi bü Değer : 128 64 32168421 Sprite : 57 56 55 54 53 52 51 50 Örnek olarak Sprite 4'ü çok renk- li Sprite olarak kullanmak için VIC'- in 28, kütüğünün 4 numaralı bit'ini ayarlamak gerekir. Eğer BASIC kul- lanıyorsanız, aşağıdaki gibi yapılır: POKE 53248 — 28ö16 Eğer bir çok Sprite'ı bu şekilde göstermek isterseniz, (örneğin Spri- te 1, 5 ve 7) bilgisayara aşağıdakileri ırın: POKE 52348 4 28, 1 OR 32 OR 128 ya da POKE 532484 28, 14324128 Çok renkli Sprite'ların düzenlen- mesi yandaki gibidir

Bu sayıdan diğer sayfalar: