Interrupt ve VIC-II-Chip'i: C-64'ün görüntü işlevlerini yerine getiren VIC- Chip'inin Interrupt'lar için kullanımı iki registerle ger- çekleşir. Bu yöntemle yapılabilecekler dört başlık altın- da toplanır: 1) Raster satırları (Ekranı sürekli tarayan yatay çizgiler) 2) Sprite'ların arka plan ile çarpışmaları 3) Sprite'ların birbirleriyle Çarpışmaları 4) Işıklı kalem (Light-Pen) Bu son şıkka pek fazla kullanım alanına sahip olma- dığı için değinmeyeceğiz. VIC-II-Chip'indeki “Interrupt Enable Registeri”', D İnterrupt'ı devre dışı bırakan register $DOLA (53274) ad- resinde yer almaktadır (Resim 3) Bu registerden yukarıdaki dört olaydan hangi biri ve- ya birkaçı için mikroişlemciye veri gönderilmesi gerekti- ğini belirleyebiliriz. Bu dördü için burada ayrı bir Bit yer almaktadır. Eğer bu Bit **1” ise Interrupt serbest bıra- kılır, yani kullanılabilir, **0” ise devre dışı kalır. Bitler registerde şu şekilde yerleşmiştir: Bit 0 Raster satırları Bit 1 Sprite/Background çarpışması Bit 2 Sprite/Sprite çarpışması Bit 3 Işıklı kalem Bit 4-7 Kullanılmamıştır ve ri Vdir. VIC-II-Chip'inin 25. Register'i ($DO19 — 53273) “Interrupt-Latch-Register” olarak adlandırılmaktadır. Eğer yu)l':_andnki dört seçenekten biri $DO1A'dan seçilir- y değerle- se 25. Register'de de buna karşı gelen Bit **1”” değerini almaktadır. Bit yerleşme düzeni aynı bir öncekindeki gi- bidir (Resim 4). Yalnız buradaki tek fark Bit 7'dir. Eğer 0-3 Bit'lerinden biri “*1” değerini alırsa 7. Bit de kendi- liğinden **1*' olmaktadır. Bu şekilde bu Bit okunarak ko- layca VIC-II-Chip'inde herhangi bir Interrupt'ın serbest bırakılıp bırakılmadığını anlayabiliriz. Son olarak bu registerin ilginç bir özelliğine değinece- ğiz. Burada eğer herhangi bir Bit'i silmek isterseniz yeri- ne yine “1” yazmalısınız. Bu aylık da bu kadar. Gelecek sayıda Interrupt'lar hak- kında gerekli temel bilgiyi edindikten sonra oldukça kap- samlı bir program yazacağız. Hoşçakalın B n RAM KARTI (INTERN ) 990.000 TL 512 KB EK-RAM 220.000TL*