6 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Vlzmir’de iki teşkili mes'elesi -Futbol ajanı Adnan buna taraf- tar olduğunu söylüyor Geçenlerde “Eski bir spor- Cu, imzası ile yazı yazan bir | arkadaşımız, bu — sütunlarda | şöyle bir tez müdalaa etmişti: “İzmir kulübleri de, Anka- ra'da olduğu gibi, ikiye irdi- rilmelidir. Firma forma üzerinde durmıya mânâ yoktur. Böyle bir birleşme, İzmir spo runu diriltlmeğe kâfi gelecek, elemanlar, "vasıtalar, - gelirler ve temin edilen yardımlar iki müesseseye münhasır kalacak, çalışma, antrenör getirme im- — kânları artacak, harice karşı İzmir'de sporun haysiyeti yük * selecektir., ve Bu fikir, spor eflkân umu- miyesinde alâkalı bir tesir yaratmıştır. Dün, futbol ajanı Adnan'ı gördük fikrini sorduk. Bize şunları söyledi: — Benim kanaatime göre İzmir'de hakikaten kulüb de- — necek tek külüb mevcud de- ğildir. Tam teşkilâtlı, biribi- rine rakip olabilecek vaziyette ve yenibaştan iki kulübün vü- cuda getirilmesi, her halde nçlerinin hakiki ü çatıları altında - çalışabilmelerine medar - ola: bilecektir. Fakat bu iki kulübü kurar- ken bunların bütün tesisat ve s#por teçhizatlarını baştân he- saplamak icabeder. Mevcud kulüblerin de bütün eksiklik- leri ve (Yok) denilecek şe- kilde kalmalarına âmil olan, bilbassa bu iki noktanın ek- sikliğidir. İki kulübün yeni baştan kurulmaları lâzımdır. takdirde pek eskiden esaslı bir şekilde kurulmuş İstanbul kulüplerine ve şimdi de büyük yardımlar yapılmakta olan An- kara kulüplerine yaklaşmak ve onlarla boy ölçüşmek imkân- | ları İzmirsporculuğuna da na- sib olacaktır. Lik maçları ... — En mühim maç Göztepe - : Altay karşılaşması.. yapılacak - lik hakemleri şu sur Pazar günü maçları ve retle tesbit edilmiştir: Alsancak. sahasında kımları: Alan Altay. Saat 9 da Egespor - Demir- spor; orta hakemi Sabri, yan hakemler Fethi, Zihni, Saat 11 de İzmirspor - Buca, orta hakemi Ferid Göztepe, yan hakemler Mustafa Şenkal, Fehmi. Saat 13 te Altınordu - Bur- nava, orta hakemi Sabri, yan hakemler Fethi, Zihni, Saat 15 te Göztepe - Altay, orta hâkemi Esad K. S. K, yan hakemleri; Mustafa Şen- kal, Kadri. Halk sahasında B. takımları: Saha gözcüsü Ahmed Öz- girgin. Saat 9 da Göztepe - Altay, orta hakemi Ahmed Özgirgin, yan hakemleri; Şahap, Behlül. Saat 11 de Altınordu - Bur- A ta- Alâcddin gözcüsü Üçüncü ve dördüncüye ise, bugünkü maddi şartlar altında imkân yoktur, kanaatindeyim. İleride - Bu ideal iki kulüb kurulduktan sonra ve bu ana- ların yavruları olacak yuvalar da bunlara bağlandıktan son- râ eğer ihtiyaç olursa bir üçüncü ve dördüncüsünün ku- rulmasına doğru gitmelidir. Bugün partinin yapmış ol- duğu yardımla ve Partinin kuvvetli otoritesini kullanmak şartile bu iki kulübün tesisi, zannedildiği kadar zor bır iş değildir. Tatbikatına geçerken nefsi İzmir'de bu kulüblerin merkezleri olmak üzere, Ka- rataş'ta yanık kutu fabrikası Aarsası üzerine birinci, ayrıca atlısporun yanında kapalı sa- lon inşası düşünülen arsa üze- rine de ikinci kulübün jimnas- tik salonunu yapmalıdır. Bun- O dan sonra, kuüvvetli bir kütle — haline gelecek olan 'bu iki sosyeteyi birkaç resmi mües- seseye de dayamak ve bura- lardan bunları alimante etmek mümkün olacaktır. Bu iki ide- al (kulübün, senelik büdçe- leri, yaptığım hesaba göre asgari beşer bin lira olacaktır. Atletizm, — fudbol, — bisiklet, denizcilik, güreş, atıcılık şu- beleri olmak üzere bu heriki kulüp, yeni baştan bu altı spor şubesile meşgul olmalı- dırlar. Fikrimce, muhitimizde kolay bir şekilde pratike edile- bilecek spor şübeleri de bun- lardır. Bu fikir. nava, orta hakemi Şahap, yan hakemleri Kadri, Behlül. Saat 13 te İzmirspor - Buca, orta hakemi Ahmed Özgirgin, yan hakemleri; Şerif, Hüsnü. Saat 15 te Egespor - De- mirspor, orta hakemi Fehmi A. O, yan hakemleri; Şerif, Hüsnü. İngiltere Spor işlerine büyük ehemmiyet veriyor Londra 5 (A.A) — Hükü- met beden terbiyesinin inki- şafı hakkındaki hükümet prog- ramı hakkında bir beyaz ki- tap — neşretmiştir. Hükümet mekteplerde beden terbiyesi- nin daha ziyade inkişafı için birçok yeni tedbirler almak niyetindedir. Müteaddid yeni spor sahaları, yüzme havuz- ları vesaire inşa - edilecektir. Hükümet bu iş için iki mil- yon İngiliz liralık masraf ya- pacak ve iş için ayrıca senevi 150 bin İngiliz liralık bir kre- di de tahsis edecektir. Klmhrst İngiltere'nin Ankara hava Ataşeliğine tayin edildi Londra, 5 (AA) — İngil- tere'nin Ankara hava ataşeli- ğine tayin olunan Klmhrst bugün Türkiye'ye hareket et- Lmiqlir. Klmhıst - İngiltere'nin Türkiye nezdine giden ilk SĞRİDĞ lli ai el el ANADOLU —a Başbakanı ve Hariciye Nazırı vukubulan müzakerelerde Türki bir mükemmeliyet müşahede ve Türkiye, İtalya ve Yugosla Dış Bakanımız Bel. grad'da merasimle karşılandı.. —— ... .—— -Başı 1 inci sahifede - sabalı (Bu sabah) semplon ekapresi ile İstanbul'a dönecektir. Triyeste, $ (Radyo)— Dün Doktor Tevfik Rüşdü Aras, Triyeste'den geçerken Pikolo gazetesi muharririni kabul et- miş ve şu beyanatta bulun- muştur: Milâno mülâkatı iyi netice vermiştir. İtalya ile Yugoslavya arasındaki münasebat iyidir. Kont Ciyano'ya Balkan itilâfı devletlerinin dostane duygula- rını bildirmiştir. Balkan itilâfı, sair Avrupa devletlerine güzel bir nümune teşkil etmektedir. Roma, 5 (A.A) — Milâno mülâkatını tefsir eden Cerrie- ra Della Serra gazetesi ez- cümle diyor ki: Bu konuşmaların — hedefi İtalya ve Türkiye'nin hakiki siyasi temayüllerini - aydınlat- mak ve tam bir emniyetten mülhem yapıcı münasebetlerin yeniden başlaması — için bir esas bulmak idi. Türkiye'nin İtalya'ya karşı olan suizannı- nın tamamen haksız olduğu- nu tanıması çok — mühimdir. İtalya'nın Leros'taki tahkimatı mes'elesi ile Türkiye'nin Ça- nakkale'deki müdafaa tertibatı mes'elesinin tavazzuhundan son- ra Roma ve Ankara iki mem- leketin menfaatlerine karşı va- ziyetlerinin tesbiti lâzımgelen mes'eleleri normal diplamatik yollarla — daha kolay tedkik edebileceklerdir. Roma, 5 (AA) — İyi ha- ber alan İtalyan mahafili Kont Ciyano ile Yugoslavya ve Yu- nanistan hariciye nazırları ara- sında yakında konuşmalarda bulunulacağı hakkındaki ha- berleri yalanlamamaktadır. Yal- nız bu mülâkatlar için bu ane kadar hkiçbir tarih tesbit edil- miş olmadığı tebarüz ettiril- mektedir. İstanbul, 5 (Hususi — Ha- riciye Vekilimiz Rüşdü Aras, Pazar günü sabahleyin şehri- mize gelecek ve merasimle karşılanacaktır. Belgrad, 5 (A.A) — Doktor Tevfik Rüşdü Aras buraya gelmiştir. Belgrad'da yirmidört saat kalacak ve M. Stoyadi- noviç'le görüşecektir. Nis'de |Karnaval eğlenceleri.. Paris, 5 (Radyo) — Nis kar- naval eğlenceleri on sedenberi görülmemiş bir fevkalâdelikle başlamıştır. Çiçek muharebesi emsalsiz olmuştur. Tayyareler şehre mütemadiyen çiçek at- Bdi Eğlenceler sabaha - kadar devam etmiş ve Fransız Ak- deniz donanması da Vil Franş'e vasıl olmuştur. Yarın karnaval Resmi tebliğ — —— Harict siyasetimizdefevkalâdebir mükemmeliyet müşahede edildi. Belgrad, 5 ( Radyo ) — Bugün çıkan resmi bir tebliğde; Türkiye Hariciye Vekili Tevfik Rüşdü Aras ile Yugoslavya Milân Stoyadinoviç arasında iyenin harici siyasada fevkalâde edildiği ve Milâno mülâkatında konuşulan mes'elelerde Yugoslavya'nın da mutabık olduğu vya beyninde samimi bir dost- luk sahası açıldığı bildirilmelctgdir. |'Madrid'in tahliyesi 'artık emrivaki ha- lini almıştır.. —a » 6 e— —Başı Tinci sayfada— miştir, Salamank, 5 (Radyo) — General Franko, Alkazar'ın ta- mirini emretmiştir. Yüzlerce esir, bu inşaatta kullanılmak üzere Alkazar'a sevkedilmiştir. Perpinan 5 (Radyo) — Alı- nan haberlere göre Barselon- da büyük karışıklıklar olmuş- tur. Bu karışıklık arazi müş- terek tasarrufu hakkındaki ka- nun yüzünden çıkmıştır. Hü- kümet bu sebeble kanunu hü- kümden ıskata karar vermiştir. Madrid, 5 (Radyo) — Dün bütün cepbelerde şiddetli mu- harebeler devam ediyor. Âsi- lerin hücumuna, şiddetle mu- kavemet edilmektedir. Mala- ga'da iki âsi bombardıman tayyaresi düşürülmüştür. Paris, 5 (Radyo) — Mad- rid'den alınan haberlere göre, ihtilâlcilerle milisler arasında yeni harplerin başlaması mu- karrer olduğundan, — Valans hükümeti, halkı kırdırmamak için Madrid'in tahliyesini mu- vafık bulmuştur. Paris 4 (A.A) — Eko Dö Paris gazetesi İspanyol hükü- met kuvvetlerine iltihak etmek üzere giden yeni gönüllü sev- kıyatını hahber - vermektedir. Bu gazetenin yazdığına göre çarşamba ve cuma günleri 30 #kadar gönüllü Bordeuks şeh- frinden İspanya'ya gitmişlerdir. 220rikinci kânunda Toulous'dan gelen takriben 240 — gönüllü Portbron yakinindeki Fransız- İspanya hududundan geçmiş- tir. 29 fikinci kânunda Rita Gorcia gemisi Santandere mü- teveccihen Bordesuks'den ha- reket etmiştir. Bu vapurda 66 gönüllü ve mühim miktar- da harp malzemesi vardır. Balkan konseyi Bu ayın 15 nde Ati.- na'da toplanıyor. İstanbul 5 (Hususi) — Yu- nan hükümeti, Balkan antantı Hariciye Nazırları konseyinin 15 Şubatta Atina'da topla- nacağı hakkında bir tebliğ neşretmiştir. Millet Meclisi Kış tatili yapacak İstanbul, 5 (Hususi) — B. M. Meclisi, cuma günkü top- lantısında kış tatili için karar verecektir. Kamutayın bugünkü — top- lantısında, — teşkilâtı — esasiye kanununda yapılacak değişik- ik müzakere edilmiştir. Londra'da Gripten ölenler Londra, 5-(Radyo) —Geçen hafta gripten Londra;ve Skoç: -ya'da: 1326 kişi <öl j LERA :| Popolo Gazetesinin mühiml! bir makalesi.. İstanbul, 5 (Hususi) — Po- polo D'İtalya gazetesi, Türk:- İtalyan dostluğu hakkında mü- him bir makale neşretmiştir. Bu makalede, “Türk toprak- ları Türkiye'nindir. Bunlarda hiç kimsenin gözü yoktur ve olamaz.., Denilmekte ve 12 Adadaki tahkimatın, yalnız adaların müdafaası için yapıldığı, bun- ların Türkiye aleyhine müte- |" veccih olmadığı yazılmak: tadır. e Üzüm kongresi hazırlıkları — Başı | inci sayfada — Kurum müdürü İsmail Hakla Veral; — standardizeden — kasdedilen manayı anlatmış, ve — bünün yapıl- ması için rençbere, mutavassıta, ibracatçıya hattâ komisyoncuya va- rıncaya kadar düşen vazifelerden bahsetmiş, Üüzümlerin taşsız, top- rakaz ve karaböcesiz ihracı im- kânları üzerinde beliğ bir ifade ile durarak ihraç ettiğimiz üözüm- lerin her ihracatçıya aid tip olarak il, bir tip, bir memleket, bir Türkiye tipi olarak ihracı lüzumu- nu anlatmıştır. Veral'ın izahat ve mütaleasın- da müşterek bir mutabakat hasıl olduktan —soara standardize işinin teknik cihetleri üzerinde bozı csas- Jarı tesbit etmek — üzere İsmuil Veral, Salâhiddin, Kâzım Kark. ağaçlı, Mazhar İzmir'li oğlu, ziraat müdürü — Nedır, mütahassıs — Hüse- yin, Şarl Jiro ve oda umumi kâti- bi Mehmed Ali'den mürekkeb bir komisyon ayrılmıştır. Komisyon önümüzdeki pazar- tesi saat 14 de toplanarak met e başlıyacak ve ikinci ih: zari toplantı için bir rapor bazır- hyacaktır. Ribentrop birçok işler karıştırmış — Başı T inci sahifede — “çok bizar kaldığını söylemektedirler. Londra 5 (A.A) — Ekseri- yetle tefsirlerde bulunmaktan imtina etmelerine rağmen ga- zeteler dün yeni kralın sefir- ler heyetinin kabulü merasi- mihde M Ribentrop'uz hati usulile selâm vermiş olduğunu kaydetmektedirler. Deyli He- rald gazetesi diyor ki: Ribentrop'a takdim sırası gelince krala Fon edilmek doğru ilerlemiş ve sonra du- rarak — topuklarını birleştirmiş ve sağ kolunu kaldırarak nazi usülile selâm — vermiştir. Bun- dan sonra ileri doğru üç adım daha atmış ve şene topukla- rını birleştirdikten kere daha nazi usulile selâm sonra bir vermiştir. Bundan sonra yeni- den üç adım daha atıp üçün- cü defa olarak topuklarını birleştirmiş ve nazi selâmını tekrar eylemişlir. Kral Alman minı iade etmek miştir. Nevs — Chronicle şöyle yazıyor: sefirinin selâ- için eğil- gazetesi Landra'nın diplomatik mah- fellerinde Fon Ribentrop hak- kında bazı endişler izhar edil- mektedir. Muhafazakârlar par- tisinin azaları meyanında sc- firin birçok nüfuzlu — dostları itkâr edilmez ise de kendisi İngiltere'de propaganda faali- yetlerinde bulunmakla itham 6” ' 5n Macaristan'da Akalliyetlerin vaziyeti Peşte, 5 (Radya) — Yugos- lavya'daki Macar akalliyetle- rinin umumi vaziyetinde bü- yük bir salâh vardır. Bu va- ziyetin daha ziyade iyileşeceği | ümid edilmektedir. Macar siyasi mehafili, Bul- gar - Yugoslav anlaşması im- kânını görmektedir. Taymis Gazetesinin Fevkalâde nüshası İstanbul, $ Hususi) — Tay- mis gazetesinin fetkalâde nüs- hasında, Başvekil İsmet İnö- nü'nün de, ( Türkiye Cumuri- yetini yaratan Atatürk ) baş- lığı altında bir makalesi vardır. Devlet matbaasında Yangın çıktı ve söndürüldü İstanbul, 5 (Hususi)—Devlet matbaasında bir kaza netice- sinde yangın çıkmışsada, ateş derhal söndürülmüştür. Adana treni Kaza geçirdi İstanbul, 5$ ( Hususi) — Adana treni, Zeytinli istasyo- nu civarında, kar temizleme makinesine çarpmıştır. Adana treni vagonlarından birkaçı devrilmiştir. Nüfusça zayiat yoktur. Felemenk Mektep gemisi İs- tanbul'da İstanbul, 5 (Hususi) — Fe- lemenk mektep gemisi bugün limanımıza gelmiş ve mutat merasimle karşılanmıştır. Kaçakçılık Ankara, 5 (A.LA) — Geçen bir hafta içinde gümrük mu- hafaza örgütü 16 kaçakçı, 908 kilo gümrük kaçağı, 50 Türk lirası, 75 altın lira, 87 bin 103 defter sigara kâğıdile 13 ka- çakçı hayvanı ele geçirmiştir. 'BORSA BTD İ NER eee T NN Üzüm satışları Çu. Ahıa Kı8. 267 İnhisar 10 75 215 Esnaf ban. 11 25 124 S. Gomel 12 105 Kurum 12 50 76 H. Alyoti 15 67 A.R. üzüm. 12 50 59 Ş.Rizaha. 13 50 50 Beşikçi 0. 11 50 31 Kâzım Taner15 50 24 Y.L Talât 14 25 20 Vitel ş. 12 75 16 Alyoti birk !23 10 S. Emin 16 50 9 A. İnkişaf 14 25 9 E. Feher 15 7 J. Taranto 17 1099 404635 405734 Zahire satışları Çu. Ginsi K S.; KSi 2877 Buğday 6375 6625 448 B. pamuk- 47 50 50 8000 Kilo p. çekir.3 25 3 23 K. 5.