20 Teşrinisani 1936 Hergün bir hatıra AKŞAM Ufa stüdyolarında, Darülbedayide nasıl aktörlük yaptım! Yusuf Ziyanın Binnaz piyesi oynanırken Vasfi Riza bana nasıl azizlik etti kismini pese kiy- tli sari: Mesud Cemilin e ir Ufa vi stüdyo- larında nasıl sinema aktörlüğü, Da- sahnesinde de nasıl tiyat- ro aktörlüğü ettiğini hiç kendi ağzın” dinlediniz mi? Pek lidir. Mesud Cemil bana bu hikâyeyi şöyle anlattı: — Almanyada konservatuara gidi orum. Her aym yirmisine doğru zamanlarda sakarinli çay ve siyah ekmeğe sürülecek garin tm almak için ödünç para bulm emirecek kadar aş bir kalabalık toplanmıştı. Bu kalaba- içinde bir çok Türk yurddaşlar- Ja binanın üst ketindeaki ei tale“ be cemiyetinden gençler va balığın ortasında iri yarı bir Tığın İ vardı. Herkesin yanına yaklaşmak için biribirini çiğnediği bu adamın il  dan arıyo) 1 mü işkülâtla yanına yaklaş- m. İi belki 10 kere tekrar et- er Fi ende Bet yazsın. Yüzü- adımı yazdı. O ii Tü r renkli farzedi- pl Li lenin gayet aksi bir sesle e emretti: ın Treptofa geliniz. Sizi bir vrnar a acar ne geceden sonra ertesi Sp bini e alan bir omnibüs meşhur Ufa stüdyolarına götürdü. UFA STÜDYOLARINDA... bir stüdyodan ziyade baş- hn başına eyi İREN ei daha doğru r. Büyük bir kapıdan ve gayet dol ln bir b eke Nihayet bir odanın öl rine sanat Gi boy pantalon! ksikalı bir at hırsızı yep Giri. EE üldüm, Fakat yüzümün de- © derece gerilmişti ki bu gülme tuğum âcıdan az da- yol ini e eli b ha bizim çevireceğimiz sahneye çok it ol u için si le. tetik Burada n FİL ÜSTÜNDE Mai Yanımdan iri iri filer üzerinde 'B. Mesud Cemil ei im Başta mehraceleri. ru) dan çıktınız mı? vi 'Eskimö çadırı ile pm kadar hiç bir iş rmeden dolaştık durduk. Stüdyo A a Dn Si yedik. deki 3 aktö- ME semeresi olarak ikişer bin markı, ni o zaman bizim paramız tk takri ben birer e uk lirayı 1 günü ai a GE 'kuşamlı olarak fakat ii ya daha alışmış bir halde akşama ka- dar kollarımızı salladık durduk. Ge- ne Eri sıla gelmemişti. Akşam iğ ikişer bin ma irdik. Üçün- sırası geldi, çattı, eceğimiz sahne- ize yedi kere üstüste anlattı ve adınız Mm diye iz Sahn idi; sarıya önünden samanlarla örtülü la giden af sır- nda eğ çağıra, altı p; MIZI şalta boşalta geçecek- ie muavini bize istikamet- i gösterdi. Atlar geldi. di. İşte yeni örn meslekte ilk like İ burada « Ben rü çiğni, üstüne çıkı; ir olacak; ii değildi. Rejisör sataie in yanı kaşaletime Ti yakışmıyal bir teva- z — Affedersiniz, e de e ei ata binmesini bilmem ki., korkarı Adam GE erini MR sözü. a binmesini ayi mir da, Idini sürü tefevvuhattan sonra - Haydi araya idiniz. Süvarilerin arkasından bla geçecek.. onlardan birine ve Hemen «teşekkür ederim; rin e e Nihayet bu zak ve kere tekrarladık- ine LER o o gin de işimiz bitti, izi samandan bir m ii rd doldurdular, Gene O; nıyacağımız sahne tarif edildi. Reji- sör: — Achtung Aninahm ini W rir vermez bu kulü den lee kollarımızı salıya salıya silâhları- zi patlatarak am ani kulübede mübalâğasız bizi tamam 3 çeyrek saat beklettiler. Birdenbire © binlerce mumluk ışığa çıkınca göz- lerimiz âdeta görmez ge Hani sa gocul Gö u vardır. ir çocuğ! leğİz» ai e kolunu boru Z yüzi ne bozuldu. Maamafih sonra devam ettik ya.. DARÜLBEDAYİDE AKTÖRLÜK Zeybek ae eğ daldık. Vasfi Riza ap- al di tür sile sole e iner arkadaşlar: a, der Kyle girdim. zımı al- hneye da rin beze Benim öksi kiyenin. > Vasfi ii fazlalaştı iştarımış, Eği bir endi. Sular olduğu u gibi te TE 3 sahnenin am. Meyikkni bu m Haşriğim bilmem. o günden sonra ie piyesi di güz bir çok orijinal sahneler ilâve ettim. kn uvaffakıyetimi artist arkadaşla- rımdan dinliyebilirsiniz. H.E, Yazan: Ahmed Refik Bugün yarın Re gelecek görürsünü zaman biz sizi per Yapım ma cehen- neme giderse anlarsınız! Diye cevap vi sturyalılar iz Macarlar bü se- er Estergona şi ir hücum etti- ler. Zabitleri, una bir altın zin- cir takmış, mi oni ie önüne katmış, sürüp get lu, Estergon beyi bunu uzakta Tembel. Muha- Nadı: Budin Lup yazılıp geler. den sözü anka ii 2 ye sez tüfe- ğini doldurdu. elit er kâfiri nişane» aldi — Ya lühi Mi bir ee mm savurdu. Kâ- İri, den vurdu. çıkış çıktılar ki... İçlerinde kılıca ge: lir tek bir adaı burakin, dılar, Bu sefer etrafı reay: ası imdadlarına ün Palanga halkını orta- Ne idi bu Nemçe seferi? Bu seferi açımıya lüzum var miydi? Seferden Ni ya, rılara, Can- tunlar: edayaş verenler en büyük mansıblara iyorlardı. Hat- yahudiye Kiranın adamlarından amel hümayun müşaheı sine tabii 1 etmiş, Galata eriyen almıştı. Halbı saray, mutbahı VENEDİKLİ BAFFA | “Safiye Sultan,, Tefrika No: No: 28 Nemçe seferi iyi gitmiyordu, fakat İstanbulda kimse bununla ei olmuyordu Sigetvardan iki görünüş Tenin yağcılâra, kasaplara ve tavuk- çulara borcunu ödeyecek bir halde de; in İş o dereceye vardı ki, kasap- Il için divanı hümayuna r baş vur- maya mecbur oldular. Nihayet, ay- lardanl 'ilemiyeri * hakları! kimi iie kimi dörtte birin- Sa yana ellerine bei para oldul mücehveral 25 gönderiyorlar Rıdvan ağa ya- r bir yiğitti, hudilere bir 0; ipne istedi. ie d h türdi. Galiba beğenmemişler ay- ni ile dışarı çıkardı. Yahudiye teslim Şi ahudinin evlâd ve la ni Sebi ardı. O al pa Öbür akşam gene ai a ini ler ki yahudiden hiç bir eser görül li. Çocukları, mi saraya apn ağa vası liyorl tadan kayboldu. uğunu görünce, diva- nı hümayuna koştular, Bikini sun- dular, Rad van ağa çağrıldı. Yahüdiler di van huzurunda e orlar yi — Babamız bu deni ninle Ri Artık iL eyledin? Divan ri — Katleyledi. Diye şikâyet ettiler. Ertesi gün ll kotalar İçe- ride odun anbar esinde bir Jâşe bul il amağurı Ke verdiler. (Arkası var) ekl