; | İl Ye Mi heyecanları i ne kadar sürebiliyormuş ? Yeni tecrübeler gösteriyor ki birine kızarsak hiddetimiz saniyenin 200 de biri ve en geniş sevin- cimiz saniyenin 25 de biri kadar sürermiş Telâş ve kor- Bir otomobil kazasında aklını kaybeden bir ada- mun heyccanı Lir saniyenin rafıdır. Bı 300 de biri kadar bir saniyenin 200 müddet sürüyormuş e biri kadar Sia di ürmüş. Sağ- Sıtında ve paraşüt bu- daki resimde > madan pi netice- adamın irde hav: k yüksek dini kaldırıp boşluğa bi dayanarak bazı âlimler değişmeleri izah (Pin çehresin- bazı a eri de bununla anlat- çalışı ii vü mde “görüldüğü gibi e ein di ie e Makal sonra a eğilerek baş uz z Heyecanların süratli geçmesine başları şi a de görülen e) Ha ii laması ihtimali olabilirmiş. Bu resim meşhur Lİ mucize “zincen bir ressamı Leon Bonnatın bir tablosudur. St. Dönyse 25 de biri dam ölümden (kurtulsa ait bir hurafeyij tasvir ediyor adar... “da bu” ER > sorsak gene ayni Bu sayılı zaman geçtikten son- albuki bazı idam vakalarında cevabı alır; ra, bu heyecanı uyandıran hadi- | baş uçurulduktan sonra da beynin se devam da etse bizdeki heye-- can yerini başka düşüncelere bi- rakır ve yahut onlara karışıp gidi- n amlar rsi e e ez se eği gö- rülmüştü. Fakat manki âlim- ler eliz şeylere yerme Bu hafta Mam bir Ame: bu tecr möcmuası vu übelerin neticesini kin İnsanlardaki bu dehşet heyecani bir saniyenin 20 de biri kadar bir müddet sü- ale şe EİN mila 50 de biri kadar sürer- Daha sonra korku başlar ve ba- Ermeni | sahifede) gi - Melayosi in ği altında ogi Sensii za- ları e ik iel e diri e ka- rar vermişler ve bugünkü kanu- nun emrettiği şekilde resmi kis- venin ancak âyin ve mabedde ta- örme kabul etmişti. O zaman rilen bu karar her nedensı bik. sahasına geçememişti. Fakat an dini Katolikler ne istiyor? meni papasları dini kıyafet kanunundan çok memnun kak mışlardır. Ermehilerin baş papası Kireççiyanın, verdiği Amerikada, başka si papası malümata (göre; Kilerjimi -E papasları yazdığı baş makalede diyor ki: «Bu kanunun ruhu, teşkilâtı esa- siye kanununda hâkim olan ve her şeyde müsavatı âmir olan umumi ruh ve zihniyetin bir ne- ticesi ve her nevi ünvanları lâğv © nişan taşınmasını meneden e bir mütemmimidir. Bu itibarla nun müsava- ta hizmet etmekle beraber Cum- huriyetin diğer temeli olan ser- beştii vicdana da hürmet etmek- mhuriyette a huzurun- uk hukuk ğe etmesi caiz değil dir.» Rumca Apoyevomatini gaze- tesi de yeni kanun hakkında bu tarzda bir lisan kularmakta ve kanunun m üne, âyine e e . pasla, nilen bir çeşit izl elbise giy- mektedir. Kilerimen elbisesi, resimde de kumaştan yapılmış ve yakası ka- palı beyazdır, Kireççiyan muharririmize di- yor ki: — «Biz katolikler kisve husu- sunda daha serbestiz. (Amerika ve Avusturalyadaki arkadaşları- mız rahibler, papaslar nasıl sivi- le çok benziyen Kılerjimen elbi- sesile geziyorlarsa bizim de memize hiç bir mani yoktur. Bu al seve, seve ekimi Yal ir şöbbüu bulunmak e run- dayız. Avrupadaki arkadaşları- mızın giydikleri einen si- yah elbisenin burada da giyilme- sinde bir a olup e e nı s04 Rumca yolar ne diyor? ve papasların cami ve ki- liseler haricinde i kisve ile dolaşamamaları hakkındaki ka- nunun neşri münasebetile şehri- mizde — çık rumca (gaze- teler, baş makalelerini bu mese- leye siki etmişlerdir. ğe en de, Lai din v in serbes- tisine asla eribiafif lee kaydediyorlar. Bunlardan Ta Neotera gazetesi Herkese lâzım bir eser ale Çok il e ii kitabin fiati (150) kur Tevzi yeri: AKŞAM KiITAPHANESİ Ankara caddesi, İstanbul MM m en cep takvimi Necmi istikbal matbaası tara- imi sala yıldanberi tertip tavsiye ciltlisi 15 kuruştu, Der bir zaman içine sikişir kalır- vakit bu Bir şeye Bi heyecanımız ancak bir saniyenin de biri kadar sürermiş... rermiş... Yalnız iç Lg e daha uzun sürüyor yi da aşabiliyormuş, bale diler Pe mia sürme zamanı daha kısa m şını (gillotine) giyotin denilen bir — tle uçururlar. Bu alet ilk defa icta edildiği vakit caniyi ani ola- öldürdüğü ve bu cihetle en az azap ve iztırap veren bir öldürme sistemi olduğu iddia edilmişti. hurafe amma sahih tarafları ndan sonra zihin gene balat dehşete dönermiş... m heyecanların çabuk geçici pe bilirdi, fakat bu zama- bu kadar kısa olduğ | Vm A Bir sinir buhranı geçiren ka dın dr izim” ileri b şiddetli hal bir saniyenin zi İn lin Gn de biri kadar devam ediy yormuş rin çehresinde hiç iyen sosa ereği ki le, bü Hlkesisiz eli - e yük ihtilâlinde giyotin ile başı yi Charlotte Corday ismin- deki kahraman kadının cudundan ayrılıp yere am sonra çehre üzerinde o kadar ga- rılma ve insanlığa karşı iğ- renme izleri görülmüş ki, bu ezalı üşe dayanamıyan cellât, ken- dini tutamamış ve bu izleri boz- e için kelleye bir tokat indir- bir da ola- imi Derler ki Fransada Dionysius azizin kafasını balta Bir masal daha söylerler, | 5 ile sir mü kafa yere düştük- aziz eğilmiş, kafasını iki Sn arasına almış ve bu masalı gösteren tablosu el bir sanat eseri sayılabilir. Fakat son günlerde bu heyecan- ları ölçü işlerile uğraşanlar ilim yi e Bu hakikatleri | ortaya zat New Yorkun meş- hur bir alin Leo Âarons isminde bir sanat adamıdır. Bu fotoğrafcı bazı heyecanları gös- termek üzere resimler almak iste- miş, fakat bir de bakmış ki bu he- il edecek ola tile şu neticeye varmış ve canlarımızı en kısa süreninden € uzun sürenine kadaf şöyle bir tek velde ey üvatlak olmuş: Teessür ...... bir saniyenin 300 Telâş . in 2 Hiddet nat ... r saniyenin | e Şaşkin « bir saniyenin | e biri — bali r saniyenin de biri Sevin r ve e biri Konu Daha umum! bii beyisamli ği İ mız var ki bir şeyin ai a sürseydi halimiz ne ve A. Nezih