26 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Ağustos 1932 e Sıhhatini Sevenler Akşam Sahife ibtiyaç müshil kullanmalı ve vukuunda HAZIM ve HAPLARINI eczanelerden yalnız müleyyin musırran istemelidirler. —— NORSKE ORLENT LINJE Beklenen vapurlar: GRONLAND vapuru 80 ağus- tosa doğru muvasalat ve (Anvers, Roterdam, Hamburg, ve İskandi- navya limanları) için eşya tahmil edecektir. SLESVİNG vapuru 13 Eylüle doğru muvasalat ve aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. HOLLANDA vapuru 26 Eylüle doğru muvasalât ve aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. Tafsilât için Galatada Frenkyan hanında $ ücü katta T! REPPEN ve DABCOVİCH ve ŞÜREKÂSI vapur acentalıklarına müracaat. ORİENTMARE Vapur acentası Akdeniz için muntazam posta MARGUERİTA vapuru 27 ağus- tosa doğru müyasalât ve 30 ağustosa kadar doğru Montevideo için eşya tahmil edecektir. FEDELTA vapuru 10 Eylüle doğru müvasalat ve 15 Eylüle kadar Napoli, Barcelona. Marsilya ve Cenova limanlar için eşya tahmil edecektir. SANGIGİ vapuru 20 Eylüle doğru muvasalât ve 25 Eylüle kadar aynı limanlar için eşya tahmil edecektir. Fazla tafsilât için Galatada Frenk- yan hanında 3 üncü katta acentaya müracaat. Tel. B.O, 2274, 2275, 1220 SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740, 500 Tane yatak çarşafı 350 , yastık yüzü Müstacelen lüzumu olan nü- munesi komisyonda mevcut iki kalem çamaşır pazarlıkla satın alınacaktır. o İhale 28 ağustos 932 saat 16,30 depo- zito “/, 10. MUSTAFA CEMAL vapurları Zonguldak gis Postası BURSA Vapuru . 2 ao, Cumartesi Galata rıhtımından saat 17de hare- ketle Ereğli; Zoriguldağa gidecek, ve 29.ağustos pazartesi avdetle akşam saat 17de Galata rıhtımından doğru (izmir)e hareket edecektir. Galata Küçük rıhtim han No. 4-5 Telefon: Beyoğlu 913 Sadık Zade Biraderler Vapurları : Karadeniz Postası Sakarya 29 ağustos VAPUTU Pazartesi günü akşam saat 8 de Sirkeci rhtımından hareketle (Zonguldak, İnebolu , oSamsun, Ordu, Gireson, Trabzon ve Rize)ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hani altında acen- a müracaat. Tel. 22134 Scandinavian Near East Snevska Orient Linien Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık Jimanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gotland vapuru 25 ağustosa doğru Gotember, Oslo ve Gdyniadn muvasalatla aynı günün akşamı doğru Hamburg, Köpenhag. Stokolm, Da dinayya ve Baltık limanları için ha edecektir. Blâland vapuru 10 eylül doğ ru Götember, Oslo ve Gdynia'adan muvasâlatle günün akşamı stokolm, Dan- tzig ve baltık liman- ları için 2 Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat, Tel. B.O, 4907 -8- 923. . oya . Manisa Vilâyetinden: 1 — Manisa idarei hususiyesine âit 3219,5 dönüm büyüklüğündeki Mütevelli çiftliği arazisi, içinde bulunan ebniye ve alât ve edevatı ziraiye ile birlikte beş sene müddetle kiraya verilecektir. 2 — Müzayede müddeti Eylülün 24 üncü cumartesi günü saat on bire kadardır. 3 — Müzayede; kapalı zarf usulile icra edileceğinden müddeti müayyene zarfında kapalı zarfların 661 numaralı kanundaki tarifat dairesinde tanzim ve encümeni vilâyete tevdii icap eder. 4 — Her talip teklif mektubuna, teklif edeceği fiatın “(57,5 u nisbetinde ve 661 numaralı kanunun yedinci maddesi dairesinde teminatı muvakkate raptetmeğe mecburdur. 5 — Müzayede şartnamesile çiflikte mevcut alât ve edevatı zira- iyenin nevilerini havi defter Ankara, İstanbul, İzmir ziraat müdür- lüklerinde mevcuttur. Talipler bu makamlara müracaatla malümat edinebilirler. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden : Halil Irfan beyin 3320 hesap numaralı borç senedile istikraz eylediği mebaliğ mukabilinde Sandığımız namına merhun Süleyma- niyede Süleymaniye mahallesinde Kemeraltı caddesinde eski 36 ve yeni 32,34 numaralı otuz arşın arsa üzerinde ve üstünde ahşap bir oda ve çıkmayı havi tonoz bir dükkânın tamamı vadesinde borcun ödenmemesi hasebile satılığa çıkarılarak icra kılınan aleni müzayede neticesinde 168 lira bedel ile müşterisi üzerinde takarrür etmiş ve mezkür bedel haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar müzayedeye çıkarılmış isede hasbelicap tehir edilen müza- yedesinin 3/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat on beş buçukta icrası mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden : İdaremiz için lüzumu olan altmış adet orta boy çanta müzayede ile satın alınacağından taliplerin nümunesini görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak etmek üzere (9/,7,5) teminat akçelerini hamilen 8 Eylül 932 perşembe günü saat 15 te Galatada Mübayaa komis- yonuna müracaatları. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Kırtasiye ambarımızın ihtiyacı içift şartname ve nümunesi komis- yonumuzda mevcut sekiz kalem levazımı kırtasiye pazarlık suretile satın alınacaktır. Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak etmek üzere (9/, 7,9) teminat akçelerini hamilen 8/ Eylül/932 perşembe günü saat (17) de Galatada Mübayaa komisyonvna müracaatları. Silivri Belediye Riasyetinden: Her sene 1 Teşrinievvelde açılan meşhur Silivri panayırı bu sere 15 Eylül 1932 de küşadı mukarrerdir. Hariçten gelecek esnaf ve tüccarlar için dükkânlar ihzar edilmiş olup senei sabıkta olduğu gibi Trakyanın namdar pehlivanları tarafından güreş müsabakaları tertip edilecek ve ayrıca at yarışları da icra kılınacağından teşrif edecek erbabı ticaret ve san'at istirahatları temin edilecektir. Polis Müdüriyetinden: Muhtelif nevide 8036 adet defterin tab ve teclidiyesi alenen münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin şeraiti öğrenmek ve nümune- leri görmek üzere idare komisyonu kalemine ve münakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 14/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te vilâyet defterdarlık dairesinde müteşekkil mübayaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. Müzeler Umum Müdürlüğünden: Kok kömürü (47) ton, teminatı muvakkate 89 lira İstanbul Asarıatika müzeleri için alınacak olan kok kömürü için açılan münakasada teklif olunan fiat yüksek görülmüştür. Ağusto- sun 3İ inci çarşamba günü saat 15 te açık münakasa ile talibine ihale olunacağından istiyenlerin şartları anlamak üzere Asariatika Müzesi Dahili Müdürlüğüne müracaat etmeleri. Münakasa günü de Defterdarlık veznesine teminat akçesini teslim edezek makbuzunun Mübayuat komisyonuna irae etmeleri. sahiplerinin her veçhile esbabı Satılık Emlâk Kandilli — Vaniköy caddesinde 12 numaralı 735 arşın arsa ve üzerindeki baraka peşin para ile bilmüzayede satılacağından talip- lerin 100 - yüz lira depozitoyu müstashiben ihaleye müsadif 10/9/932 cumartesi günü saat on altıda şubemize müracaatları. Fatih sulh 3 üncu hukuk hakimliğin- T . dna: Terakesina malikömpmizeo yaziye. avzih olunan ve ikinci artırması 30 ağustos : |. i 982 tarihinde icra kılınacağı 7 ağustos Maarif vekâletinden : 832 tarihli Cümhuriyet ve Akşam San'at mekteplerimize muallim Cibalide * Üskübi tik 74 ve cedib telerinde kılınan mahalle c 106 numaralı mü ketlerine (| tahsile e Sadriye: ha gönderilecek nıma ait nısıf hanenin ikinci artırması | talebenin imtihanlarının yapılacağı yermi ipeşkörün ve tayyare bay- | mıntaka San'at mektepleri me- ramına müsadif olması hasebile ikinci artırmanın 81 Ağustos 932 tarihine müsadif çarşanba günü saat 1öe tehir kılındığı alakadaranca o malüm üzere ilân olunur. yanında sehven Edirne miştir. keyfiyet tavzih olunur. olmak yetiştirmek üzere ecnebi memle- yerine Aydın San'at mektebi gösteril“ Yanlışlığın tashihi için kakike i Kız ve erkek - Leyli ve Nehari İSTİKLÂL LİSESİ İlk, Orta ve Lise kısımlarını havidir. Bütün sınıfları mevcuttur. Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 dan 18 o kadar müracaat olunabilir, * Şehzadebaşı Polis merkezi arkasında Telefon 22534 Kız - Erkek, Leyli - Nehari Eürk Lisesi AÇILDI Şehzadebaşı'nda Feyziye caddesinde Vidinli Tevfik Paşa konağında ANA, ILK, ORTA ve LİSE sınıflarını havidir. Cumadan maada her gün 9 - 18 e kadar müracaat edilebilir. Tel: 23746 Hayriye Lisesi Müdürlüğünden: Mezuniyet ikmal imtihanlarına 1 Eylül perşembe günü başlana- cağından mezkür günde alâkadar talebenin mektepte bulunmaları. Maarif vekâletinden: Sıvas,ta Erkek lisesi civarında yaptırılacak muallim mektebi pav- yon binası 27/8/932 tarihinden itibaren 17/9/932 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasaya iktidarı fenni ve malisini isbat eden talipler iştirak edebilecektir. Binanın proje ve şartnameleri her gün öğleden sonra maarif vekâletinde inşaat dairesinden tedarik edilebilir. Ancak bu evrak ehliyeti fenniyeyi haiz olan müteahhitlere verilir. Münakasa 17/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te Maarif Vekâletinde icra edileceğinden talipler mezkür gün ve Saatte müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim ede- cekleri teklif mektuplarını inşaat komisyonu riyasetine tevdi edeceklerdir. Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğünden : Aşağıda müfredatı yazılı mektebimizin sekiz aylık erzakı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Şartnameleri görmek istiyen- lerin mektebe ( Büyükdere Bahçeköy ) münakasaya iştirak için de 21 Eylül 1932 çarşamba günü saat 14,5 ta Fındıklıda Yüksek Mektepler Muhasabeciliğinde Komisyona müracaatları. Kio Cinsi Kilo Cinsi Kilo Cinsi 1300 Sade yağı 300 Nohut 70: Çekirdeksiz üzüm 600 Zeytin yağı 320 Soda 30 İrmik 1300 Un 320 Tuz 5000 Koyun eti 500 Makarna 16000 adet yumurta 11000 Ekmek 100 Şehriye 90 Salça 2000 Süt 1000 K. Fasulye 650 B. peynir 1000 Yoğurt 100 Mercimek 130 Kaşar 4000 Arpa 1300 Patates 400 Zeytin 2500 Kepek 1500 Sovan 300 Sabun 3000 Saman 100 K. Bezelya 1500 Pirinç 50 Sarımsak 50 K. Bamya 1600 Şeker 19 kalem yeşil seb- 3500 adet Limon 50 K. Kayısı zevat ve meyva, , Devlet Demiryolları RE Idaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 88 kalem ölçme aleti, demir, pirinç kaynak teli, tampon grasör garnitürü, sabun, singer maden cilâsı, elektrik malzemesi, sicimler, mühür ve damgalar, çekiç, kazma, kürek ve tırpan sapları, fırça ve süpürge, kalın ve ince amerikan bezleri, patiska, çadır, hortum, deri ve kösele, kömür küfesi, baskül, kese kâğıdı, ve Mudanyada teslim şartile 2000 adet tuğla ve saire gibi muhtelifülcins malzemenin pazarlığı 29/8/932 tarihine müsadif pazartesi günü mağazada icra kılınacağından talip- lerin yevmi mezkürda saat 9 dan 1l e kadar mağazada isbatı vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baptaki malzemenin müf- redat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap eden malzeme için pazarlık günü nümune getirilmesi nümu- nesiz tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. * Haydarpaşa - Ankara hattı üzerinde Dil iskelesi civarında 54,600 üçüncü kilometrede vaki taş ocağından çıkarılacak 1200 M 3 Blokun kapalı zarfla münakasası 10 Eylül 1932 cumartesi günü saat 15 te Ankara'da idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilit Ankara ve Haydarpaşadaki idare veznelerinde beheri beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. P. T. T. Levazım ve Mebani Müdürlüğünden : P. T. T. İdaresi ihtiyacatı için 30,000 adet 4 m/m ve 10,000 adet 3 m/m Alüminyon manşon takas kaydı ile ve kapalı zarf usulü ile münakasaya konulmuştur. Münakasa 30 Teşrinievvel 932 tarihine müsadif pazar günü saat 14 te icra olunacaktır. Taliplerin yevmü mezkürda muayyen olan saatte teklifat ve te- minatlarını havi ve kanun dairesinde kapatılmış ve tembhir edilmiş olan zarfların Yenipostanede Levazım ve Mebani Müdürlüğünde müteşekkil komisyon riyasetine tevdi eylemeleri. Bu baptaki şart- neme her gün mezkür müdüriyetten alınabilir.