8 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

8 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

8 Temmuz 192) Rizede asayiş Jandarma kumandanı hırsızları takibe çıkıyor Rize 6 (Hususi) — Rize hava- lisinde son zamanlarda vuku bulan bir takım — asayiş — vakalarının önüne geçilmek ve failjerini cezri Surette tedip etmek üzere m: tindeki bir müfreze ile gümuğhane jandarma K. binbaşı Fuat bey faaliyete başlamıştır. Eşirra pek yakında yakalanıp adliyeye teslim edilecektir. Şehirde sıcaklar basladı. Tabia- 'ten plaja benziyen sahillerde grup esnasında erkekler, gruptan sonra da kadın ve çocuklar cıvıldayarak yüzmektedirler. Sakin gicelerde | kayiklarla gezinti yaparak şarkı süyleyen gramofon . çalup - tatlı tatlı eğlenti yapanlara tesadüf ediliyor. Samsunda yol inşaatı Ankara 6 (Hususi) — Samsun valisi Kâzım Paşa'dün buraya geldi. kendisi ile görüştüm. kâzım Paşa Ankaraya — ziyaret —maksadı ile geldiğini söyledi. Samsun vilâyet mühendisi vali namına bana şu malümatı verdi: — Samsunda bu sene tütün mahsulü çoak iyidir. Samsun - Havza, Sarnsun - Çarşamba, Samsun Bafra şeselerinin geçen seneden “ kalan kısımları bu sene temamile ikmal edilmiştir. Ladik - Erbaa, Köprü - Boyabat, Bafra - Alaçam şoselerinin tesviyei türabiyeleri bitmiştir. Diğer inşaat bu sene | bitecektir. Samsundan Zileye kadar şimen- | lüfer yolu ve eşya nakliyatı günde| iki posta olmak üzere muntaza- | man icra edilmektedir. Zabitanın terfi listesi hazırlanıyor Ankara 6 — Milli Müdafaa vekâleti 30 ağustosta kesbi kı yet edecek olan zabitanın terfi listesini lıznrlam:kudır Ankarada bir bahçe eğlencesi Ankara 6 (Hususi) — Hilali- ahmer Ankâra merkezi temmuzun yiri de ya Marmara, yahut da böyük millet meclisi parkında mükellef bir garden parli vere- cektir. Vali Nevzat beyin tahtı riyase- tinde olan heyeti tertibiye bu eğlencenin çok mutena olmasını temin için tertibat almıştır. An- karanın yerli ve ecnebi bir çok aileleri bu müsamereye davet olmuşlardır. Roma mükâfatı Paris 6 (AA) — Rakış için vadolunan büyük Roma mükâfatı Alsaslı Yülesciess'e verilmiştir. Müddet rekoru Clevland 6 (A. A.) — Müddet rekorunu kırmağa teşebbüs eden tek satıhlı “City of Clevland,, tayyaresi 123 saat uçmuştur. Holanda kabinesi Labe, 6 (ALA) — Kraliçe inti- neticesine uyğun bir ka- Fm istişarelerine de- Telefon haberleri İsmet Pş. Hz. obur gün geliyor Ankara, 7 ( Telefon ) — İsmet paşa yarın posta trenile yirmi geçe refakatında yaverleri olduğu halde İstanbula “hareket edecektir. Paşa Hz. Pendikte oturacaklardır. Ankara müzakeratı sekizi | Bu sabah üçüncü içtima yapıldı Ankara7(Telefonla)— Bu sabah Türk - Yunan mesailinin hallüçin bitarafların iştirakile üçüncü bir ictima olmuştur. Yunan murah- hasları müzakeratın neticesinden nikbindirler. Heyeti vekile bir ay toplanmayacak Ankara 7(Telefonla) — Heyeti vekile — içtimatda — vekâletlere mütcallik hususatı müzakere et- miştir. Heyeti vekile bir ay kadar ictima etmiyecektir. M. Yansen tetkikat yapıyor Ankara 7 (Telefonlağ) — Mimar M. Yansen otomobille Ankarayı gezdi plânın tadil edilecek kısım- Tarımı tetkik etti. Aitıncı bir damga talimatnamesi hazırlanıyor Ankara, 7 (Telefon') — Sigor- taların damğa resmi hakkında verilen beşinci talimatname mucibe iktiran etmişti Talimatname yeniden! basılmak üzeredir. — Şirketler için bütün hususata dair altıncı bir talimat- name hazırlanmaktadır. Sofyada suikast Bulgar başvekiline bir haydudun tecavüzü Sofya 6 (A.A) — Bir haydul geceleyin başvekile taarruz etmiş- tir. Başvekile bir zarar gelmemitir. Washington 6 (A.A) — Hover hükümetinin mali mütchassıslar tarafından teklif olunan beynelmilel tamirat bankasına “Federal reserv,, müessesi vasıtasile iştirakine pek az ihtimal mevcut olduğu tasrih edilmektedir. Komünist bir mebus 46 ÇA A )— Mebanan Püto intihap dairesinden seçilen komünist Marty'nin maz- batasın tasti :(muhr Ron kongresi Cenevre 6 (ALA) — Üçüncü Ron kongresi açılınıştir. Hindenburgu istemiyorlar Milli sosyalistler reisinin Hindenburga mektubu Berlin 6 (Hususi) — Milli sos- yalistler “Almanya - reisicumhuru Hindenburgun aleyhinde bulunu- yorlar ve bunun riyaseti cumbur- dan çekilmesini talep ediyorlar. Milli sosyalistlerin rüesasından Von Müki sozyalistlerin na- şiri efkârı “Cisen hammer,, gaze- tesinde Almanya reisi cumhuruna hitaben neşretiği açık bir mek- tupta diyor ki: “Alman — milletinin menafiinin icap — ettirmesinden —dolayı — zat riyasetpenahınıza şu rica/ ve ilti- ması takdim ediyorum: Bulunduğunuz mevkiden çeki- lip burdsını memleket mükadde- ratını (idare edecek vaziyette bulünan - ricale — terketmekliğim muvafıkı maslahat olup olmaya- cağını temmül ediniz.” Sarhoşun cınayetı Kızını bana vi vermiye- cek misin? İzmir, 6 (Husust) — Bayındır. ılıcalarında çok feci bir cinayet olmuştur. Ilcalarda kahvecilik eden Sırrı namında / biri kafayı çektikten sonra orada oturmakta olan ol- dukça güzel bir kızın babası Av- ram isminde bir Yahudinin yamı- 'na gelerek — Avram efendi. senin kızı bana verecek misin vermiyecek |misin? demiştir. Bu sözden müte- essir olan Avram efendi. Sırrıya cevap olarak: — Ayıp, ayıp be Simi, sen | utan miyorsün? Hiç böyle teklif olur mu? diye mukabele etmiştir. Haddinden fazla sarhoş olan Sırrı bunun üzerine: — A, öyle ise, Demiş ve tabancasını çekerek ateş etmiştir. Kurşanlardan biri Avramın ağzına digeride alnının | ortasına isabet ederek öldürmüştür. Jandarmalar katil Sırrıyı derhal yakalamıştır. Sırrı o kadar sarhoş imiş ki kendisini yakalamaya gelen jandarmalara kahkaha ile müka- belede bulunmuştur. Tamirat koferansı nerede toplanacak? Paris, 6 (A.A. ) — İngiltere | sefiri Young plânının icrası mes- | elesini tetkik etmek üzere içtima edecek — olan konferansın top- lanacağı yer ve. tarih ile takip edeceği usul hakkında M. Briand'a şifabi bir takrir vermiştir. İngi | tere hükümeti konferansın Lon- drada toplanmasında ısrar etmek- | te, içtimam ağustosun ilk günleri | zafında vukuu bususunda Fransa y Şehrimizdeki tev- | kifatın son safhası ( Baş tarafı birinci sahifede ) —| nehayet şirket bu hesabi. izaha | davet olunmuştur. | Meclisi idare azalarından, bu gayri tabii vaziyetin sebebi soru- lunca içlerinden biri hediye ve ziyafet namı altında gösterilen | musanna masrafları söylemiş ve hükümet derhal bu ifade etrafın- da tahkikata başlnmıştır. Tah- kıkat bu ifadelerin baştan başa iftira olduğunu meydana çıkarınış ve bu bezirgânların mahiyetini meydana vurmuştur. Neticede maznunlar hakkında iddiasında bulunduklarından tahkikat ve takibat yapıl- icap etmiş ve tevkiflerine lüzum görülmüştür. Meselenin meydana çıkmasında Maliye Vekilinin büyük himmeti | görülmüştür. Mevkufların isticvabı Tahkikata 7 inci müstantık Na- zm B. vaziyet etmiştir. Dün İbrahim B. zade Lütfi B., Nazım B. tarafından 4 saat mütemadiyen isticvap edilmiştir. Latfi B. dün akşam, müstantı ğin nezdinden / çıkararken çok Müteheyyiç, bitgin, sapsarı görü- nüyor, şapkası ile yüzünü kapa- tıyordu. Mevkuf, — jandarmaların tahtı muhafazasında, tevkifanedeki hücresine iade edilmiştir. Müstantık Nazım B. bugün de | diger mevkufların isticvabına de- vam edecektir. Nereleri taharri edildi Taharriyat yapılan yerler me- yanında Şişane yokuşunda Firesko biraderlerin apartımanları, Basat biraderlerin ikametgâhları ve Tah- takaledeki ticarethaneleri, Nasi biraderlerin evleri ve İbrahim Bey zade Lütfi B. in ikametgâhı bulun- maktadır. Burada bulunan evrak, mek- dolayı hükümeti ile ayni fikirlerde gö- rünmektedir. Takip edilecekusule gelince ingiltere konferansta mü- zakere edilecek mes'elelerin bir çok safhalara ayrılarak- tetkiki | hususunda » Fransa — tarafından vaki telkini kabul etmemektedir. — Bir intihar Bir tacir beynine kurşun sıktı Bu sabah saat sekizde Hilmi B. bir. tüccar beynine bit sıkmak suretile intihar isminde kurşun etmiştir. Hilmi bey Beyazıtta Mimar Ayas sokağinde / oturmaktadır . Son günlerde - işleri fena giden Hilmi bey bu sabah yatağından kalkmış, bir müddet gâzete oku- müş ve sonra odasınd. çıkarak tabanca ile intihar etmiştir. Mamafih intiharın esbabı henüz Tayıkı ile anlaşılamamıştır. Bir şoförun marifeti Şoför İbra idaresindeki | şehremaneti cenaze otomobili dün Galatada — şehremaneti — tanzifat memurlarından — Fazlı ” efendiye | çarpmış ve ehemmiyetli surette yaralanmasına sebebiyet iştir. | Şoför derdest edilmiştir. Hermin barında tokat hadisesi Kâzım isminde -bir adam üç arkadaşı ile birlikte dü gece Divanyolunda Nermin barına gitmişler ve bir dans mesebsinden dolayı Lutfiye isminde bir kızı fena halde dövmüşlerdir. Mütecavizler hakkında takibat | ; yapılmaktadır. | D simeasz ve Nasi bulunmuştur. | verilmekteydi . tuplar ve senetler torbalara ko- | nularak temhir ve Polis müdüri- yetine, oradan da Adliyeye sev- kedilmiştir. Son aldığımız malümat Tevkifat hakkında son dakikada adliyeden aldığımız malümat şudur: Musevi Kemal Nasi bundan iki | buçuk ay evel 200 bin liralık bir iflâstan dolayı Avrupaya kaçmnıs- tır. Aramılan Jak Fresko Salamon Bu gün ifadelerine müracaat olunacaktır. Jak Fresko ile. Jak | Nasinin temadü mevkufiyeti bu ün yapılacak olan isticvapları teticesmde taayyün edecektir. Jak Freskonun bu. mesele ile alâkası eskidir. Avrupada * Eks- plozitminere, namında ecnebi gru- bunu bulan bu efendi Jak Frasko ne diyor? Bu sabah müstantiklığa getirilen Jak Fresko bir muharririmize şu izahatı vermiştir. —Bu Lutfi ve şürekâsı namı al- tında teşekhül eden anonim şirket senede hükümele 500 bin lira verecekti. Bu para muntazaman Son zamanlarda verli söylenen — rüşvetlerden haberim yoktur. Bugün vereceğim ifadede bunu sarahaten söyliyeceğim.,, Müstan- tık Nazım beyden — aldığıl malâmata nazaran bu gün isti vabata devam olunacaktır. yeni tekifat yapılmak ihtimali muhte- melddir. Bir çocuk çiğnendi 1-267 numaralı - otomobil dün Aksarayda Salim — isminde . bir çocuğa çarpmış ve yaralanmasına sebebiyet vermiştir. | ika eden ve bir çok otomobilleri İranda isyan Asilerle müsademeler Taymis gazetesinin Tahran mu- habiri bildiri Kazerun ile Buşir arasındaki telgraf hattı, ihtimal Tungastamı kabaili tarafından olmak üzere, 25 hazirandan beri kesilmiş but lunuyor. O tarihten beri Kazettin- dan hiç bir haber almamıştır. Haziranın on yedisinde Şirazdan haraket eden seyyar kol Beza civarında usat ile temas etmiştir. Bir askeri tayyare buradaki asi kabail üzerine 16 bomba atınıştır. usat dağlara çekilmiştir. Usatın Şirazı tazyık eylemesi azalıyor İsfahan yolü tekrar açılmıştır. Türk Ocağı balosu B.M.M. Reisi Kâzım Paşa Haz- retlerinin himayelerinde 18 tem- muz 929 Perşembe günü akşamı Tarabyada Tokatlıyan — otelinde verilecek balonun mükemmeliye- tini temir in Heyeti tertibiye büyük bir faaliyetle çalışmakta- dır. Her sene olduğu gibi bu sene de Türk Ocağı balosu mev- simin en eyi ve nezih balosu olacaktır. Yat klüpte ziyafet Dün gece Yat klüpte Alman tütün fabrikatoru H. Şinor şere- fine Ticaret odası tarafından bir | ziyafet verilmiştir. Bu ziyafette Nemlizade Mithat ve oda erkâmı hazır bulunmuş- lardır. Hararet bugün artacak Yeşil köy rasat “merkezinden » verilen malümata göre bu gün hava açık olacaktır. Rüzgâr şimal ve şark arasından Sıcaklık bu gün arta- caktır. Gece hararet 17 idi. Sabahleyin hararet 24 olmuştur. Dün âzami hararet 30a kadar çıkmıştır. Konyada © haydud yakalandı Konya cıvarında bir çak katiller soyan 4 kişiden mürekkep bir çete jandarma kuvvetleri tarafın- dan yakalanmıştır. Şerirler 20 ile 25 yaşı arasında 4 gençtir. Yerli malların taammümü için İzmirde her semtte, her mahalle- | de bir Hamımlar encümeni teşki- line karar verilmiştir. Hanımlar encümenleri ile vali Kâzım paşa- nın refikası Mediha Kâzım banım meşgül olmaktadır. Arkadaşına bıçak çekmiş Üsküdarda oturan meşhur sabı- kalı kürt Hüsnü dün Şemsipaşa çayırımda arkadaşı Aliye biçak çekmiştir. Etraftan yetişen halk güç hal ile bir cinayet çıkmasına mani olabilmişlerdir. Babasını döven evlât Kadıköyünde — oturan —manav Hüseyin ağa polis — merkezine müracaat ederek oğlu, Ahmedin kendisini fena halbe dövdüğünü iddia etmiştir Tahkikat yapılıyor. * Para hukuk müşavirliği, Düyunü Umu- miyedeki par istimali ta katının tevsiini Maarif Vekili Cemal Hüsnü Bay, Devlet matbaasında yapılan tah- kikat hakkında şu beyanatta bu- kunmuştur. — Bazı ihbarat üzerine Deylet matbaasını teftiş ettiriyorum. Tah » kikat neticesi buraya - gelseydi haberdarolacaktım. İstanbuldaki tevkifatın bu tahki- katla alâkası yoktur.