22 Kasım 1906 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

22 Kasım 1906 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

Rusya'da bir konsolos veya sefir gebertilse, Avrupa'da ses çıkarmak, kıyamet koparmak kimsenin vazifesi degil. Bu neden? Çünkü Moskof hükumetini henüz kuvvetli zan idiyorlar. Biraz sonra medeni karğalar çürümüş bir eşek laşesine üşer gibi üşecekleri muhtemeldir. Şimdi kim kazanacağı belli olmadığı içün ihtilalciler el altından himaye degil ise bile, iltizam olunur. Diger tarafdan hükumet ile müzakere ve muhabere cereyan idiyor. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Türklere ve Müslümanlara vahşi demek adet olmuş. Türkiya'da kıtal ve sirkat olmaz degil. Lakin Türkler karılara, çocuklara hücum itmegi merdliklerine, şanlarına muhalif ad ettiklerinden reva görmez. Hatta aman dileyen düşmanlarına bile ilişmezler. Avrupa'nın en medeni olan yerlerinde, karıları, kızları parça parça kesdikden sonra paket yaparak, sokak köşelerine bırakmak ve daha bundan çirkin va'kalar, cinayetler her vakit gazete sütunlarında görülür. Bu def'a Avrupa'nın merkezinde Zürih şehrinde, herifin biri 63 yaşında bulunan karısının üzerine isporto dökerek yakdığından, bu medenilerin yürek ve vahşetine dikkat! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ SON TELGRAFLAR Paris 8 Rusya Başvekili Vite'nin (Sergey Yulyeviç Witte) vefatı haberi üzerine borsada telaş oldu. Rusya eshamı düşmekdedir. Akşam üzeri vurud eden diğer bir haber bunu tekzib eyledi. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Çetine 8 Hükumet Hey'eti isti'fa eylemiş ve millet meclisi a'zaları Karadağ Prensi tarafından davet idilerek sebeb-i isti'fa ve yeni heyetin teşkili hakkında müzakere edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 8 Koçana Rum Veladika'sı, Hilmi Paşa tarafından azil edilmiştir. Mumaileyh Veladika, polis memurlarından Ulah milletinden Yinaki nam şahsın suret-i katlinde zimedhal olduğu maznun imiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Belgrad 8 Geçen akşam Sırbistan ile İngiltere'nin iade-i münasebetleri ile İngiltere Sefiri'nin Sırbistan'a duhul eylemesi üzerine, Sefir namına güzel bir ziyafet tertib idilerek Kral Gorgi tarafından verilmiş ve bu ziyafetde sefir mumaileyh ile bilcümle devletlerin memurları ve sefirleri hazır bulunmuştur. Paris Sefiri Münir Paşa Belgrad'a vurud eylemiş ve birkaç gün Belgrad'da kalacağı söylenmekdedir. İ'LAN Filibe Evkaf-ı İslamiye'sinden: İşbu 1906 senesi nihayetinde konutrat müddetleri hitam bulan yigirmi yedi parça vakıf dükkan, hane ve mağazanın icaratı gelecek şehr-i Teşrin-i sani'nin onuncu gününden, on beşinci gününe kadar beş gün zarfında müzayede olunacağından, talib olanlar şerait-i müzayede ile, müzayede idilen emlakın kangıları idügünü anlamak üzere Vakıf Dairesi kapusuna ta'lik edilmiş olan ilannameyi kıraat itmeleri lazımdır. ____________________________________________________ Müdir-i mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Новдизъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ.