Sayfa 4 Jürinin seçtiği 30 hikâyeden biri Müharrirlerin soyadı alfah her gün bir tanosi ne sirmsiyle e S > |T n — Çok dokündü. bana. ZS mir Z Cidaı "söytüyonum. — Klay etme, İçeriye kulak verdi: S Üyandı. galida kaz. Bakayım gu- 'Ne yapar? Bekliyor. Hiç buzünkü İBe. Firsatçı sersem, münim Geği, Bu Önümdeki bardakı Çabuk döndü. bana, sormadan. alıp, İçti. 'Uyudu mu çocuk? Uyuduü, mi Yerdim. İYL. çocuklarını — düşünüyorsun! Ben mi? Hiç bile Neden? Yaz gelir bana çocuklarım. Y Alay etme benimle Gelsene sen Biraz yanıma. Yaklaştı. “Ne demeli? Amma sakin.” Z Beni dinle. Sabırlı ol Geçer bun- dar. Gümdü. Gülünecek söz elbette, ©Çek arabamı haydi. Kalk. Anlama- 'mi sanki, budala. Gideceğim a. a" ” gana müsaade, Gideyim artık. K Ğküğor müsun? — Bekledi, "bekledi git in. Türüdüm. Peşimden geldj, “Kapının Badalna wanyordum, gene Küldü Z Blliyorum. Z— Çekil kapıdan. Türiyordu. Damarlarımdaki kıpırdı birden artıyerdi. Tikin silkindi. sonra elindeki fener, ayağının dibine düş- ter Suçlu küçlü önüne bakıyordı vey demedi: Çıktım. 'Daha önbaş adım atınadan pişman olmaya başlı “Keşke VsTar etseydim. — Dönsem. Olmaz Niye? — Aliyi beklerim. Ner: devse gelir. Yolda karşılaştım derim.” 'Döndüm. Keriç duvarın karanlık Köşesine gizlendim. “İYak simdi. bir algara. Ne sıcakti Gudakları, Ahmak, şimdiye kadar an- Tamalıydın” Yarım sant geçmiş olmalı. İlerden bir Kölge göründü. Belli, adamakı Bir et Alİyt sürükilye sörükliye içeri - dik. Sedire uzattık. Söyleniyor. Uzar Miş sakahı, iri patlak göz Kivrım boynu Üzerinde yana, yalnız Ni Kalışımızdan. sıkılır gibi: Bir kahve pişireyim mi? Açılır- “Sinizl Niye, mnız!” ABaşımı salladım. 'Sofa karma karışık. Tavandan 8- Tümcek ağlari sarkıyor. Arada koşu: dan arelerin tartıları düyülüyor. ' Kahvem geldi.. Fincani üzatirken elinin Ütredikini tarkettim. T Gidecek misinizt Cevabimi beklemeden lâve etti: GereTARATIYA. Bir Yatak sereyim 1 — Fena olmaz. Çok yorgunum zi- 'Sedirdekl feci mahlükun yanında bu Kadın! Canli ve arzulu, nasi, tar! Ona, yaşıyabileceği en güzel ik Yerebilirim?” en nerede yatacaksın? Bakışları öyle bir bulandı. Sert bir Burada, dedi. LAt “Nazlanıyor! Birazdan. Kimbilir ne zevk almıştır. Hayatında hiç böyle '& Püldü'mü acaba?,, Nefesim sıklaşmıya başladı. Ağızım kurudu. 'Saçlarını Yavaş yavas oksarım. mDkikalar geçüikçe sinirlerim geri- “Ayıldı mi yoksa / AH? İmkânsır Körkütüktü. Amma garip kadın. Dar Tılttik mi yoksa? Mühakkak uyanık. fir. Sabırlı ol oklum. Asağıya insem? Ya ayıksa? Aldırma Bahane kolay., Doğruldum. — Ceketimi — çıkardım. Tahtalar gıcirdiyor. Çarpıntı. içinde merdiven Başına — gelebildim. — Kısık idare Tâmbası eşiğe konmuz. *Görülmüyor Ki sedir. — Aldırma” Pek sakınmadan İndim. “Gözlerim bir alışan. Yok eu Bir geye çarpmasam bari” Elimle yavaşça yokladım. “Kalkmış. Tühaf gey. Naml kalktı imin cüna basa basa ya- vakSüklarine. Yaklaşım nliyor. Öyleyse Naciye çekti tçe Ti Tokmal çevinsem. Üyümuyoruk Börür. Görmez oda karanlıklır. Öle Gürürtüm “yürü'be. lene sex yok. u kadar mı alçaldın.” Dünya Hikâye Müsabakası Amerikada tertip edilen Dün- ya Hikâye Müsabakasına en Büzel iki Türk hikâyesini e- GİP Köndermek vazifesini üze- Fine alan gazetemiz, teşkil etti- Bi büyük Jürinin karariyle “Sam Amca, ve “Merhametli Bir Kadın,, " hikâyelerini - seç- miş, tercümelerini yaptırmış ve Amerikaya yollamıştır. Müsa- bakaya gönderilen 472 hikâye içinde Jürinin neşredilmek üze- re ayırdığı diğer 28 hikâyeyi de mıra ile her gün bu sahifede okuyucularımıza sunuüyoruz. Bir defa daha ümlteir durup, etrafı dinledim. “Yatmalı: Uyandığımda ortalık yeni ağarmız- basamakta &. 'Akzımda çiriş tadı, başımda. tortu- mü dibe çökmüş bir Ahırlık, midemde Eziklik. Gax kokusu “odayı' kaplamız. Sızıncaya kadar — gelecekini ummuz- fam, Oyalmız Oluşuma gaşar giDİ bir Balim var. YAkşam. olanlar.” Garip bir pişmanlık duygümü İcin- deyim. 'Rezaleti” Kapı kapalı, İyf hatırlıyorüm. a- im halbüki. / Anladım. Geldi. Ben sızdıktan sonra her halde. Enayi, sizmazaydın. İşte” “Birak, k kimseye görünmeden gitmeli! Pantalon. burusmus. — Gömleği ati vermişim. Demek ki epey sarhoştum Aksam, Ellerim. tozlu. gibi. “İBu de mer” Dörde bükülü bir kAğıt parçamıydı. Fotinleri çekince altından. çıktı. “Bunun için geldin. demek! bir Okudüm. Acemice — bir yazı. Güc #öküyorum. 'Niyazi, bey 'Beni fena kadınlardan — sandınız. “Teemsüf ederim. — Evet, daha bize “geldikiniz gündan — beri sizi delice evdim. Ne yapayım elimde değildi. 'Buzün anladım Ki sir de beni sevi- “yormusmunuz. — Fakat sonra-. Taz; gunü bi ancak evi Tmemiz şartiyle olur. Ben, nikâh a- vinçliyim Kt Artık bu cehennem 'azabından kurtuluyorum. Aksam Sağıya İndikinde uyanıktım. Çok Tterdim ama: Sana hizmetci gibi ba: şkarım Niyazi bey. Acele cevabınızı “bekliyorum.” Kendimi intihar ederim!” cümle- #ini kürken elimde olmadan güldüm. “Zavallı, basit kadın. Ben seninle nasıl evlehirim?, “Kabahat bende. Temizle bakalım gimdi. Ne mendebur talih 'be, Birin. kurtul, birine çat Şu kadınlar küş beyinli. Hiç düşünmüyor ki. Mektubu. buruşturup. cebime “sok- tum. Endişem artmağa başladı. Tek. Tar çıkardım. "İnanmazsın, yaparım Bak.” “SU Sahıncak — yerlerine İpi— taka- bilir? Sallanışı gözümün önüne geldi. Sır- kadar? Aklınca. 'Bir daha görünmeyi- veririm, olur biter. Vakit erken İsa> Bet Daha — kalkmamız gitmeli, Ya dediğini y Yazanı Vüs'at O. BENER Na ne? Daha görür görmez sevmiş. TAt. “Tuhaf, mecbüur. “müyüm yani? Ben de amma yümuşak- kalpliyim.” Kararmılığıma içerliyorum. Bir. al- gara yaktım. Düşüneyim biraz. Acele etmemeli. Bu sefer de acırım arkasından. Büyü tüyorum İşi Oyalarım. — Birdenbire Olmaz dememeli Ferahlar gibi oldum. Belki © da kalkmıştı. Giyinip asakıya indim. Muttaktaydı. Girdiğimi sezdi. Bir gey arar görünüyor. Sesimi yumuşat- Maya. çabaladım: SMErken kalkmışsın mclye Döndü. Rengi uçuk. — Heyecanını belli etmemeye çahışıyor. — Çay. mi hazırliyorsun? a RRIRIrdanındı. “Yavnıca yanıba yal Sakin ol Naciye, oküdüm. mek- Elini tuttum. Öyle bir. güvenerek sıktı. T kızdın mi banat Çenesini okandım. Ne münasebet, Kızar miyim ea 'naT Ama oturalım da öyle konuşalım Çekingen, suçlü bir. tavırla dinli- ” Ben cocük dekiisin Naciya, Söz e demek bilirsin: 'Başını salladı. Emin ol ben de seni severim, Fakat Bazı — mecbüriyetler var ki. İnsan ne kadar İstedikini yerine ge- tirmiye Çalışsa olmuyor. Nanil anlatar Arkasını getiremedim. Yardım etti: Z Anladım, arada bazi Nefes aldım. ZM tahmin ettin. Yalnız, söz ver- olsam gene neyse. 'üzü dekiriverdi. T Ortada tamiri imkânaız bi hâ- mecburum. Tnanmadı. 'Anladın değil mit Kim bu kız? X— Tanımazsın. Bursı Durakladı Z Çocuk 'da var miz Başımı eğdim. Düşündü. Acır Kibi yüzüme baktı. Sonra karık 'bir sesle gülerek Tn 'ne yapalım, dedi. Üzülmi Saşırdım. Tekrarindı: 'NO yapalım, - saklık olsun. Ver mektubumu öyleyse: Uzattim. T parılmadın — Yo" Riye darilacakmısnım: Gözlerinde kati bir ifade vardı. vu. aei koyu Bir ifade, ' Bak Bir delilik 'edernen. Cevap vermedi. Buruşturulmuş kâ- Bdi ocaka tti Dışarıdan Alinin bağırtım duyüldü: Naciye, kahvemi getir. son Ku Toptan Sotiş Yeri ELEKTRİK KONTUARI Goloto, Bonkalar cad. No. 55 — Tel. 40294 MARKAŞINA Kışı Yazdan Düşünelim!.. OTOMATİK PETROL SOBALARINDAN mahdut miktarda YENİ BİR PARTİ GELMİŞTİR! M Perakende Satış Yeri: BEYOĞLU: ŞARK PAZARI Sirkeci: KELEŞOĞLU Mimar Vedot cad. vİKKAT SAYIN DOKTORLARA DİHYOROSTREPTOMYCN, ABBOTT GELMİŞTİR İstanbul Sağlık ve Sosyal Yardım Müdürlüğünün kontrolu altında tevzi edilmektedir YENİ İSTANBUL CENİN gn veya — sabahın İlk Hatlerinde amatör ve profesyo- nel balıkçıların - birbirlerine rakip olmadan buluştukları bu büyük ba- hikçı aahili, İzmirle Urla — arasında asfalt bir yol Üzerinde — yolcuların durmadan — geçemiyecekleri — güzel bir uğrak köyüdür. Hemen asfalt kenarında olan tabif plâjı, ağırlığı yarım kiloyu bulan nefla “Kaya" bar- bunyası, İstanbülün kılıç balığını hiç de aratmıyan trançamı, ağırlığı iki kiloyu bulan İzmirin meşhur çipura balığı ile balık meraklılarını çeken bu küçük köy İzmirin en büyük ve cazip balıkçı merkezidir. Karadenizli balıkçıların hayat ver- dikleri Kilizman yaz ve kiş ayla. yında İzmir balıkhanesini doyurduk. ları için, çileli balıkçılar burada ken- dilerine göre bir hayat tarzı çizmiz- derdir. Geceleri ağlarını açıklara ge- ren balıkçılar bunları toplarken bazı allerde ağlarının içine küçük boyde Ki köpek balıklarının da girdiğini görürler. Esasen İzmir / körfezinin ağzını kapamış olan büyük köpek bu- Jıkları en çok buraya kadar uzandık. darı için, Kilizman balıkçıları köpek balıklarına karaı amansız bir müca- dele açmışlardır. Yaşlı bir balıkçı, İzbiriliya adı ve rilen köpek balıklarının, İzmirin ba- hk neslini her yıl biraz daha imhia etmekte olduğunu söyliyerek şunlı ı anlattı: “Bu köpek balıklarının hattâ yarım tondan Gdaha ağır ve cesnmetli olan- ları da vardır. Köpek balıkları daha küçük balıkları kendilerine gıda yap- fıkları için zaman zaman ağlarımıza hücum ederek bunları parçalamakta ve en nefis. barbunya ve çipuraları midelerine indirmektedirler. Geçen- lerde tertip ettiğimiz büyük bir avda yakalamıya muvaffak olduğumuz bir köpek balığının midesinden yüz kilo- dan fazla küçüük balık çıkmıştı. Bun- Jarı biz imha etmezsek onlar - bizim — bi malşet vasıtamız olan balıkları im- ha edecekler ve bir gün tek kil tutmamıza mâni olacaklardır. Kilizman sahilinde sabah kahvesi- 'nİn tadına doyum olmiyor. 'tan profesyonel balıkçılar, a urgan: Jarına sarılıp arka arkaya balık dolü ağlarını aahile çekerelrken öte yan- dan tutturdukları bir Karadeniz şar. kısı neşelerini arttırıyor. Fakat bir türlü sonu gelmiyen bu ğ kümesinin içinden ne çıkacağını için av sonunun neticesi ya sevinç, yahut husran çıkacaktır. Eğer #natten beri denizin derinliklerinden gektikleri bu ağların içinden 200 ke. balık çıkarsa mesele yoktur. Fakat daha az çıkarsa bu 40 balikçı bütün bir gecenin yorgunluğunu çı- karacağa ve hakettikleri nimeti elde edeceğe benzemiyor. dar kanaatkâr insanlardır ki, deniz- den gelecek bütün kazanç ve müsl demesini beceren ve sabrın sonunun selâmette toplanıa- etlere “Eyvallah" İzmirin bir balıkçı sahili KİLİZMAN * balık Bir taraf- bilmedikleri ailesi Balıkçılar o ka- Yarım kiloluk barbunya çıkaran çalışkan balıkçılar — Köpekbalıklariyle başbaşa — Balıkçıların dertleri — Kore harbi ve mahallede çıkan yangından korunma Yazan: Adnan Bilget balıktan dönüş cağını söyliyen — filozoflardır. — On- Jar hayatı olduğu gibi kabul etmiş- derdir. HAlâ ayaklarında birer yeni pantalonları yoktur. Hele ayakkabıyı senede en çok dürt, beş ay görebili. yorlar. Eğer Puar sezonu olmasa ve balığı dört liradan matmasalar birer ayakkabıları bulunmasına imkân ve- rilemez. Seneler var ki, kendilerine bir çok valdlerde — bulunulmuştur. — Balıkçı kooperatifleri kurulacağı, balık kon- gerve — fabrikaları kurulacağı, balık #aydının modernleşmesi için kendile- rine “Anamutrata” motörüne eş va- mıtalar verileceği söylenmiştir. Fakat bunların hiç biri tahakkuk etmemiş- tir. İşte denizden çektikleri ağın sonu geldi. Benim hesabıma göre bir ge- cenin kazancı 300 kilodan aşağı ol- Masa gerektir. Şimdi bunun vergisi- ni peşinen ödeyeceklerdir. Daha bu ameliye gelmeden çaylarını içmeğe başladılar bile. iki İzmaz| Ağustos VARİT VASATİ EZANI || Avı. BEŞİKTAŞ Uçak, tren, vapur Çürk) Bursadan. — 940 DH X. (Türk) İzmirden, » 1500 D. HY, (Türk) Van, D.Bakır, E- ÜAnf, Sivas, Ankaradan -iS15) — 648 DILY. (Türk) İamir, Balıkesirden: — 1813 DALY (Türü Burandan, — 1845 D. | Dünüşü 3 — HY, (Türk) Ankaradan, — İ salr Dansözü 220 BAA ÇAmerikan İÜNAT. (Cai 415 PALA. (Amerikan) Sam, |ras' p: Beyrut, Basraya — Bd0 Di | f Y. (Türk) Bure ALENDAN BBA dngilir Kalerl. £ ae de — 1020 DY (Türk) An: | arkadağı. Takenderana, — | HALK I0 Crün0 Tni T ao Dü F —I0 DHLY. (Türk An. Karaya. — 1765 DH Y R CTürk) Bursaya, — 2135 PA A (Amerikan) Brüksel, Lon- Ara “Bosten, Nem Yorka — || aa 216 P.AA, (Amerikan) Ayvalıktan. — DS K n “lenron 1215 Uludağ, Mudanyadan. GİDECEK OLAN 1R10 Ankara Ek 2030 Ankara, — 2140 Güney, Eka, 2 — Olimpiyatlı ATLAS (d0818) 1 — Şampiyon 2— Aşk ve Kuskançlık. SÜMER (S 1 — Hongkong, Bangkok, Kalkü: | Srmanlar Prenal. İ Yeni Delhi, Karaşl. Tah- | Öltüraüm, Sam, Beyrut'tan |ÜNAL (Yar İNAL ” Çkmerikani | Kalesi, 2 — Boston. “Gander, |YENE ' — Londra, Brükselden. 1— Gülen G (GEDECEK OLAN UÇAKLAR | YILDIZ ERLUTAŞ: Terel Beyrüt, Karağl, Yeni ehi | | ç SA ASıl Kalküta, — Bangkok, — Höng- | | T21 Nesel Kong'ar A00 Sar GELECEK OLAN YAFURLAR. eati Mudanyatan. —| | — 1x30 Yaz ALKAZAR: Ü256) 1 — Kat- Kartalı. 2 — Cennet Peri- * — Hayevdun Oğlu. ÂR Gd 1 — Rakibeler. Cumartesi türkçel, BARÇESİ 1 — Güne —ai ao0r || Esir Kciz. 2 — Maskeler Aşa. Öne ” asis — 5aa ee Baind — iTes — 801 || Eumasma 1 — Korsan Aşkı Akgam nn — aaan Yatr n l İnclst 2— İmsük 4i RİR a Geçidi. #a Vahil Ko MELEK ' Çük6ö) 1 — Son Ma- Cera: 2 — Yanlış Hüküm. KALE Göses) 1 — Her Şafak- GELECEK OLAN UÇAKLAR İ ta Ölürüm (Türkçer 2 — Ce Hennem Gemist CTürkçe), 105 P. A A (Amerikan) İSARAT — (âü666) 1 < Kara NeweYork, Boston, — Gender, | Kartal, 2 — Cinhet (Türkçer Lendra, Brükselden. — T30 | SUATPARK (&Slki) 1 — Sak KM (Holânda) — Amater- | tanatlar Deviren Görde 2.— Gam, Romadan. —— 0445 D.H.Y. | Maskeler Aşağa, 3 — Yetime. — Aptal Âşık. SARKI Göğ80y 1 — Kaşif A- DALY. (Türk) Urfa, GüAntep, |layı 2 — Atlas Ekapreni, Ağana, Konya, Afyondan. — İSİK: 1 — Tehlikeli Ka B DHY CTürk) İskende |2 — Gizii Vazife Adana, CAnkaradan. — |TAKSİM GS0 1 — Amlza- DALY. (Türk) İzmirden | de Silahşor. 2 — Kara Bah. TAN 1 — İKİ Açıkgüz Asker Kanşan, 3 — Ce ik) 1 — Tarır 2— Kamı K) 1 — Şehitler 'Bağda Gül. Vazife Buşında. özler. $ — Lanl ĞĞMN 1 — Unutul- maz Şarki (Renkli,, 2 ANBUL CİwETİ (S 1 Kan Denizler. Hükimi, Kaşaşlar AYSU 1 — Yeni Güneş 2” Ttbunde Takaana) — 506'D.| Xüm Diyan, ; üüi Ka D AzAK 1 — Laka mayât 2 — irk0 Ankara, Kayseri, | aa ae e Üakatyar A, Birsuruma 1348 Şarkılar (Oku G0 Drorakea Nut (l —40 Ben ' MAS Bpor haberleri, — SS0 Progri düzik (pl9. — 748 Habenl ve türküler (p.< 828 10 dakiin SİNEMALAR BEYOĞLU ciwErTt de Ve İSTANMUL MARMARA- Üatün. Peşinde. Aslanı. Y ayan Ekrem Gü. a Sack söylüyor 1500 Kayıp S Yindar, Musayaya. — İ | Msasa aç ve program. Prr- İ ee at T a00 'a S Ayanı — 1800 Dai TTE SN leri (plo, — 1840 Şarkılar (Okuyan: Sabit Mipan, Tarihten Bir yaprak, — 1820 Yurttan senler GİDECSK OLAN MS.Ayarı ve haberler. —- 21.00 Dan sdik. 2 — Aşk Memnu. 1 Sasdut Boya nn zi Maske (28 kamm). 2 — Le KİSMET 46650 1— Dilinger. 1 — Rardat Perisi (28860) 1 — Kır- Mim Fener: 2 — Sinçapür İn Kaplan Kadın. 2 — Aşktan da OPERA (G08T1) 1 — Şehrade Sinbat (türkçe). ÜLUS (a2040) 1 — Aşk ve Pa Te 2 İki Cingön Ca TAYYARIE 1 — Şarlok Mol- men Yashington'da 2 — Ki Kartal 9 — San Antenle İTFALYE Beyozlu 4644 Ankara 00 İmtanbul aZZ “İzmir zaza Üaküdar 61045 K köy aSt Karşıyaka 15068 SIHHİ İMDAT 1K Kati Cat atanbul. Beyoğlu — danea SİLLE- Gmen 1 — Kan Ka || Aradolu yakam — ea TÜRAN Yzam 1 Demir || temir zası Te 3 — Yirlinya Kapları aa Z Bönae T OA aa ' SJEGZANELER TU KADIKÖY CİRETE — İENİNÖNÜ: Ankara (Eiminö- HALE (eila) 1 — Tarsan |aü) — Sir Raşdoğan (Küçük Şazar) <— Best (Dİvsayulu) — Salâhaddin. (Çarşıkapı) F EROR İaExooLu: Güneş Gterken) Sait Canavarı. T aaamak Taksim) < Ba KETTA Got 1 — Kana |a yakmsi, eee Z GRenkll” 3 — Çitte | Bankalar (Galata) — Necdet Ekrem — (Şişin — Çubukçu ANRARA (Sini) — Hahcıoğlu (Hasköy) a) 1 — gehzade | — Yeni Turan (Kamımpasa) a aliyeler Karalı İ FARIM: Tamali Hakkı (Şehza. URan S G | debami) — “Siya Nuri Ce 2 e Kazanovanın Aşk İrayy — Samatya — Nazım Maceraları Malkoç (Şehremini) — Ahmet Tezmel ümn 1— Kartas | Bat delesenran — Bayın kartalı 2 — Denizler Arslanı | Berk (Fener) FARK. (ü 1 Kadın Be- | EBÜYE': Arit Beyer Yetter 2 e Uyumayan Adam | DESİKTAS: SiRecep (Beşik- Şös'alom YT Prena |a Cei Örüküp S'AK ÖMER ONÜT 1 zehini | KADIKÖYE Kadıköy Ki toprak — Erenküy — A.Cafer Çazatay SKÜDAR: Ahmediye HEYBELİADA; Heybelindn YENİ (4060) 1 — Hayat Pe-| BÜYÜKADA: Merke: 2 — Aşk Şarkin. İZMUR: Yardım (Alsancak) — GAZİNOSUNDA: İtal- | Halk (Basmahane) — Birlik 'an Akrobatları, “Kemeralir — Cumhüriyet Nn : (Enrefpaşa) — Güselyalı (Yar aei ANKARA: Sebat — Nümune Di Tepe, Toayar KALE 1 — Alâlmiz MZ — Kartal g— YENİ 1 — Anlanların Tenlo Aalanı: Sinde, 2 — Denizal 10 3 — TAN 1 — Albimizema Adan. | Waterlo Köprüzü, MELEK 1 — Altın Şehir. 2> 9 OD el der. —3I5 Dans müziği (pl.). zerleri ve oyun havaları. — 100 Raüye Sa- 2" 40 Şarkılar (Okuyan: Vahit Akartuna, Nadir Hükat Çuka) — 1S19 Dana müziği Gpk) — 1545 Türküler. — 1600 Caz müzi Gi a 2T80 Garkılar ” (Okuyan Müstafa Çağları. — 1810 Kayıp Mektupları, — 1815 Haberler, — 1015 İstanbul baberleri, — 1820 ekilar (Okuyanı Mefharet Yıldirm). — müziği (pl.).— 2020 Bağlamayin oyun hava- 0 Dinleyici ietekleri (Konser 26 (I8T mk Ze0 “yred Harlay ve Orkestrası düsk m — 100 Konserto G6S4 m.) ) İB18 Hlan, Tad m, 65 Din aati M " dnsk ) — 18'DAns müziği 16.40). Yazan : Cevdet Perin BUNDAN bir yi önce yayınlandığı zaman Rahika (1) için bir haz h reklâm yapılmıştı. Bir müddet sonra, sinemalarda yapılan projek- Siyonlu reklâmlarda ise, eserin bir Amerikan / girketi tarafından satın Alındığını ve filme alınacağını öğe Tenmiştik, Etrafında gürültü kopar Tılan, hattâ dedikodular yapılan bu Tomanı, her nedense, 6 zamanlar Mmerak edip okumamıştım. Son gün- lerde yaptığım. kısa bir. — seyahatle elime geçti, okun Muharriri, kitabın bammına o kar dar çok İtina etmiş ki, bu humusta e göylense azdır. Bu Adeta bir dditlon de Tuze olmuş. Fakat, ne yaz Jan söyleyeyim, bu kadar itinal bir baskı ancak klâsik olmuş eserlere, yani zamanın Kalburundan — geçip gonraki nesillere — intikal eden öl- Mmez eserlere JAyıktır. Fatma Esen romanını daha Adi bir kâğıda bas- ftirsa” İdi, bu kadar — özenmese idi, acaba daha mi az ragbet görecek: tiT Zannetmiyorum. HAlen İstanbul hayatına dalr sosyal bir roman ha- zırladığını düydüğüm . bu — müharri- Tin, bu defa gekle daha az kiymet vereceğini Ümit ederim. Bununla be- raber, memleketimizde — hatasız, te- miz ve sanatkârane bazılmış kitap- Jarın sayım 6 kadar az ki, Fatma Esen'in bu gayretini takdir. etme- mek de elden gelmiyor. Şekle dair bu bir kaç — satırdan gonra mühtevaya gelelim: Yerli ro- manlarımızın bir çoğu için bu sik tunlarda yaptığım tenkidi. — Rahika için de tekrarlayacağım: — Müharrir bizi kahramanlariyle birlikte yaşa. tamıyor. Neden? Çünkü gahızların ruhlarına nüfuz edemiyoruz, onlarla beraber istirap çekmiyoruz, Onlarla beraber neşelenmiyoruz. Sadece, ha- reketlerini takip ediyoruz. Böyle ok düğü için de, hâdiseler bize hakikt imiş hissini vermiyor, çünkü bu he diselere karışan insanlar insan dee Bü, birer kukladan ibaret / Öyle Yomancılar vardır ki, küçük bir vax kayı, yaşanmış bir. maserayı nal> lettikleri halde, okuyucularını alâkak dar edemezler, halbuki, bam romanı cılar, muhayyilelerinde yarattıkları bir vakayı öyle ustaca anlatırlar ki, yalnız okuyucular değli, kendileri bile inanırlar. Bu mühim noksanına rağmen, Fat ma Esen'in romanını bitirdikten sone Ta, bazı meziyetlerin de bulunduğuna kanaat getirdim: Her geyden evvel #unu söyleyeyim ki, Bahika'nın üslü- bu iyidir, akıcı ve sürükleyiei bir ha« vası var. Diyaloglar tabildir. Fatma Esen, temiz ve güzel bir türkçe kullanıyor. — Gerçi Üslüp her sey değildir, fakat muhakkak ki, bir geydir, sanata ulaştıran vamtadır. Muharririn diğer bir meziyeti de ole dükça zengin olan — muhayyilesidin. Üslüp ve muhayyile kudreti, bunlar bir romancı için Çök mühim iki une surdur. Bunlara bir de lirizmi flâve edecek olursak, Rahika muharririri. nin sanatını tarif etmiş oluruz. Fakat, bu meziyetler kâfı değildir. Bunlar belki Fatma Esen'i romantik bir muharrir - yapabilir, bir George Sand. seviyesine çıkarabilir. — Fakat, Biz bu meziyetlere biraz — paikoloji, biraz da renlizm karıştırarak, değe- rinden şüphe etmediğimiz bu kadın muharririmizin bir George Sanâ'dan ziyade Pearl Buck'e yaklaşmasını te- menni ediyoruz. Bir meslektaşımın yazdığı bir ten- kid yazısında Rahika için güzel bir sinema romanı dedifini hatırlıyorum. Bu fikre ben de kısmen iştirak ediyo- rum. Fatma Esen'in sinemanın tesiri altında kaldığı muhakkak. / Senaryo yazmakta muvaffak olacağını sanıyo- Tum. Esasen bu romanı da aşağı yü- karı bir senaryo gibi / tertiplenmiş. Bunu burada kaydetmekteki maksa- dim, yukarıda söylediğim — gibi, de- #erli muharririmizin hâlen bir eser hazırlamakta - olduğunu / duyduğum için, ikaz etmektir. Edebi romanla aenaryoyu birbirinden ayıralım. Güzel bir Üslüp, zengin bir muhay- yile, kuvvetli duygülar, meak ve coş- kun bir mizaç bu romancıyı muva£- fakıyete götürebilecek meziyetlerdir. Rahika'da yer yer bir romancı ile karşıkârşıya olduğumunu / seziyoruz. Fakat, bu yerler henüz pek — azdır. Usta " romancılardaki © nefes yok. Bakalım gelecek - eserinde - Fatma Esen'in sanatında ne gibi. yenilikler bulacağız? (D Fatma Esen, Rahi an Matbaası, İstanbul, ınu'.— K0 PARLAK ve YUMUŞAK SAÇLAR Son tbbi araştırmalar ne- ticesi, Amerikalı mütehaanıs. lar, saçları dökülen kima re baş açık olarak dolaşma: Jarını tavsiye etmektedirler, Bu süretle havada bulunan ve saçlar üzerinde kaymetli tesirleri tesbit edilen mühim unsurların, iyi bir saç İlâcı kullanıldığı takdirde saçları dökülmekten kurtardığı mü: tahede edilmiştir. Bu mak. Satla kullanılanı ilâçlar için. de en müemsirinin Petrol Nizam olduğu dartık. güphe/ götür. mez bir hakikattir. Baç dö. Külmesi ve kepeklere kargı yegâne Ve mütlak tesiri Salunan #Pilocarpine, cevheri Petrol Nizamın Müessir maddesini teşkil et- mektedir. Bütün - eczahane. lerde ve parfümeri magaza larında usrarla Petrol Nizam