l | aş in ; 'l Teşrinisani gm > Yeni Asır on Lİ Almanyanın Esrarengiz Kadını Komünist Leni Riefenstahi Hitleri Nasıl Sevdi? Leni'nin Ilk Şantajı.. Çırılçıplak Soyunarak Sahne Vaziini Nasıl Korkut- muştu? -Bela Belazla Münasebetleri.. Hitleri Nerede ein OR remi sayılan efenstahi, bu Sınıfa mensup olan kadın- a Nüfusu yalmz A tutmakla Rek mii bile aşmiştır. Leni'nin köyretle karşılanmağa değer hayatını burada . neşre- diyoruz : İki Müptedi: Grata Garbo - Leni Rielenstahl Berlinin Jofa stüdyolarında deneme filimleri i için hazırlıklar oi rışın kızları, öbjektif ai sinda geçirdikleri üç dakikanın istikballerini tayin edeceğini e - ni fis çte sinema için değerli bir varlık e Ni bu seri içinde bi genç İN nazarı dikkati betti, Dee leri gibi * mütereddit ve sönük du ye it karşı adeta Sahne vazii e —M el ismi, tal Leni Riefenstahl, du. Metro - Goldwyn stütyola- endi müesseseleri- ictenslali perdenin kudretli siması Gre- #icelerin tesbiti b ie Er- tesi sabah, saat tü un projeksi; nan filimler e zetlerin Siya ie tile ğ muş, titriye, kahalarla aral Göste- rilen sönepe, kaba saba çehre- ler arasından sanat ışığını fış- kıran gözleri, çehreyi ayı için sinema sanatının inceliklerini bilmek Bu alaylı ırmak e b teren manalı ei i arif 'siluheti gi sinema bilginleri bir siriz dakikası eçirdiler. — N hayet bir tâne bulabil- dik. İşte bir kiz ki, e Mi budalalık ak- güzel, dimi gibi bi “orda başlar hepsi Mi Fakat a böyle İnn ordi dikeni, tereğdütten fikrini söyledi: — İnanlarınız üzerinde; tesir yapmak" istemem. Ben sizlerin inter olsam bu kizı almam, — Niçi Epe sonra Birincisi ve İs İki Siz bu kusuru görniediniz . bile. Zira ben görülmemesi için lâzımge- leni yaptım. Bu genç kız ha- fifçe > gi” sel Korkak Li operatör bu kana rine ka öperat po in dere- cede Mali ir de bu kabil kusurları” di ilim İtme mec- rsmız İşini büsbütün karıştırmış olursunuz. Ya ikinci mahzur nedir? — Bu genç kızın çirkin ol- madığı Kik ii e ie bil mak p e unda Hire. “ bekiyarlarda Kon- bitince - rejisör Lehi'yi çağı iğırdı. Gözleri Yılmıyan Y ne de cesaretini kaybetti. Sa- dece sordu: — Beni niçin angaje etmek istemiyorsınız? Belki gi- e kadar el değil ki bacaklarım ince Su em jestle; sahne vâzlini gör. asın: meğe karâr verdi. Onun oda- sına girerek sordu: — Beni niçin an; istemiyorsunuz? Kâfi dei vazli endişe ile cevap verdi: — Matmazel çaki geyini- RE hiç sıkılmıyan, azmin- ei mler kolay irisi gözlerile o karşısındaki adami süzdü. — Geyinmiyeceğim.. Hayı ai al etmedikçe geyin- Yan RR Gi halde sah- ateşli vaziinu şarak ili e bir dan dikkatle bakarak ilâve etti: eni mek ie bi bir vini al çıkarac: ecavüz etmek eği sövliyecek, iz im çıktış “İmdat bağıraca; e sik olanlar ha- | limi görecekler. ki Deni, Riferstal Üç sayincıya kadar cevabi- nı e ozum: Bir.. i iniz iile An- Leni geyinince sahne vazli ni olan manavra kar- sre zavallı sahne vazii hi- leye sapabileceğini umuyordu. >Filbekika bu kız tehdidini pa arsa bir sergüzeşl, korkuyor enc kızı çırıl çıplak hali, dağ a saçları ile çi izlerine mak- ia bir dakika ödedi Si yeceklerdi. — Haydi geyininiz matma- zel, Angaje edildiniz. Genç kiz fıstanmı giyer- bü- ii rn vazii ,de Riefens- Bir kaç ör büro- çıktı: Leni tahıl Ma düzelt, dakika sonra da rejisi nie «m çinin ihtira- | il i saat içinde meşhur oldu. Şa Tanıdı? a Balaz senaryoları şöhret e bir Macardı, Budapeşte inde mühim rol oyna- il hüleümetinin düş. © z n çok RE den biri Leni Risfenstahi Komünist Fırkasında Bela Belaz'la ilk gö- aman şu cevabı al- , bilir misiniz ki ben mn Hoşuma gittiğinizi Fakat bu da wz tehlikeleri işaret etmekli- Jim için en mühim sebep! Leni enstahl kahkâha- u şantaj teşebbüsü uz! k Bel zamanlar stüdyoların kapılarını — Şimdi e yem ya.. Ben Leni: Riefenstahl'e & papadı, | tehlikelere metelik vermem. Genç sanatkâr, çıplak kalsik | © Bundan sonradır ki, Leni danslarına devam etmekten mi yolunu açılmış gö- başka çare görmedi. Almany: ürüyoruz. Cüretkâr kadın Bela a m nu takip eden buh- a yeşil zıyalar filminde N günlerde mizi tam bir ş © a Bela di | e iie bütü lantılı Ge hiş rekabet vardı. Leni Riefenstahi irmek fikrini Selimi e O sırada “Beyaz cehenni mi- bii isimli bir spor filmi ri olmaktan ziyade sporcu olan bir genç kız in saktris aranmakta İdi, Tecrübeler çok yapıldı. Leni bunların hepsinde rol aldı. Fakat hala gerçek bir Genç aktris böylece sanatın sırrına nüfuz edebildi. Ziyi inin ci f iz ibi olan Herman çatışarak ağır sözler teati et mişlerdi. Filmin bitirilmesi yarı- da kalacaktı, Sahne vazüi muavini olan Leni, Hermanı ziyaret ederek ihtilâfı halletti. Fakat genç Kadinim Hermi bu mülâkatı hayatında muvaf- lâ fakiyetinin ikinci merhalesi oldu Zita o günden sonra e lüks bir villada yerleşm i Ricfenstahl' ın Tük hivaletleri, kıymettar mücevhe- rat koleksiyonları zenginleşiikçe e şöhreti Almanya” yı kaplıyordu. Yalnız -bu va- ziyeti gömen bi Bela Belaz vardı, Leni b ün Jüks- oto- e onu size gitmişti. ordu: metli taşlarlı parmaklarını pl Belanın koluna * girmişi Hitlerin etsem? O. tarihte meri sosyal. demokratların er ile iktidar mevkiinde bulunu- sanatkâr Saj ordu. Diğer Ytl itler adını taşıyan bir in Kileyetbl > günün de evmişti, İsmi dillerde dolaşı- ER etli yor, sportmen Ariş ideal teşkil cek olan simasi sayılıyordu. Sportif film- | hareketin şefi olduğunu kimse lerde rol Leniyi tatmin | hatırına bile getirmiyordu. Zor- iyordu. ukların yenildiği zamanda, Le- O günün en Ear Kn zı | ni Riefenstahl'ın Da iz olmağa işti. Sinema âle- Künye Genç ale minde kendisine yardım ede- | tris filme ait sahneleri almak cek bir şahsiyet aradı. için Bavyera alplerinde dolaşı- Bela Bular buldu. — Sonu 9 uncu sahifede — mma ME as yl >